Mode & Beauty alle pijlers

Je eigen stijl

10-04-2010 13:56 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk de laatste tijd vaak op lookbook omdat ik het leuk en inspirerend vind om te zien hoe anderen zich kleden. Nou heb ik 1 grote favoriet: haar outfits zijn iedere dag weer plaatjes om te zien. Soms probeer ik eens iets uit, maar dan blijkt iets bij mij helemaal niet te staan. Ik vind dat zo gek! Ik weet heus wel dat iedereen een eigen stijl heeft en dat wat bij de 1 fantastisch staat bij een ander eruit kan zien als een vlag op een modderschuit.

Toch vind ik het soms een raar iets En al heb ik wel mijn eigen stijl: ik ben niet vernieuwend. Maar als ik dan eens iets totaal anders probeer, iets wat ik zeg maar nooit draag, dan past dat vaak ook weer niet bij me. Vind dat vooral met schoenen heel moeilijk, maar ook met kleding weet ik soms gewoon niet wat ik moet kopen.

Ben niet echt op zoek naar tips ofzo, maar misschien kan iemand me uitleggen waarom de ene outfit of schoenen bij de een fantastisch staat/staan en bij de ander gewoon totaal niet.
Ik denk inderdaad ook dat het belangrijkste is dat je je ergens happy en zelfverzekerd in voelt. Voor mij valt heel veel kleding dan dus al af. Dat is jammer, maar ik denk dat ik dat moet accepteren. Die outfit van juni lijkt me ook leuk, maar staat alleen goed als je daar ook het type voor bent denk ik.

Ik heb gisteren even geexperimenteerd trouwens: had een zwart vintage jurkje met pofmouwen gecombineerd met een okergele legging en gele schoenen. Stond best leuk, maar later heb ik die gele schoenen verwisseld voor zwarte mary poppins-laarsjes.

Maar toen... had ik niet echt geschikte accessoires en een tas in de kleur die er bij paste, dus ik wist even niet meer hoe ik verder moest. Ik ben er even in naar de stad geweest, maar het voelde toch niet helemaal jofel. Dus misschien toch maar niet meer doen

Ik ga zometeen naar de stad voor een shopsessie, heb gisteren op lookbook een paar outfits bekeken die ik als inspiratie ga gebruiken. Ik vind bv dit jurkje erg leuk: http://lookbook.nu/look/559703-ahoy

(gezien bij River Island) dus die ga ik zeker passen. Vind het op de foto ook leuk gecombineerd, met dat vest.

En deze schoenen:

http://lookbook.nu/look/6 ... iekscelencja-blogspot-com

heb ik daar ook gezien, en gekocht in het bruin. Helaas zijn die te klein dus die breng ik terug, maar in het zwart zijn ze ook leuk. Al heb ik al zoveel zwart, maarja.

Varuca, thanks voor je uitnodiging. Ik heb even bij jullie gekeken, maar het is wel heel veel geklets en weinig mode ;)
quote:varuca schreef op 11 april 2010 @ 22:22:

waarom niet voor jou? als je een tuniek over de skinny doet dan kan bijna iedereen het hebben.

Maar wat is in hemelsnaam het nut of mooie van een skinny als je er een lange tuniek overheen draagt?

Kieas dan een broek, die gewoon goed bij je figuur past.
dan heb je nog steeds de smallepijpen waardoor je de hele schoen ziet. en een skinny staat veel mensen beter dan een legging, bij een skinny kan de tuniek naar mijn mening ook korter zijn dan bij een legging.

@boebele we kletsen idd een hoop, maar als je een vraag hebt mag je altijd binnen komen vallen, dan heb je misschien zelfs sneller antwoord dan als je een topic opent omdat iedereen zijn eigen stijl heeft en er dus altijd wel iemand is die je vraag kan beantwoorden.

En over die gele legging, ik persoonlijk vind het soms wel leuk om de legging in een afwijkende kleur te hebben, wil je toch gele accesoires erbij hebbe, dan hoeft het niet exact dezelfde kleur geel te zijn, iets donkerder of juist ligter kan een outfit net wat interessanter maken.
@ Boebele, dat is wel een mooie jurk!! Lijkt wel of dat meisje last van haar nek heeft, of een zwaar hoofd of zo

Ben benieuwd of je hem gaat kopen, en wat je er van vindt!

Voor mij valt dan idd ook veel af, denk dat zo'n jurkje toch ook al af zou vallen hoor. En dat met die assecoires/tassen heb ik dus ook! Dan heb ik weer geen goede jas of tas of riem oid voor erbij (of ik ben te lui en pak de tas die ik al in gebruik had) waardoor het toch ook weer 'net niet' is.

Ik had vorig jaar een mooi leren jasje met een tas die leuk bij elkaar pasten en bij veel dingen die ik aanhad maar jammer genoeg is dat jasje gestolen en heb ik nog niets anders kunnen vinden...

Zit nu ook een beetje te twijfelen of ik toch weer een zwart leren jasje zal aanschaffen via marktplaats of zo. Ik ben nu flink zwanger dus dicht zal ie toch niet gaan, en heb zeker wel een maatje groter nodig, maar ja denk dat ik er best nog even plezier van zal hebben, zo met de lente.
Oeh, ben schandalig aan het winkelen. Laat jullie als ik vanavond thuis ben wel zien wat ik heb gekocht. Ben in ieder geval erg blij
quote:boebele schreef op 12 april 2010 @ 10:00:

Ik denk inderdaad ook dat het belangrijkste is dat je je ergens happy en zelfverzekerd in voelt. Voor mij valt heel veel kleding dan dus al af. Dat is jammer, maar ik denk dat ik dat moet accepteren. Die outfit van juni lijkt me ook leuk, maar staat alleen goed als je daar ook het type voor bent denk ik.

Ik heb gisteren even geexperimenteerd trouwens: had een zwart vintage jurkje met pofmouwen gecombineerd met een okergele legging en gele schoenen. Stond best leuk, maar later heb ik die gele schoenen verwisseld voor zwarte mary poppins-laarsjes.

Maar toen... had ik niet echt geschikte accessoires en een tas in de kleur die er bij paste, dus ik wist even niet meer hoe ik verder moest. Ik ben er even in naar de stad geweest, maar het voelde toch niet helemaal jofel. Dus misschien toch maar niet meer doen

Ik ga zometeen naar de stad voor een shopsessie, heb gisteren op lookbook een paar outfits bekeken die ik als inspiratie ga gebruiken. Ik vind bv dit jurkje erg leuk: http://lookbook.nu/look/559703-ahoy

(gezien bij River Island) dus die ga ik zeker passen. Vind het op de foto ook leuk gecombineerd, met dat vest.

En deze schoenen:

http://lookbook.nu/look/6 ... iekscelencja-blogspot-com

heb ik daar ook gezien, en gekocht in het bruin. Helaas zijn die te klein dus die breng ik terug, maar in het zwart zijn ze ook leuk. Al heb ik al zoveel zwart, maarja.

Varuca, thanks voor je uitnodiging. Ik heb even bij jullie gekeken, maar het is wel heel veel geklets en weinig mode ;)

Hihi, dat laatste meisje heeft de schattigste kleur nagellak! Zoiets vind ik ook wel leuk; een klein detail, maar het doet toch veel.

Boebele, ik ben benieuwd naar wat je allemaal hebt gekocht!

*gaat even op lookbook piepen*
Ja dat is idd een mooie kleur! Ik vind haar haar ook heel erg mooi. Ik heb zelf zo'n kleur, maar ja, mijne is weer niet zo lang...

Ik ben heel benieuwd wat je allemaal hebt gekocht boebele!!
Ik vind lookbook echt een uitvinding! Zo leuk om al die verschillende outfits te zien. Sommigen maken er echt een heel kunstwerk van.

Maar goed, mijn aankopen dus (weet nog niet of ik alles hou):

Deze schoenen, ze stonden best grappig maar ik weet dus nog niet hoe ik ze ga combineren:

Dan een leren jasje, dat zeker wel een blijvertje is want hij staat superleuk. Kan er geen foto van plaatsen maar op www.riverisland.com bij leren jasjes is het het 5e jasje van links (crème).

En verder een roze vestje met broderie bij de H&M, staat niet op de site dus ik kan er helaas geen foto van plaatsen. Hou ik denk ik ook wel, want die is erg leuk en kan ik ook makkelijk combineren.

Over de schoenen twijfel ik dus nog, maar ik ga zometeen even verschillende outfits uitproberen. Kan ze in ieder geval nog wel terug brengen als ze niet bevallen.
Leuk hoor!!

Ik vind dat derde jasje bij riverisland trouwens ook heel mooi! En de prijs valt wel mee daar, of niet? Dacht dat het een heel duur merk was...

Ik ga straks ook een nieuw (oud) leren jasje scoren heb ik bedacht. Heb er twee gezien op mp, straks nog even aan m'n vriend vragen welke hij het leukste vindt. Als ik straks ontzwangerd ben koop ik wel weer een nieuwe...

Ik ben wel benieuwd hoe je de schoenen gaat combineren. Zou zelf niet weten hoe dat zou moeten namelijk.

Vestje klinkt ook wel heel leuk!
O ja, heb je de jurk niet meer gekocht dan??
Ik heb geen idee hoe je hier plaatjes plakt, maar hier een linkje van wat ik ook echt een leuke combi vind!!!

http://lookbook.nu/look/565093-Parfait

Legerkistjes heb ik al wel in de kast staan, maar ik weet zeker dat ik dit nooit zo gecombineerd krijg als op het plaatje. Ik vind het er bij haar wel schattig uitzien, en ook stoer. Zou bij mezelf het idee hebben dat het er lomp uitziet...

Iets verder naar onderen heeft ze ook een foto staan met een stuk korter haar, dat vind ik ook errug gaaf!!! Weet alleen niet of ik dat zou durven hoor...
anoniem_84645 wijzigde dit bericht op 12-04-2010 21:12
Reden: vergeten de link toe te voegen....
% gewijzigd
nee, wel gepast en was ook erg leuk, maar ik vond hem wel erg duur, meer dan 60 euro geloof ik. Als ik een geldboom in mijn tuin had groeien was het een ander verhaal geweest, maar dat is nou eenmaal niet zo

Leuk, dat leren jasje! Ik draag zelf heel vaak leren of nepleren jasjes. Heb er 1tje van de zara en daar woon ik in. Ik kan dat ding ook gewoon het hele jaar door aan. In de winter soms wel koud, maar ik vind het belangrijker dat ik er leuk uitzie

River Island is niet zo heel erg duur, want het is wel echt originele en kwalitatief goede kleding. Ik heb voor het jasje 67 euro betaald en dat vind ik best wel meevallen. Helaas zijn er in nederland nog niet zoveel filialen.

De schoenen zijn trouwens ontzettend leuk zie ik nu. Als ik ze gewoon onder een zwarte broek draag en daaroverheen een zwart jurkje doe dan staat dat al best hip. Nog wel een beetje saai misschien. Ik heb nu ook mijn nieuwe oudroze vestje van de h&m erover heen gedaan, en dat kan ook wel. Toch is het nog niet echt erg hip, maar goed, het staat wel leuk. Zonder dat roze vestje kan ik het wat pimpen met felrode oorbellen en felrode lippenstift.

Hmm. Moeilijk is dat altijd, besluiten of je iets houdt of niet.
19juni, misschien kun je het op een manier doen dat het jou ook staat? Een legging maakt het misschien al wat veiliger en ipv zo'n blazer kun je bv een vestje nemen in diezelfde kleur. Ben benieuwd of je zoiets wel durft!
Nou, ik heb zoiets ook ongeveer wel aangehad jaren geleden hoor, maar ja, toen woog ik ook zo'n 20 kilo minder. Dat scheelt natuurlijk ook wel met hoe schattig/lomp zoiets oogt...

Het zijn trouwens allemaal wel hele dunne meiden op die site zeg! Staan veel leuke dingen tussen, maar ook wel best veel hetzelfde vind ik...

Misschien moet ik het ook maar eens wat meer gaan zoeken in de assecoires, daarmee kun je natuurlijk ook een hoop doen.

Jammer dat het jurkje zo duur was! Ik zag ook best leuke tshirts en zo op de site staan, en idd de prijs viel wel mee.

Ja ik had tot vorig jaar ook een heel fijn leren jasje van de Bershka, en die droeg ik ook het hele jaar door. Kan ook prima met leer vind ik, idd soms wel een beetje fris in de winter haha.

Dat heb ik dan dus ook regelmatig, heb ik een leuke look uit de kast getrokken, maar moet ik bijv. nog een heel eind op de fiets door de regen, ja dan is je look ook wel een heel eind weg. Of idd zo'n leuk jurkje met vestje, maar daar is het dan weer net te koud voor of zo...

Het scheelt natuurlijk ook wel dat die foto's op sites en in boekjes momentopnames zijn. En dan een mooie of fleurige achtergrond erbij doet natuurlijk ook al een hoop aan het totaalplaatje.

Ik krijg wel helemaal zin in nieuwe dingen zo met dit topic, leuk!!!
Misschien kun je dan nog een mooie riem erbij dragen? In dezelfde kleur als de schoenen? En natuurlijk een tas erbij (in dezelfde kleur).

Rode lippenstift klinkt wel erg gaaf. Heb het zelf nooit op omdat ik eigenlijk nooit lippenstift draag.
Ik vind lippenstift altijd wel leuk om mijn outfit net even te pimpen. Als ik een keer helemaal in het zwart ben doe ik bv rode oorbellen in en rode lippenstift op, staat heel fris meteen.

Ik heb ook heel veel zin in nieuwe dingen, haha. Maar het geld begint nu wel op te raken, helaas.

En ja, die meiden zijn allemaal erg dun. Ik heb ook het idee dat je toch een soort van geselecteerd moet worden om op die site te mogen staan, want ze zien er stuk voor stuk hartstikke hip uit.
quote:Melpomene schreef op 11 april 2010 @ 12:50:

Trinny en Susannah's laatste boek is erg goed.

Het gaat er niet om, dat een stijl hip moet zijn. Je moet eerst ontdekken welke modellen, snit e.d. jou goed staan. Van daaruit ga je dat zelf invullen.

Ik bedoel: een mooie skinny jeans is hip en leuk, maar als je zoals ik een echte zandloper bent, hoef je hem echt niet aan te trekken, hip of niet.

Nou, dan wordt je kledingkeuze wel erg beperkt toch? Ik geef mij eigen draai eraan. Ben een beetje een peer, maar ga echt niet alleen kleding kopen die voor peren geschikt is. Vaak vind ik die kleding juist helemaal niet leuk.
quote:willemijn80 schreef op 13 april 2010 @ 12:52:

[...]

Nou, dan wordt je kledingkeuze wel erg beperkt toch? Ik geef mij eigen draai eraan. Ben een beetje een peer, maar ga echt niet alleen kleding kopen die voor peren geschikt is. Vaak vind ik die kleding juist helemaal niet leuk.

Ja, dat is wat ik eerder ook wel een beetje bedoelde met wat ik in tijdschriften las, waar ze dan advies geven bij welk figuur. Ik geloof niet zo dat je dat vanaf een boekje of site moet doen, maar moet kijken of het je staat of niet. En meestal ben je meer dan alleen een zandloper of een peer, maar ook bijv. lange benen of juist niet.

Zelf vind ik een skinny bijv. absoluut geen gezicht bij x-benen, dun of dik, lang of kort, zandloper of peer.
quote:willemijn80 schreef op 13 april 2010 @ 12:52:

[...]

Tja, kleding die me niet staat, trek ik niet aan. Als ik ergens een modderfiguur in krijg kan ik iets nog zo leuk vinden, maar ik laat het hangen.

Ik vind bijvoorbeeld topjes met spaghettibandjes heel erg leuk, maar ik heb gespierde schouders en flinke borsten. Ik krijg dan snel het voorkomen van een vrouwelijke worstelaar, terwijl ik niets te zwaar ben. Ik ga dus voor topjes met wat bredere bandjes. Die vind ik dan wel wat minder leuk, maar ze staan me echt véél beter.

Heel veel vrouwen lopen in kleding die hun figuur allerminst flatteert, maar die ze wel leuk vinden. Dat is ook een keuze.
Ja, en veel vrouwen lopen in kleding die een ander erg leuk staat, maar hun niet. Die skinny jeans bv wordt echt te vaak gedragen door meiden die er helemaal het figuur niet voor hebben. Dat is niet mijn keuze in ieder geval. Uggs, ook zo'n voorbeeld. Staat echt niet mooi bij korte benen en/of dikke pootjes, maar de halve wereld loopt erin.
quote:Melpomene schreef op 13 april 2010 @ 15:01:

[...]

Heel veel vrouwen lopen in kleding die hun figuur allerminst flatteert, maar die ze wel leuk vinden. Dat is ook een keuze.

En dan liefst nog een maatje te klein.

Dat met die spagettibandjes heb ik idd ook. Flinke schouders en armen, ja dan staat mouwloos of bredere bandjes idd wel mooier.

Yeah, heb een leren jasje gescoord, hoop dat ik hem snel binnen krijg!!
Leuke schoenen die beige veterschoenen! Bij Zara hebben ze nu van die wijde bandplooibroeken in allerlei tinten grijs, kaki, beige etc.. Heel leuk met die schoenen.

Jasje is ook leuk.
quote:Melpomene schreef op 13 april 2010 @ 15:01:

[...]

Tja, kleding die me niet staat, trek ik niet aan. Als ik ergens een modderfiguur in krijg kan ik iets nog zo leuk vinden, maar ik laat het hangen.

Ik vind bijvoorbeeld topjes met spaghettibandjes heel erg leuk, maar ik heb gespierde schouders en flinke borsten. Ik krijg dan snel het voorkomen van een vrouwelijke worstelaar, terwijl ik niets te zwaar ben. Ik ga dus voor topjes met wat bredere bandjes. Die vind ik dan wel wat minder leuk, maar ze staan me echt véél beter.

Heel veel vrouwen lopen in kleding die hun figuur allerminst flatteert, maar die ze wel leuk vinden. Dat is ook een keuze.Dat bedoel ik ook, je moet ergens ook je draai aan geven. Ik ben lang en slank, maar op mijn heupen iets breder. Draag gerust een skinny, maar dan wel met iets wijds erboven of met pofmouwtjes zodat de boel weer in evenwicht is zeg maar. Geloof dat ik anders allen broeken met wijde pijpen mag dragen. Nou, daar hou ik dus totaal niet van.
Hallo!

Leuk onderwerp!! Ik ben daar ook wel beetje mee bezig!

Ik denk dat je je eigen stijl door de jaren heen ontwikkeld.

Tenminste, zo geld het voor mij wel...

Ik zie inderdaad ook vaak meiden lopen & dan denk ik, gohhh die ziet er leuk uit!

Een look waar ik dan niet zo gauw op zou komen...

Maar dat zou bij mij dan weer heel anders staan.

Vind bij sommige vrouwen simpelheid ook heel mooi staan.

Bijvoorbeeld een simpel shirtje, spijkerbroek, pumps.

Hoeft niet altijd super fashionable vind ik hoor.

Het heeft inderdaad wel te maken met je figuur en uitstraling.

En eigenlijk ook met karakter vind ik!

Zelf draag ik een combinatie van lief, stoer &vrouwelijk/romantisch.

Omdat ik dat ook ben qua karakter....

Draag vaak rokjes/jurkjes, met daarop een stoer truitje of leren jasje. Draag daaronder vaak laarzen of pumps.

Ik heb zelf vrouwelijke vormen, heupen, billen, en tiet , maar wel hele slanke taille.

Dus daar houd ik dan weer rekening mee, draag bijvoorbeeld vaak een taille riem om dit te accentueren.

En hakken om wat langer te lijken

Het gaat er ook om waarin je je lekker voelt & niet vergelijken met anderen.

Ik bedoel.. soms zie je meiden die zich in een skinny jeans hebben gepropt omdat dat mode is... Maar het moet je ook echt staan natuurlijk.

Ik vind dat je eigen stijl is:

Kijken wat bij je past qua figuur & persoonlijkheid en niet klakkeloos de mode volgen!
quote:boebele schreef op 13 april 2010 @ 15:19:

Ja, en veel vrouwen lopen in kleding die een ander erg leuk staat, maar hun niet. Die skinny jeans bv wordt echt te vaak gedragen door meiden die er helemaal het figuur niet voor hebben. Dat is niet mijn keuze in ieder geval. Uggs, ook zo'n voorbeeld. Staat echt niet mooi bij korte benen en/of dikke pootjes, maar de halve wereld loopt erin.

Klopt!! Vind dat ook zo lelijk..,

Ik vind die Uggs ook alleen mooi bij lange slanke benen,

anders heb ik echt het idee dat er twee berenpoten op me af komen lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven