vertrouwen helen?

13-04-2010 20:08 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Onbegrijpelijk, dat je die mailvriendin nog vriendin noemt.....

Maar ook: Iemands dagboek lezen, dat kán gewoon niet! Toen mijn dochter nog thuiswoonde en ik wel eens iets op haar kamer moest leggen, kwam het niet in me op om haar dagboek o.i.d. te lezen!

Ik weet niet als ik jouw buurvrouw was, of ik dan nog wel contact zou willen. Dus ik heb geen flauw idee, wat je moet doen om dit vertrouwen te herstellen...
Tuurlijk heb je een tweede (en nog veel meer) kansen.

Alleen waarschijnlijk niet meer bij haar. Gebroken vertrouwen en terecht. In een relatie vorm die niet dichtbij jou staat, anders dan dat zij jouw buurvrouw is. Zij zal dan ook geen behoefte hebben om vertrouwen te herstellen (naar alle waarschijnlijkheid)

Niet meer doen en erbij neerleggen denk ik.
..
Je hebt dus een brief gestuurd maar bent haar nog niet onder ogen geweest? Dan vind ik dat het nog wel op jouw pad ligt om bij haar aan te bellen, mét een grote bos bloemen en heel nederige excuses.

Een brief is mooi, maar de stap richting het echte contact moet van jouw kant komen, vind ik. Dus bel aan, maak nogmaals je excuses (leg niet uit hoe zielig en verdrietig jij er erover voelt, daar heeft zij nu nog even geen boodschap aan) en accepteer dat ze je misschien niet direct binnen zal vragen. Wees terughoudend, maar leg wél het contact.
Als je dat bij mij had geflikt had ik je nooit weer aangekeken.

Snap niet dat je er nog over denkt hoé je het contact kan herstellen ik zou me niet eens meer durven vertonen als ik jou was.
..
Als mijn man mijn dagboek zou lezen, zou ik ontzettend boos zijn maar het hem vergeven.

Als een vriend mijn dagboek zou lezen, zou ik woest zijn en zou vergeven me erg veel moeite kosten.

Als een buurman die ik nog maar net ken mijn dagboek zou lezen, zou ik hem een enorme creep vinden en hem nooit meer willen zien.
..
Eigenlijk wil je het dus goed maken uit eigen belang, begrijp ik dat goed?

Nee, ik denk niet dat je dat voor elkaar gaat krijgen. Daarvoor heb je teveel laten merken dat je niet te vertrouwen bent (in haar perceptie, terecht, en dat komt niet zomaar goed)

Zijn er andere buren waar je terecht kunt?
Als je dat bij mij had gedaan, had ik je benen gebroken en in je kruis geschopt. Minstens

Het enige wat je kan doen is aanbellen en je excuses persoonlijk aanbieden. En dan zal ze je waarschijnlijk zelf vertellen dat ze geen contact meer met je wil en dan kan je verder met je leven.
..
..
Ik zou echt nooit meer iets met je te maken willen hebben en die bos bloemen in je gezicht teruggooien! Of niet opendoen als ik zag dat jij het was...

Dat doe je toch niet! Dat je nog eraan twijfelt of ze het goed wil maken: grote plank voor je kop!
quote:eddie2 schreef op 13 april 2010 @ 20:26:

[...]

En dat laatste gaat gewoon niet als buren. Ik denk dat ik tussen het tweede en derde inzat (we bespraken nogal veel met elkaar). Was ze maar woest op mij, dan was dat duidelijk voor me!Jawel hoor, dat gaat uitstekend als buren. Zeker als je buurman stiekem je dagboek leest. Ik moet zeggen dat ik je bijna een stalker vind met dit verhaal. En ik zou wel degelijk woest zijn zonder je dat te laten weten omdat ik je daarvoor veel te creepy vind. Maar das mijn mening, gelukkig ben je mijn buurman niet.

[...]

En dat laatste gaat gewoon niet als buren. Elkaar niet zien niet nee maar negeren gaat prima hoor.

Doe ik al jaren.
..
Als er een probleem met de woning is waarvoor je haar medewerking nodig hebt kun je het contact zakelijk houden en verder denk ik dat je je erbij neer moet leggen dat meer dan dat er niet meer in zit. Ik zou haar niet blijven bestoken met excuusbrieven en bloemen, want dat komt juist een beetje creepy over. Neem je verlies en hou afstand, dat is wat ik zou doen.

Wel een kutwijf trouwens, die mailvriendin.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Was ze maar woest op mij, dan was dat duidelijk voor me!Ze heeft haar eigen sleutel teruggehaald en de jouwe door de bus geschoven. Hoe duidelijk wil je het nog hebben?
Invisible tears are the hardest to wipe away.
Beyond woede denk ik. Teleurstelling en weten wat je aan een ander hebt, denk ik.

Je zou een gesprek kunnen proberen. Hou er alleen rekening mee dat ze dat niet meer zal willen.
Goh, dat vind ik knap: eerst het vertrouwen verbreken en vervolgens in de slachtofferrol kruipen (ik heb het hier zooooooooooo moeilijk mee!!) en het 'afdoen' als een 'menselijke misser'.

Ik vind het heel raar, dat je nog contact met haar wil zoeken en weer je eigen gevoel bij haar wil neerleggen. Geef haar een beetje ruimte voor haar boosheid. Die zal op een dag vanzelf wel afzakken, maar wees eens geduldig.

Jij hebt een fout gemaakt, die je nu eenmaal niet meer terug kunt draaien. Jouw schuldgevoel daarover stel je nu voorop t.o.v. haar.

Had liever een kaartje met 'sorry' in haar breivenbus gedrukt in plaats van een heel verhaal met jouw verdriet, schuldgevoel en hoe erg je je schaamt. Je overruled haar daardoor met je eigen emoties. Laat haar voorlopig met rust, met de hoop dat het dan vanzelf langzaamaan weer 'normaal' wordt. En denk dan in de zin van elkaar netjes begroeten en misschien veel later wel weer een kort praatje over het weer in het trappenhuis o.i.d.
Only dead fish go with the flow
..
..
..
Ja, het is té erg wat je hebt gedaan.

Iemand die zijn gevoelens op papier zet, sommige dingen aan niemand durft te vertellen, lees jij gewoon. Waar haal je het gore lef vandaan! En je dan nog afvragen of het nog goed komt? Nee, natuurlijk komt dat niet goed!!

Jezus, ben je blind ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven