vliegen

19-04-2010 13:11 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

even een vraagje voor ouders die lange vluchten hebben gehad met kinderen vanaf 2 jaar.

wij gaan met ons gezinnetje volgende week naar turkije met een vlucht duur van 5 uur.nu hebben wij een drukke dochter van 2 die niet stil kan zitten is constant bezig met iets.nu willen wij geen boze medepassagiers op onze kop hebben.hoe kan ik haar afleiden en stil krijgen of zelfs graag het hele vlucht duur aan het slapen.

alle reacties en ervaringen of tips zijn welkom..

alvast bedankt

groetjes mona..
Bij Gulf air hebben ze dus een on board nanny!!
Kijk! Starshine ook weer blij. Kan ze voortaan met Gulf vliegen
Of met een Gulfstream vliegtuig gaan, dan heb je helemaal van niemand last
Zoals je waarschijnlijk dus niet gelezen hebt, heb ik helemaal geen behoefte aan verre vliegreizen met kinderen. Gewoon omdat ik weet dat mijn kinderen geen 5 uur (of langer) stil gaan zitten.

Ik vraag me alleen nog steeds af waarom een verschijnsel (kinderen in vliegtuigen) waarvan veel mensen -zowel passagiers als personeel- aangeven last te hebben, niet aangepakt wordt.

Waarom zou het niet kunnen?

(je opmerking over een spelfout in mijn motto is erg relevant, not)
WTF, wat is het toch ontzettend kort door de bocht om te zeggen dat je dan maar niet moet vliegen met kinderen. Mijn schoonouders wonen 8 uur vliegen verderop in Azie en ik ga ze echt niet hun kleinkind(eren) onthouden omdat Hollanders maar denken dat je beter niet met kindjes kunt vliegen.

Wij vliegen straks lekker met onze dreumes van 2 (en over een jaar met een baby erbij naar Azie).

En nee, met de auto en de trein is geen optie.
En het is verder voor je schoonouders om hierheen te vliegen dan andersom? Just a question....
Dangeensuus, dat doet er toch niet toe. Bovendien, het is visumtechnisch erg ingewikkeld om mensen uit Centraal Azie hier heen te krijgen.

En wat dacht je van de prijs? Mensen in Centraal Azie zijn arm en het gaat hun te ver dat wij de tickets betalen. Dat wil mijn schoonvader niet.

En ach, ik vind het ook niet erg hoor. Ik wilde alleen maar aantonen dat echt niet iedereen met kinderen een vakantiereis heeft geboekt. Er zijn ook mensen met familie aan de andere kant van de wereld.
Dangeensuuus, sommige landen zijn vanwege visum regels veel verder weg de ene kant op dan de andere kant op.

TO, hoe ziet je dochter het vliegen zelf? Mijn zoon is reuze teleurgesteld dat we door de aswolk gisteren niet zijn gegaan. De laatste keer dat we vlogen heeft hij enthousiast aan ons zitten vertellen wat hij allemaal zag, en daar was hij heel lang zoet mee. Een vlucht van twaalf uur zou met hem geen lolletje zijn, maar vier, vijf uur lukt wel: over zijn vader en moeder heen klimmen mag wel, andere passagiers lastigvallen niet, op passagiers die enthousiast naar hem lachen en een praatje beginnen na, natuurlijk (en die ook niet al te lang). Op de momenten dat het kan, lopen we een rondje met hem, zodat hij niet uren lang op zijn stoel zit. Met wat nieuwe boekjes en speeltjes erbij is het dan best te doen. Slapen doet hij echt niet: daar is het allemaal veel te spannend voor.
Oh, kruispost. Dat krijg je als je tussen de bedrijven door op een telefoon post.
Wij zijn wel ouders, die met hun kleine kinderen ver hebben gevlogen om op vakantie te gaan. 1 keer Cuba (met jongen van 11 maanden). En Bali en Tobago (beiden met overstap) met 2 kleintjes. Nadat de jongste 2 was geworden, vonden we het te duur.

Er zijn voor kinderen inderdaad wel leukere dingen te bedenken dan zolang in het vliegtuig zitten, maar de hele dag in aan auto naar Zuid-Frankrijk vinden ze ook niet leuk. (daar hoor je niemand over in het belang van het kind).

Ik moet er wel bijzeggen, dat wij echt makkelijke kinderen hebben en ze dat tijdens de vlucht ook erg lief zijn geweest. Dat wisten we natuurlijk niet 100% zeker, maar dat risico hebben we genomen.

De grootste truuk hier is de kinderen bezig houden. Als ze zich vervelen, boekjes lezen, spelletjes spelen, etc. En wat hier goed werkt is nachtvluchten. Die van mij slapen gewoon. Had wel het voordeel, dat het vliegtuig niet vol zat en ze de laatste keer allebei 2 stoelen hadden en languit konden slapen.

Omdat wij lange vluchten hadden, hadden we zo'n onboard videosysteem, werkt ook goed!

1 tip, die ik nog niet gehoord heb zijn lollies. Vind het echt verschrikkelijke dingen en thuis krijgen ze ze ook niet. Maar bij een lange vlucht op autorit, zijn ze zomaar ineens bijna een uur stil.

We hebben een overstap in Paramaribo gehad, waarbij we uiteindelijk 4 uur stil hebben gezeten in het vliegtuig en toen met bussen naar hotels zijn vervoerd (ipv verder vliegen). Bijna heel het vliegtuig heeft alleen maar zitten klagen etc. Mijn kinderen hebben gewoon lief gespeeld met hun nieuwe speelgoedjes (zo'n magic bord doet het ook goed). Het zijn dus niet altijd de kinderen van wie je last hebt.

Mochten ze inderdaad wel vervelend zijn geworden, terwijl ik er alles aan had gedaan, tja, dan ook maar 'schijt aan de rest' hebben.
Het verschil met een lange autorit is, dat je op bijna elk gewenst moment kunt stoppen om ze eruit te zetten even een speelveldje op te zoeken of zoiets.

In een ruk naar zuid-frankrijk rijden zou ik trouwens ook niet doen. Dan liever in twee dagen met wat tussenstops.
Gezellig topic.
quote:Starshine schreef op 20 april 2010 @ 11:17:

Ik zeg ook niet dat de meevliegende kinderen totaal vermaakt moeten worden door een on-boardnanny of zo. Maar als de KLM (of welke andere maatschappij dan ook) wil dat alle passagiers een prettige vlucht hebben, is een beetje meedenken toch niet teveel gevraagd?

Maar blijkbaar wel dus. Rest mij de conclusie dat de KLM helemaal niet wil dat men prettig vliegt, maar dat ze zelf zo makkelijk en goedkoop mogelijk het vliegvee op de bestemming aflevert.

Weten we dat ook weer.

Lekkere lompe opmerking. De ouders mogen lekker zelf hun kinderen vermaken, daar zijn wij niet voor. KLM is geen kinderopvang maar een vervoersbedrijf. Luchtvaartmaatschappijen bieden meer service dan welk vervoersbedrijf dan ook (treinen/bussen whatever) en dan moeten wij ook nog eens op jullie kinderen gaan letten? We hebben genoeg andere dingen te doen aan boord, en er wordt genoeg aan gedaan om passagiers een zo prettig mogelijk vlucht te bieden.

Maar hey, het is maar vliegvee, lekker belangrijk.
Ik verwacht van de zomer van de KLM wel een speelgoedpakket en een slabbetje van Nijntje. Betaal niks voor niks 800 euro per ticket
zoals mosterd serveren zeker?
?

Sorry, ik lust geen mosterd.
Ik neem aan dat die opmerking voor mij bedoeld was. Had inderdaad niet teruggelezen, maar ik zie dat mijn 'collega' precies hetzelfde zegt. Excuses.

Tja wat kan ik zeggen; we hebben gewoon gelijk
Ja, inderdaad, een Nijntje welkomstpakket, fulltime nanny en immer lachende medepassagiers is wel het minste dat ik straks verwacht in het vliegtuig ;)

Haha, zo tussen de discussie door lees ik wel nuttige tips (bedankt Lizzl) en gelukkig ook ervaringsverhalen (Miffy, Angelique), waaruit ik weer moed put dat het ook best goed kan gaan. Ik zie mijn zoon nu nog geen DVD-tjes kijken of boekjes lezen, maar dat kan over een half jaar natuurlijk helemaal anders zijn.

Volgens mij zijn de meeste ouders wel voornemens om hun kroost zoet te houden. En nee, vliegen is voor veel kleine kinderen niet leuk, dus ik zie het ook als een noodzakelijk kwaad (en na de vliegreis wacht ons nog een autorit van 12 uur, hoera!). In mijn geval gaat het ook om familiebezoek. (en inderdaad de andere kant op is veeeeel lastiger, bovendien wonen daar heel veel mensen die mijn zoon wel even willen zien). Maar wie weet, als zoon zich gedraagt gaan we de volgende keer misschien wel voor de lol naar een ver land.
Oh ja, zullen we het even over de KLM hebben? Bah wat een ontzettende arrogante, onprettige en totaal niet service vriendelijke maatschappij. Ik vlieg dus inderdaad nooit meer met KLM, expres niet. Oude rotbakken hebben ze met zeer sjaggie kijkende stewardessen voor een veel te hoge prijs. De ruimte die je hebt met je stoelen is ook echt om te huilen. Bah, afzetters zijn dat.

Nee neem dan Singapore airlines of Malaysian die weten tenminste wat klantvriendelijkheid is en doen nog echt hun best voor je. En neem je er een als Air Asia dan krijg je niks, maar je betaalt ook niks. De prijs/kwaliteit verhouding bij KLM is echt ver te zoeken en ze behandelen je inderdaad als luchtvee. Heerlijk dat het helemaal niet goed met ze gaat.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica ga jij maar lekker met Singapore Airlines of Malaysian hoor meid, dan is er aan boord bij de KLM weer wat meer plek voor mensen die niet zo lopen te zeiken.

Ik heb 16 jaar met vreselijk veel plezier bij de KLM gevlogen en heb ook vaak krijsende kinderen in m'n werkgebied gehad. Bij ouders die er niets aan deden zei ik er op een gegeven moment iets van tegen de ouders (op een normale manier, niet op een 'arrogante, onprettige, zeer sjaggie kijkende' manier en vaak werd dat goed opgepikt door de ouders. Bij de ouders die er wel wat aan deden, waar het kind echt over de zeik was, nam ik ouder en kind vaak mee naar mijn galley of zette ze op mijn stoel neer, even uit de cabine zodat iedereen af kon koelen. Werkte ook goed.

Eerlijk gezegd heb ik me er nooit zo aan gestoord, krijsende kinderen, chagrijnige of boze passagiers, want 'over 12 uur zie ik jullie toch nooit meer'. (als passagier trouwens ook niet)
Nou nou lekker KLM-bashen. Mijn broertje vliegt er als piloot dus ik hoop dat het snel weer beter met ze gaat.

Verder vlieg ik al jaren tevreden met de KLM (laatst nog als IPB-er naar SFO, heerlijk in business en in de cockpit) en ik ben nog nooit onvriendelijk behandeld. Integendeel. Ze zijn altijd professioneel en aardig.

In tegenstelling tot bijv. Germanwings of Aeroflot of S7.

Maar goed, we gaan nu wel heel offtopic volgens mij. Met een Aziaat heb ik nog nooit gevlogen, maar ik vlieg altijd naar bestemmingen waar die niet heen gaan. Dus geen vergelijking.
quote:YouWish schreef op 21 april 2010 @ 08:52:

Ik neem aan dat die opmerking voor mij bedoeld was. Had inderdaad niet teruggelezen, maar ik zie dat mijn 'collega' precies hetzelfde zegt. Excuses.

Tja wat kan ik zeggen; we hebben gewoon gelijk Gelijk waarin? Dat kinderen (waarvoor je gewoon de volle mep moet betalen) niet als volwaardig passagier gezien hoeven worden? Okay...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven