vliegen

19-04-2010 13:11 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

even een vraagje voor ouders die lange vluchten hebben gehad met kinderen vanaf 2 jaar.

wij gaan met ons gezinnetje volgende week naar turkije met een vlucht duur van 5 uur.nu hebben wij een drukke dochter van 2 die niet stil kan zitten is constant bezig met iets.nu willen wij geen boze medepassagiers op onze kop hebben.hoe kan ik haar afleiden en stil krijgen of zelfs graag het hele vlucht duur aan het slapen.

alle reacties en ervaringen of tips zijn welkom..

alvast bedankt

groetjes mona..
Ik ben het helemaal met je eens Lizzl! Jij kan het beter verwoorden. Het gaat ook meestal om de ouders. En iderdaad wat ik op noem kom je ook niet op alle vluchten tegen, maar toch wel regelmatig. Dat met hete kannen water door het gangpad lopen, en dan kinderen die gewoon in het gangpad blijven, dat maak ik wel erg vaak mee. Misschien komt dat ook omdat ik bij een charter maatschappij werk en ik dus in verhouding met een lijndienst meer kinderen aan boord meemaak.
Het is voor mij bijna 2 jaar geleden dat ik heb gevlogen maar hiervoor vloog ik ook heel vaak.

Als je 's avonds of 's nachts ga vliegen merk je heel goed hoe vervelend het soms is. Kinderen die alleen maar aan het huilen zijn vervelend doen....MAAR dat zijn niet alleen de kinderen ik vind de ouder andere mensen ook vaak erg vervelend. (Niet allemaal hoor maar dat is ook zo bij de kinderen.)

De laatste keer zat er een meisje van misschien net een jaar achter mij. Ouders deden heel de tijd hun best haar een beetje stil te houden en dat lukte ook goed. Bij het lande huilde ze wel maar persoonlijk heb ik daar geen problemen mee.

Ik vind het vooral aan de ouders liggen als de ouders de kinderen een beetje rustig proberen te houden heb ik er zelf geen problemen mee.
Uhm... ik dacht dat TO om tips vroeg. Misschien iets creatievere dan alleen maar de speen en dvd speler.

TO durft niet eens meer te reageren zo.....
Het gaat mij dus ook niet om de baby's. Als deze huilen kunnen de ouders er vaak weinig aan doen en vaak zie je aan hun gezichten dat ze het zelf net zo erg vinden. Het gaat om de peuters en kleuters die gewoon los gelaten worden door de ouders.
Tips dus? In het topic "Vliegen met dreumes - autostoel mee?" staan nuttige tips, vond ik. Bijvoorbeeld:

- koffertje met nieuwe speeltjes en lekkers mee en elk uur iets uitpakken

- autostoeltje mee (zijn de meningen over verdeeld). Wellicht handig als je kindje in dat stoeltje wel lekker kan slapen.

- lievelingsknuffel mee

Ben zelf ook wel op zoek naar tips, want ik ga eind dit jaar met mijn zoontje vliegen, die dan bijna 2 is. En geen eigen stoel heeft, dus nog een iets grotere uitdaging.

Overigens begrijp ik heel goed dat het irritant is hoor, krijsende / rennende / zeurende kinderen. Maar het heeft niet zoveel zin om te verkondigen dat ouders met jonge kinderen dan maar niet moeten vliegen. Ten eerste zullen er altijd ouders zijn die daar geen gehoor aan geven. En ten tweede maak je de vlucht daar voor jezelf niet dragelijker mee, want als ze er eenmaal in zitten, kun je er niets meer aan doen.
@Papua: bij charters zijn er idd vaak meer kinderen. Hoor wel 's verhalen over 50 kinderen aan boord...?

De verhalen van YouWish over wat er zoal in het gangpad gebeuren, vind ik geen excessen. Ik heb op heel veel vluchten dergelijke dingen meegemaakt. En idd vaak met gekookt water en hete koffie de gekste sprongen moeten maken om het niet over het kind, andere pax of mezelf te laten vallen (door het kind dat dan ontzettend in de weg loopt en waarvan de ouders het vaak best lijken te vinden of gewoon niet zien dat het best gevaarlijk kan zijn. Bovendien is het ook voor de crew storend omdat je, vooral op korte vluchten, sterk aan tijd gebonden bent en het continu ontwijken van een kind in het gangpad niet werkbaar is.
quote:mona25 schreef op 19 april 2010 @ 13:11:

wij gaan met ons gezinnetje volgende week naar turkije..O ja joh? Da's wel heel optimistisch
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Overigens haal ik uit de bezwaren over rondrennende kinderen mbt gekookt water en koffie ook een tip. Was me er anders misschien niet bewust van geweest, maar zal er nu op letten dat kind niet losloopt als de crew drinken uit staat te delen. Dus als jullie (stewardessen) nog meer tips hebben: jullie hebben vast wel gezien wat werkt en wat niet werkt.
Tip:

als je kind een moeilijke eter is of bepaalde allergieën heeft: bestel tevoren (tot 24 uur voor de vlucht) een speciale maaltijd. En neem zelf iets te eten mee. Boterhammen, wat fruit, ontbijtkoek, etc.

Per persoon is er 1 maaltijd aan boord, per trolley een stuk of 50 (als de kist vol is). Zo'n 70% is kip of rundvlees en de resterende 30% is dan de andere maaltijd (vaak vegetarisch met pasta). Heel vaak komt het dus voor dat die 30% al op is voor jij aan de beurt bent. Blijft kip of rundvlees over. Worden mensen soms niet blij van en sommigen gaan zelfs flippen - vloeken, persoonlijk beledigen, zuchten, steunen, kreunen, "Ik vlieg NOOOOOIT meer met jullie", boos kijken en heel, heel soms is er iemand die zelfs fysiek wordt en dan bedoel ik niet knuffelen. En dat alles voor een maaltijd

Hoe dan ook: er is dus een beperkt aantal maaltijden aan boord en helaas is er niet altijd genoeg keuze. Het is immers geen restaurant. Kortom: neem zelf iets mee, zodat je zeker weet dat je kind iig iets kan eten wat hij/zij lekker vindt.

Houd ook rekening met het opwarmen van babyvoeding: er is geen magnetron aan boord. Dat denken mensen wel vaak en vragen dan ook (op het moment dat de baby al huilt van honger) om 'het 30 seconden te verwarmen'. Dat gaat dus niet lukken binnen 30 seconden. Het wordt verwarmt in de oven of au-bain marie. Duurt even en vraag het daarom op tijd.
quote:dangeensuus schreef op 19 april 2010 @ 13:14:

Drank....

Heb ik dus echt een keer mogen aanschouwen: moeder voert peuter een Breezertje tijdens de vlucht.

Brrrr. Ik wilde er zoooo graag wat van gaan zeggen. Maar mensen die zoiets doen zijn denk ik al niet meer vatbaar voor commentaar. Tenenkrommend.
Ik had een draagbaar DVD spelertje mee. Zoontje heeft heerlijk Bumba en Tubbies gekeken en nog even geslapen. Ideaal.
Stressed is just desserts spelled backwards
Als de aswolk meewerkt vliegen wij over 1,5 week ook 4,5 uur met zoon van 2. Ik vind zeker dat je als ouders een verantwoordelijkheid hebt om in te schatten of je kind een vlucht aankan. Maar altijd zo rustige kindjes kunnen zich ineens ontpoppen als monstertjes en andersom. Dus helemaal goed inschatten kun je nooit. Verder ben ik zeker van mening dat je er als ouders alles aan moet doen dat je kind en je medepassagiers een zo rustig en prettig mogelijke reis hebben. Wij nemen bijvoorbeeld inderdaad wat nieuwe speeltjes mee die we gefaseerd aanbieden en een portable dvd-speler. Voordeel is dat we 's nachts vliegen en zoon hopelijk nog wel een oogje dicht doet. Verder zijn we met meerdere volwassenen zodat we hem om beurt kunnen vermaken. Maar als we enorm ons best doen en hij is toch onrustig, dan is dat echt heel rot voor de overige passagiers maar kunnen we daar niets aan doen.

Net als aan de overlast die andere passagiers geven met hun gesnurk, luidruchtigheid en vieze toiletgedrag...

Zo denk ik er nu over, net als 10 jaar geleden toen ik een hele vlucht lang naar Mexico naast een krijsende peuter heb gezeten. Vader schaamde zich kapot en heeft wel 100x sorry gezegd, maar hij heeft er alles aan gedaan om de kleine op zijn gemak te stellen en te vermaken en dus nam niemand hen iets kwalijk.
Ik ben nog steeds voor kindervrije vluchten. Vliegen is simpelweg niet leuk voor een baby-peuter-kleuter. Het doet zeer aan je oren, je mag nergens heen, vijf uur is een eeuwigheid voor het kind en doordat pa en ma gestressed in het vliegtuig zitten want ow als het kind maar niet gaat huilen word het kind helemaal opgefokt. Ik ben dus echt voor speciale vluchten zonder kinderen en speciale vluchten met kinderen.

Ik heb 12 uur lang met een etterstraal achter me gezeten waarvan pa en ma lagen te pitten en het kind de polka danste in mijn rugleuning ( zelfs na tig keer zeggen dat ie moest kappen hield ie niet op) en geloof me, dat is helemaal niet leuk voor mij en het kind want ik snauw na 10 uur dat ie echt moet opbokken met zijn schoenen en het kind is het ook spuugzat.
quote:YouWish schreef op 19 april 2010 @ 14:39:

[...]

Nee niet alle kinderen veroorzaken overlast aan boord. Maar op zulke lange vluchten het overgrote deel wel. Maar wat verwacht je zelf als je een kindje van 2/3 jaar 12 uur lang op een vlieguigstoel wilt laten zitten? Uit mijn ervaring weet ik gewoon dat zulke vluchten te lang zijn voor kleine kinderen en dan vaak beginnen te huilen/jengelen/klieren. En nogmaals daar kunnen die kinderen niets aan doen, maar hun ouders wel die ze zo nodig moeten meeslepen naar de andere kant van de wereld.

Mijn beroep past prima bij me hoor, maak je daar maar geen zorgen over.

Goh en ik heb ergens op pagina 1 of 2 al gezegd dat het mijn keuze ook niet zou zijn kids mee te nemen op lange vluchten.

Ik herinner me ook nog een topic van vorig jaar ergens waarin ik zei dat ik het waanzin vond om met kleine kinderen op vakantie te gaan naar pak m beet Thailand, dat ze net zo leif op Ameland zitten bijvoorbeeld. Nou nou nou, de reacties waren niet van de lucht...ik was een bekrompen boerin die nooit over de landsgrenzen keek en Ameland was toch zooooo not done en Thailand wel.

Dus: dichtbij op vakantie: bekrompen. Ver weg op vakantie: overlastveroorzaker. Ergo: nooit goed.
Niet om het een of ander, maar als zoveel luchtvaartpersoneel aangeeft zoveel problemen met kinderen aan boord te hebben, wordt het dan geen tijd dat de luchtvaartmaatschappijen daar iets mee gaan doen?

Dan kun je denken aan een verbod op vliegen onder de 10 jaar (of zoiets), of aan een kinderhoekje, met wat stewardessen die de kinderen kunnen vermaken, speelgoed aan boord, eten en drinken voor kinderen (de laatste keer dat ik vloog, was er voor de kinderen alleen jus d'orange...waarom geen chocomel ofzo?).
chocomel geeft van die nare vlekken wanneer het weer terugkomt tijdens turbulentie
en rode wijn niet?
Aangezien ik op dit forum wel 's lees dat iemand maar een ander beroep moet gaan zoeken als er iets niet bevalt ( ), wil ik graag vooropstellen dat ik absoluut niet zuur of boos klink als ik mijn reactie hier geef. Ik vertel alleen maar hoe het soms letterlijk aan boord gaat en dat zullen alle stessen op dit forum kunnen beamen.quote:Starshine schreef op 19 april 2010 @ 22:18:

Niet om het een of ander, maar als zoveel luchtvaartpersoneel aangeeft zoveel problemen met kinderen aan boord te hebben, wordt het dan geen tijd dat de luchtvaartmaatschappijen daar iets mee gaan doen?

Nee, dat gaan ze niet doen. Zoveel last is het niet, het is een enkele keer werkeljk tot een ongeluk gekomen (brandwonden, verstuiking, gebroken enkel en dan uiteraard alleen iemand van de crew). De dingen die storend of gevaarlijk zijn, zijn dingen die ouders zelf ook kunnen bedenken. Als een ouder met een pot hete thee en een pot hete koffie loopt en haar kind loopt plots voor haar voeten, dan staat het kind weer achter haar, dan ligt het kind op de grond, dan is het toch wel voor te stellen dat zoiets niet handig is? De meerderheid ziet/snapt dat en zorgt er gewoon voor dat het kindje op haar/zijn plaats zit.

Dan kun je denken aan een verbod op vliegen onder de 10 jaar (of zoiets).

Wat denk je dat dat aan het imago doet? Stel dat de KLM kinderen onder de 10 jaar zou weigeren... Dat komt wereldwijd in de media; de Britten zouden wellicht koppen met: Child haters! KLM refuses <10yos. Corpulente (en niet corpulente) mensen waren verontwaardigd toen in het nieuws kwam dat hij/zij een 2e stoel zou moeten kopen. Ondertussen ergeren diezelfde mensen zich groen en geel als ze 10 uur naast een corpulent persoon zitten en daardoor (nog) minder bewegingsvrijheid hebben. Anyways... als het om kinderen zou gaan, mag een maatschappij wel opdoeken.

of aan een kinderhoekje, met wat stewardessen die de kinderen kunnen vermaken, speelgoed aan boord,

Het is een vervoermaatschappij - geen BSO of KDV. Als jij reist met je kind(eren) dan is het toch van de zotte dat een ander ervoor zou moeten zorgen? Op de plaats van bestemming, in een hotel is er idd personeel dat voor vertier en verzorging van de kinderen zorgt. In het vliegtuig niet. Sommige mensen denken ook dat iemand van de crew wel even de luier verschoont. Niet dus. De stessen met rammelende eierstokken en die privé nooit de kans krijgen, zullen we het misschien wel doen. Maar het staat niet in de werkbeschrijving en ik heb ook niet de behoefte om dat te doen en dus zal ik het nooit doen als ik een dergelijk verzoek zou krijgen. De cassiëre van de AH wast toch ook niet je auto.... helaas ...

eten en drinken voor kinderen (de laatste keer dat ik vloog, was er voor de kinderen alleen jus d'orange...waarom geen chocomel ofzo?).Bij sommige maatschappijen hebben ze het wel. Daar hebben ze dan weer geen Ginger Ale of Sprite Lite

Zelfs in een restaurant hebben ze niet altijd chocomel en een onuitputtelijke voorraad en dan na te gaan dat een vliegtuig geen restaurant is (nog steeds een vervoermaatschappij ) Er is aan boord simpelweg geen ruimte om alles maar aan te slepen wat iedereen maar eventueel zou kunnen wensen! Enig idee hoeveel moeite de meeste passagiers al hebben om te kiezen in het aanbod dat er is? Dat geldt al voor het simpele kip of pasta - duurt soms letterlijk minuten voor iemand een keuze heeft gemaakt! Ik zeg niet dat iemand direct moet reageren, maar je snapt vast wel wat ik bedoel. En dan is er aan drank het volgende aan boord van een lange vlucht (dus niet binnen Europa): water, cola (light, zero en normaal), sprite (light en normaal), ginger ale, fanta, iced tea, tonic, sourcy rood, appelsap, tomatensap, sinnaasappelsap, bier, witte wijn, rode wijn, gin, rum, vodka, cognac, baileys, cointreau, drambuie, thee en koffie (dat was 'm geloof ik.... :sarcastis:). Bij kip of pasta al lang nadenken? Dan schiet ik dus wortel als het om het drankje gaat. Niet bij iedereen natuurlijk, maar soms zijn er van die vluchten dat iedereen moeite lijkt te hebben met kiezen. En dat maal 50 (= aantal personen in 1 gebied in een volle kist). Zo´n rondje duurt dan lang, waardoor de passagiers die als eerste aan de beurt waren, al heel lang met een plateau met voedselresten zitten te wachten tot deze weer wordt meegenomen. Sommigen snappen wat er dan gaande is (mensen die sowieso gewoon relaxt zijn en/of vaak vliegen), maar veel mensen hebben er de P in of worden soms zelfs nijdig en denken dat de crew heeft liggen pitten in de galley. Wat je zelf al een keer had gepost: Ergo: het is nooit goed. Maar gelukkig is de meerderheid wel tevreden

Overigens zijn er kindermaaltijden (niet standaard aan boord, dus tevoren even informeren/bestellen) waar vaak (soms wat anders) zo'n Nutricia pakje in zit.
quote:Starshine schreef op 19 april 2010 @ 23:09:

en rode wijn niet?Geen idee, hoeveel kinderen ken jij die rode wijn krijgen in een vliegtuig?
Ik geef alleen maar een idee Lizzl. Ik hoor altijd zoveel geklaag van passagiers en personeel in dit soort topics dat ik me serieus afvraag waarom er dan niks mee gedaan wordt.

Ik zie mensen pleiten voor kindvrije vluchten, maar als ik dan opper om -10 te verbieden, stuit dat ook meteen op bezwaren. Want stel je voor dat het imago naar de knoppen gaat.

Ik zeg ook niet dat de meevliegende kinderen totaal vermaakt moeten worden door een on-boardnanny of zo. Maar als de KLM (of welke andere maatschappij dan ook) wil dat alle passagiers een prettige vlucht hebben, is een beetje meedenken toch niet teveel gevraagd?

Maar blijkbaar wel dus. Rest mij de conclusie dat de KLM helemaal niet wil dat men prettig vliegt, maar dat ze zelf zo makkelijk en goedkoop mogelijk het vliegvee op de bestemming aflevert.

Weten we dat ook weer.
Na al het gevit hier gelezen te hebben, wil ik mona toch nog tips geven (Heb btw geen kinderen en wil ze ook niet, maar vlieg wel veel en heb eigenlijk nooit last van kinderen).

De cadeautjes tip is al gegeven. Bewaar ook nog iets voor de terugreis of koop ter plaatse iets. Denk aan kleurpotloden en papier, een kleur-, spelletjes of stickerboek, mp3 met favoriete muziek/verhaaltjes, (voorlees)boekjes.

Ballonnen! Opgeblazen ballonnen mogen niet in het vliegtuig, maar zijn wel ideaal op het vliegveld.

Bereid je kindje (voor zover mogelijk) voor op de reis. Neem zelf pakjes drinken mee (na de douane kopen en laten sealen. Non-alcohol mag je in het vliegtuig weer open maken).

Kijk ook eens op de site van:

vliegenmetkinderen.nl/

Turkije is gelukkig (vanuit Nl) iets minder lang vliegen dan 5uur.
quote:Starshine schreef op 20 april 2010 @ 11:17:

Maar blijkbaar wel dus. Rest mij de conclusie dat de KLM helemaal niet wil dat men prettig vliegt, maar dat ze zelf zo makkelijk en goedkoop mogelijk het vliegvee op de bestemming aflevert.

Weten we dat ook weer.

Ik vind dit eerlijk gezegd een gemene onbenullige opmerking. Ik vlieg zelf altijd heel prettig met KLM.

Ouders zijn zelf verantwoordelijk voor hun kroost. Dat geldt op straat, in het ziekenhuis, in de winkel, in de bus en dus ook in het vliegtuig.
Jeetje, wat reageer je heftig. Ik leg dingen uit en jij doet alleen maar onaardig.

Wat wil je nou dan? Dat ik een email naar Hartman stuur met daarin jouw schitterende idee om op elke vlucht zeker één stess te plaatsen die tevens de Pabo heeft gedaan? Of in elk geval eentje die weet hoe ze kinderen moet vermaken? En dat ze kinderen jonger dan 10 jaar voortaan moeten weigeren?

En dat ze wel 's wat meer mogen meedenken met ouders? Want babyvoer, slabbetjes, luiers en andere benodigdheden, speelgoed voor kinderen tussen de 4 en 9 en de babybedjes zijn echt niet voldoende - al is het eigenlijk een vervoermaatschappij en nog steeds geen KDV quote:Starshine schreef op 20 april 2010 @ 11:17:

Ik zeg ook niet dat de meevliegende kinderen totaal vermaakt moeten worden door een on-boardnanny of zoquote:Starshine schreef op 19 april 2010 @ 22:18:

een kinderhoekje, met wat stewardessen die de kinderen kunnen vermaken
heftig? ik opper een idee.

ik krijg nu nog meer het idee dat het niet om service draait. Reageer je ook zo op passagiers? Denigrerend dus.

Ik weet in ieder geval dat ik me in een vliegtuig nooit meer welkom zal voelen.
Nee hoor. Jij bent weer het typetje dat denkt dat alles om service draait. Er zijn grenzen en hoe jij reageert op wat uitleg IS onvriendelijk. Dat is niet zomaar een idee opperen.

Even heel wat anders.... maarre... het is 'a unique' en niet 'an unique'. Unique begint met de klank van een medeklinker en dus is het a ipv an

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven