vertrouwen helen?

13-04-2010 20:08 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
quote:eddie2 schreef op 14 april 2010 @ 10:08:

Misschien heb ik voor mezelf een duidelijke grens getrokken?Je kunt bepaalde dingen ook gewoon niet noemen in plaats van de hele tijd schrijven 'maar dat zeg ik niet, want dat is privé', 'dat noem ik niet in verband met privacy', et cetera. Het komt op mij een beetje irritant over, juist in de context van dit verhaal.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 14 april 2010 @ 10:06:

Wel grappig dat jij zo je mond vol hebt over wat er allemaal privé is aan jouw verhaal en wat je hier allemaal vooral niet gaat neerzetten. Niemand vraagt of je die brief hier wil plaatsen, maar het is wel tegenstrijdig dat jij het de hele tijd zo benadrukt.Volgens mij bedoelt Eddie dat hij nu wat dat betreft zijn lesje wel een beetje geleerd heeft. Wat hij in de brief geschreven heeft betreft niet alleen zijn privacy maar ook die van de buurvrouw dus ik vind het wel zo kies om dat idd niet hier op te schrijven.
quote:Susan schreef op 14 april 2010 @ 10:10:

[...]

Je kunt bepaalde dingen ook gewoon niet noemen in plaats van de hele tijd schrijven 'maar dat zeg ik niet, want dat is privé', 'dat noem ik niet in verband met privacy', et cetera. Het komt op mij een beetje irritant over, juist in de context van dit verhaal.Ja, precies. Goed verwoord Susan.
quote:eddie2 schreef op 14 april 2010 @ 10:08:

[...]

Misschien heb ik voor mezelf een duidelijke grens getrokken?

Vind ik ook. Je kiest zelf wat je wel en niet wil delen en het feit dat jij een probleem hebt in je leven met iemands privacy hoeft niet te betekenen dat jij maar álles neer hoeft te zetten. Je vraagt tenslotte wat je nu moet doen, meer niet.

Maar doe dus niks, of waag er nog een bos bloemen aan en laat het er verder bij. Grote kans dat de buurvrouw juist haar best doet om dit alles te vergeten en er al minder mee zit dan jij nu. Dat jij er heel erg druk mee bent wil niet zeggen dat zij er van wakker ligt. Probeer je te realiseren dat jouw issues niet meteen wereldproblemen voor een ander inhouden.

Het is zoals het is nu, ze negeert je, daar zal het waarschijnlijk bij blijven en ze heeft er een prima reden toe, laat haar in haar waarde zou ik zeggen.
sd
ds
quote:eleonora schreef op 14 april 2010 @ 10:13:

Vind ik ook. Je kiest zelf wat je wel en niet wil delen en het feit dat jij een probleem hebt in je leven met iemands privacy hoeft niet te betekenen dat jij maar álles neer hoeft te zetten. Je vraagt tenslotte wat je nu moet doen, meer niet.

Ik vind ook niet dat hij hier alles moet neerzetten, ik vind het alleen irritant dat hij het zo overdreven benoemt de hele tijd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Eddie, zoals je merkt verschillen de meningen over wat je moet doen en ik merk aan jou dat jij graag een duidelijk recept wil dat je volgen moet. Dat is er mijns inziens niet. Als jij je goed voelt bij bloemen gaan brengen dan moet je dat doen. Ik zou er niet op rekenen dat ze met open armen ontvangen worden. Ik zou er ook niet op rekenen dat dit uitgepraat gaat worden en alles weer als voorheen wordt. Als ik je buurvrouw zou zijn zou dat er niet in zitten (ik heb geen dagboek maar ik kan het me prima voorstellen).

Je beschreven actie en je schrijfstijl hoe je reageert doet mij vermoeden dat jij sociaal nog wel het een en ander te leren hebt. Leer alsjeblieft dat dit ver, ver over alle grenzen is. Als ik je buurvrouw was zou ik me misbruikt voelen. Misbruikt in mijn vertrouwen en geestelijk aangerand. Ik zou je op afstand willen houden.
Dat zou ik zo verschrikkelijk erg vinden, dat iemand mijn dagboek leest. Ik laat dan ook niemand "onbeheerd" in mijn huis. De schade die je buurvrouw heeft opgelopen zou groter kunnen zijn dan je denkt, het algeheel kwijt zijn van vertrouwen van wie dan ook met prive documenten in eigen huis. Eddy, het is werkelijk niet goed te praten wat je hebt gedaan en al helemaal niet om die prive dingen door te pennen aan een vriendin. (Ik zou me voor eeuwig afvragen wie er nog meer op de hoogte is van mijn prive zaken). Blijkbaar heb je je mailvriendin zo slecht ingeschat, die het zelfs in haar hoofd haalt om je buurvrouw op te sporen. Als ik jouw buurvrouw was, zou ook dat gegeven me extra "angstig" over contact met jou laten voelen. (Wie weet of er nog meer van jouw vrienden zijn, ook zulke idioten die mij opsporen)? Wat gaan zij met mijn prive informatie doen? Als jij op mijn stoep zou staan met een bos bloemen, dan zou ik totaal flippen. Niet eens boos zijn, maar angstig! Ik zou je ook een stalker vinden, of minstens niet in jouw leven (en vrienden) betrokken willen zijn. Al was het maar om die mailvriendin van je, die ook nog eens ongewenst mijn leven in stapt. Ik zou geen enkel contact met je willen en je ontzettend ontwijken. Precies datgene wat je buurvrouw dus nu dan ook doet. Tijd heelt wel een hoop, dus die vertrouwensbreuk en alles wat daarmee gepaart gaat verminderd wel, en ze zal heus over een jaar wel eens "hoi" tegen je zeggen, tenminste, ik zou dat doen. Ondertussen zou ik achter een auto duiken als ik je tegenkom om maar niet geconfronteerd te worden met je. En dat niet eens uit woede (dat ook wel), maar hoofdzakelijk omdat ik jou en jouw vrienden geen prettig millieu vind en als bedreigend (zwaar woord, maar je snapt vast wat ik bedoel) zou ervaren.
Maar eddie het kan ook zijn dat je het juist hartstikke leuk en goed van je vind dat je met die bos bloemen aan komt. Een brief schrijven over hoe je je schaamt, dat het je spijt en dat je het nooit had mogen doen is nogal makkelijk. Dat kan iedereen doen, ook als ze het niet menen. Als jij persoonlijk komt vertellen hoeveel spijt je ervan hebt dan is het voor haar wel duidelijk dat je het echt meent. Als ik je buurvrouw was geweest had ik de bloemen en een spijt betuiging wel geaccepteerd. Of het contact ooit helemaal goed zou komen, en je mijn sleutel ooit weer zou krijgen? Nee dat denk ik niet.

Verder als iemand mijn dagboek zou lezen en dan ook nog om te kijken of dat gene wat ik hem/haar heb verteld wel overeenkomt met wat ik in mijn dagboek schrijf (maw of het wel waar is dus) zou ik me vreselijk gekwetst voelen en kwaad zijn. Een dagboek is privé, maar ligt bij mij wel open en bloot naast mijn bed. Simpelweg omdat iedereen die mijn huis in kan, het wel uit zijn hoofd laat in mijn dagboek te gaan neuzen. En als dan blijkt dat ze dat niet doen, is mijn vertrouwen geschaad het enige probleem is dan wel dat je je meteen gaat afvragen wie je nog meer niet kunt vertrouwen. Je ouders? broers/zussen? werkster? die buurman die wel eens een klusje doet? vriendinnen die komen slapen en even hun tas op jou kamer zetten? Je oma, die per ongeluk je kamer in loopt in de veronderstelling dat dat de logeerkamer is? De oppas die even de babyfoon pakt die ik die ochtend vergeten ben naar beneden te brengen? Je schoonzus die de was heeft opgevouwen en het even op je kamer legt? Je kinderen die mamma zoeken en dus ook op haar kamer kijken? Allemaal voorbeelden van mensen die makkelijk je dagboek even hadden kunnen lezen, en dat misschien niet gezegd hadden.

Ik heb een keer mijn vader betrapt die met mijn dagboek in zijn handen stond. Naar bleek niet om hem te lezen maar om hem even aan de kant te leggen omdat hij bij de verwarming moest en het nachtkastje ervoor stond. Ik weet nog hoe ik mijn toen voelde (en toen had hij er niet eens in gelezen) ik weet niet hoe je buurvrouw zich voelt maar ik kan me wel indenken hoe dat zou kunnen zijn.
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:pooky schreef op 14 april 2010 @ 10:34:

Dat zou ik zo verschrikkelijk erg vinden, dat iemand mijn dagboek leest. Ik laat dan ook niemand "onbeheerd" in mijn huis. De schade die je buurvrouw heeft opgelopen zou groter kunnen zijn dan je denkt, het algeheel kwijt zijn van vertrouwen van wie dan ook met prive documenten in eigen huis. Eddy, het is werkelijk niet goed te praten wat je hebt gedaan en al helemaal niet om die prive dingen door te pennen aan een vriendin. (Ik zou me voor eeuwig afvragen wie er nog meer op de hoogte is van mijn prive zaken). Blijkbaar heb je je mailvriendin zo slecht ingeschat, die het zelfs in haar hoofd haalt om je buurvrouw op te sporen. Als ik jouw buurvrouw was, zou ook dat gegeven me extra "angstig" over contact met jou laten voelen. (Wie weet of er nog meer van jouw vrienden zijn, ook zulke idioten die mij opsporen)? Wat gaan zij met mijn prive informatie doen? Als jij op mijn stoep zou staan met een bos bloemen, dan zou ik totaal flippen. Niet eens boos zijn, maar angstig! Ik zou je ook een stalker vinden, of minstens niet in jouw leven (en vrienden) betrokken willen zijn. Al was het maar om die mailvriendin van je, die ook nog eens ongewenst mijn leven in stapt. Ik zou geen enkel contact met je willen en je ontzettend ontwijken. Precies datgene wat je buurvrouw dus nu dan ook doet. Tijd heelt wel een hoop, dus die vertrouwensbreuk en alles wat daarmee gepaart gaat verminderd wel, en ze zal heus over een jaar wel eens "hoi" tegen je zeggen, tenminste, ik zou dat doen. Ondertussen zou ik achter een auto duiken als ik je tegenkom om maar niet geconfronteerd te worden met je. En dat niet eens uit woede (dat ook wel), maar hoofdzakelijk omdat ik jou en jouw vrienden geen prettig millieu vind en als bedreigend (zwaar woord, maar je snapt vast wat ik bedoel) zou ervaren.Dit bedoel ik dus ook precies!!!!
Wat Pooky zegt...
hhh
quote:eddie2 schreef op 14 april 2010 @ 10:18:

het enige dat me weerhoudt van die excuus bos bloemen, is dat ik bevreesd ben dat ik als opdringerig over kom en dat zij dat als hinderlijk zou ervaren.Die vrees lijkt me aardig terecht.
Wat ii niet begrijp... Je schrijft over je exmailvriendin dat ze je leven stuk kan maken door dingen door te vertellen?

Praat jij zo slecht over anderen dan?

Ik deel best wel eens dingen met vrienden/vriendinnen waarvan ik het heel prettig vind als het tussen ons blijft. Wordt het openbaar gemaakt, dan is het vervelend voor mij, maar maakt het niet mijn leven stuk en wordt het vertrouwen van anderen in mij niet beschadigd.

Dus hoe kan het dat zij jouw leven kan verwoesten?
Invisible tears are the hardest to wipe away.
Mijn punt is dat zij kan denken dat :

1. je al niet te vertrouwen was met haar dagboek, dus waarom zou je niet je 'ass off" liegen in die brief naar haar.

2. zij nu weet dat jij je vrienden niet goed inschat, dat jouw mailvriendin contact met haar opneemt (best eng).

3. zij het eerder van jouw mailvriendin te horen heeft gekregen dan van jou.

4. zij waarschijnlijk ook wel weet hoe facebook werkt en begrijpt dat jij pas reageerd als de circeltjes al rond zijn.

5. ze dus nu afwacht wie nog meer contact met haar opneemt om te vertellen wat zij van jou allemaal gehoord hebben over haar.

6. er een emotionele brief wordt gestuurd door jou, blijkbaar pas als je "betrapt" bent.

7 etc etc etc.
hkv
En dikke chapeau voor je buurvrouw die je in haar huis heeft gelaten als goede buur! Je woonde er net 2 maanden!

Nog dikkere chapeau dat ze je verder niet dwars ligt als ze de kans heeft (dat laatste versterkt tevens mijn gevoel dat ze "bang" geworden is van je en helemaal niks met je te maken wil hebben voorlopig).
quote:eddie2 schreef op 14 april 2010 @ 11:00:

Met je betoog eens. Alleen het doet er niet toe of ik het hartstikke goed vind van mezelf met die bos bloemen, daar gaat het niet om. Het gaat om haar. Ik verwacht niets van haar.Nou, slotje dan maar.
quote:eddie2 schreef op 14 april 2010 @ 11:00:

[...]

Met je betoog eens. Alleen het doet er niet toe of ik het hartstikke goed vind van mezelf met die bos bloemen, daar gaat het niet om. Het gaat om haar. Ik verwacht niets van haar. Ik verwacht dat ze eigenlijk gewoon de komende periode niets met mij te maken wil hebben en er van uitgaande dat dat zo is, respecteer ik dat uiteraard. Het zou een totaal onzinnige gedachte zijn dat ik ooit die sleutel van haar zou willen, cq. krijgen, dat is echt onzin(nig). Het gekke is wel dat ik mijn sleutel nog steeds aan haar zou toevertrouwen, zelfs al zouden we 0,0 contact hebben.

Ik bedoelde ook eigenlijk dat zij het misschien heel goed en leuk zou vinden. Zie nu dat ik 'je' had geschreven in plaats van 'ze'

Ik zei verder ook nergens dat jij haar sleutel wil hebben, ik zeg wél dat je die van mij hoe dan ook niet meer zou krijgen waarschijnlijk
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:eddie2 schreef op 14 april 2010 @ 10:06:

[...]

De vraag waarom heeft mij initieel ook bezig gehouden. Ik ben van nature nieuwsgierig aangelegd. Daar is niets mis mee, ik heb er mijn beroep aan te danken. De nieuwsgierigheid ging hier veel te ver, in een soort nieuwsgierigheidwens om te willen weten of wat ze aan mij verteld had overeenkwam met dat wat in het dagboek staat. Of dat zo is, wil ik in het midden laten (privacy), maar na enkele bladzijden lezen ben ik gestopt met lezen en begon ik me al te schamen. Een echt goede verklaring heb ik verder niet daarbij.Aha, er is dus niks van waar en je polst onze reacties gewoon voor een lollig artikeltje?
fk
Ik quote mezelf even...quote:Nightfall schreef op 14 april 2010 @ 10:58:

Wat ii niet begrijp... Je schrijft over je exmailvriendin dat ze je leven stuk kan maken door dingen door te vertellen?

Praat jij zo slecht over anderen dan?

Ik deel best wel eens dingen met vrienden/vriendinnen waarvan ik het heel prettig vind als het tussen ons blijft. Wordt het openbaar gemaakt, dan is het vervelend voor mij, maar maakt het niet mijn leven stuk en wordt het vertrouwen van anderen in mij niet beschadigd.

Dus hoe kan het dat zij jouw leven kan verwoesten?
Invisible tears are the hardest to wipe away.
qqqq

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven