EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gister gegeten bij schoonvader. Bij de borrel hadden we turks brood met allerlei lekkere dipjes (peppadew dip, avocado dip, knoflook dip, humus etc.) en als avondeten kregen we een kiptaartje met kip, kersen, kappertjes, oude kaas en tandoorikruiden ingepakt in croissantdeeg, Erbij een salade van rucola, veldsla, tomaat, avocado en ei. Was heerlijk allemaal!

Vanavond eten we uit de vriezer. Pasta met boursin-perzik-kipsaus.
had 2 aanschuivers;zelfgemaakte pizza,s met tomaten-komkommersalade en als toetje vers gemaakte appelcake met vanilleroomijs en chocoladesaus met slagroom.
Hier wordt heftig aan de lijn gedaan. Heb een heerlijk recept van de weight watchers uitgeprobeert: vispakketjes met tagiatelle. Zelfs manlief had niet door dat het zoals hij het altijd noemt "light" eten was. Moest lekker tomatensausje maken incl. wijn erdoorheen en vis uit de oven.
Vandaag knoflooktomaten met geitenkaas, pasta en salade voor 10 man gemaakt en chocolademousse toe.

Morgen weer gasten, want mijn Elfje wordt 9. Ze mag kiezen, dus dat wordt nacho grande. De tacosaus staat al te pruttelen.
Restje rijst met restje kip/wokgroenten/cashewnoten.
Zo even een paar dagen niet gekeken en weer 10 pagina's erbij! Met weer een hoop lekkere ideeën.

Gisteren zelf pizza gemaakt, of eigenlijk zelf belegd want de bodems had ik kant en klaar gehaald. Met gegrilde groente, kerstomaatjes en halfgedroogde tomaatjes ham en voor manlief rode peper en voor mij verschillende soorten kaas.

Vanochtend na het opstaan begonnen met een boeuf bourguignon die lekker de hele dag heeft opgestaan, daar een lekker stuk van dat 'artisan' stokbrood bij. Was erg lekker.

Vanaf morgen een paar dagen op training in een hotel in Egmond (zuiderduin) dus dat wordt een paar dagen matig eten (we zijn er vaker geweest en het eten is niet super daar), maar verder wel gezellig.
Pizza gehaald. Kwam langs mijn favo Italiaan (qua pizza's dan), met houtoven. Ze hebben daar een super Pizza vegetariana. Maar toch vond ik 'm deze keer een beetje tegenvallen. Er zaten paddestoelen op die denk ik gedroogd waren en net lang geweekt. Ze waren een beetje taai. Jammer. De truffelsaus die eropzat was wel goddelijk.
viskebap was heerlijk, die gaan we zeker vaker eten! Morgen begin ik met "lijnen", dus eens zien wat ik ga bedenken om morgen te eten. Iets met courgette(want die moet op).
courgette eet wij hier best veel. misschien gevuld uit de oven met couscous?

wij eten vanavond lasagne, ik maak zo vast tomatensaus en dan met laagjes spinazie, tilapia en saus. Heb nog verse lasagne liggen, is van de biowinkel die heb ik nooit eerder gehad dus ben benieuwd of het wat is!
Courgette kun je echt super veel mee doen, wij eten het ook vaak. Wokken, grillen, soep ervan maken of door de pasta (met pestosaus en pijnpoompitjes).

Vanavond eten we best saai: gekookte aardappeltjes met snijbonen en een slavinkje. Toetje maakt het goed: chocomousse
Zo, daar ben ik ook weer eens. Vanavond maak ik zelf pastasaus met italiaanse gehaktballetjes...nu al zin in!

Wij eten eigenlijk nooit courgette...alleen als het toevallig door een gerecht moet!

Met pasen had ik wel een hartig taartje van courgette gemaakt, was erg lekker, maar niet zo goed voor de lijn
Courgette gebruik ik vaak in een quiche of door de risotto. Lekker!

Gister was het op werk daggehaktschotel broccoli van maggi.

Vandaag wordt het sateschnitzel, aardappels en spercieboontjes.
Vandaag ga ik kiprollade met bloemkool en aardappelen eten. En natuurlijk komkommer erbij. Lekker Hollandse maaltijd. Dat vind ik zo af en toe ook heel lekker.
ik las hier ook iets over kip met boursin en perzik?

Courgette eet ik ook, ik rul gehakt (kruiden erdoor) courgette in schijfjes en tomaten uit blik/pak erbij. Deksel op de pan af en toe roeren. Dat eet ik dan met aardappelen of stokbrood heel lekker en erg makkelijk.

Ik eet eigenlijk courgette altijd met schil, jullie ook?
Ja, gewoon met schil!
Ik eet vandaag het succes recept van mrG. Beetje thais-achtig roerbak gerecht met garnalen, pepers, tomaat, komkommer, lente-ui, nam pla en veel koriander. (en soms ook champignons en/of paprika). Heb alles nl. nog in huis. Met witte rijst erbij.
Heb m'n mega-eetdag gisteren overleefd.

De high tea was heerlijk en m'n vriendin had alles zelf gemaakt.

We startten eerst met een hartige ronde met mini-sandwiches met komkommer-munt salade en eiersalade, mini-croissants met smeerbare geitenkaas met kruiden, mini quiches en gevulde tomaatjes. Mjum

Daarna de zoete ronde met scones met clotted cream en jam, muffins, cake en allerlei soorten fruit.

Ik ben om 3 uur gestopt met eten en om 7 uur zaten we achter de dis bij een ander vriendinnetje en ik had zowaar een beetje honger bij de heerlijke geuren uit haar keuken.

Voor: brie gewikkeld in rauwe ham uit de oven op sla met pijnboompitten en honing

Hoofd: gestoomde rode zeebaars op saffraanrijst met een zalige zure salsa erop van tomaten, koriander en een uitje (gelukkig best licht verteerbaar maar zooo lekker, ga ik ook vaker maken!)

Na: abrikozencrumble.... mjummmm

Ik heb vandaag een balansdag. Ga een grote maaltijdsalade met zalm brouwen en vriendlief krijgt er dan nog een stokbrood brij.
quote:koreveen schreef op 12 april 2010 @ 11:49:

Heb m'n mega-eetdag gisteren overleefd.

De high tea was heerlijk en m'n vriendin had alles zelf gemaakt.

We startten eerst met een hartige ronde met mini-sandwiches met komkommer-munt salade en eiersalade, mini-croissants met smeerbare geitenkaas met kruiden, mini quiches en gevulde tomaatjes. Mjum

Daarna de zoete ronde met scones met clotted cream en jam, muffins, cake en allerlei soorten fruit.

Ik ben om 3 uur gestopt met eten en om 7 uur zaten we achter de dis bij een ander vriendinnetje en ik had zowaar een beetje honger bij de heerlijke geuren uit haar keuken.

Voor: brie gewikkeld in rauwe ham uit de oven op sla met pijnboompitten en honing

Hoofd: gestoomde rode zeebaars op saffraanrijst met een zalige zure salsa erop van tomaten, koriander en een uitje (gelukkig best licht verteerbaar maar zooo lekker, ga ik ook vaker maken!)

Na: abrikozencrumble.... mjummmm

Ik heb vandaag een balansdag. Ga een grote maaltijdsalade met zalm brouwen en vriendlief krijgt er dan nog een stokbrood brij.Ik wou dat ik jou was gisteren!!
Ik denk dat ik of tagliatelle met gegrilde courgette, pangasius en citroen maak of risotto met kip, courgette en champignons maak.
quote:Zoomix schreef op 12 april 2010 @ 12:26:

[...]

Ik wou dat ik jou was gisteren!! hahaha Zoomix, zeg je dat ook nog als ik meld dat ik 's morgens 2 uur op de wielrenfiets tegen de wind in heb moeten buffelen? Alvast calorietjes verbranden omdat ik anders helemaal dichtgroei met dit soort dagen....
bordje uit de vriezer in de plingg; verse ravioli met een sausje wat ik erbij gemaakt had(weet zo vlug niet meer wat ut was..tomaat,komkommersalade doe ik erbij.als toetje fruitshake van biogarde,banaan,appel,aardbei.
Ik was van plan wraps te eten, maar ik heb geen zin in boodschappen doen. Dus nu wordt het denk ik paprika's gevuld met avocado en rijst...het enige wat ik nog in huis heb.
Liever elitair dan een pauper!
Korenveen, lekker abricozencrumble, mocht je een recept hebben graag, ik heb nog tutti frutti wat op moet binnenkort.

Nazife, lekker courgette hoewel ik het niet al te vaak maak. Ik heb iets lekkers als voorgerecht met tonijn (vers), of wat lekker is als hoofdgerecht, gevuld met gehaktmengsel en pasta.

Voor die de oven inging;

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Foto´s van eten doen me altijd denken aan kabouter haha. Ik dacht woooow, kaboutertje leert snel! ziet er heerlijk uit MV
Voor de lunch vandaag rustig aan gedaan, maaaar vanavond wordt het smullen: 'spaghetti alle vongole' (venusschelpjes) en 'spigola all'acqua pazza' (zeebaars in gek water letterlijk) gekookt in watertje van wortel, bleekselderij, ui, tomaatjes, beetje zout en olijfolie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven