**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
He, steeds als ik post dan staat er nog weer een ander tussen. Eerst stonden er Margaretha en Spijker nog niet en nu MZ.

MZ mijn vriend vind pijpen en aftrekken stiekem veel fijner dan echte seks. En ik heb gehoord dat dat bij veel mannen zo is. En als hij het buiten de deur wil zoeken omdat dat ene niet lukt. Dan moet hij dat maar lekker doen en is hij het niet waard dat je er een traan om laat. Maar waarom zou hij dat doen? Hij heeft toch een leuke vrouw?
Mmm, ik kan wel juichend over seks schrijven en voel me daar nu een tikje lullig over. Het is niet iets om een relatie aan af te meten, zeker niet. Het is ook niet om op te scheppen. Het is meer omdat het voor mij best belangrijk is in een relatie en dat het me bijna verbaast dat het tussen Bassist en mij zo bijzonder goed is.

Dat het me verbaast geeft al wel aan dat het heus niet altijd zo is geweest. Daarnaast zitten wij natuurlijk helemaal aan het begin van wat misschien een relatie zou kunnen worden en ook nog eens op afstand terwijl we wel hebben afgesproken niet met anderen naar bed te gaan. Dus met dat alles in het achterhoofd is het misschien al minder vreemd dat we elkaar driemaaldaags bespringen als we bij elkaar zijn. We hebben ons ook nog nooit verveeld, of ons aan elkaar geïrriteerd. Denk dat er pas plaats is voor dat soort dingen en geen zin in elkaar hebben als je meer rust samen hebt.

Als dit is waar jij je lekker bij voelt is dat toch prima? Toch niet iedereen hoeft ingewikkelde carpet-burn kroonluchter seks te hebben?

Aan de andere kant denk ik wel: als je het liever anders zou hebben is het de moeite waard dat uit te zoeken! Met de jongen met wie ik het langst samen ben geweest (6 jaar) en ook lang heb samengewoond was de seks zó slecht. ZO slecht! En ik was bleu en begin 20 en ik durfde er niet eens over te praten - en hij al helemaal niet. Nu liep die relatie op meer dingen stuk, maar dit ging ook echt tussen ons in staan. Ik geloof dat we niet eens eens in de twee maanden seks hadden. Ik werd er stik onzeker van, dacht dat ik niet mooi genoeg was, of niet lekker genoeg, of dat er wat mis met me was.

Toen dat uitging dacht ik: dát doe ik dus niet meer. Toen ben ik best wel een beetje op seksuele ontdekkingstocht gegaan. Dat klinkt nu heel ranzig als ik dat zo opschrijf maar ik ben blij dat ik dat heb gedaan.

(poeh, wat een bekentenissen op de woensdagochtend)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Oh es, wat een mooie post! En best wel een beetje herkenbaar over dat vertrouwen in elkaar hebben en het gevoel dat het gewoon goed zit, ook al bespring je elkaar niet elke dag. En het idee van graag slapen, dat klinkt ook wel herkenbaar. En dat was bij ons soms wel lastig, want ik ben meer van in de ochtend en hij van in de avond... want als ik echt moe ben, wil ik gewoon lekker slapen :-)

Verder denk ik dat er helemaal niets mis mee is om niet het gemiddelde te halen, zolang je er maar goed bij voelt. Een relatie draait toch om meer dan alleen sex. Want ik denk dat als het alleen om sex draait, het vooral een scharrel is ipv een relatie..

Als ik kijk naar mijn eigen relatie, dan was de sex frequentie ook gewoon niet zo hoog door andere redenen dan dat het pijn deed. Dat was maar een van de vele redenen om 't niet elke dag te doen :-)

Had ik trouwens al verteld dat het nog maar 1,5 maand duurt voordat ik hem weer zie!!!! En ik zie er naar uit!!
quote:es1450 schreef op 14 april 2010 @ 10:39:

Gewoon afspreken dat er geen penetratie komt. Seks kan ook op andere manieren zooo heerlijk zijn en ik vind dat je dan zelfs nog meer aandacht aan elkaar kunt geven.

Klopt!!! Lang leve dingen als massage olie (en zijn gouden handjes)
MZ, toch wat jij schrijft dat is voor mij dus een grote alarmbel. Waarom zou je niet naar de dokter durven? Ik zou je echt willen aanraden wél te gaan! Ik wou ook echt dat ik mijn ex naar de dokter had geschopt en geen genoegen had genomen met 'oh nee echt zo belangrijk is het niet.' Want het werd verdorie wel steeds belangrijker en er had misschien best iets aan gedaan kunnen worden (bij ons geval lag het fysieke probleem bij hem, niet om te wijzen maar zo was het nou eenmaal).

Niet dat ik jou angst wil aanjagen, maar meer: waarom zou je niet gaan?

Seks is belangrijk. Dat vind een huisarts ook echt niet raar, dat je seks belangrijk vindt en dat je er van baalt als het pijn veroorzaakt.

En nu wil ik niet zeggen dat seks zonder penetratie geen echte of mindere seks is. Maar tjee als je ergens mee zit, ga dan toch naar die huisarts! Joh, die huisarts ziet waarschijnlijk heel veel seksgerelateerde klachten. Die kijkt niet raar!
Ok, aan de ene kant ben ik het helemaal met jullie eens dat een relatie om meer draait dan om seks. Aan de andere kant is seks wel heel belangrijk. Want lol hebben, praten, films kijken, masseren zelfs kan je ook allemaal met een goede vriend. Maar seks is toch intiem en alleen tussen partners (meestal).

Ik vind dus wel dat je wat dat betreft moeite voor elkaar moet doen. Dus soms ook vrijen als je moe bent. En dan hoeft het heus geen tantrische sessie van anderhalf uur te zijn, maar gewoon even kort is ook vrijen. Ik denk dat als je vaker vrijt, dat de druk er juist ook vanaf gaat. Ik weet in ieder geval dat het met mijn ex zo was dat we zo zelden vreeën, dat het dan helemaal kloterig voelde als we het deden en het was een keertje wat minder.

Maar misschien ben ik wel oversekst dat kan natuurlijk ook.

Moonlight, lief dat je hier bij mij mee komt lezen! Er lopen inderdaad twee heftige onderwerpen door elkaar opeens. Moet je over twee dagen terugkomen hebben we het waarschijnlijk weer over hoe je haar moet zitten tijdens een bevalling en welke muziek leuk is om op te dansen Dit is nogal een variabel topic.

Ik moet studeren maar ik denk dat ik eerst mijn huis van onder tot boven ga soppen met boze jazz keihard door de speakers. Dat is meestal hoe ik mijn boosheid wegschrob.

Sterker nog, ik denk dat ik de honden ga wassen. Dat is echt een ^$&#$-klusje en daar heb ik nu zát energie voor!
Haha nou het is niet echt een gemis denk ik, dat je geen carpetburn hebt. Ik zit er in elk geval niet op te wachten!!!

Ik vind jouw relatie juist heel erg leuk klinken Es! Iedereen heeft zo zijn eigen hobbies en het is toch heerlijk als je zo jezelf kan zijn bij die ander. Dat is pas echte intimiteit (vind ik). Jouw relatie klinkt daarom echt super vind ik.

Ik denk zelf dat als je elkaar wat langer kent de seks ook weleens gewoon een vluggertje kan zijn met als enige doel klaarkomen, of dat de één al het werk doet, enzo. Voor mijzelf is het wel een manier om dichtbij je partner te zijn en daarom doe ik het graag en vaak, maar echt niet elke keer superuitgebreid. Natuurlijk is het leuk om uren in bed te liggen en een voorspel te hebben van 2 uur en als je dan klaar bent douchen en opnieuw beginnen, maar even serieus, wie doet dat vaker dan eens per week / maand? Ik zou daar niet elke avond zin in hebben, in elk geval, je wilt ook andere dingen doen met je dag!!! Trouwens kan dat ook de lol juist zjin toch, als bv. iemand op je wacht 'nog even snel'.

Ohja en als anderen dat wel doen moeten ze het natuurlijk ook helemaal zelf weten, het is alleen maar fijn als je het seksleven hebt dat bij je past.

MevrouwtjeZ. ik zou je niet schamen bij een arts hoor, die hebben alles al gezien!!! Zowel lichamelijk als geestelijk, ik denk echt niet dat hij hiervan zal opkijken!!! Ik heb zelf jarenlang in de gehandicapten zorg gewerkt en al vrij snel worden alle (rare) lichaamsdelen en ook alle aandoeningen heel gewoon en 'klinisch' (dus onpersoonlijk).

Ik heb zelf trouwens ook alles op tafel gegooid voor de dokter en eerlijk gezegd ga ik vrijwel alleen met 'damesproblemen' naar de dokter (voor de zekerheid), ik heb daar al schraalheid en schaafwondjes gehad, vaginale bloedingen tijdens de seks, en nog meer shit, en dat de dokter dan gaat vragen "hoe vaak heb je het gedaan de afgelopen 2 weken" (en dat jij dan eigenlijk bij je antwoord wilt zeggen, maar mijn vriend woont in het buitenland dus u snapt toch wel meneer de dokter dat als hij er dan even twee weken is we niets anders doen, en dat ik verder heus niet oversekst ben hoor :rolf: ) etc. Ik ben ondertussen al bij een stuk of 4 of 5 dokters geweest voor vaginale of seks 'problemen' (omdat ik regelmatig verhuisd ben) en ik heb er nog geen één zien blikken of blozen. Ook niet bij de woorden orgasme, penetratie of vochtig worden

Die mensen zijn er voor opgeleid hoor!
Nee, hoor Spijker niet lullig voelen. Het is je heel erg gegund. Het was nog meer een reactie op Nemo, maareigenlijk wilde ik gewoon aangeven dat een relatie heel goed kan zijn zónder heel groot vuurwerk. En dat een seksleven zich ook kan ontwikkelen. Want bij ons gaat het al veel beter dan in het begin. Dat vind ik nu ook juist zo leuk die ontwikkeling te zien. Bij een spetterend begin kan het eigenlijk alleen maar minder worden. Nee in jouw geval natuurlijk niet Daar wordt het alleen maar beter (net nog de situatie gered

Ik ben het wel met je eens dat MZ dit best eens met de huisarts zou kunnen bespreken. Eigenlijk wil ik daar ook heel graag met vriend eens heen, voor tips waar wij nog niet aan hadden gedacht. Al denk ik dat wij ook met meer ontspanning een heel eind komen en dus met de acceptatie dat een relatie ook goed is zonder veel seks. Wij kunnen er wel goed over praten, misschien moet ik toch maar dat huisarts verhaal nog een keer aanstippen. Als ik het gevoel had dat het echt tussen ons instaat, dan had ik dat allang gedaan. Maar dat doet het dus niet. Alleen als ik af en toe dingen hoor over andere relaties, dan denk ik erover na. Ik wil er wel op letten dat het niet tussen ons komt te staan.
quote:Moonlight82 schreef op 14 april 2010 @ 10:44:

Ik lees overigens alleen de stukken die over Spijker gaan, kijk hier wel vaker maar voel me op dit moment een beetje een indringer nu jullie seks met elkaar bespreken. Die stukken lees ik dan ook niet echt.

Dit vind ik ook cute hahaha

Trouwens om noge ven terug te komen op je post van tijden terug over de Goede Week, het is niet zo dat er overal feesten achteraan komen, elke autonome regio heeft zijn eigen lokale feesten. De Fiestas de Abril en de Romería zijn b.v. heel bekend in Sevilla en het feest van Sant Jordi in Barcelona.
Moet je wel blij zijn dat je mijn dokter niet hebt, want die kan echt álles genant laten klinken Hij noemt namelijk alles 'mooi' en dat wil je soms écht niet horen!

Ter illustratie:

- zo Spijker, dat is een mooie voetschimmel

- nou nou, mooie blaasontsteking hoor, zo zie ik ze niet vaak

- goh, wat een mooie koortslip Spijker, ja laat ik maar snel iets voorschrijven

enz enz enz

Maar de man bedoelt t vast goed.
Ja ik denk altijd maar zo: wat is de reden om niet naar de dokter te gaan?

Genant?

Voor jou ja, niet voor de dokter hoor. Het is z'n werk namelijk.

Raar?

Nee. Als jij ermee zit is dat reden genoeg en is het dus niet raar.

Omdat hij er toch wel niets aan zal kunnen doen?

Dat weet je niet als je niet gaat.

Dus. Ik vind: als je ergens mee zit kan je ermee naar de huisarts.
Maar dat is het hem juist bij ons, Marg, dat vluggertje lukt nu juist nooit vanwege (lichaamlijke of psychische?) problemen bij vriend. Dat is het enige dat is soms jammer vind. Hiet kan dus eigenlijk alleen maar als wij tijd hebben of als vriend zelf diegene is die het inititiatief neemt. Als wij eigenlijk de deur uitmoeten, dan denkt hij er alleen maar aan dat wij te laat komen en kan de knop niet omzetten.

En nu heb ik alweer veel teveel gezegd. Ik merk aan mijzelf dat ik ondanks het feit dat ik net zei, dat ik tevreden ben, toch dingen heb die ik mis. Ik vind ze alleen niet belangrijk genoeg om er een groot issue van te maken. Bovendien. Hij is wie hij is, en als hij zou denken dat hij vanalles van mij moet, dan krijgt hij al helemaal geen erectie mee. Hij weet wel dat ik mij soms afgewezen voel als het niet lukt, maar over het algemeen gaat de volgende poging altijd net weer iets beter. Het zou anders zijn als hij er niet voor open stond dingen te proberen. Hij heeft alleen zo vaak geen invloed op zijn gedachtes en kan de knop niet omzetten en zich laten gaan.

Waarschijnlijk ligt dat aan de kuise opoeding van zijn ouders, om maar weer de boog naar het schoonouderonderwerp te spannen
quote:Spijker schreef op 14 april 2010 @ 10:56:

. Dus soms ook vrijen als je moe bent. En dan hoeft het heus geen tantrische sessie van anderhalf uur te zijn, maar gewoon even kort is ook vrijen. Ik denk dat als je vaker vrijt, dat de druk er juist ook vanaf gaat.

Zo vind ik het ook. Wij doen het dus wel heel vaak, veel vaker dan het gemiddelde, maar echt niet elke keer met carpetburn en kroonluchters (die heb ik nog niet eens ). En trouwens, ik heb bv. wel mooie lingerie, maar wij doen het ook gewoon als ik een onderbroekje van de markt aanheb, of als ik mijn oksels vandaag niet geschoren heb, of als ik moe ben of hij moe is, of even snel voor het eten, dan zetten we de piepers even uit, ik noem maar wat. Wij maken er echt niet elke keer een hele happening van. Gek genoeg lijkt dat dus ook weleens 'raar' want als je het zo hoort en leest moet je met rozenblaadjes en dure lingerie en massages (oh ik ben gek op massages, ik wil er elke dag wel één maar ik word er echt niet opgewonden van hoor) en allerlei hulpstukken... ik vind het ook 'gewoon' leuk, zonder al die shit.
quote:Spijker schreef op 14 april 2010 @ 11:10:

Voor jou ja, niet voor de dokter hoor. Het is z'n werk namelijk.

Een keer moest ik een echo. ik zei nog "net als bij zwangere vrouwen?", waarop de dokter bevestigend antwoorde. En toen kwam hij opeens met een dildo met cameraatje eraan tevoorschijn. WAAAATTTTTTT.

Dus ik zei eerlijk "goh Dokter ik ben wel zenuwachtig hoor", dat zeg ik altijd want ik ben het altijd en ik denk dat de dokter daar dan rekening mee houdt en wat voorzichtiger is. Toen zei de dokter: no worries, ik heb dit al zo vaak gedaan.

Ja duhhhh.... Als ik daar met die enorme dildo stond en jij hier spread-eagle zou liggen zou ik ook niet zenuwachtig zijn natuurlijk, zelfs al had ik het nog nooit van mijn leven gedaan. Slimmerd.
Joh Es, niemand is perfect, misschien wou mijn (overdrachtelijk bedoeld) vriend ook wel dat ik eens metéén nat zou worden, of eens een keer niet zo godvergeten kletsnat zou worden waardoor hij niets meer voelt, of dat ik makkelijker klaarkwam, of juist langer door kon gaan, enzovoort enzovoort enzovoort. Het is toch een samenspel en dat is ook de lol ervan, als je het zelf doet weet je zeker dat je alles precies zo doet als jij wil en toch is het lang zo leuk niet als met een ander, vooral wanneer je ook nog eens van die ander houdt.

Dat zijn mijn two cents dan.
Eigenlijk voel ik me wel een beetje aangevallen. Dat ik niet naar de dokter durf wil nog niet zeggen dat ik mijn relatie niet belangrijk vind. Want die vind ik wel belangrijk. En mocht het na meer oefening niet over gaan, dan ga ik wel. Want het is niet door mij dat seks soms wat lastiger gaat. Hij kan soms de ingang niet vinden, en daardoor blokkeer ik dan weer en dan doet het pijn. Het is een combinatie van meerdere dingen. Zelf denk ik dat het vooral wat tijd nodig heeft. Voordat ik wat met mijn lief kreeg, had ik gewoon een negatief beeld van seks en dat is langzaam aan het veranderen, in de richting van seks is leuk en lekker :-) En voordat ik weer naar Nl terugging, ging het allemaal wel veel beter. Dus mijn conclusie is dat als het zo moeilijk blijft gaan het dan zeker tijd wordt om naar de dokter te gaan, maar ik denk nu dat mijn grootste probleem gebrek aan onstpanning is en dat ik daar nu wel even zelf aan kan werken.

En dat als ik moe ben liever slaap, lijkt me heel normaal. En zin kun je maken inderdaad. En dat doe ik ook zeker wel. Maar voor hem is het toch ook leuker als ik bij de les ben en niet half weg ben in dromenland?
De reden dat ik niet naar de dokter durf is dat de dokter bij mijn ouders zit en de afspraken via mijn moeder gemaakt worden (ik kan niet bellen) en dat ik dus een erg goede smoes moet hebben om daar heen te gaan. En bovendien schaam ik me er gewoon voor, want het is toch niet normaal om dat penetratie niet goed lukt. Dus het is vooral schaamte. En het is een drempel die ik zelf moet nemen.
quote:Margaretha2 schreef op 14 april 2010 @ 11:19:

[...]

Gek genoeg lijkt dat dus ook weleens 'raar' want als je het zo hoort en leest moet je met rozenblaadjes en dure lingerie en massages (oh ik ben gek op massages, ik wil er elke dag wel één maar ik word er echt niet opgewonden van hoor) en allerlei hulpstukken... ik vind het ook 'gewoon' leuk, zonder al die shit.

Daarom lees ik ook al jaren geen damesbladen meer die me vertellen hoe het moet. Dat bedoel ik semiserieus

Aan de ene kant vind ik het zelf ook interessant om te horen hoe anderen het doen, of om er over te lezen, maar erger me meestal aan van die cosmo lijstjes over 'hoe het perfect moet'. Wat een onzin, het is toch iets tussen twee (laat ik het simpel houden) mensen? Iets dat van korte duur kan zijn, of lange duur (zowel kwa 'daad' als kwa relatie tussen de twee). En wat dan goede seks is, dat bepalen die twee mensen, niet de buitenwereld die er niet mee in bed ligt, of in de kroonluchter hangt.

Ik vind het ook altijd zo raar als seks alleen maar als penetratie wordt gezien, of enkel het bereieken van een orgasme.

Daarom vond ik het verhaal wat ik gelinkt had ook zo interessant. Omdat het niet alleen aangeeft hoe het is om dat probleem te hebben, maar ook hoe het laat zien wat het met je zelfbeeld kan doen.

Toen ik zei dat ik 'niet overseksts was', bedoelde ik dat dus mijn seksualiteit niet mijn hele zelfbeeld bepaald (heb genoeg andere ijdelheden). Ik zie het ook niet als een apart stukje van mezelf, of van mijn relatie, het loopt allemaal een beetje in elkaar over. Ik bedoel de fysieke aantrekking en het mentale emotionele gedeelte. Het getver, wat klinkt dat vaag, maar kan het even niet beter zeggen.
Die schaamte is het enige waar ik je op 'aanval' als je dat al zo wilt noemen. Je moet gewoon naar de dokter kunnen, hoef je toch geen excuus voor? Ga je gewoon een keer tijdens het inloopspreekuur. Of je vraagt iemand anders dan je moeder om te bellen. Of je vraagt haar om een afspraak te maken maar je zegt niet waarvoor en als ze jou dat vraagt zeg je 'het is prive'. Het is namelijk prive, en ik mag toch aannemen dat je ouders ook begrijpen dat je een priveleven hebt.

Het is zo zonde als je je door die overbodige schaamte af laat houden van dingen die je zou willen!

En je laatste redenering snap ik niet. Dat penetratie niet lukt vind je niet normaal. Als dat zo zijn zou ik zeggen: juist naar de dokter want ik ga juist naar de dokter als er dingen aan mijn lijf niet normaal zijn. Ik ga niet als alles werkt zoals het zou moeten werken.

Maar als je bedoelt met niet normaal 'belachelijk' dan kan je nu toch juist zien dat er echt meer mensen zijn die met dit soort dingen zitten.
Zo, wat zijn de honden en het huis weer schoon! En ik ben minder boos en druk in mijn hoofd. Poetsen werkt.

Ik hoop vanmiddag iets van Bassist te horen, hoop dat hij naar de politie is gegaan.
quote:es1450 schreef op 14 april 2010 @ 11:18:

Maar dat is het hem juist bij ons, Marg, dat vluggertje lukt nu juist nooit vanwege (lichaamlijke of psychische?) problemen bij vriend. Dat is het enige dat is soms jammer vind. Hiet kan dus eigenlijk alleen maar als wij tijd hebben of als vriend zelf diegene is die het inititiatief neemt. Als wij eigenlijk de deur uitmoeten, dan denkt hij er alleen maar aan dat wij te laat komen en kan de knop niet omzetten.

En nu heb ik alweer veel teveel gezegd. Ik merk aan mijzelf dat ik ondanks het feit dat ik net zei, dat ik tevreden ben, toch dingen heb die ik mis. Ik vind ze alleen niet belangrijk genoeg om er een groot issue van te maken. Bovendien. Hij is wie hij is, en als hij zou denken dat hij vanalles van mij moet, dan krijgt hij al helemaal geen erectie mee. Hij weet wel dat ik mij soms afgewezen voel als het niet lukt, maar over het algemeen gaat de volgende poging altijd net weer iets beter. Het zou anders zijn als hij er niet voor open stond dingen te proberen. Hij heeft alleen zo vaak geen invloed op zijn gedachtes en kan de knop niet omzetten en zich laten gaan.

Waarschijnlijk ligt dat aan de kuise opoeding van zijn ouders, om maar weer de boog naar het schoonouderonderwerp te spannen Wilde hier alleen maar op reageren dat er in meerdere relaties verschillen in verlangens en sex drive zijn. Niet dat je je daar niet van bewust bent waarschijnlijk, maar een setje waarbij de een iemand van een beetje ruig met zwepen houdt en haar partner ziet dat totaal niet zitten, die moeten ook compromissen sluiten, of accepteren dat sommige dingen er niet in zitten. Ja, daar heb je misschien niks aan hoor, maar je bent niet alleen.
Wow, wat is er veel geschreven ondertussen! Even over die schaamte en dat al dan niet normaal: ik merk dat ik de schaamte wat dit betreft wel voorbij ben. Wij hebben weinig seks (echt weinig) en dat komt omdat ik een fysiek probleem heb, dat door allerlei ingewikkeldheden (zoals in dat artikel inderdaad heel goed beschreven!) ook nog eens wordt vergroot naar een emotioneel probleem. Want natuurlijk hebben wij ook vaak minder zin omdat we weten dat het drama kan gaan worden. Dan maar liever een goede knuffel en lekker slapen. Vinden we mekaar tenminste nog lief.

Ik ben er sinds een tijdje ook wel opener over naar anderen, ook toen ik in het ziekenhuis liep. En als je dat doet merk je dat er veel meer vrouwen zijn die dergelijke problemen hebben. Ook in je nabijheid. En dat is fijn, want je bent dus niet raar of vreemd of afwijkend. En dat haalt de schaamte een groot stuk weg maar dan moet je er dus wel over praten.

MZ, ik ken je verder nog niet zo goed, maar ik zou sowieso niet in een situatie willen zitten waarin je niet zelf je dokter kan bellen of een afspraak kunt maken. Kun je geen eigen huisarts zoeken?

En Spijker, fijn dat je even door ons wordt afgeleid nu.

Es, jouw verhaal herken ik enorm. Wij zijn ook soms erg suf als ik dat vergelijk met anderen. Dronken worden? Neuh, wel een wijntje af en toe maar dat is het dan wel. Wij genieten ook van dingen waar ik me vroeger voor zou schamen (vanwege te hoog sufheidsgehalte): wandelen in het bos en vogels kijken, samen spelletjes doen op de computer, naast elkaar in bed ieder in ons eigen boek en af en toe even de ander zoenen of met je voet in zijn knieholte kietelen. En seks: ja, leuk, ik zou graag willen dat ik er meer en makkelijker van kon genieten. Maar dat is nu eenmaal niet zo. We zijn daar wel mee bezig hoor, praten er over en proberen wel dingen te veranderen of te doen, maar ik wil niet dat het een nog groter issue wordt zeg maar.

Edit: nou lijkt het door dat zinnetje 'wij zijn ook soms heel suf' alsof ik jou suf vind Es en dat is zeker niet het geval! Maar ik herken wel wat je schrijft, dat het niet aan de kroonluchters is en zo.
@Spijker: oh en door het poetsen lees ik nu. heul goed!
Door het poetsen én door jullie sekslevens hoor

MevrouwtjeZ, ik snap overigens even niet dat je niet kan bellen, want volgens mij heb ik je vaker zien schrijven dat je met je vriend belt?
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 14 april 2010 @ 13:53:

Hij kan soms de ingang niet vinden, en daardoor blokkeer ik dan weer en dan doet het pijn. (...)

En dat als ik moe ben liever slaap, lijkt me heel normaal. En zin kun je maken inderdaad. En dat doe ik ook zeker wel. Maar voor hem is het toch ook leuker als ik bij de les ben en niet half weg ben in dromenland?

Misschien zeg ik nu iets ongelofelijk bleus maar ik zeg het toch. Je hebt daar natuurlijk nog je plasbuis zitten en ik vind dat niet echt een plek waar ik gestimuleerd wil worden of überhaupt aangeraakt worden, dat is niet prettig. Een penis is niet echt net als een vinger ofzo die je makkelijk kan 'richten', hij moet dan met zijn heupen gaan richten... dus wat let je om gewoon die penis vast te pakken en hem zelf goed te leiden? Dan hoeft hij niet doelloos rond te stoten in die zone.

Zelf vond ik eht wel een goeie tip om af te spreken 'geen penetratie', weet je waarom, de spanning is er dan af en je kan dan gewoon genieten van alles wat je wel doet. Ik denk dan dat je na een tijdje zo opgewonden raakt dat je tóch penetratie wil, en omdat je dan al zo opgewonden en ontspannen bent gaat het veel makkelijker dan dat je vanaf de eerste kus weet "binnen nu en vijftien minuten word ik gepenetreerd".

Ik heb je in elk geval niet willen aanvallen en ik denk niemand. Iedereen moet zelf weten hoe hij zijn seksleven inricht. Met 'zin kan je maken' bedoel ik deze situatie: vriend heeft zin, ik ben moe / lui / whatever. Dan kan ik meteen zeggen: Nee, vanavond niet, ik ben moe. Maar meestal laat ik mij dan door hem opwinden, en als we echt gaan beginnen aan de seks heb ik zelf ook zin gekregen. Ikzelf vind het wel de moeite waard, want ik vind seks leuk en intiem en prettig. Als hij zou zeggen: Margaretha, ga jij effe wat leuks aantrekken en je haar doen en een geurtje opspuiten en je wassen op het bidet en me dan even uitgebreid pijpen en kom dan achterstevoren bovenop me zitten en berijd me tot ik een orgasme bereik zeg ik natuurlijk NEE, dáár heb ik nu geen zin in, ik ben moe. Maar zo is het (bij ons dan) nooit, als één van ons zin heeft neemt diegene het initiatief en eigenlijk kan die de ander dan altijd 'overhalen' en krijgt die ander ook zin. Maar het is natuurlijk wel zo dat als die ander moe is of whatever degene die wel zin heeft het meeste werk zal moeten verzetten. Dat geeft niet vind ik.

Wat je zegt over 'liever slapen' snap ik niet zo goed (geen aanval), ik slaap zelf 9 uur per nacht en werk 8 uur per dag en dan zijn er nog 7 uur over om te seksen? Het hoeft toch niet als je al in bed ligt met je pyjama aan en je tanden gepoetst? Je hoeft hier geen antwoord op te geven hoor, want het is heel intiem en ik roep je heus niet tot de orde, het is gewoon een overweging. Je kan het ook doen na het werk, voor het koken, ipv GTST kijken ( ik ben er zelf ook gek op) of whatever... toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven