De aswolk

16-04-2010 14:53 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat waarschijnlijk echt een paar dagen duren. Wij zouden ook op vakantie gaan,maar helaas

Het is een noorse site waar je de wolk kunt volgen.

[url=http://met.no/English/?module=Articles; ... ow;ID=2873]volgen van de aswolk[/url

http://met.no/English/?module=Articles; ... ow;ID=2873
Ik vraag me alleen af of het niet schadelijk is voor onze gezondheid.

Ik bedoel.. dat moet toch ook neerdwarrelen en dat ademen wij toch gewoon in?

Jammer dat je vakantie (mogelijk?) niet doorgaat.
Poelepoelepoelepoes!
Jammer van je vakantie.

Heartwork, op het nieuws werd gezegd dat het op dit moment niet schadelijk is voor de gezondheid.

Wel voor de mensen in Ijsland, mogelijk, maar niet voor de rest van Europa.
Inderdaad, heel vervelend voor de mensen die op vakantie zouden gaan! En we moeten nog maar afwachten hoe lang dit gaat duren.

Maar zoals altijd heeft ieder nadeel zijn voordeel:

ik woon in de buurt van Schiphol en het is zo lekker stil, zonder die vliegtuigen boven je hoofd...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
hier is toch al een topic over!
Ik wil niet heel vervelend zijn hoor maar wat voor een aswolk denk jij dat er dagelijks ontstaat op de A2?
Ik vroeg me dat dus ook af, of het niet schadelijk is zo'n wolk. Dit deed ik hardop bij een aantal collega's op weg naar buiten met een pakje sigaretten in mijn hand. Tja....
Die wolk komt toch niet naar Afrika, he?
Ik was gisteren nog even op Schiphol, leek wel een zwervers-verzamelplaats Wel vreemd om op het panorama terras te staan en geen vliegtuigen zien opstijgen!
Je weet toch!
Ook is het niet goed voor de economie. Zowel voor de import of export Maar wat ik erg vind is die mensen die op schiphol moeten verblijven. Stel je voor dat je een paar dagen in dezelfde kleding zit en geen douch mogelijkheden hebben. Gelukkig heeft de gemeente haarlemmermeer een telefoonnummer opgesteld zodat er passagiers opgevangen kunnen worden bij particulieren. Geweldig initatief. Al duizende mensen hebben zich opgegeven.
hoelang zou het feest nog doorgaan? Ze zeggen dat hij net zo goed weken door kan blijven spuwen. Of zul je zien dat die wolk net afgedwaald is naar turkije als ik op vakantie ga
Ik heb nog nooit zo gehoopt dat het zou regenen, want als dat gebeurt kan het vliegverkeer weer hervat worden. Vannacht weer heel erg druk gehad en vaak konden we mensen pas omboeken naar vluchten eind van de week. En zelfs als de vluchten weer hervat worden kan het zo nog een week duren voordat het weer een beetje normaal is...
Dat wordt de komende dagen (weken?) ouderwetsche Hollandse pot eten, want de mango's uit Brazillie of de king prawns uit Thailand kunnen natuurlijk ook niet deze kant opkomen..

Ook bloemen kunnen niet geëxporteerd worden. De economie krijgt een behoorlijke klap, wereldwijd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 18 april 2010 @ 10:15:

Dat wordt de komende dagen (weken?) ouderwetsche Hollandse pot eten, want de mango's uit Brazillie of de king prawns uit Thailand kunnen natuurlijk ook niet deze kant opkomen..

Ook bloemen kunnen niet geëxporteerd worden. De economie krijgt een behoorlijke klap, wereldwijd.Ohjee, daar had ik nog nieteens aan gedacht haha. Straks dus een paar dagen lege vakjes in de supermarkt!
Erger is het dat medicijnen (voor sommige chemokuren of inwendige bestralingen) niet afgeleverd kunnen worden.
Inderdaad, de gevolgen van deze dagen zijn behoorlijk verstrekkend. Het was ook weer heel erg druk. Ik heb nog nooit zo hard op regen gehoopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven