Bevallingsbibbers

13-04-2010 01:40 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik vanwege bekkenklachten nauwelijks kan lopen, heb ik geen cursus dergelijks gevolgd. Ik zit nu een week voor de uitgerekende datum en krijg het een beetje benauwd. Zijn er dingen die ik moet weten of komt het 'vanzelf' wel goed? (Heb niet geleerd te puffen bijvoorbeeld.) Iemand nog tips voor mij? Kan ik het af met boekjeskennis?

Sorry als dit een mutserig onderwerp is, maar ik kon er niet van slapen.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Komt wel goed, puffen heeft de verloskundige je in 5 min. uitgelegd als t nodig is!

Je komt een heel iend met boekjeskennis, je lijf weet wel wat het moet doen. Proberen te ontspannen en te luisteren naar je lichaam.

Als je toch niet kunt slapen, heb je je al ingelezen op de borstvoeding? Daarover echt goed geinformeerd zijn vond ik achteraf een stuk nuttiger dan die hele yoga-cursus!
Ik heb wel, toen ik nog geen klachten gehad, een voorlichtingsavond over borstvoeding gevolgd. Daar maak ik me dus geen zorgen om.

Ik krijg het alleen een beetje benauwd omdat ik door de verloskundige nogal gepushed werd om een cursus te gaan volgen en een nogal afkeurende reactie kreeg toen ik zei dat ik dat niet zag zitten ivm mijn pijnklachten.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Het komt goed carrera, echt. Luister naar je lichaam, dat weet precies wat het moet doen.
The time is now
Ik heb tijdens mijn bevalling niet heel veel gehad aan de cursus, alles gaat toch zoals het gaat, je hoeft je er echt niet druk over te maken hoor!
Ik heb ook geen cursus gehad, dat vond ik pas mutserig

Ben in het ziekenhuis bevallen en de vk zegt je precies wat je moet doen. Puffen heb je binnen een minuutje onder de knie. Verder gaat alles vrij instinctief.

De VK is niet de gehele tijd bij je, tijdens de normale weeën bedoel ik, maar ze vroegen aan het begin of er een co-assisent bij mocht zijn. Ik vond dat prima en die co heeft van het begin tot het eind bij me gezeten, vond ik zo fijn! Vriend had ik toch niets aan, was zijn schuld immers.

Dus, mochten ze je vragen of er iemand mee mag kijken, gewoon doen.

Ben je nu alweer wakker?

Echt meid, het komt goed. Vrouwen overleven het al duizenden jaren en sommigen doen het zelfs vaker als één keer, zo erg kan het dus niet zijn. Dat was mijn logica althans.

Succes.
Ja, ik slaap weinig, maar verbruik ook weinig energie he? Ik kan niet goed bewegen, dus hang hier maar wat rond.

Ik beval idd ook in het ziekenhuis, vind het prima als er mensen bij komen staan. Zolang het maar geen circus wordt natuurlijk.

Ben blij te horen dat zo'n cursus niet zaligmakend of onmisbaar is.
Ik heb wel een cursus gedaan, maar was meer 'theoretisch': wat er gebeurt in je lichaam. Nooit een puf geleerd en tijdens de bevalling heb ik dat ook niet gemist. Het cliche is waar: je lichaam weet zelf heel goed wat het moet doen en jij gaat daarin mee. Niet teveel piekeren!
Hier zonder cursus (en zelfs zonder boekjeskennis ) toch drie kinderen gekregen

Het komt wel goed met alleen boekjeskennis hoor, ik maakte me ook naar van te voren, maar zoals gezegd weet je lichaam wat het moet doen. Luister goed naar je lichaam, en de verloskundige/gyn, dat zal het echt goed komen!

Succes met de laatste loodjes en de komende bevalling!
Bedankt voor het advies allemaal! Het lijkt in elk geval niet lang meer te gaan duren, want ik verlies nu druppeltjes bloed zag ik net bij het plassen. Heb er een verbandje ingedaan om te kijken hoeveel het is. Ga er nog niet voor bellen, manlief slaapt ook nog.
Ooooeeeh, wat spannend...!!!

Is het je slijmprop ofzo?

Jezuusss, nu kan ik helemaal niet meer slapen.

Zit ik weer over mezelf te bazelen, jij kan voorlopig helemaal niet slapen.

Heel, heel veel succes, sterkte, plezier, enz. Je snapt het wel..

Ik hoop dat het allemaal goed gaat!!

Hou je ons op de hoogte?
Carrera hoe is het nu?
Niks spannends nog hoor, want geen weeen. Ik vang alleen even het bloed op, zodat ik kan zien hoeveel het is. Geen slijm.

Ik hoop al weken dat het begint, maar behalve wat voorweeen is er nog niks in zicht! Zal nu ook wel vals alarm zijn...
Zeg je nu ik geen nagel meer over heb .
Sorry.....

Bedenk maar dit: er blijft er geen eentje zitten!

Sterkte.
Meiden, bedankt voor het relativeren, stomme hormonen.

Ga proberen om nog even lekker te rusten, manlief gaat werken en dus kan ik mezelf het hele bed toeeigenen.
Hey Carrera,

Ik heb ook geen cursus gevolgd en het is me 3x gelukt. Ik heb mezelf voorgehouden dat het toch wel zeer ging doen (tja, sorry..ik had graag gezegd dat het niet zo is) en ik had een keer een zinnetje gelezen dat elke wee die je wegpuft niet weer terugkomt. Gek genoeg hielp me dat ook. Rustig blijven en niet in paniek raken en dan kom je er wel. Lekker slapen nu nog even hoor, het kan nu nog!
Inderdaad, gewoon puffen "De-ze wee komt nooit meer terug...de-ze wee komt nooit meer terug" en bij iedere wee je indenken dat dit een

'rijstkorrel verdere ontsluiting' is.
Komt goed! Ik heb ook geen cursus gevolgd omdat de mijne pas begon toen ik al begonnen was. Instinctief voel je zelf wel aan hoe je weeen wilt opvangen en bovendien is er ook nog een verloskundige bij die je dan nog tips kan geven
Spannend Carrera!
Ik heb overigens geen tips, ik had een keizersnede.
Ik heb ook geen zwangerschapscursus gedaan, niks voor mij.

Het puffen etc. gaat zo instinctief en je bevalt onder begeleiding, dus je staat er niet alleen voor! Ik had de hele bevalling een verpleegkundige naast mijn bed. Vond ik heel fijn, want ik had niet door dat ik persweeen had en zo kon zij snel ff de gyn bellen. Ben een beetje van het type struisvogelen haha, maak me pas druk als het eenmaal echt begonnen is. En toen het eenmaal begonnen was, was ik zo blij dat ik mijn zoontje ging ontmoeten! Echt, je kunt het hoor
37 weken zwanger!
carera voor je bekkenklachten is het wel belangrijk dat je benen NIET door twee verschillende mensen worden vastgehouden tijdens de bevalling.

houd zelf je benen vast in de knieholten, of gebruik de welbekende beensteunen van het bed.
alsook is het belangrijk voor je bekken dat je de 48 uur na je bevalling absoluut zo min mogelijk loopt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven