Mode & Beauty alle pijlers

Je eigen stijl

10-04-2010 13:56 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk de laatste tijd vaak op lookbook omdat ik het leuk en inspirerend vind om te zien hoe anderen zich kleden. Nou heb ik 1 grote favoriet: haar outfits zijn iedere dag weer plaatjes om te zien. Soms probeer ik eens iets uit, maar dan blijkt iets bij mij helemaal niet te staan. Ik vind dat zo gek! Ik weet heus wel dat iedereen een eigen stijl heeft en dat wat bij de 1 fantastisch staat bij een ander eruit kan zien als een vlag op een modderschuit.

Toch vind ik het soms een raar iets En al heb ik wel mijn eigen stijl: ik ben niet vernieuwend. Maar als ik dan eens iets totaal anders probeer, iets wat ik zeg maar nooit draag, dan past dat vaak ook weer niet bij me. Vind dat vooral met schoenen heel moeilijk, maar ook met kleding weet ik soms gewoon niet wat ik moet kopen.

Ben niet echt op zoek naar tips ofzo, maar misschien kan iemand me uitleggen waarom de ene outfit of schoenen bij de een fantastisch staat/staan en bij de ander gewoon totaal niet.
quote:wuiles schreef op 11 april 2010 @ 14:00:

[...]

In hun laatste boek beschrijven zij twaalf verschillende stijlen. De 'Gamine' -stijl komt overeen met wat je beschrijft. Qua schoenen denken zij aan:

Ik vind zelf de Body Shape Bible ook een heel fijn boek.
Heb een zwarte en een roze besteld!!

En meteen dat rollingstones shirtje, en nog een mouwloos tuniekje van logg samen met twee leren gevlochten armbandjes.

On topic: ik zou zelf het gevoel hebben dat het dan nog 'net niet' is. Maar zoals al eerder gezegd, heeft natuurlijk ook met lichaamsbouw te maken (mijne lijkt in de verste verte nog niet op die van dat meisje op de foto), kapsel, uitstraling enz.

En dan ook weer: stel het staat dan wel leuk, maar het is te koud. Dan zit ik dus daar weer mee, want ik weet niet wat ik er bij aan moet. Dan trek ik uiteindelijk een vestje uit de kast en dan is het nog meer 'net niet'...

Hé ik kan wel huilen (maar dat zullen ook wel hormonen zijn haha).

Over de boeken: zijn dat dan boeken die tips geven bij je lichaamsbouw?? Heb ze zelf eigenlijk nog nooit ingekeken hoor, maar ik zou denken dat ik altijd nergens tussen pas. Of in tijdschriften lees ik wel eens dat ik hoge tailles zou moeten dragen met m'n korte pootjes, maar dan weet je echt niet wat je ziet hoor!!

Dus op zich heb ik wel een idee van wat een beetje bij mijn lichaamsbouw past, alleen kan ik het dus nooit vinden en combineren.... Heb ik dan toch iets aan zo'n boek?
als je geen vestje wil dragen, kun je het dan niet combineren met een bolero?

En besef dat het niet zo hoeft te worden als bij het meisje, jij bent het meisje niet, jij bent jij.
quote:19juni schreef op 11 april 2010 @ 15:50:

Over de boeken: zijn dat dan boeken die tips geven bij je lichaamsbouw?? Heb ze zelf eigenlijk nog nooit ingekeken hoor, maar ik zou denken dat ik altijd nergens tussen pas. Of in tijdschriften lees ik wel eens dat ik hoge tailles zou moeten dragen met m'n korte pootjes, maar dan weet je echt niet wat je ziet hoor!!

Dus op zich heb ik wel een idee van wat een beetje bij mijn lichaamsbouw past, alleen kan ik het dus nooit vinden en combineren.... Heb ik dan toch iets aan zo'n boek?

De Body Shape Bible gaat uit van 12 typen lichaamsbouw.

In het NL heet hij "Stijlgids voor ieder figuur'. Ze hadden hem in onze dorpsbibliotheek. Goed boek.
quote:varuca schreef op 11 april 2010 @ 15:38:

deze bedoelde ik, maar 5 euro

[afbeelding]

Goede tip Var, thanks!

Ik heb soms ook het idee dat ik zoekende ben qua stijl, de ene keer net, vrouwelijk met hakjes en de andere dag een baggy jeans met skateschoenen en een bandshirt oid. Soms om tureluurs van te worden maar ach, misschien is dat gewoon 'mijn eigen stijl'.

Een voordeel: het is wél afwisselend
je moet gewoon weer vaker bij ons langs komen vot, heel veel goede tips

zoals ik al eerder zei vot, waarom zou je één vast omlijnde stijl moeten hebben.
Ik zie bij de H&M nu ook tops met een kanten randje langs de bovenkant, in verschillende kleuren! Jammer dat die kakigroene is uitverkocht in de grotere maten...
dat is jammer, misschien hebben ze hem wel in de winkel

zo zie ik er uit.
Grappig tamtam, je hebt inderdaad een eigen stijl. Wat je hebt gedaan met die gebloemde legging vind ik erg leuk, maar voor mij iets te opvallend denk ik.

Overigens had iemand het over de taillerok, die zoek ik dus ook al een tijdje. Maar moeilijk te vinden, of heeft iemand hem onlangs ergens gezien? Het moet echt een zwarte zijn.

En ik vind deze schoenen ook wel geinig, maar ze zijn niet erg vrouwelijk geloof ik:

http://www.shoeperwoman.com/wp-content/ ... -boots.jpg
wat voor model zoek je, koker, klok of die wijde? en wat voor lengte?
thanks boebele!
quote:boebele schreef op 11 april 2010 @ 20:24:

Grappig tamtam, je hebt inderdaad een eigen stijl. Wat je hebt gedaan met die gebloemde legging vind ik erg leuk, maar voor mij iets te opvallend denk ik.

Overigens had iemand het over de taillerok, die zoek ik dus ook al een tijdje. Maar moeilijk te vinden, of heeft iemand hem onlangs ergens gezien? Het moet echt een zwarte zijn.

En ik vind deze schoenen ook wel geinig, maar ze zijn niet erg vrouwelijk geloof ik:

http://www.shoeperwoman.com/wp-content/ ... -boots.jpg

Niet erg vrouwelijk lijkt een understatement...
quote:varuca schreef op 11 april 2010 @ 20:26:

wat voor model zoek je, koker, klok of die wijde? en wat voor lengte?wilde je net erbij halen var, grappig
deze van american apparel heb ik bijvoorbeeld in donker blauw. hij's wel wat dikker materiaal, dus niet geschikt voor 20+ graden, maar kan nu nog makkelijk.

gecombineerd met een skinnyjeans en een vrouwelijke top, kunnen ze juist best leuk staan. maar je moet er wel vrolijke elementen bij zoeken om balans te creeëren.
quote:boebele schreef op 11 april 2010 @ 20:24:

http://www.shoeperwoman.com/wp-content/ ... ts.jpgMaar stoer zijn ze zeker!
Sja, die skinnyjeans... soms lijkt dat wel de oplossing voor al je stylingproblemen!

Maar serieus: als ik iets pas in de winkel, het maakt eigenlijk niet uit wat, schoenen, een jurkje, een blouse, whatever, en ik vraag advies aan 1 van de verkoopsters, dan wordt altijd weer die skinny jeans erbij gehaald. Ben dat ding helemaal zat, vind het bijna nooit mooi staan en bij mij al helemaal niet want ik ben een peer. Dus wat nou, skinny jeans?!?!

Is niet persoonlijk bedoeld varuca, moest even mijn frustratie kwijt

En ik zoek een kokerrok dus, vind ik zo mooi. En heel flatteus ook. Weet je iets?

@wuiles

haha, ja op die manier zijn het zeker geen vrouwelijke schoenen nee. Ik dacht zelf meer aan een mooie blouse met een diep decolleté en misschien daaronder dan een kort rokje en dan met die schoenen ofzo. Maar goed, dat zijn niet de outfits die ik normaal kies, ik zou meer willen kijken hoe dat mij staat. Bij sommige vrouwen staan die schoenen namelijk best leuk en ook vrouwelijk, of inderdaad stoer. Bij mij is het misschien iets te mannelijk. Maar ik ga ze gewoon even passen 1 dezer dagen.
ze hebben ze bij de H&M, maar niet geschikt voor te smalle taille, zag ook een paar mooie op de site van mango. Was een aantal aan het plakken maar toen liep internet helaas vast.

nee hoor je mag van mij een hekel aan een skinny jeans hebben. Ik zou die schoenen ook gerust onder een rokje dragen, maar veel mensen vinden dat niks, daarom opperde ik een skinny want dan zijn ze wel helemaal zichtbaar.

tip: als je ze gaat passen trek dan een outfit aan waarmee je ze zou willen combbineren, dan zie je meteen of het werkt.
Oja, goede tip.

even een outfit bedenken nog...

Bij de h&M heb ik wel gekeken, maar kon ik niet vinden wat ik zocht. Naja, ik zoek gewoon verder.
mango heeft hele mooie klassieke zag ik, dus zou die site eens bekijken om ideeën op te doen. Als je gaat winkelen, de zara heeft ook nog wel eens mooie.

Je bent met je vragen en gezellig geklets ook altijd welkom bij de fashionista's, daar zit altijd wel iemand die het antwoord weet.
Ik vind die schoenen ook wel gaaf!! Idd met een 'versleten' skinny, leuk t shirtje of tuniekje en een colbert-jasje of zo!!

(maar helaas wederom niet voor mij...)
waarom niet voor jou? als je een tuniek over de skinny doet dan kan bijna iedereen het hebben.
Nee ik niet hoor! Heb best stevige maar ook hele korte beentjes. Heb er wel eens een aangehad, maar dan wel met een beetje stoere laarzen en dat ging op zich wel, maar voelde me er niet helemaal top in.

En dan heb ik ook weer het idee dat m'n hoofd er niet zo goed bij past (sja en da's lastig om een ander op te zetten natuurlijk).

Ik kan het beste wat wijdere langere spijkerbroeken dragen, met hakken eronder. De broeken komen dan wel tot op de grond, je ziet dan alleen nog de neus van m'n schoen.
als het niet voelt als jij, dan moet je het ook niet doen, das toch het belangrijkste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven