Het grote Napraattopic - 2

11-03-2010 16:52 3005 berichten
quote:Vivamod schreef op 01 februari 2010 @ 14:13:

Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels et moi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan mij kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

- omdat we niet van tevoren kunnen voorspellen of dat 'werkt', willen we dit topic een maand op proef doen. Als dit topic helemaal uit de hand loopt kunnen we op 1 maart dus besluiten 't te sluiten.

grtjs,

NaomiEen aanvulling van mijn kant; Als je een posting plaatst die zo grof-beledigend-provocerend is dat er meerdere rapportages over binnenkomen, wordt het alsnog aangepast. Een waarschuwing volgt er dan echter niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op 12 april 2010 @ 11:20:

[...]

Ik ben er niet meer zo heel zeker van dat het probleem met de agressieve ad-zooi van Viva zo simpel is. Naar aanleiding van wat frustraties van fourmmers mét FF en adblockers die blijkbaar toch popups blijven krijgen ben ik eens terug Internet Explorer gaan gebruiken en heb (bewust ) alle ad-onderdrukkende opties afgezet en guess what: ik krijg ze niet, die popups. Dus kennelijk zijn er meer afhankelijkheden, maar als niemand (die last heeft van die popups) de moeite neemt om het te (helpen) onderzoeken moeten ze het maar zelf weten. Wie wil er dan niet mee helpen? Ik heb er niet vaak last van maar wil ze best melden. Heb ik in het verleden ook vaak gedaan. Als Viva zegt waar ze mee geholpen zijn denk ik dat er best veel willen meehelpen hoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:delphicat schreef op 12 april 2010 @ 11:06:

[...]

Ik snap niet zo goed dat er mensen zijn die er heel veel last van hebben, die banners, maar kennelijk weigeren zo'n adblocker te nemen. Dan maak je het jezelf wel heel moeilijk, hoe principieel je misschien ook gelijk hebt dat Viva moet veranderen. Ik kies ervoor om me nergens aan te hoeven storen

Ik heb ook gekozen voor mijn forumplezier.

Viva doet niet echt z'n best er iets aan te doen helaas.
Ik heb een addblocker. Die Geve aanraadde..

Doet het niet hoor..
Bij mij op de Mac werkt Adblock Plus icm Firefox helemaal super.
quote:noahtb schreef op 12 april 2010 @ 11:36:

Ik heb een addblocker. Die Geve aanraadde..

Doet het niet hoor..Dan zou ik daar op Digi een topic over openen. Denk dat er heus wel mensen zijn die een juiste combi van browser en blocker voor jouw systeem kennen.
Ik heb FF met adblock plus, werkt als een trein.

Marnie, kiekie, tijgermeisje, livre, en wíe hier nu ook rondloopt/ meeleest van de parfumtopics, dit is nu precies de reden dat ik ben gestopt met schrijven daar...

Ik snap niet dat er zoveel issues kunnen zijn in een párfumtopic. Het is niet bepaald een controversieel onderwerp of zo...
Gelukkig is op het Niche topic de sfeer gewoon normaal tot nu toe. Maar nu moet er opeens uitgelokt gaan worden zodat het daar ook dicht gaat, hoe voorspelbaar !

. Ik heb zelfs met bepaalde mensen via mail of via telefoon geprobeerd de dingen op te lossen maar ja, als men de deur dichtslaat en alles al van je weet via via ( altijd zeer betrouwbare bronnen ) terwijl je je niet eens kunt verdedigen ( nu ben ik inmiddels zover dat ik mezelf niet eens meer WIL verdedigen, geloof maar wat je wilt geloven denk ik nu) dan zegt dat genoeg over dat soort mensen die te laf zijn om je gewoon te woord te staan maar zich maar al te graag vastklampen aan het lekkere negatieve beeld wat ze van je hebben en daarmee ook weer verder kunnen . Zo gaan verhalen in een bepaald roddelcircuit achter de schermen lekker door en dat wil men dan ook.( ik begrijp het grote succes van roddelbladen steeds beter)

Een zondebok di door en door slecht is . Altijd fijn om je eigen ego mee op te krikkenwant dan val je zelf eigenlijk heel erg mee en ben je eigenlijk zelf een hele toffe peer!

Ik heb mensen benaderd maar helaas...achteraf werd dat stalken genoemd.

Nu geen zin meer in . Ik heb ervaren dat zelfs mensen die ik nog nooit heb gezien je zelfs zonder enige moeite zwartmaken en dan naderhand de vermoorde onschuld uithangen.

En dan over anderen roepen dat ze onopgevoed zijn of asociaal duh!

Zo even kwijt en verder zal het allemaal wel. Typisch pikordegedrag en zo stijg je in aanzien en in waarde bij anderen die ook zo zijn waarschijnlijk.

Ben geen heilig boontje trouwens en maak elke dag nog steeds fouten en verkeerde beslissingen maar ik probeer ervan te leren. Mensen beoordeel ik soms ook helemaal verkeerd maar kan ik ook toegeven achteraf als dat zo is en dan schaam ik mezelf ook.

Een ding weet ik inmiddels, het is zo belangrijk in het leven om goed met jezelf door 1 deur te kunnen en de rest is bijzaak en vaak ballast. Je naasten zijn belangrijk en de mensen die je echt door en door kennen. Met dat beeld voor ogen is dit allemaal strontgooierij .
Quote van Berteke op het niche parfumtopic:

Toverwoord graag..???

Ik vind dit heel tekenend voor jullie gedrag. Heb jij gisteren Smelly gesommeerd om op het napraattoppic haar gal te spuien en zielig te doen..? Heb je Beauties gevraagd het napraattopic te gebruiken..? Heb je het tegen jezelf gezegd gisterenavond..? Voor zover ik heb kunnen lezen zijn jullie heerlijk tekeer gegaan tegen Livre, Marcelle, Dalida, op het topic "welke geur draagt jij vandaag" Niets napraattopic.]

Kijk een keer in de spiegel Marnie

Alsof dat zo werkt, dat ik allerlei instructies zit uit te delen...da's wel heel paranoide hoor.
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Tangerine ik vond dat jammer dat je stopte maar wij schrijven daar al een tijdje met veel plezier en jezelf weg laten sarren omdat een klein naar groepje vindt dat je moet ophoepelen gaat me iets te ver maar dan blijkt dat je blijft en dan begint het getreiter pas goed.Wat een goedkope B Soap zeg. Lekker met modder gooien want via een normale volwassen manier schijnt het niet te kunnen dus dan maar zo . Highschool gedrag voor 14 jarige pubers al deed ik dat toen zelfs niet!
Smelly, ik schaar jou net zo goed onder de leden van het parfumtopic. Jij reageert ook steeds. Nu snap ik best dat je de noodzaak voelt je te verdedigen, maar je maakt het er daarmee niet beter op en houdt daarmee de off topic discussie net zo goed in stand. Dus, terecht dat je met je vinger wijst naar anderen die zich schuldig hebben gemaakt aan het in stand houden van die discussie, maar je mag de vinger net zo goed je eigen kant op wijzen. Jij was er ook bij en jij hebt er net zo goed op gereageerd.
Hahaha Marnie wat lees ik ??? Gesommeerd???? Ben jij opeens deurwaarder en dan Ik sommeer u het pand te verlaten whoehaaaa. Werk ik op afstandsbediening en werkt mijn eigen brein niet meer zodat je mij had moeten sommeren?

Ik lig nu echt slap van de lach.

Marnie zoals de waard is..........
Berteke, zie je graag hier om eens te praten
Smelly,

Als jij naar mij mailt dat ik mijn vader, die op sterven lag gebruikte om achter dingen over jou te komen, dan zegt dat genoeg over jou en dan gooi je elke deur dicht. Dan valt er niet meer te praten, dergelijke opmerkingen zijn zwaar ziekelijk en getuigen van een gestoorde geest

Jouw geest. Jij hebt dat gezegd en gemaild. Dan ben je gek. Eerst gebruikte je mijn zieke vader om aan te geven dat het leuk moest blijven en dat we moesten kijken naar Berteke haar zieke vader en toen je leugens steeds duidelijker werden gebruikte je mijn vader weer, maar nu door te zeggen dat ik zijn ziekte vader zou hebben gebruikt om achter dingen van jou te komen.

Hoe gestoord ben je. En dan vervolgens gaan jammeren op het forum hier dat bepaalde mensen niet meer met jou willen praten. Je vraagt er om, zelf. Dus hou op jezelf op te hemelen, je verlaagt jezelf met de minuut

Ik heb nooit hoeven zoeken naar jouw leugens, je verspreekt jezelf zo vaak. Zelfs je grote vriendinnen, daar waar je zo graag komt, die komen steeds meer achter jou leugens

Je bent werkelijk een pathologische leugenaar
Tangerine ik heb mezelf al heel beheerst opgesteld steeds als je zag wat er voor stront over mij steeds uitgekieperd werd zo in het openbaar . dat pikt niemand, zelfs mensen niet die erg beheerst zijn zoals ik.

maar het klopt al negeerde ik de laatste tijd alles zoveel mogelijk van mensen die ik niet zie zitten toch lastig om en ook heel menselijk. Ik preek dus niet voor eigen parochie maar ik hoef me ook niet aan te laten vallen steeds. En mijn naam erbij is ook niet motiverend. Ik heb nog niemand aangevallen zomaar uit mezelf , dan benader ik iemand gewoon via mail of via telefoon, ben niet laf en niet bang maar hou van 1 op 1 gesprekken en niet van zwartmakerijen .

Maar ik ben niet van beton inderdaad en als mensen constant het bloed onder je nagels halen dan laat je jezelf weleens gaan helaas....
Tangerine, je hebt gelijk. Het is alleen zo, dat ik me heel goed kan voorstellen dat het niet leuk is om persoonlijk zwartgemaakt te worden. Weet je nog, dat je wilde weten waar het nu om ging? Taylor bood toen aan om het jou wel even te mailen, dus ze zou haar verhaal met zwartmakerij wel even naar derden kunnen mailen, maar niet met Smelly persoonlijk kunnen bespreken.

Als jij persoonlijk zo zou worden beschuldigd zou je je toch ook willen verdedigen?
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Meer heb ik niet te zeggen

Ga maar lekker gezellig samen zielig hier doen en jezelf geweldig vinden

Mensen die zichzelf zo grappig en leuk vinden, dat zegt genoeg...
quote:mylenevalerie schreef op 12 april 2010 @ 11:24:

Wie wil er dan niet mee helpen? Ik heb er niet vaak last van maar wil ze best melden. Heb ik in het verleden ook vaak gedaan. Als Viva zegt waar ze mee geholpen zijn denk ik dat er best veel willen meehelpen hoor.MV, het gaat hier duidelijk over een tegenstrijdig belang: de ongestoorde forumervaring van de forummers versus Viva als onderneming met een winstoogmerk. Viva heeft er geen belang bij dat haar (agressieve) reclame onderdrukt wordt en zal dan ook niet meewerken. Het mag al een wonder heten dat kritiek op de reclame en (openlijke) discussies rond verweermiddelen daartegen hier op dit forum getolereerd worden. Ik begrijp beide standpunten en hoewel ik voldoende technische achtergrondkennis heb om mijn (en waarschijnlijk ieders) forumervaring reclamevrij te houden of te maken, wil ik niet (mede) oorzaak zijn van een verstrakking van het beleid hierrond. Ik heb daarom voorgesteld om dit buiten het forum om te bespreken maar daar is geen enkele reactie op gekomen.
Kleuterklas!
Wie doet hier nou zielig?
oke dan. Nu de vraag: waarom moet dit verspreid worden onder iedereen die het maar horen wil.

En grouppe iemand uitkotsen, dat snap ik werkelijk waar niet.
Berteke je schreef zelf hele lappen tekst over je vader op het topic en daar reageerden velen op net als ik . Als jij het ervaart dat ik het gebruik op die manier is dat jouw mening .

Ik weet van mezelf dat het heel anders ligt.
quote:Berteke schreef op 12 april 2010 @ 11:58:

Smelly,

Als jij naar mij mailt dat ik mijn vader, die op sterven lag gebruikte om achter dingen over jou te komen, dan zegt dat genoeg over jou en dan gooi je elke deur dicht. Dan valt er niet meer te praten, dergelijke opmerkingen zijn zwaar ziekelijk en getuigen van een gestoorde geest

Jouw geest. Jij hebt dat gezegd en gemaild. Dan ben je gek. Eerst gebruikte je mijn zieke vader om aan te geven dat het leuk moest blijven en dat we moesten kijken naar Berteke haar zieke vader en toen je leugens steeds duidelijker werden gebruikte je mijn vader weer, maar nu door te zeggen dat ik zijn ziekte vader zou hebben gebruikt om achter dingen van jou te komen.

Hoe gestoord ben je. En dan vervolgens gaan jammeren op het forum hier dat bepaalde mensen niet meer met jou willen praten. Je vraagt er om, zelf. Dus hou op jezelf op te hemelen, je verlaagt jezelf met de minuut

Ik heb nooit hoeven zoeken naar jouw leugens, je verspreekt jezelf zo vaak. Zelfs je grote vriendinnen, daar waar je zo graag komt, die komen steeds meer achter jou leugens

Je bent werkelijk een pathologische leugenaarI rest my case
Smelly, vanaf de eerste uitbarsting van deze issues stel jij je verdedigend op. Je bent zelf gekomen met die mail die naar je gestuurd was en vanaf dat moment is het bergafwaarts gegaan. begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit niet aanvallend - op dát moment snapte ik best dat je de behoefte voelde erover te praten. Het kwam je zo rauw op je dak vallen allemaal. Maar vanaf dát moment type je al geregeld ellenlange teksten vol verdediging, waarbij anderen het altijd hebben gedaan. De angel komt en zegt dat iedereen moet ophouden, anderen houden niet op, maar jij houdt óók niet op. Je zegt hooguit 'zie je wel, dat anderen niet stoppen, dat is geméén, want blablabla'. Nogmaals, ik snáp best dat je je aangevallen voelt, maar doe alsjeblieft niet alsof je nooit eerder hebt gereageerd als er stront over je werd uitgekieperd, want da's pertinent niet waar. Je was er elke keer bij om je met lange teksten te verdedigen en de discussie zo op gang te houden. Wat dat betreft is het mijns inziens nét zo goed jouw schuld als dat van alle anderen.
quote:marnie schreef op 12 april 2010 @ 11:59:

Tangerine, je hebt gelijk. Het is alleen zo, dat ik me heel goed kan voorstellen dat het niet leuk is om persoonlijk zwartgemaakt te worden. Weet je nog, dat je wilde weten waar het nu om ging? Taylor bood toen aan om het jou wel even te mailen, dus ze zou haar verhaal met zwartmakerij wel even naar derden kunnen mailen, maar niet met Smelly persoonlijk kunnen bespreken.

Als jij persoonlijk zo zou worden beschuldigd zou je je toch ook willen verdedigen?

Even voor de duidelijkheid, ik heb nog nooit een mail gehad over wat er speelt en ben wat dat betreft dus nog steeds 'onpartijdig'. Ik schrijf gewoon op wat me opvalt.

En ja, ik snap het gevoel je te willen verdedigen, maar daar maak je het níet beter mee. Er zijn twee kanten nodig om een discussie in stand te houden, een discussie van één kant valt al snel dood. Beide partijen mogen dus naar zichzelf kijken ipv alleen naar de ander. Maar dat zijn slechts mijn two cents. Tijd om op te schieten en aan het werk te gaan .
feit blijft dat er 1 iemand een mail ontvangt met 'ik en meer mensen met mij moeten jou niet meer' met als afsluiter 'ik wil nix meer met je te maken hebben'.

Vervolgens een soort I hate Smelly aktie op touw zetten, waardoor het kampvorming wordt.

Vind je het gek dat je je dan in een hoek gedrukt voelt?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven