Mode & Beauty alle pijlers

Je eigen stijl

10-04-2010 13:56 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk de laatste tijd vaak op lookbook omdat ik het leuk en inspirerend vind om te zien hoe anderen zich kleden. Nou heb ik 1 grote favoriet: haar outfits zijn iedere dag weer plaatjes om te zien. Soms probeer ik eens iets uit, maar dan blijkt iets bij mij helemaal niet te staan. Ik vind dat zo gek! Ik weet heus wel dat iedereen een eigen stijl heeft en dat wat bij de 1 fantastisch staat bij een ander eruit kan zien als een vlag op een modderschuit.

Toch vind ik het soms een raar iets En al heb ik wel mijn eigen stijl: ik ben niet vernieuwend. Maar als ik dan eens iets totaal anders probeer, iets wat ik zeg maar nooit draag, dan past dat vaak ook weer niet bij me. Vind dat vooral met schoenen heel moeilijk, maar ook met kleding weet ik soms gewoon niet wat ik moet kopen.

Ben niet echt op zoek naar tips ofzo, maar misschien kan iemand me uitleggen waarom de ene outfit of schoenen bij de een fantastisch staat/staan en bij de ander gewoon totaal niet.
quote:boebele schreef op 13 april 2010 @ 12:48:

En ja, die meiden zijn allemaal erg dun. Ik heb ook het idee dat je toch een soort van geselecteerd moet worden om op die site te mogen staan, want ze zien er stuk voor stuk hartstikke hip uit.

de meeste meiden zijn idd dun, maar er zijn ook een paar echte plus-size meiden tussen. En niet alleen maar mode types, maar ook meer alto's.

Het klopt wel dat de meiden worden geselecteerd. je kunt je foto's plaatsen als je bent uitgenodigd of je kunt je aanmelden als je een eigen blog hebt en dan wordt die beoordeeld.
Ah, zie je nou wel. Want ik heb wel meer blogs gezien, dus buiten lookbook om, van meiden die er lang niet zo hip en modieus uitzien. Viel me ineens op dat je dat soort meiden op lookbook niet te zien krijgt...

Krijg je toch een beetje een vertekenend beeld, maar goed, het blijft leuk om naar die foto's te kijken.
beauty30, haha, berenpoten Ook zo erg dat veel meisjes helemaal in die dingen doorzakken. Dan lopen ze zowat naast de zolen, brrrrr.
lookbook is ter inspiratie niet om een beeld te krijgen van de gemiddelde samenleving. Dus ja dan wordt er wel geselecteerd op of mensen stijl hebben. En dat hoeft niet perse modieus te zijn hoor, want er post bijvoorbeeld ook een lolita.
En ze zeggen allemaal hetzelfde over die Uggs. "Jaaaa, ze zijn verschríkkelijk, maar ja, ze loooopen zóóóó lekkerrrrrr". En het is helemáál geen fashion statement hoor. Welnee. Lekker lopen voor 250 euro, dat kan toch veel goedkoper. Op pantoffels ofzo? Staat nog mooier ook.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
SUPERGAAF dat Lookbook!

Kende het nog niet! Echt hele gave foto's!

Alleen de meesten zijn inderdaad best skinny, en dan staan die looks toch anders dan als je wat voller bent.

Of ja.. voller.. gewoon slank eigenlijk

Wat ik ook wel jammer vind, in Nederland is de mode best behouden vind ik...

Je bent hier al gauw over of under dressed...

Heel veel van die Looks op Lookbook zijn super, maar als je dat hier aan zou doen tijdens een dagje shoppen kijkt iedereen je raar aan denk ik!!!

Plus, het weer is er ook vaak niet echt naar vind ik,...

Eigenlijk moet je daar schijt aan hebben, want anderen vinden he, maar ik merk persoonlijk toch dat ik me vaak wel beetje inhoud hoor....

De laatste tijd ben ik me wel aparter gaan kleden & draag ook meer van die hoge pumps, en zelfs dan word je al bekeken!

Ik was laatst op stap en ik had zo'n type jurkje aan maar dan in het zwart!!

Met wel een een legging enzo, maar bloot van boven dus.

Ik vind persoonlijk, als je gaat stappen mag je best wat sexier gekleed, maar ik keek om me heen.. en zag eigenlijk allemaal lange mouwen, spijkerbroeken t-shirts enz.

Toen dacht ik echt.. komop zeg, beetje mode mag wel hoor!!

En omdat het buiten niet superwarm is wil niet zeggen dat je in een trui moet gaan stappen toch!!!
quote:boebele schreef op 13 april 2010 @ 22:13:

beauty30, haha, berenpoten Ook zo erg dat veel meisjes helemaal in die dingen doorzakken. Dan lopen ze zowat naast de zolen, brrrrr.

Ja je ziet dan gelijk of ze naar binnen lopen.. of naar buiten
zo apart is dat toch niet beauty? Maargoed als ik het commentaar krijg (bijna altijd positief) dat ik er apart uit zie dan heb ik vaak zo iets van apart, vind het wel mee vallen
Inderdaad jammer dat mensen hier over het algemeen niet zoveel moeite doen om er apart uit te zien. En waarom loopt iedereen, man en vrouw, in een spijkerbroek? Ik heb er eens op gelet, en volgens mij loopt 80% van de mensen in een spijkerbroek. Ik heb er eigenlijk bijna nooit 1 aan, en als ik er dan eentje draag zeggen mensen meteen: hee, je hebt een broek aan!

Ik ben er even tussenuit mensen, volgende week donderdag ben ik weer terug.
draag wel vaak jeans moet ik zeggen, is gewoon makkelijk, maar als ik mijn best doe, doe ik ook echt mijn best. En zodra het weet het toelaat draag ik vrijwel alleen nog maar rokjes en jurkjes, tenzij op het werk.
't Is in NL al snel iets van "Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg."

Mensen vinden mij snel overdressed als ik in een rokje op pumps boodschappen gaan doen.

Tja, zo kleed ik me nu eenmaal.

Nou woon ik in een dorp waar de driekwartbroek, het korte kapsel met het pittige rode kleurtje, de lelijke bril en de sportschoenen hoogtij vieren, dat scheelt.
ik val met mijn knalrode skinnyjeans en groene jas, hier ook wel aardig op. woon in een nieuwbouwdorp dat voornamelijk jonge gezinnen trekt.
Jezus meid, dat je nog naar buiten durft!

Nee hoor, heb ik ook.

Ik kwam ooit eens ergens in een rokje, mooi zijden shirtje en op pumps, en toen zei de gastvrouw: "Moet je nog ergens anders heen, dat je je zo hebt aangekleed?"

Echt gillen.
ik ben van mening beter overdressed dan underdressed. En soms heb je gewoon zin om er leuk uit te zien. En als ik hakken moet inlopen dan trek ik ze aan heen en weer naar het winkelcentrum voor een boodschapje, tja, misschien overdressed, maar boeie.
quote:boebele schreef op 14 april 2010 @ 06:11:

Inderdaad jammer dat mensen hier over het algemeen niet zoveel moeite doen om er apart uit te zien. En waarom loopt iedereen, man en vrouw, in een spijkerbroek? Ik heb er eens op gelet, en volgens mij loopt 80% van de mensen in een spijkerbroek. Ik heb er eigenlijk bijna nooit 1 aan, en als ik er dan eentje draag zeggen mensen meteen: hee, je hebt een broek aan!

Ik ben er even tussenuit mensen, volgende week donderdag ben ik weer terug.

Maar ook met een spijkerbroek kun je er leuk uitzien toch?? Ik draag wel bijna altijd een spijkerbroek, maar probeer er dan wel iets leuks van te maken, met een leuk/stoer t shirtje, mooie hakken en (als ie straks binnen is) leren jasje.

Jaaah die scheve uggs, echt geen gezicht!!! dat zijn vaak de stevigere meiden, met dan ook zo'n heel kort jasje met bontkraag erop. Ik dacht altijd dat het vooral de neppers waren waarop je scheef gaat lopen.

Als ik jullie zo hoor kleden jullie je wel heel leuk!! Ik hoor allemaal rokjes, jurkjes en pumps voorbij komen, leuk!!
draag meestal sneakers of mijn docs hoor, pumps zijn voor dagen dat ik niet veel hoef te lopen. Moet nog steeds een paar leuke ballerina's kopen zodat ik mijn pumps vaker aankan en kan verwissellen als ik er last van krijg, of als ik spontaan besluit over de dam te gaan lopen of langs de grachten van leiden. beiden niet aan te raden met pumps.
Hahaa ja varuca dat is ook wel herkenbaar! Heb je mooie schoenen aan, zitten ze weer niet lekker als je lang moet lopen (lees, winkelen) of zo...

Ik las laatst in een of ander zwangerschapstijdschrift dat de hakken waarschijnlijk in de kast zullen moeten blijven staan tijdens/op t eind van je zwangerschap, maaaarrrr 'dat er ook in lage schoenen hele kekke modellen te vinden zijn!!!!'

Kweenie, zal wel aan het woordje 'kek' gelegen hebben maar ik kreeg er kotsneigingen van!

Wel leuk om te zien dat hier toch wel een aantal heel verschillende stijlen bij elkaar zitten, en toch vinden we het lastig om een 'eigen' stijl te hebben/zoeken/vinden.
ohwnee hoor ik heb dat stijl probleem niet zo. Mijn stijl is breed de enige dag rock chick de andere dag schattig en meisjesachtig, net was mijn bui is. En daar zit ik niet zo mee, 't is wel allemaal duidelijk herkenbaar als varuca.

Ben hier gewoon mee gaan kletsen omdat ik het ene interessant onderwerp vind.
quote:boebele schreef op 14 april 2010 @ 06:11:

Inderdaad jammer dat mensen hier over het algemeen niet zoveel moeite doen om er apart uit te zien. En waarom loopt iedereen, man en vrouw, in een spijkerbroek? Ik heb er eens op gelet, en volgens mij loopt 80% van de mensen in een spijkerbroek.

Lekker makkelijk voor op de fiets

.
quote:Melpomene schreef op 14 april 2010 @ 10:34:

't Is in NL al snel iets van "Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg."

Mensen vinden mij snel overdressed als ik in een rokje op pumps boodschappen gaan doen.

Tja, zo kleed ik me nu eenmaal.

Nou woon ik in een dorp waar de driekwartbroek, het korte kapsel met het pittige rode kleurtje, de lelijke bril en de sportschoenen hoogtij vieren, dat scheelt.Mensen gaan gewoon voor gemakkelijk. Toen ik nog een baan buiten de deur had droeg ik vaak jurkjes/rokjes etc, haar zat goed, lekker in de make-up. Nu werk ik vanuit huis en heb een hond. Zal niet zeggen dat ik verslonst ben, maar trek toch sneller wat makkelijks aan wat vies mag worden. Heel vaak dus een spijkerbroek en gympen. Probeer het nu wel een beetje op te leuken, want ik had dagen erbij dat ik de hele dag op mijn bergschoenen liep (ook in de supermarkt ).
Wow, wat is me dat daar op lookbook? Echt allemaal modellen zoals jullie al typten. En bijna iedereen draagt er zeer korte shorts; dat is helaas niet voor mijn stevige billen weggelegd! Ik denk dat meiden met rondere vormen daar geen foto's op durven posten met al die überslanke modellen! En wat een geposeer! Net alsof ze uit de vogue komen! (wel leuk om te kijken trouwens)
quote:mariesophie schreef op 14 april 2010 @ 12:32:

[...]

Lekker makkelijk voor op de fiets

.

Ja en je kan er makkelijk de zakken van volproppen met tel. en labello. Tekent mooi af!

(iets waar ik me regelmatig over verbaas als ik zoiets zie...)

Mijn salaris is ook binnengekomen, dus denk dat ik morgen ook maar eens even de stad in ga.

Zelf ben ik dus de ene keer meer zoekende in stijl dan de andere keer, maar ik vind het wel een heel interessant topic. En ik krijg er ontzettend veel zin in nieuwe dingen van!!!
quote:19juni schreef op 14 april 2010 @ 18:00:

[...]

Ja en je kan er makkelijk de zakken van volproppen met tel. en labello. Tekent mooi af!

(iets waar ik me regelmatig over verbaas als ik zoiets zie...)

Mijn salaris is ook binnengekomen, dus denk dat ik morgen ook maar eens even de stad in ga.

Zelf ben ik dus de ene keer meer zoekende in stijl dan de andere keer, maar ik vind het wel een heel interessant topic. En ik krijg er ontzettend veel zin in nieuwe dingen van!!!

'Vroeger' met uitgaan wilde ik nooit een tasje mee. Had ik mijn zakken dus ook altijd volgepropt. Heupen waren ook gelijk een stuk breder .

Ik ga zaterdag lekker shoppen. Heerlijk! Wil graag grijze All Stars. Is net ook een doos binnen gekomen van Esprit (ga hem zo maar eens uitpakken) en vanavond komt er nog een doos van Wehkamp .
Leuk die dozen!!!

Heb zelf een pakketje bij H&M besteld, jammer dat het altijd zo ontzettend lang duurt voor die leveren...

En hopelijk komt morgen m'n leren jasje binnen!

En, hoe waren de kleren??
quote:mariesophie schreef op 14 april 2010 @ 18:07:

[...]

'Vroeger' met uitgaan wilde ik nooit een tasje mee. Had ik mijn zakken dus ook altijd volgepropt. Heupen waren ook gelijk een stuk breder .

.Ja nou, dat kan ik me ergens dus nog wel voorstellen (volgens mij was ik vroeger net zo), maar ik zie dan ook van die meisjes met volgepropte zakken, én een tasje. Ok, da's dan wel een formaat waar nog geen appel inpast (hoewel, soms ook waar wel 100 kilo appels inpassen)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven