Mode & Beauty alle pijlers

Je eigen stijl

10-04-2010 13:56 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk de laatste tijd vaak op lookbook omdat ik het leuk en inspirerend vind om te zien hoe anderen zich kleden. Nou heb ik 1 grote favoriet: haar outfits zijn iedere dag weer plaatjes om te zien. Soms probeer ik eens iets uit, maar dan blijkt iets bij mij helemaal niet te staan. Ik vind dat zo gek! Ik weet heus wel dat iedereen een eigen stijl heeft en dat wat bij de 1 fantastisch staat bij een ander eruit kan zien als een vlag op een modderschuit.

Toch vind ik het soms een raar iets En al heb ik wel mijn eigen stijl: ik ben niet vernieuwend. Maar als ik dan eens iets totaal anders probeer, iets wat ik zeg maar nooit draag, dan past dat vaak ook weer niet bij me. Vind dat vooral met schoenen heel moeilijk, maar ook met kleding weet ik soms gewoon niet wat ik moet kopen.

Ben niet echt op zoek naar tips ofzo, maar misschien kan iemand me uitleggen waarom de ene outfit of schoenen bij de een fantastisch staat/staan en bij de ander gewoon totaal niet.
ik heb maat 40-42, ben 1.60 en heb 80E.

veel om rekening mee te houden bij je kledingkeuze maar toch heb ik een eigen stijl omdat ik een consistente smaak heb.

hou van paars, smaragdgroen en soms felroze gecombineerd met zwart grijs en donkere spijkerstof, aangevuld met kant ( bijvoorbeeld een zwart kanten topje ), grote armbanden, heb geen frele polsjes, dunne armbanden staan me niet goed, klassieke gouden sieraden, in de zomer vaak gebloemde zomerjurken op knielengte, soms ook beetje folkloreinvloeden, hou van zwarte rokken in folklore stijl met gekleurde details, kortom ik ben erg herkenbaar in mijn stijl, die romantisch aandoet ( maar ook weer niet altijd, hou ook van panter/tijgerprintvestjes ), het is ook wel retro denk ik, in ieder geval niet heel erg hip.

voel me zo prettig en ik ben niet van plan van stijl te wisselen, word eerder stijlvaster met de jaren.

( denk dan weer niet dat mijn stijl uniek is, zie wel meer mensen zo rondlopen, vind ik ook prima ).
Huh?? Is een skinny dan niet bedoeld voor een zandloper figuur?
Ik heb geen motto.
volgens mij heb je ook al ben je beperkt door je figuur ( als je er altijd figuurtechnisch optimaal wil uitzien tenminste ) nog altijd heel veel keuzes over waar je je smaak en stijl mee kunt uitdrukken, daarom bemoeien trinny en susannah zich daar volgens mij niet mee maar goed ik kan het mis hebben, ik lees ook bijna nooit zo een boeken.
princessetamtam, ben wel benieuwd naar jouw 'look'. Heb je foto's ofzoiets?

Wuiles,

de stijlen die ik erg mooi vind zijn vaak nogal meisjesachtig, met veel kant enzo. Waar het aparte hem vaak in gaat zitten zijn de schoenen, die volledig afgestemd zijn op de outfit. En vaak zijn de leggings of maillots net even in een andere kleur.

Zoiets als dit bv vind ik erg mooi:

http://lookbook.nu/look/242583-vintage-preppy-look-3
Hm, waarom kan ik dat plaatje hier niet plaatsen?
Link werkt wel hoor.
Ik heb geen motto.
ja, de link werkt wel, maar ik wilde liever een plaatje.
ik zet er vanavond wel een paar neer, boebele, ben nu op mijn werk ( heb er zonder gezicht, die zet ik wel vaker op het forum ).

kant maakt je outfit ook al aparter als klein detail trouwens, kanten topje ergens onder bijvoorbeeld, en zeker in de winter kun je bijvoorbeeld een zwarte jurk dragen met een felgekleurd truitje eronder en een aparte panty/maillot/legging, zeker met hoge zwarte laarzen geen extreme look en toch anders.
quote:boebele schreef op 11 april 2010 @ 13:33:

princessetamtam, ben wel benieuwd naar jouw 'look'. Heb je foto's ofzoiets?

Wuiles,

de stijlen die ik erg mooi vind zijn vaak nogal meisjesachtig, met veel kant enzo. Waar het aparte hem vaak in gaat zitten zijn de schoenen, die volledig afgestemd zijn op de outfit. En vaak zijn de leggings of maillots net even in een andere kleur.

Zoiets als dit bv vind ik erg mooi:

http://lookbook.nu/look/242583-vintage-preppy-look-3

Aha, de 'Gamine' van T&S. Zie "Wie wil je zijn vandaag", in Nederland uitgebracht in 2009.

*belooft plechtig hierna op te houden over T&S, tenzij op verzoek*
princessetamtam,

idd, dat is iets waar ik wel vaker mee zou willen experimenteren: een legging in een andere kleur, al heb ik wel een soort van complex omdat ik vind dat mijn benen dan meteen zo opvallen. Ik draag altijd zwarte leggings of maillots en ben ook niets anders gewend. Is voor mij best een grote verandering om dan ineens een legging of panty in een andere kleur te dragen :-s

Ben wel benieuwd naar je foto's in ieder geval.

wuiles

wat is dat allemaal?
quote:boebele schreef op 11 april 2010 @ 13:45:

princessetamtam,

idd, dat is iets waar ik wel vaker mee zou willen experimenteren: een legging in een andere kleur, al heb ik wel een soort van complex omdat ik vind dat mijn benen dan meteen zo opvallen. Ik draag altijd zwarte leggings of maillots en ben ook niets anders gewend. Is voor mij best een grote verandering om dan ineens een legging of panty in een andere kleur te dragen :-s

Ben wel benieuwd naar je foto's in ieder geval.

wuiles

wat is dat allemaal?

In hun laatste boek beschrijven zij twaalf verschillende stijlen. De 'Gamine' -stijl komt overeen met wat je beschrijft. Qua schoenen denken zij aan:

Kort samengevat: hoe hoog de hak ook is, de neuzen zijn rond en stiletto's en ander woest gedoe zijn uit den boze.
Ok, beschaafd dus?

Even google-len hoor, ben nu wel nieuwsgierig.
mijns inziens kun je niet zomaar jezelf in elk van de 12 types uit hun boek transformeren, niet dat ik ze allemaal ken, maar 1 nu de ''gamine'''.

ik heb het lichaam niet voor om op die manier meisjesachtig te kleden, vind ik, al vanaf ik 12 ben niet meer.

met heel erg sportieve looks kom ik gewoon niet weg, ze passen niet bij me en staan me niet, als ik ga winkelen of relaxen draag ik een spijkerrokje met een vestje erop, dat past bij me.

maar goed ik zal het boek eens ergens inkijken, misschien valt het me wel 100% mee.
Ik heb het net besteld op amazon.co.uk: 2dehands voor maar 4 euro. Heb ik dus gedaan, ben wel benieuwd.

Maar inderdaad moet je het type zijn voor een bepaalde stijl. Kijk, met maatje 34 en een modellenfiguur kan je volgens mij alles aan, maar ik weet van mezelf dat ik echt moet oppassen.

Nou staat meisjesachtige kleding me wel, maar lage schoenen vind ik zelf niet zo. Het moet toch wel altijd een hakje hebben, dat vind ik bij mezelf vrouwelijker staan.

Ik krijg trouwens wel regelmatig complimenten over mijn kleding, dus ik doe het niet slecht denk ik maar ik ben toch toe aan iets nieuws.
ik hou zelf ook erg van meisjesachtig, maar mijn stijl is erg breed.

Ik noem me zelf meisjes achtig stoer, maar ik ben ook wel eens omschreven als een hippe alto. Ik hou erg van felle kleuren, maar dan wel weer in combi met zwart, ook hou ik van baggy in combi met strak, dus baggy jeans met strakke top, of andersom. ik hou van tegenstellingen. Maar mijn favoriete kledingstuk op dit moment is de taillerok, het geeft een meisjesachtig gevoel maar je kunt hem ook heel volwassen combineren.

Dat zijn de overeenkomste in mijn stijl, maar hoe het zich uit wisselt elke dag. De ene dag zie ik er uit als een lief meisje en de andere dag als een stoere rockchick net waar ik zin in heb. probeer dan ook vooral niet het gevoel te hebben dat je een vastomlijnde stijl moet hebben, dat is geld gewoon niet voor iedereen. Voor PTT werkt het en het past bij haar, maar ik bij mij weer totaal niet.
volgens mij kunnen mensen met maat 34 en een modellenlichaam ook niet alles aan, boebele, sommige dingen staan toch echt beter met vrouwelijkere vormen, een kokerjurk bijvoorbeeld.

ze hadden victoria beckham ( size zero ) en celebrities met maat 36/38 vergeleken in hetzelfde kokerjurkje uit haar collectie en dat stond de ''vollere'' dames aanmerkelijk beter.
PTT, ik ben ook wel benieuwd naar je foto's, het klinkt in elk geval wel erg leuk!

Ik heb wel vaak dat ik iets aanheb waarvan ik denk, ja daar voel ik me nu helemaal lekker in. Maar als ik dan probeer nog zo'n setje te scoren: wel wat er een beetje op lijkt maar ook weer niet helemaal, dan lukt dat dus weer niet en kan ik niets vinden...
ik vul meer aan wat ik al heb, 19 juni, koop eigenlijk bijna nooit een compleet setje, uiteindelijk past bij mij bijna alles bij elkaar.
Ik wil ook altijd iets totaal anders dan ik al in mijn kast heb hangen. als ik merk dat ik de neiging heb veel groene tops te kopen, dan mag ik geen groene rops meer kopen, omdat ik hou van variatie in mijn kleding kast.

Ben trouwens eens met ptt, kantjes kunnen een ooutfit een hele andere uitstraling geven.
Ja dat klopt idd wel, ik ga ook eens wat meer kanten randjes aanschaffen!! Wie weet kan ik zelfs m'n zwangerschapslook er wat mee opleuken.

Ik koop ook niet altijd setjes hoor, maar als ik dan bijv. een fijne broek heb met een fijn shirtje (zo had ik vorig jaar een heerlijke broek van de H&M, een flary, met een grijs wijdvallend shirtje met knoopjes in de mouwen, en een knalroze beha voor eronder waarvan je dan één bandje zag, daarbij nog een rijtje knalroze armbanden), dan wil ik graag nog iets wat er een beetje op lijkt. Maar dat kan ik dan dus nooit vinden...

Of wat ik dan ook vaak heb: leuke dingen voor in de zomer, maar in de winter weet ik het dan ineens ook niet meer... En 'gewoon een leuk vestje erover heen' is het dan ook weer net niet...

Of m'n broeken vallen heel mooi over m'n laarzen (met hakje en redelijk ronde neus), maar slippers passen dan weer niet bij het geheel... en zo heb ik altijd wat...

En ik wil idd ook altijd wat anders dan wat ik in de kast heb hangen...
bij de h&m hebben ze op het moment kanten tops die je mooi over een felgekleurde top kunt dragen
* gaat meteen even kijken!! *
Hee, die zijn leuk! En niet al te duur!

Als je dan bijv. op de site kijkt bij H&M, ook bij divided zie ergens een meisje staan met een kapotte broek, wit topje en kettingkje. Zoiets is dan wel weer mijn smaak, beetje eenvoudig en basic, maar als ik die combinatie aan zou doen zou het toch 'net niet' zijn...
deze bedoelde ik, maar 5 euro

doe dan zo'n kanten top over een andere kleurtop en dat op zo'n jeans

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven