Jonge moeders ??

08-03-2010 18:58 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik nu 21 en word in september 22 ik woon bijna een jaar samen met een hele lieve vriend van 32 in augustus 33. Nu gaan wij volgend jaar trouwen. En komen er bij mij steeds meer de moedergevoelen's boven. Maar ik wil eigelijk eerst lekker trouwen. daarna zou ik het graag gaan proberen. Nu zit ik in strijd met mijn hart en hoofd. Mijn hart zegt volgend jaar als we getrouwd zijn wil ik het proberen ( misschien zelfs nu al eigelijk, omdat het vaak toch een tijdje duurt voor het lukt). Nu dit is mijn dilema ik heb op het moment geen vast inkomen, mijn vriend heeft wel gewoon een vaste baan van 40 uur. We wonen in een maisonette woning en ik zou liever in een gezinswoning zitten.

Nu vroeg ik me af hoe jullie jonge moeders het gedaan hebben ? Wat was jullie situatie, toen je aan kinderen begon??
Ik denk niet dat ik het allemaal wel weet, je leert je hele leven..Natuulijk wordt ik alleen nog maar volwassener.. Beetje raar als ik dat niet zou worden..

En ik deel geen sneer uit naar alle 30+ers.. dat zei ik net ook al..
Ik spreek je nog wel als je de 30 gepasseerd bent

Ik vond mezelf ook niet te jong toen ik er middenin zat.Dat kwam later pas....
Ik denk echt niet dat ik er dan anders over denk.. Ik vind mezelf nu niet te jong en later ook niet.. Ik zie alleen de voordelen ervan..

Maar goed, ik zal nu even een flesje maken!
we zullen zien. Ik zag er ook alleen maar voordelen van ( en er zijn nog steeds voordelen) maar nadelen zijn er zeker ook.
Ga jij maar je flesje maken, dan ga ik mijn puberzoon zijn bed uit trappen en regelen dat ie zich gaat douchen.
quote:MamavanRN schreef op 17 april 2010 @ 09:37:

[...]

Ja precies ja.. En de gene die zeggen dat wij jong zijn, is omdat hun op hun 30ste nog eens een keer beginnen aan kinderen..

Hun hun hun.

Ik was 25 en 29.
Veel te jong Star...veel te jong
Ja maar ik weet dan wel weer het verschil tussen hun en zij.

En ik ga lekker op mijn dertigste voor een derde neuken.
hahahaha jij durft
Nee serieus, ik vond mezelf met 25 ook nog jong. 21 zou ik persoonlijk ook te jong vinden. Maar goed, om de knuppel er maar even in te gooien; dat ligt ook aan het opleidingsniveau in veel gevallen.
wat een gedoe, de halve wereldbevolking wordt jong moeder...maar hier is dat allemaal uit den boze(volgens een grote groep mensen dan)
quote:ambrosia9 schreef op 08 maart 2010 @ 19:22: Wij wonen nu 3 jaar samen, zijn 7 jaar een stel.Jouw vriend was dus 22 toen jij 16 was en jullie wat kregen? Kennet... een beetje fout vind ik het wel.
Ja maar DGS, jij moet er ook gelijk weer 4

Maar even serieus: Ik ben ook 'jong' moeder en ik geniet er écht van. Maar ook van de rest van het leven daarbuiten.
Ah heerlijk zo'n topic. Met van die discussies.

Ik zeg maar zo; ieder voor zich. Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt en hoe materialistisch je bent.

Ik was 23 toen ik moeder werd. Toen een jaar getrouwd en woonde in een eengezinswoning. Ik had geen werk meer, maar mijn man een vast inkomen waar we goed van konden rondkomen. Ik las hier ergens dat je eerst goed geleefd moet hebben voordat je aan kinderen begint. Dat heb ik gedaan, veel gereisd en gezien. Maar ook met een kind kun je goed leven :D Ik heb carriere gemaakt en we zijn zeer recent nog met elkaar naar de andere kant van de wereld geweest waar we hebben rond gereisd. We zijn zelfs verhuisd naar een 2 onder 1 kap, groot huis en tuin.

Weet je wat het is met moeder willen worden: als je het voelt, dan voel je het. Zitten jij en je partner op 1 lijn over dit gevoel en alle zaken die jullie belangrijk vinden, dan is de tijd rijp. Of je dan 20 of 30 bent. Het is alleen wel zo dat er bepaalde onderzoeken zijn geweest die bepaalde percentages laten zien die nadelig zijn qua risicofactoren voor als je 35 of ouder bent. En ook als je ouder dan 35 bent is het maar net hoe jij er zelf in staat en hoeveel waarde je aan deze gegevens hecht. Dan kan het nog alle kanten op gaan.

Kortom zit alles voor jou goed en ook voor je partner, dan zeg ik: Wat houd je nog tegen?
Ik heb twee vriendinnen die jong moeder zijn geworden. Ze waren zo rond de 20/21 jaar. Bij allebei niet gepland.

Kinderen zijn nu inmiddels rond de 3 jaar.

Vriendin A woont nu nog steeds met de vader van het kind en hebben net een redelijk groot huis gekocht. Ze werken allebei fulltime en het kind gaat 5 dagen in de week naar de opvang.

Haar vriend heeft een hele goede baan en zij volgt nu een (thuis)studie naast haar werk.

De relatie van vriendin B ging zo ongeveer direct na de geboorte uit. Ze is nu een alleenstaande moeder die 3/4 dagen per week werkt. Ze is nu nog single. Haar hoogst behaalde diploma is een MBO diploma. Ze woont in een eengezinswoning (huur).

Ik zie bij vriendin B veel meer liefde en lol dan bij vriendin A. Ik vind dus niet een hoge opleiding iets zegt over hoe je je kinderen gaat opvoeden.

Wel vind ik die leeftijd ook best jong en als je de keuze hebt is het misschien verstandig om nog even te wachten.

Mijn moeder kreeg mij ook op een hele jonge leeftijd, heeft net als veel andere vrouwen geen spijt, wel zou ze als ze het over kon doen nog een aantal jaar hebben gewacht.
quote:Spijker schreef op 08 maart 2010 @ 19:38:

[...]

Ben ik het niet mee eens, ik vind alles onder de 25 echt jong. Ik vind 25-35 normaal.

(maar wie ben ik)Eens.
Ik was 27 toen ik de 1ste kreeg en als ik het mocht overdoen, dan zou ik minimaal 4 of 5 jaar eerder aan kinderen begonnen zijn.

Iedereen zegt altijd dat je eerst moet 'leven' voordat je aan kinderen begint, maar als je lekker jong aan kinderen begint, dan ben je ook nog lekker jong als je kinderen wat groter zijn.

Mijn kinderen hebben nu geen oppas meer nodig, dus lekker een avondje uit is geen probleem.
Ik vraag me af of de heel jonge moeders die nu hun carriere aan de wilgen hebben gehangen of nog niet eens ermee gestart zijn, op het moment dat ze een kind hebben en hun relatie uit gaat, wél gewoon bereid zijn om de financiële en organisatorische consequenties te aanvaarden. Dat wordt dus sappelen in een schoonmaakbaantje. Bijstand my ass natuurlijk, bij dat soort keuzes.
quote:Spinster schreef op 17 april 2010 @ 12:50:

Ik vraag me af of de heel jonge moeders die nu hun carriere aan de wilgen hebben gehangen of nog niet eens ermee gestart zijn, op het moment dat ze een kind hebben en hun relatie uit gaat, wél gewoon bereid zijn om de financiële en organisatorische consequenties te aanvaarden. Dat wordt dus sappelen in een schoonmaakbaantje. Bijstand my ass natuurlijk, bij dat soort keuzes.Wat heeft dat met leeftijd te maken? Vrouwen van alle leeftijden hangen hun carrière aan de wilgen als er kinderen komen.
Ik ben niet tegen jong moederschap maar wanneer er gevraagd word om een mening zal ik deze geven, en mijn mening is ( die heb ik dus opgedaan door mijn ervaringen als jonge moeder) dat als je de keuze hebt... wacht dan even

Meer niet
@spinster, hoezo nou weer een schoonmaak baantje? Alsof je alleen met een WO diploma een leuk baantje kunt krijgen.
quote:Star schreef op 17 april 2010 @ 10:12:

Ja maar ik weet dan wel weer het verschil tussen hun en zij.

En ik ga lekker op mijn dertigste voor een derde neuken.Lekker kinderachtig... En dan vindt je mij te jong?? Okeeee....
quote:Star schreef op 17 april 2010 @ 10:16:

Nee serieus, ik vond mezelf met 25 ook nog jong. 21 zou ik persoonlijk ook te jong vinden. Maar goed, om de knuppel er maar even in te gooien; dat ligt ook aan het opleidingsniveau in veel gevallen.

Hoezo ligt het aan het opleidingsniveau.. Ik zit nu in mijn laatste jaar MBO en ben aangemeld voor het HBO, maar maakt mij dat nu een betere moeder dan iemand die alleen VMBO heeft gedaan? Ikzelf vindt dat nou niet echt iets uitmaken..

En natuurlijk ben ik met 21 nog jong, maar niet TE jong.. Maar volgens mij zijn daar niet veel mensen het mee eens
quote:Spinster schreef op 17 april 2010 @ 12:50:

Ik vraag me af of de heel jonge moeders die nu hun carriere aan de wilgen hebben gehangen of nog niet eens ermee gestart zijn, op het moment dat ze een kind hebben en hun relatie uit gaat, wél gewoon bereid zijn om de financiële en organisatorische consequenties te aanvaarden. Dat wordt dus sappelen in een schoonmaakbaantje. Bijstand my ass natuurlijk, bij dat soort keuzes.Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was op mijn 18e ben ik pas gestart met mijn opleiding, juist om de financiele rompslomp in orde te hebben, en niet afhankelijk te zijn van anderen.. Dus het kan ook anders
quote:MamavanRN schreef op 17 april 2010 @ 14:52:

[...]

Hoezo ligt het aan het opleidingsniveau.. Ik zit nu in mijn laatste jaar MBO en ben aangemeld voor het HBO, maar maakt mij dat nu een betere moeder dan iemand die alleen VMBO heeft gedaan? Ikzelf vindt dat nou niet echt iets uitmaken..

En natuurlijk ben ik met 21 nog jong, maar niet TE jong.. Maar volgens mij zijn daar niet veel mensen het mee eens

Hoezo? Ik vind er een heel verschil in zitten of iemand met 16 gaat werken en klaar is met school of met 21 klaar is met school.

Ik was klaar met mijn opleiding toen ik 21 was, zo van school en zo bij pappie en mammie uit huis. Totaal nog niet met kinderen bezig, zelfs nog niet eens volwassen.

Dat jij nu meteen over beter en slechter begint, tja, dat heb ik niet geschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven