Strimmer

15-04-2010 13:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn gras kort hebben zonder steeds op zoek te moeten naar een maaimachine elders. Goedkope strimmer gezien, dus bijna meegenomen..

Maar ik heb helegaars geen verstand van die dingen. Hoe kwetsbaar zijn ze? Wat gebeurt er als een strimmer onderweg een stukje hout of iets anders tegenkomt in plaats van alleen maar gras? Hoe effectief is een strimmer in daadwerkelijk gras maaien in plaats van alleen gras platleggen? Hoe vaak moet je de spoel veranderen? Is goedkoop duurkoop (en zo ja, waarom?)

Ben benieuwd of er hier iemand wel eens met zo'n apparaat gewerkt heeft.
Ik heb er één en gebruik hem alleen voor de kantjes. Daar is zo'n ding in principe ook voor bedoeld

Hoe groot is je grasveld?

(Overigens, stukje hout kan ie wel hebben, wij hebben een simpele van Gamma-eigenmerk. Alleen; als je je hele grasveld ermee doet; krijg je het no way lekker glad en blijf je de rondjes zien waarin de spoel draait.)
Geen idee. Ik werk zelf met zo eentje:

En daar kun je rustig mee over takken, wortels en stenen schuren zonder dat ie naar de klote is.
Die van Nien ziet er wat te enorm uit voor die twee lapjes gras die ik hier heb staan (bij elkaar schat ik 30 vierkante meter).

Dat van die rondjes in het gras is een goede tip. Al moet ik zeggen dat mijn gras er zo bij ligt dat het of mooi pietsje te lang is of lelijk heel kort. Het is geen gazon, zeg maar.
Het was overigens de bedoeling dat dit topic bij Thuis zou staan..
30 m2? Dan zou ik lekker gaan voor een handmaaier.

Of, als je er wat meer aan wilt besteden, zoiets; (scheelt gelijk aanharken, iets waar ik echt een enorme hekel aan heb )

(Ong 80-100 euro)
quote:Sarah Scott schreef op 15 april 2010 @ 13:47:

30 m2? Dan zou ik lekker gaan voor een handmaaier.

[afbeelding]

Of, als je er wat meer aan wilt besteden, zoiets; (scheelt gelijk aanharken, iets waar ik echt een enorme hekel aan heb )

[afbeelding]

(Ong 80-100 euro)Ik heb zo'n tweede voor mijn 40m2...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
aan een strimmer heb je niks voor een grasveld, koop dan een handmaaier op marktplaatst ofzo.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Wij hebben zelf ook zoéén Singalala

Geen Bosch zoals de afbeelding maar een Gardena en ietsje groter. Was in de aanbieding toen we hem kochten, voor 100 euro. Nu hebben we iets meer dan 40 m2, dus een handmaaier was voor ons geen optie
Wij kopen in ieder geval geen goedkope strimmer meer. Vaak vallen die dingen aan het einde van de zomer uit elkaar of is het dopje van de spoel versleten en is het al tig keer met ducktape vastgeplakt.

Waar je in ieder geval even op moet letten is of hij lang genoeg is, dus dat je niet al te gebruikt je gras moet maaien. Daarnaast kan je vrij eenvoudig goedkope spoeltjes kopen van een onbekend merk en deze weer op je eigen spoel wikkelen. Mijn ervaring is dat strimmers wel dat draad vreten bij de vleet. Ik denk dat wij er zn 2 a 3 verslijten per zomer en dan doen we er alleen de kantjes mee en de rest van het gazon met de gewone grasmaaier.
Gras maaien met een strimmer lijkt me geen succes.

Het resultaat zal er sowieso lelijk (hakkelig en rafelig) uitzien en het is een heidens karwei met zo'n ding (dan is zelfs 30 m2 veel...) dus lamme handen en een stramme rug krijg op de koop toe.

Ik zou ook voor een simpele handmaaier gaan. Onder de 50 euro bij elke bouwmarkt te koop, maar volgens mij voor een paar eurootjes ook wel op marktplaats.
quote:Boarn schreef op 15 april 2010 @ 23:43:

Wij kopen in ieder geval geen goedkope strimmer meer. Vaak vallen die dingen aan het einde van de zomer uit elkaar of is het dopje van de spoel versleten en is het al tig keer met ducktape vastgeplakt.

Waar je in ieder geval even op moet letten is of hij lang genoeg is, dus dat je niet al te gebruikt je gras moet maaien. Daarnaast kan je vrij eenvoudig goedkope spoeltjes kopen van een onbekend merk en deze weer op je eigen spoel wikkelen. Mijn ervaring is dat strimmers wel dat draad vreten bij de vleet. Ik denk dat wij er zn 2 a 3 verslijten per zomer en dan doen we er alleen de kantjes mee en de rest van het gazon met de gewone grasmaaier.

Dan vrees ik dat je de draad of de gehele strimmer niet goed gebruikt. Wij doen zeker 2 jaar met 1 spoel. En we hebben beslist géén klein grasveld
.
@ Sarah Scott, het scheelt natuurlijk nogal of je er je grasveld mee doet of de kantjes. Als je de kantjes doet, dan heb je vaak te maken met of paaltjes, stenen, borders of andere harde materialen waar je zo snel je spoeldraad op stuk maakt. Als je alleen maar gras doet en dat is de enige weerstand, dan zal de spoel inderdaad lang mee kunnen. Maar volgens mij is de strimmer juist bedoeld voor de kantjes en die kantjes lopen bij ons langs de garage, een hek van gaas en de borders.
We hebben via mp een elektrische maaier voor 20 euro gekocht. Met in het achterhoofd dat tie zo kapot zou kunnen zijn. Hebben m nu 3 jaar. Ons gras is 5 x 5m.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven