zo in de war

19-04-2010 16:42 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
k
anoniem_104292 wijzigde dit bericht op 12-07-2010 16:45
Reden: k
% gewijzigd
Ik zou me daar te goed voor voelen. Het 'proberen'.

Dat doet me denken aan een jongen die ik heel leuk vond ( op mijn 17e of zo) Nadat hij steeds elke dag bij mij was geweest ( niks mee gebeurd) , maar hij had een vriendin waar het binnenkort de mee op de klippen zou lopen, maar als het uit was wilde hij het wel met mij 'proberen'.

Zover is het nooit gekomen want hij had binnen no-time een nieuw vriendinnetje. Maar daarvan zei hij dat het waarschijnlijk ook niet zo lang zou duren en daarna zou er nog genoeg tijd voor mij zijn. Daar heb ik voor bedankt. Nu 6 jaar later zijn ze nog steeds samen.

If you love something. . .let it go free! If it comes BACK to you. . .it was meant to be yours. If it DOESN'T . . . It was never meant to be yours..

Ofwel! voor jezelf kiezen, afstand nemen. Als hij je leuk vind en je mist zal hij heus moeite doen om weer terug bij je te komen. Anders is het gewoon misschien beter om vrienden van elkaar te zijn en geen seks meer te hebben.

Een vriend heeft trouwens ook ooit iets in die trant gezegd. Er was een jongen, die ik bleef opzoeken en mee scharrelde maar nooit werd het echt wat. Hij geloofde erin dat als het niet vanaf het begin echt die kriebels waren dat het dan gewoon een verloren zaak was en nooit ook iets echt mee zal worden.

Hij heeft gelijk gehad

In ieder geval succes ermee!

Liefs
een relatie beginnen met iemand die niet verliefd op me is....nee dank je.
Hoe vaak zien jullie elkaar op dit moment dan? Is er al niet sprake van een relatie eigenlijk? Als jullie vrijwel elk weekend bij elkaar zijn....?
Only dead fish go with the flow
Als jullie het gewoon gezellig hebben samen en de 'vrijblijvende' seks geen probleem vinden...gewoon van genieten en niet proberen dit geforceerd een relatie te noemen. Als het meant to be is, dan is er van beide kanten op termijn geen behoefte aan iemand anders en groeit het vanzelf wel uit tot wat meer. Maar stel je voor dat de liefde van je leven voorbij komt en je die laat gaan omdat je met deze jongen in een kansloze relatie zit?
Als dit al een paar jaar speelt...hoe noemen jullie/hij dit dan?

Dit lijkt toch verdacht veel op een (seks)relatie.

Maar iemand die aangeeft niet verliefd te zijn, zou ik mijn tijd niet meer aan willen verspillen. Gewoon genieten en verder je ogen open houden, voor iemand die wél voor jou gaat!
quote:groenedame schreef op 19 april 2010 @ 16:42:

Maar ik wil ook niet met iemand "proberen" er iets van te maken.

Op zich is dat de definitie van een relatie: je probeert er samen wat van te maken. Of het lukt, weet je niet, ook niet als je wel verliefd bent. Jullie houden van elkaar - als je verliefd op iemand bent, weet je helemaal niet zeker of het ooit 'houden van' wordt. Kortom: je hebt nooit garanties of het gaat werken of niet.

Passen jullie verder bij elkaar? Denken jullie hetzelfde over wat je wilt met je leven en wat je verwacht van een relatie?
Dit gerommel duurt al jaren dus. Ben je er een gelukkiger mens van geworden?

Kiezen of delen dus.
quote:groenedame schreef op 19 april 2010 @ 16:42:

Vooral omdat we al een aantal jaar bezig zijn.

Hij gaf laatst aan dat we het misschien toch maar moesten proberen omdat het nu voelt of hij mij de kans op iets beters laat gaan.

Maar wat vind jij? Denk jij ook dat de kans op iets beter geblokt is door deze man? En: wil je deze man?
k
% gewijzigd
Wat houdt houden van dan in voor jullie?
Jullie gebruiken elkaar bij gebrek aan beter?
l
Reden: lm
% gewijzigd
Groenedame, ik wil niets veroordelends zeggen. Het is gewoon geen ideale situatie. Als hij het niet is moet je daar geen genoegen mee nemen. Ongeacht leeftijd.
Maar wat wil hij dan nu aan de situatie veranderen? Wat houdt een relatie voor jullie in?

Op bezoek bij zijn moeder? Door de week vaker afspreken? Samen op vakantie? Samenwonen?
l
anoniem_104292 wijzigde dit bericht op 12-07-2010 16:46
Reden: l
% gewijzigd
Ik herken de situatie wel. Zelf zit ik al 17 maanden is zo'n soort relatie alleen zijn wij geen weekenden bij elkaar. Zien elkaar wanneer het uitkomt, hebben het leuk, super sex en smsen ons helemaal suf.

Mijn gevoel voor hem is heel sterk en dat weet hij, dat heb ik hem van het begin af aan al verteld. Hij heeft steeds gezegd dat hij me leuk vind, geen spelletje met me speelt "we hebben het tot leuk zo en zien wel hoe het loopt". Hij is erg gekwetst door zijn ex en daardoor durft hij de stap niet te nemen. Al die tijd vond ik het prima omdat ik zelf ook allergisch ben voor "stempels". Maar nu vind ik het toch echt tijd voor meer duidelijkheid. Ik heb hem daarom een brief geschreven en de bal bij hem gelegd (daar ligt ie overigens nog steeds). Ik vind het heel moeilijk en bij de gedachte dat ik hem "kwijt raak"wordt ik gek maar aan de andere kant, als hij niet dezelfde gevoelens heeft voor mij ga ik er niet gelukkiger van worden. Dus heb, hoe moeilijk het soms ook is, voor mezelf gekozen.

Ga voor jezelf na wat je wilt, hoe jij gelukkig kan zijn in een relatie en neem dan je beslissing. Houd je eigenwaarde en zorg ervoor dat je zelf happy bent, dat is het belangrijkste.

Succes!!
k
anoniem_104292 wijzigde dit bericht op 12-07-2010 16:47
% gewijzigd
Maar ben jij wel verliefd op hem? En ga je helemaal voor hem? Weet hij dat ook? Of durft hij niet helemaal voor jou te gaan omdat hij niet weet wat jij wilt? Wil hij je niet onder druk zetten of is hij net zo bang iets te verpesten?

Kijk, als jij hem niet wilt, dan is dat duidelijk. Maar ik heb het idee dat je hem wel wilt, alleen bang bent om teleurgesteld of gekwetst te worden.
Hi Groenedame!

Mijn maag krimpt in elkaar bij de gedachte dat ik nooit meer samen met hem ben, maarja wat ik al zei, zo doorgaan werkt voor mij niet. De brief heb ik ruim twee weken terug in zijn brievenbus gedaan. Nog geen reactie. Wachten is ook niet leuk maar voor mij was een brief wel de beste oplossing om mijn gevoel aan hem eens echt kenbaar te maken. In een gesprek gaat dat op de een of andere manier toch altijd anders.

Kwam hem het weekend wel tegen. Zag aan zijn lichaamshouding dat het hem wel wat deed toen hij me zag. Ook hield hij me steeds in de gaten en hebben we elkaar gegroet. Alsof er niets aan de hand was...

Loslaten is het toverwoord, maarja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Hoe gaat het met jou? Het eea een beetje op een rijtje kunnen zetten?
l
anoniem_104292 wijzigde dit bericht op 12-07-2010 16:46
Reden: ll
% gewijzigd
Hey,

Nee we hebben het niet over de brief gehad en het is bij Hoi gebleven (incl knipoog en lach ) De locatie was er ook niet naar om het erover te hebben. Hij had al een paar keer een poging tot groeten gedaan maar negeerde dat in de zin van dat ik net deed of ik het niet zag, tot hij min of meer voor mijn neus stond. Ja het is wel raar ja. Maar het past ook wel weer bij "ons". Zijn allebei niet echt helden in die dingen. Weet eerlijk gezegd ook niet zo goed wat ik ermee "moet". Heb net als jij sterke dagen, maar ook momenten van heerlijk (ahum) tegen de muur knallen en het niet kunnen begrijpen. Maarja, net als wat jij zegt, als hij niet voor mij wilt gaan zal het toch ooit eindigen. En hoe langer je met iemand "bent" hoe meer verdriet je ervan zal hebben.

Afleiding werkt het beste!! Pak je leven op en doe je ding. De tijd zal vertellen hoe het zal eindigen, maak er in de tussentijd het beste van! (makkelijker gezegd dan gedaan........:))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven