Wat moet ik nu?
zondag 18 april 2010 om 01:35
Mijn vriend en ik zijn tijdje uit elkaar geweest. Hadden wat issues uit te vechten en gister gepraat en gezegd ervoor te gaan. Helemaal goed. Eindelijk duidelijkheid. Issues zijn o.a. dat hij het liefst alles samen doet maar ik heb behoorlijk sociaal leven en vind dat fijn om apart met vriendinnen af te spreken, sporten, cursus volgen. Hij heeft het daar best moeilijk mee dat ik die ruimte nodig heb. Natuurlijk komt hij op nr 1 dat wil ik er wel bij zeggen. Een andere issue is drugs. Uit gesprek bleek van ok dan geven we elkaar die ruimte (ik mijn sociale leven en hij af en toe drugs) Gingen naar verjaardag van zijn broertje en daar werden we geconfronteerd met deze issue. Ik heb helemaal niets met drugs en daardoor kregen we ook ruzies. In mijn bijzijn heeft hij het ook wel eens gebruikt en dag erna liep het vaak mis. Hij kon dan enorm boos worden, soort van woedeaanvallen en hij is al niet heel goed van vertrouwen en op zo´n moment komt dat heel erg naar boven. Ik heb gister in ons gesprek gezegd dat als hij daar behoefte aan heeft dat zelf moet weten. Hij weet hoe ik erover denk (vind het jammer dat hij dat doet en dat is best zacht uitgedrukt) en heb duidelijk gezegd prima maar niet als ik er bij ben. En ook van als je dat zo belangrijk vindt denk ik er dan nog eens goed over na, over ons. Dat vond hij onzin, zo belangrijk is het ook weer niet. Hij vindt het jammer dat ik er zo zwaar aan til en hij ´deelt´ dat liever met mij. Ik heb daar een andere mening over. Ik vind dat hij veranderd en voel me er niet fijn bij. Dacht dat we er duidelijk over hadden gesproken. Ik merkte gister dat hij op die verjaardag had gebruikt. Toen ik het vroeg was ik behoorlijk pissig, vond dat ie had gelogen en waar hij mee bezig was. Op die verjaardag gebruikten veel mensen het en ja misschien kom ik van een andere wereld maar was versteld hoe makkelijk dat gaat. Voelde me erg ongemakkelijk. Hij zei van ik heb geen zin in dit gezeik en dat hij het dan verkeerd had begrepen. Ik heb mijn glimlach maar opgezet en nog het beste van de avond proberen te maken. Toen we naar huis gingen natuurlijk halve nacht alleen gelegen in bed omdat hij nog te wakker was. En misschien heel ego, maar ging gister zo verliefd naar hem toe, van we gaan ervoor en het liep dus totaal anders dan dat ik verwachtte. Ik weet dat ik me daar overheen moet zetten, het loopt niet altijd zoals ik ´wil´. Logisch. Vandaag deed hij erg afstandelijk en weer van loop niet zo te zeuren heb ik geen zin meer in etc. Hij was duidelijk geweest al wat hij gister had gezegd etc. En verder 0 affectie of iets. Op een gegeven moment ben ik maar naar huis gegaan (we wonen niet samen). Het was al een lastige tijd de laatste maanden en merk ook dat ik wat gevoeliger ben maar ik kan hier niet mee omgaan.
Hij vindt het gezeur, ik drink ook een wijntje en dat is hetzelfde etc.etc.
Til ik hier echt te zwaar aan, ben ik een zeur? Ik heb nu zo´n twijfel. Moet ik hiermee verder gaan of is dit niet ok?
Hij vindt het gezeur, ik drink ook een wijntje en dat is hetzelfde etc.etc.
Til ik hier echt te zwaar aan, ben ik een zeur? Ik heb nu zo´n twijfel. Moet ik hiermee verder gaan of is dit niet ok?
zondag 18 april 2010 om 03:13
Aspoes, je kunt je partner niet verbieden om drugs te gebruiken, maar je kunt wel aangeven dat je niet geconfronteerd wil worden met het gebruik en de gevolgen ervan.
De vriend van TO reageert blijkbaar vrij explosief als hij drugs heeft gebruikt "en dag erna liep het vaak mis. Hij kon dan enorm boos worden, soort van woedeaanvallen en hij is al niet heel goed van vertrouwen en op zo´n moment komt dat heel erg naar boven.. "
Ik vraag me af of zij ook zo doet na het drinken van een wijntje.
De vriend van TO reageert blijkbaar vrij explosief als hij drugs heeft gebruikt "en dag erna liep het vaak mis. Hij kon dan enorm boos worden, soort van woedeaanvallen en hij is al niet heel goed van vertrouwen en op zo´n moment komt dat heel erg naar boven.. "
Ik vraag me af of zij ook zo doet na het drinken van een wijntje.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zondag 18 april 2010 om 03:20
Eens met Poez.
Het gaat blijkbaar om coke (of speed?); geeft een flash --> niet slapen ---> volgende dag een dip --> (lees; kort lontje, paranoia etc) --> jij na je wijntje hebt nergens last van en doet gezellig --> hij denkt in zijn coke-dip Fuck Off --> gezelligheid.
Verbieden kan niet, maar coke gebruiken is echt wel wat anders dan een wijntje drinken.
Het gaat blijkbaar om coke (of speed?); geeft een flash --> niet slapen ---> volgende dag een dip --> (lees; kort lontje, paranoia etc) --> jij na je wijntje hebt nergens last van en doet gezellig --> hij denkt in zijn coke-dip Fuck Off --> gezelligheid.
Verbieden kan niet, maar coke gebruiken is echt wel wat anders dan een wijntje drinken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
zondag 18 april 2010 om 03:49
Ow, same old, same old. Kan mezelf niet vinden in bed. Dus zit ik er maar naast.
Overigens zorgt 'the former object of your obsesion affection attention' er wel voor dat dit soort nachten tegenwoordig tot een minimum zijn beperkt zijn.
Maar dan moet hij er wel zijn, natuurlijk..
Overigens zorgt 'the former object of your obsesion affection attention' er wel voor dat dit soort nachten tegenwoordig tot een minimum zijn beperkt zijn.
Maar dan moet hij er wel zijn, natuurlijk..
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zondag 18 april 2010 om 07:30
Als ik jouw verhaal lees, is er niet zo heel veel wat jullie wél gezamenlijk doen...
Als jij dit verhaal zou lezen van een ander, wat zou jij dan adviseren?
Hij houdt geen rekening met jou, is jaloers op jouw sociale contacten...wat wil hij dan? Samen met jou gezellig op de bank zitten en drugs gebruiken?
Ik denk dat jullie gewoon niet bij elkaar passen...
Als jij dit verhaal zou lezen van een ander, wat zou jij dan adviseren?
Hij houdt geen rekening met jou, is jaloers op jouw sociale contacten...wat wil hij dan? Samen met jou gezellig op de bank zitten en drugs gebruiken?
Ik denk dat jullie gewoon niet bij elkaar passen...
zondag 18 april 2010 om 09:08
Een man die drugs gebruikt zal altijd vinden dat je onzin praat en zeggen dat hij er goed tegen kan. Bedenk eens hoe jij wil dat jouw toekomst eruit gaat zien en zet hem in dat plaatje met zijn drugsgebruik. Het zal best een aardige jongen zijn, maar iemand die drugs belangrijker vind dan jouw mening of respect is denk ik geen relatiemateriaal, hoe vervelend dat ook nu voor je is.
Succes
Succes
zondag 18 april 2010 om 10:34
Onderstaande posts zeggen eigenlijk alles al. Natuurlijk hoef je niet over alles hetzelfde te denken. Maar er zijn echte dealbreakers en drugs is er één van. Alcohol kan er overigens ook één van zijn, eigenlijk alles waar je geen compromis in kunt sluiten waar je beiden mee verder kunt, is een dealbreaker.
Ik zou het wel weten, hij moet kappen met die troep of jij moet kappen met de relatie. Jij kunt hem niet dwingen te stoppen, maar je kunt wel bij jezelf blijven en op tijd besluiten dat je hier niet in mee wilt gaan. Ik zou zeggen: ga nu, voordat het nog veel ingewikkelder wordt. Je zou niet de eerste zijn die door drugs in de relatie wordt geconfronteerd met mishandeling of anderszins vervelende zaken. Kies voor jezelf. Hij kiest immers duidelijk niet voor jou.
Sterkte!
Ik zou het wel weten, hij moet kappen met die troep of jij moet kappen met de relatie. Jij kunt hem niet dwingen te stoppen, maar je kunt wel bij jezelf blijven en op tijd besluiten dat je hier niet in mee wilt gaan. Ik zou zeggen: ga nu, voordat het nog veel ingewikkelder wordt. Je zou niet de eerste zijn die door drugs in de relatie wordt geconfronteerd met mishandeling of anderszins vervelende zaken. Kies voor jezelf. Hij kiest immers duidelijk niet voor jou.
Sterkte!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
zondag 18 april 2010 om 10:34
Mensen die kicks zoeken (in drugs etc.) zullen dat altijd blijven doen. Ze zullen die neiging altijd blijven houden, en alleen een afgrond heeft nog de macht om ze af te schrikken.
Die kan je er niet meer toe bewegen om het leven te nemen zoals het is, om te leren de gebeurtenissen zoveel mogelijk naar hun hand te zetten en daaruit voldoening te halen. Vaak lukt dat ze ook niet omdat ze onvoldoende talenten en capaciteiten hebben (waaraan ze zelf ook niet veel kunnen doen).
Ze willen liever de chemie in hun hersenen veranderen en zichzelf voor de gek houden. Ik zou geen relatie aangaan, zeker niet voor langere tijd en om hiermee een gezin te gaan vormen.
Die kan je er niet meer toe bewegen om het leven te nemen zoals het is, om te leren de gebeurtenissen zoveel mogelijk naar hun hand te zetten en daaruit voldoening te halen. Vaak lukt dat ze ook niet omdat ze onvoldoende talenten en capaciteiten hebben (waaraan ze zelf ook niet veel kunnen doen).
Ze willen liever de chemie in hun hersenen veranderen en zichzelf voor de gek houden. Ik zou geen relatie aangaan, zeker niet voor langere tijd en om hiermee een gezin te gaan vormen.
zondag 18 april 2010 om 10:49
zondag 18 april 2010 om 11:40
Primabella jij vind zijn woedeaanvallen niet meer dan genoeg stof tot nadenken over wel of niet doorgaan met deze relatie?
Ieder heeft zijn / hara eigen grenzen daarin natuurlijk maar ik kan me zo voorstellen dat TO al meer dan genoeg last heeft van zijn drugsgebruik. Als hij er nou gezellig van wordt is het wellicht niet zo'n probleem voor TO maar gezellig wordt hij er niet van.
Dan heb je m.i. een probleem en als partner genoeg reden voor twijfel.
Ieder heeft zijn / hara eigen grenzen daarin natuurlijk maar ik kan me zo voorstellen dat TO al meer dan genoeg last heeft van zijn drugsgebruik. Als hij er nou gezellig van wordt is het wellicht niet zo'n probleem voor TO maar gezellig wordt hij er niet van.
Dan heb je m.i. een probleem en als partner genoeg reden voor twijfel.
zondag 18 april 2010 om 11:54
Jawel ik vind wél dat het stof tot nadenken geeft. Alleen vind ik het onzin dat mensen die drugs gebruiken geen talent hebben bijvoorbeeld.
Er is echt een groot verschil tussen verslaafden waar geen land mee te bezeilen is en mensen die eens een keer wat nemen op een feest.
En nee, dat zijn geen talent/capaciteit-lozen; zelfs een hoop mensen met universitaire opleidingen.
Ik vind dat TO inderdaad moet nadenken wat ze wil en of ze er sowieso mee kan en wil leven.
Maarrr voor wat Ik vind maakt het uit of hij drugsklachten heeft (dit geeft te denken over hun toekomst samen, zeker met kinderen), of het een fase is of structureel en of hij het een keer per jaar doet of de hele week door met zn neus in het poeder zit (of wat anders).
Naar mijn mening zit daar verschil in.
Er is echt een groot verschil tussen verslaafden waar geen land mee te bezeilen is en mensen die eens een keer wat nemen op een feest.
En nee, dat zijn geen talent/capaciteit-lozen; zelfs een hoop mensen met universitaire opleidingen.
Ik vind dat TO inderdaad moet nadenken wat ze wil en of ze er sowieso mee kan en wil leven.
Maarrr voor wat Ik vind maakt het uit of hij drugsklachten heeft (dit geeft te denken over hun toekomst samen, zeker met kinderen), of het een fase is of structureel en of hij het een keer per jaar doet of de hele week door met zn neus in het poeder zit (of wat anders).
Naar mijn mening zit daar verschil in.
zondag 18 april 2010 om 12:07
Ik vind jouw een beetje dubbele standaard hebben.
Jij hebt een druk sociaal leven = hij moet het accepteren.
Hij gebruikt drugs = jij hoeft het niet te accepteren.
Meisje of jij accepteert de andere helemaal bij hem blijft of jij accepteert dat de andere jouw niet zou kunnen gegeven wat jij wil en er mee kapt.
Hoe onschuldig jouw "hobby's" ook mogen zijn jij wil ze net zo goed niet opgeven, net als hij zijn "hobby's".
En om dan te "eisen" dat hij dit of dat moet doen terwijl jij niet wil "veranderen" .....
Jij hebt een druk sociaal leven = hij moet het accepteren.
Hij gebruikt drugs = jij hoeft het niet te accepteren.
Meisje of jij accepteert de andere helemaal bij hem blijft of jij accepteert dat de andere jouw niet zou kunnen gegeven wat jij wil en er mee kapt.
Hoe onschuldig jouw "hobby's" ook mogen zijn jij wil ze net zo goed niet opgeven, net als hij zijn "hobby's".
En om dan te "eisen" dat hij dit of dat moet doen terwijl jij niet wil "veranderen" .....
zondag 18 april 2010 om 12:09
Dank voor jullie reacties!
Ik weet dat ik hem geen drugs kan verbieden. Het is alleen mijn mening dat ik daar niet mee om kan gaan. Hij verandert, wordt achterdochtig en ik kan er niet tegen. Vind het rot dat we steeds weer tegen deze issue aanlopen en dat hij dat zo belangrijk vind om wel te doen. Hij wil het liefst niet apart van mij gebruiken, ik heb liever geen vriend die gebruikt vooral omdat ik er geen ervaring mee heb en ik dan als een leek erbij zie hoe het even leuk is en dan niet meer en vooral dagen erna niet. Zit hij in een dip en je kunt amper meer met hem communiceren. Hij heeft in het verleden behoorlijk wat gebruikt, nu doet hij dat 1x in de 2 weken. En nu heb ik weer excuses gekregen voor zijn buien en dat ik dat dit niet verdien. Zo gaat het steeds weer. Denk inderdaad dat het ophoudt tussen ons.
Ik weet dat ik hem geen drugs kan verbieden. Het is alleen mijn mening dat ik daar niet mee om kan gaan. Hij verandert, wordt achterdochtig en ik kan er niet tegen. Vind het rot dat we steeds weer tegen deze issue aanlopen en dat hij dat zo belangrijk vind om wel te doen. Hij wil het liefst niet apart van mij gebruiken, ik heb liever geen vriend die gebruikt vooral omdat ik er geen ervaring mee heb en ik dan als een leek erbij zie hoe het even leuk is en dan niet meer en vooral dagen erna niet. Zit hij in een dip en je kunt amper meer met hem communiceren. Hij heeft in het verleden behoorlijk wat gebruikt, nu doet hij dat 1x in de 2 weken. En nu heb ik weer excuses gekregen voor zijn buien en dat ik dat dit niet verdien. Zo gaat het steeds weer. Denk inderdaad dat het ophoudt tussen ons.
zondag 18 april 2010 om 12:14
Elizy ik snap niet goed waarom jij een drugsverslaving en een sociaal leven met elkaar gelijk trekt.
Het lijkt mij dan voor TO ook bepaald niet gezond om na te gaan denken over meer thuis zijn bij vriend wat hij graag wil om zo de hele avond mee te genieten van zijn drugsgebruik ( wat hij nl ook het liefste met/bij haar doet).
Het lijkt mij dan voor TO ook bepaald niet gezond om na te gaan denken over meer thuis zijn bij vriend wat hij graag wil om zo de hele avond mee te genieten van zijn drugsgebruik ( wat hij nl ook het liefste met/bij haar doet).