acryl bad
maandag 19 april 2010 om 09:12
Hoi, zeer kort geleden is onze badkamer geheel gerenoveerd, inclusief nieuw sanitair. Nu las ik dit weekend in de gebruiksaanwijzing van het nieuwe bad, dat van acryl is, dat je beter geen badolie of badzout kunt gebruiken omdat dit de oppervlaktelaag van het bad kan aantasten. Hier baal ik dus stevig van.
Zijn hier mensen die ook een acryl bad hebben en klopt dit volgens jullie? Verkleurt het bad of wordt het zichtbaar lelijker, of valt het wel mee? Alvast dank voor jullie reacties!
Zijn hier mensen die ook een acryl bad hebben en klopt dit volgens jullie? Verkleurt het bad of wordt het zichtbaar lelijker, of valt het wel mee? Alvast dank voor jullie reacties!
maandag 19 april 2010 om 09:37
Wij hebben een acryl bad waar al 4 jaar van alles in gemikt wordt aan olie en zout, en zanderige kinderen met speelgoed enz. in gaan, en ik zie er weinig aan eigenlijk. Hier en daar een krasje, maar niks opvallends. Zelfs als de kinderen van die gezellige vieze badverf of badderspul met vreselijke kleurtjes hebben zie je daar niks van. Het ziet er gewoon nog wit en glad uit.

maandag 19 april 2010 om 09:41
Ik heb ook een kunststof bad, ik gooi er gewoon alles in wat ik wil. Ik ben vooral gek op badolie. Het enige waar je op moet letten is waar je je bad mee schoonmaakt. Schuurmiddel en een schuursponsje schijnt niet te kunnen. Heb je nog een boekje gekregen bij het bad? Waar dit in staat?
topic over acrylbaden
topic over acrylbaden
maandag 19 april 2010 om 19:43
Wij hebben ook zo´n bad, maar niet glad maar mat. Wij mikken er alles in wat géén kleur heeft!!! Badolie is geen probleem, maar roze badolie betekent een roze bad. En blauw zout betekent een blauw bad. En dus na het badderen schuren tot je omvalt. Dus gebruiken wij alleen nog maar wit en doorzichtig spul. Je mag het ook eigenlijk niet schoonmaken met schuurmiddel en schuursponsje, maar daar trek ik me ook al niks van aan, want met alleen wat allesreiniger krijg ik dat bad echt niet schoon.
zondag 2 mei 2010 om 16:00
Wij hebben het ook. Ik mik er alles in, spoel het wel goed na na het badderen. Schoonmaken ben ik ook voorzichtig mee, dus niet met schuurmiddel/schuursponsjes. Wij douchen in bad, en onze hond moet ook af en toe onder de douche. Dan leg ik handdoeken neer op de bodem zeg maar tegen krassende hondennagels.
zondag 2 mei 2010 om 16:11
Oei. Wij hebben het 7 jaar geleden via ebay gekocht. Er staat wel riho op de knop waarmee je de wirlpool aanzet (jaja...). Destijds ´gewonnen´ voor 350 euro
Oh, gekocht via de duitse ebay, laten leveren bij mijn zus, die destijds in Duitsland woonde (en niet zo blij was met een bad in de hal). Al met al hebben wij dus een wirlpoolbad voor de prijs van een normaal bad in de bouwmarkten. Succes.
Trouwens, een bad waarin geen olie ofzo mag is hetzelfde als een badpak dat niet tegen chloor kan. Dat staat er ook altijd in.
Oh, gekocht via de duitse ebay, laten leveren bij mijn zus, die destijds in Duitsland woonde (en niet zo blij was met een bad in de hal). Al met al hebben wij dus een wirlpoolbad voor de prijs van een normaal bad in de bouwmarkten. Succes.
Trouwens, een bad waarin geen olie ofzo mag is hetzelfde als een badpak dat niet tegen chloor kan. Dat staat er ook altijd in.