November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Tess, ik moest wel even lachen om de creatieve fratsen van Tessje, maar het blijft vervelend voor je!

Goed nieuws van Saar haar beentje Chica!

Wat naar dat de papa-fase zo lang duurt en zo exclusief is. Ik zou me ook niet happy voelen als dat gebeurde.

Hier een kind dat de laatste week telkens 's nachts huilend wakker wordt rond een uur of vier, na getroost te zijn weer in slaap valt (en ik soms ook ) maar dan vervolgens rond kwart over zes komt melden dat hij wakker is. Grrrrr. niet leuk! Weet nu ook pas hoe dat bij jullie moet voelen! Ik ga voor een haakje op de deur....
Lizzie, het-is-een-fase, het-is-een-fase, het-is-een-fase .

Chica, fijn dat het goed was met Saar!

Vandaag een dagje bij mijn ouders geweest omdat de makelaars foto's kwam maken van het huis (we gaan in de verkoop!). Gelukkig gedraagt Tessje zich daar hetzelfde als bij mij. Op de terugweg in de auto in een hele lange file kon ze alleen maar 'ik wil bij oma blijven' huilen. Het was dat ik dus in de file stond, anders was ik omgedraaid. Het is vást een faaaaaaaase. Stannetje heeft echt een sprongetje gemaakt, is ineens veel meer wakker overdag en kijkt steeds meer gericht rond. Ook het begin van een lachje heb ik al gespot, leuk! Hij ligt nu ook te slapen terwijl hij normaal krampjes heeft rond deze tijd. Heel fijn, hoewel ik nu weer de knuffeltijd mis. Het is ook nooit goed haha.
Zijn vandaag naar de dierentuin in Amersfoort geweest en we hebben meteen maar een abootje genomen. Je heft maar in totaal 3,5 keer heen om het er uit te halen. Nou dat gaat natuurlijk makkelijk lukken. En Anniek is nog tot haar derde gratis. Leuk, kunnen we lekker vaak heen.

Tess: Spannend hoor in de verkoop. Heb je wel een beetje goede prijs? Leuk dat Stannetje weer een sprongetje gemaakt heeft.

Lizzie: Vervelend is dat he, dat vroege wakker worden. Hier is het van Anniek nu 0700 maar nu wordt ze wakker van Saar die om 0600 komt. Tja ik denk dat ik dus nog wel een jaartje of twee in die tijden zit
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Leuk is dat he, de dierentuin. Wij hebben hier in de buurt ook een abonnement. Heerlijk!

Tess, betekent dat dat jullie ook al iets nieuws op het oog hebben?

Lizzie, een haakje? En jij denkt dan dat je deur heel blijft en jij kunt blijven slapen?

Chica, fijn dat het weer zo goed gaat met Saar, lekker trainen, komt het vanzelf goed.
O, dan maar geen haakje maar zo'n dwarsbalk voor de deur ;)

Dierentuin: leuk om daar lid van te zijn, zeker nu de kinderen wat groter worden steeds leuker.

Tess, ik hoop dat je snel geïnteresseerde kijkers krijgt, je hebt een leuk huis, dus dat moet wel lukken.

Gisteren even geluncht bij mijn ouders met Leon. Vlak om de hoek is een boerderij met geit, paard en schapen. Geweldig leuk natuurlijk voor Leon. Hij ging er lekker op z'n driewielertje heen. Op die van opa en oma kan ie prima fietsen, op die van ons thuis lukt het om mysterieuze redenen niet.

Vandaag zijn we met z'n drietjes naar een bos-duingebied geweest waar Leon heerlijk heeft gespeeld en wij hebben genoten van het zonnetje. Geweldig leuk om er weer eens even met z'n drieën tussenuit te zijn. Doen we niet vaak genoeg!
Hier ook een heerlijk zonnig weekend. Gister naar het strand en vandaag naar de speeltuin in Austerlitz. Ben wel moe nu haha maar heb genoten en de meiden ook.

Vriend en ik raken ook steeds meer op elkaar ingespeeld en hebben minder vaak ruzie. De taakverdeling is wat duidelijker nu denk ik. Tevens ben ik officieel ontzwangert. Saar is alweer 9 maanden. Ik denk toch dat die hormonen altijd van erge invloed zijn op mij. Verder heeft Saar een goed ritme. 2x slapen van 1,5 uur. Ze eet als een bootwerker, heeft nog maar 2 flessen en is echt alleen maar vrolijk.

Het beentje gaat weer super en de ooronsteking is op zijn retour.

Nu alleen Anniek nog. Nog steeds zitten we op de gang. Ze kan nu nog alleen mijn voeten zien. Tevens mag ik haar weer naar bed brengen (na eerst een huil drama maar dat negeren we tegenwoordig). Snachts wordt ze nog wel wakker en liggen we er nog wel naast. Maar ik kan me er gewoon even niet toe zetten om dat snachts te gaan veranderen. Nou ja, al met al een lichte verbetering. Volgende stap is niet op de gang maar op onze slaapkamer. Dan kan ik tenminste lekker op mijn eigen bedje liggen (ipv op een houten stoel zoals ik nu dus doe met mijn laptop erbij) en ook in slaap vallen haha

Trouwens btw, hadden we nu al een nieuwe datum geprikt voor een nieuwe date??????????? Ben het even kwijt hoor. Zou dat niet ergens in mei zijn? Wel lekker met dit weer hoor. Kunnen we het niet weer zonder kinderen doen, ik heb behoefte aan een borrel middagje hahahaha. Hoor het wel.
Datum; ik had de datumprikker uitgezet, Maar heb er verder nog niet naar gekeken. Ik ben momenteel heerlijk aan het genieten, maar ook druk en 's avonds plof ik echt neer op de bank.

Za 22 mei komt nu het hoogste uit. Overigens nog een heleboel mensen die de prikker niet ingevult hebben, waaronder Chica... Zullen we die gewoon doen? Of gooit iemand anders even een nieuwe prikker uit voor de maand juni? Ik ben trouwens voorstander voor een (binnen) speeltuin afhankelijk van het weer, goed idee???
Hahaha oh jee, vergeten in te vullen. Nou 22 mei vind ik wel een mooie datum hoor. Zullen we die inderdaad gewoon prikken? Speeltuin ben ik ook voor ja. Weet iemand nog een leuke? Tuurlijk hebben we hier Austerlitz, echt leuk. Maar we kunnen natuurlijk ook een keer naar het sprookjesbos in Enkhuizen (nogal andere richting haha) of ergens naar Brabant. Nou ja, ik hoor het wel.
Ik had de datumprikker ook nog niet ingevuld, omdat ik even af wilde wachten hoe het zou gaan. Maar 22 mei klinkt als een goede datum! Wat mij betreft het liefst in Brabant, is voor mij makkelijk te combineren met familiebezoek. Zou bijvoorbeeld Breda een optie zijn? Of ik alle twee de kinderen meeneem zie ik tegen die tijd wel.

Stannetje is door het cb helemaal goedgekeurd en is nu 4290 gram en 54,5 cm. Gek idee dat hij nu net ietsje groter is dan Tessje bij haar geboorte terwijl hij al bijna een maand oud is!

Tessje heeft afgelopen zaterdag bij opa & oma gelogeerd. Haar nichtje was er ook en samen zijn ze lekker ondeugend geweest. Opa en oma waren 's avonds gevloerd . Wel heel erg leuk dat ze het zo goed kan vinden met haar nichtje!

Ik voel een knobbeltje in mijn borst. Dat had ik al gevoeld toen ik aan het kolven was en ik heb de dokter anderhalve week geleden er even naar laten kijken. Afgesproken dat ik het nog twee weken aan zou kijken, waarschijnlijk een opgezet melkkliertje. Maar alle melkklieren zijn nu niet meer opgezet en knobbeltje zit er nog steeds :(. Eind van de week dus maar weer naar de dokter. Bah.
quote:TessTan schreef op 19 april 2010 @ 12:31:

Ik voel een knobbeltje in mijn borst. Dat had ik al gevoeld toen ik aan het kolven was en ik heb de dokter anderhalve week geleden er even naar laten kijken. Afgesproken dat ik het nog twee weken aan zou kijken, waarschijnlijk een opgezet melkkliertje. Maar alle melkklieren zijn nu niet meer opgezet en knobbeltje zit er nog steeds :(. Eind van de week dus maar weer naar de dokter. Bah.*Inbrekeralarm* Tesstan, ik kreeg tijdens de borstvoedingsperiode van zoon (van dec 2007) een flinke knobbel in een borst, en heb me toen laten doorverwijzen naar een mammapoli. Daar bleek al heel snel dat het een onschuldige klier was, maar voor de zekerheid werd die in de periode daarna wel regelmatig gecontroleerd. Pas een half jaar (!) nadat ik met voeden gestopt was, was de knobbel helemaal weg.

Tijdens mijn huidige zwangerschap vond ik ook weer ergens een knobbel. Weer laten controleren, en niks aan de hand.

Dat het even duurt voor de knobbel wegtrekt, is dus niet meteen reden om nachten wakker te liggen, maar laat er wel even naar kijken. Liever een keer te veel dan een keer te weinig. Geen van de artsen die ik met mijn knobbels heb lastig gevallen, vond het raar dat ik kwam.

Bij mij zijn geen mammografieen gemaakt, maar alleen echo's: tijdens en vlak na borstvoeden geeft een echo, zeker als je gericht naar een knobbel wilt kijken, vaak meer informatie dan een mammografie. Dat is misschien handig om te weten als je huisarts je zou willen doorverwijzen voor een mammografie.
Tess, hopelijk heb jij hetzelfde als Miffy! Wel balen hoor, weer onzekerheid.

22 mei is prima, 1 of 2 kinderen ook geen probleem, Brabant vind ik natuurlijk helemaal goed. Speeltuin (of dierentuin ) alleen maar leuk, borrelmiddag super........

Hier even rust op werkgebied. Ik heb het maar even als een gegeven genomen en ga nu eerst maar even aan mijn gezondheid werken. Ik ben nu bezig me te laten doorverwijzen naar een cardioloog, eens kijken of die wat meer weet, want van de longarts word ik niets wijzer. En dan in de zomer een nieuwe baan?
Origineel, bah zeg dat er nog steeds geen verbetering zit in je gezondheid. Hopelijk komt er een diagnose bij de cardioloog zodat er in ieder geval een behandelplan kan komen. Kan het trouwens ook psychosomatisch zijn?

Tess, hopelijk is het inderdaad gewoon een opgezwollen kliertje.

Hier zijn beide kinderen weer ziek. Seppe voelt aan als een kacheltje en vraagt zelfs of ie mag huilen. Vanmiddag heeft ie bijna een uur op mijn rug gezeten tijdens het koken. Mila's ogen zijn dik en pussig en tijdens het fietsen vanmiddag viel ze in de doek op mijn rug in slaap. Toen hebben we er maar een extra rondje aan vast geplakt. Nu liggen ze gedrogeerd onder de wol.

Ik heb mijn werkdagen verandert. Ik werkte eerst ma-wo-vrij en dat beviel me niet zo goed. Ben je net op gang met je werk en kan je niet even lekker doorpakken. Voordeel is nu ook dat ik vier dagen weekend heb. Lekker luxe! Vanaf de zomer komen er vier uur in de week bij.

Chica, fijn dat Sara's been geheeld is.
Ff kort, zo greys kijken.

22 mei is met pinksteren, maakt mij niet uit, maar misschien ging er nog iemand een lang weekend weg?

Ik hoor het wel.

Tess, inderdaad ff naar laten kijken. Heb een tijdje een knobbeltje gehad in mn oksel, je blijft voelen of ie er nog steeds zit, maar na 3 weken was ie weer verdwenen. Hopelijk verdwijnt het snel weer.

Chica, lekker dat het weer beter gaat, hopelijk kan ze snel dr beentje weer goed gebruiken. En met jullie 2en ook al voor uitgang, gelukkig maar.

O, wat een gedoe zeg. Heb je ook pijn/klemmend gevoel op de borst dat je daar misschien benauwd van word?

Ibbel beterschap met de kleintjes. Was er trouwens al een trouwdatum bekend of alles rustig aan het bekijken?
Tess, ik heb eerder bobbeltjes in mijn borst gehad (lang voor ik ooit zwanger was) en elke keer was het een ontstoken melkkliertje. Gewoon even laten checken hoor!!

22 mei is waarschijnlijk geen goede datum voor mij. Ik heb dan 3 (grote) honden te logeren, die kan ik geen uren alleen laten. Een paar uurtjes wel, dus als het ergens centraal in het land is komt het wel goed. Anders moet ik dit keer aan me voorbij laten gaan. Jammer, maar een volgende keer beter.

Fijn om te horen dat het goed gaat bij jullie Chica! En heel fijn dat Saar's beentje de goede kant opgaat en dat het langzaam vooruit gaat met Anniek's slapen!

Ibbel: beterschap met je zieke kindjes! En Seppe die vraagt of hij mag huilen.... Aggossie...

O, wat balen dat het allemaal zo moeizaam gaat om antwoorden te vinden. Hopelijk wordt je snel wijzer!!

Eh, verder ben ik het een beetje kwijt allemaal, sorry.

Hier een heerlijk geniet-weekend met het mooie weer. Bintje amuseerde zich enorm met buurkinderen en haar zandbak. Ze zou er het liefst in gaan wonen geloof ik. Ze is zaterdag meegeweest naar een hondenshow buiten, vond ze super: veel kindjes, veel hondjes en veel mensen, dus veel publiek. Ze heeft flink rond lopen kletsen en zingen.

Ze slaapt wel wat slechter 's avonds tegenwoordig, ligt minimaal een half uur te kletsen en zingen, dus erg is het niet. Eerder erg leuk, zo heeft ze net eerst het complete boek van rupsje nooitgenoeg liggen vertellen aan haar knuffels ("en toen attie door een íjsje, en toen door een wósje, en toen door een táártje..."), gevolgd door twee keer het volledige liedje van de fabeltjeskrant (met als prechtige finale met lange uithalen "van fááááábeltjeslááááááááánd!!!")
Ben jarig vandaag. Hmmm weer een jaar ouder. Moet ik daar nu blij mee zijn of niet?

Leuke kadoos gehad, tekeningen, morgen lekker lunchen met vriend en een bioscoopbon. Ik wil graag naar de film de gelukkig huisvrouw. En het mooiste kado een onderwater behuizing voor de nieuwe camera. Kan ik dus tijdens het duiken eindelijk mijn eigen camera eens meenemen en zoveel foto's maken als ik wil. Ook heeft hij een LP gekocht van New York en heeft hij gezegd dat we einde van het jaar zeker heen gaan. Jippie, wilde ik altijd al een keer heen.
Chica, gefeliciteerd!! Fijn dat je zo'n leuke dag hebt, nu al

Ibbel, vervelend zeg, 2 zieke kindjes. Die ontstoken oogjes ken ik wel, hebben ze hier ook al een paar weken. Het is mega besmettelijk, dus als ze ze eenmaal hebben kom je er bijna niet meer vanaf.

Wel goed dat je je werkdagen hebt kunnen aanpassen. Manlief vindt dat hier ook geweldig! Voor 4 dagen vind ik juist 2 keer per week weekend fijn

Ik weet dat je ook van te hoge bloeddruk in je longen heel benauwd kan zijn bij inspanning. Dus dat ga ik maar eens laten meten bij de cardioloog. Duurt een maand voordat ik daar terecht kan Ik heb geen druk op de borst, maar dat hoeft ook niet. En Ibbel: het kan ook zeker een psychische component hebben. Alleen kan ik daar pas naar kijken als ik weet hoe groot de lichamelijke component is. En dat duurt nu dus al bijna 4 maanden. Ik heb maar een beperkte vergoeding voor psychologische hulp, dus dat wil ik zo effectief mogelijk benutten.
Hoera voor Chica!!!! Een jaartje ouder, nog meer levenservaring en wijsheid....gewoon van genieten vind ik hoor
Jaaaaaa het mooiste kado kwam vandaag van Saar. Ze trekt zich op tot staan in de box. Zomaar ineens. Vind het zo leuk, heb dat nooit meegemaakt natuurlijk, dus super bijzonder en dan helemaal vandaag.
Chica van harte meid! Lief van Saar dat ze dit cadeautje ook nog even gaf! Ik zal je na mijn vakantie in NY proberen van een paar tips te voorzien.

O, kijk of je psychologische hulp via de Arbo kan regelen als het via je vergoeding te duur wordt. Hulp via het GGZ wordt zowieso ook ruimer vergoed dan een 'vrije' psycholoog. Veel sterkte met alles...

Bintje had een mooi rupsje nooitgenoeg verhaal zeg! Wat kan die meid al babbelen trouwens als ik dat zo hoor!

Ibbel sterkte met je zieke kroost! Vreet energie he, zieke kinderen...

Meet in Brabant is mij wel een beetje te ver weg helaas, dus hoop op iets centralers... Alle data zijn wat mij betreft nog open, behalve 29-30 mei (vrijgezellenfeest vriendin) alle andere data zijn afhankelijk van de bevalling van zussie.

Tess, heerlijk dat Stan zo groeit. Ik hoop voor je dat knobbeltje oke is!
Chica proficiat!!! Het begin is gemaakt toch met het spoken van Anniek? Tegen mij zeiden ze altijd dat je nooit 's nachts dingen moet proberen te veranderen, gewoon omdat je dan zelf ook niet op je best bent. Doorzetten hoor!

Tess wat naar dat knobbeltje. Hopelijk is het niks ergs!

Ibbel beterschap voor je twee moppies. Hoewel sneu voor Seppe klinkt het wel heel aandoenlijk dat ie vraagt om te mogen huilen.

meet neeeeeeeeee niet 22 mei!! dan wordt mijn Tijn een officiele tiener, dan kan ik echt niet weg en er dus alweer niet bij zijn

Q hoe is het bij jou?
Ach nou ja ik zie dat ik ook wel erg vaak nee heb ingevuld... Mei is een drukke maand voor ons...
Chica, staan met 9 maanden? Wat goed! Leuke dag gehad verder?

Lizzie, arbo arts is een drama, krijg binnenkort de derde al. Daar valt dus nog weinig te regelen. Ik wil ook een second opinion, maar dat kan dus ook nog niet. Ik heb ook nog geen concrete vraagstelling voor een psych, ik weet niet wat er dan psychisch is van mijn ziekte. Dus alles weer op de lange termijn.

Lijnes, het zou wel heel jammer zijn als jij weer niet kan.
Chica gefeliciteerd nog! Met jezelf en met Saar natuurlijk!!!

O, het schiet echt niet op bij jou wat betreft je gezondheid. Ik hoop dat de cardioloog spijkers met koppen kan slaan (als je er eenmaal bent...).

Ibbel, Seppe klinkt wel erg zielig!

Bedankt voor alle geruststellende woorden voor wat betreft het knobbeltje! Miffy, bedankt voor het inbreken! Het is ook niet zo dat ik nu gelijk nachten wakker lig, in eerste instantie ga ik ook uit van een melkklier. Maar dit voelt toch anders, harder dan het andere weefsel. Morgen ga ik weer naar de huisarts.

Het gaat hier niet zo goed. Ik ben enorm verkouden en heb het daarbij erg benauwd. Zal wel een combinatie zijn van hooikoorts en verkouden. Dus ik heb letterlijk geen puf om iets te doen. Gelukkig had ik nog ventolin in huis. Het ergst is nog dat ik Stannetje heb aangestoken en dat hij nu dus ook verkouden is. Zo ontzettend zielig, vier weken oud en dan al verkouden! Net voor een voeding spray ik zijn neus met zoutoplossing zodat hij in ieder geval kan drinken. Maar verder zit zijn neusje dus vol...

Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts voor mezelf en dan neem ik hem denk ik maar gewoon mee. Het goede nieuws is dan wel weer dat hij al drie avonden/nachten heeft doorgeslapen! We moesten hem telkens wakker maken voor de late avond voeding, dat doe ik nu niet meer. Het gevolg is dat hij nu op 5 voedingen zit en slaapt van 19:00 uur tot 03:00 uur! Echt een lange ruk dus. Ik ga het vandaag proberen een uurtje te rekken zodat hij om 20:00 zijn laatste voeding krijgt en dan dan hopelijk om 04:00 uur weer komt. Dat zou voorlopig echt een lekker ritme zijn omdat hij dan ook slaapt van ongeveer 17:00 tot 19:00 uur tijdens de avondspits. Die nachtvoeding neem ik dan maar voor lief, ik ga eerlijk gezegd liever vroeg naar bed dan dat ik tot 24:00 uur moet gaan zitten wachten.
Zo net even nieuwe schoenen voor Anniek gekocht. Scapino heeft vandaag 50% korting op het tweede paar dus heb even ingeslagen. Het arme kind had helemaal niks meer, alleen nog een paar oude laarsjes van haar nichtje haha.

22 mei is trouwens nog niet zeker of ik dan wel kan. De dag erna hebben vriend en ik eigenlijk een feestje. Dan brengen we de kids de dag ervoor meestal weg. Maar ik weet nog niet zeker of ik wel naar dat feest ga. Dan moet Anniek weer logeren en dat is natuurlijk nogal een gedoe voor de oma's om er bij te moeten blijven als ze gaat slapen en dan snachts ook nog. En ik wil eigenlijk niet dat ze zich dan weer zo angstig gaat voelen. Maar ja, aan de andere kant heb ik dat kaartje voor dat feest al gekocht en zou best wel heen willen. Wat zouden jullie doen? (het gaat dan om twee nachtjes)

Ibbel: beterschap aan de kids want dat is altijd erg zielig. En wat schattig dat hij vraagt of hij mag huilen? Maar waarom dan eigenlijk? Heeft hij ergens gehoord dat jongetjes niet mogen huilen? Nee toch, dat zal toch niet?

Lijnes: Haha ja je moet ook niet overal nee op antwoorden Wanneer wordt je dan een officicele tiener? Met 10 ofzo (ivm het woord of ivm de hormonen )

Tess: oei dat is wel schrikken van zon knobbeltje. Hopelijk heeft de post van Miffy je een beetje gerustgesteld. Maar ik zou het ook snappen dat je zekerheid wilt hebben. Hopelijk is het niks.

O: Slim dat je ook verder gaat zoeken, want anders kom je nooit ergens. Wie weet wat er uit gaat komen.

Bintje: Haha hier ook een grote fan van die rups. Zou het door het feit komen dat dat ding allerlei lekker dingen opeet zoveel hij mag?
Oh crosspost Tess: Fijn dat je niet van het knobbeltje wakker ligt, maar toch blijft het ergens in je hoofd hangen. Snap ik helemaal, zou ik ook hebben.

En wat balen van je verkoudheid. Aan buffelen he met 2? En dan arme Stannetje ook al verkouden. Met 4 weken verkouden is trouwens niet zo heel raar hoor, maar vervelend is het zeker wel.

Wat goed dat hij al zo goed slaapt. Heerlijk zeg. Ik zou het ook een uurtje verlaten in de hoop dat hij om 0400 komt. Gaat echt de goede kant op. Kun jij dus je rust ook een beetje nemen? Beterschap in ieder geval. Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven