Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
quote:floor72 schreef op 20 april 2010 @ 00:11:

Bambi, dat is toch leuk dat de Engelen hier ook ff 'los' kunnen gaan?

.Daar hebben ze een andere nick voor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hier kan offtopic geklets worden over het beleid ja. Staat toch echt heel duidelijk in de OP. Ook in deel 1 en deel 2.

Wáár staat specifiek dat Angels hier offtopic mee kunnen grappen en grollen?

Het boeit me niet hoor, dat ik nu als de chagerijn gezien wordt. Ik vind het gewoon niet kunnen. Wél waarschuwingen uitdelen voor offtopics maar als engel wel vrolijk meedoen aan offtopic geouwehoer. Open dan lekker een 'ouwehoer-offtopic met de angels' ofzo.

Van mij hoeft het ook niet zo star en zakelijk maar ik heb al tig discussies meegemaakt waarbij de Angels beschuldigd werden van meten met 2 maten, kon me daar vaak niet zo in vinden maar nu in dit topic ineens wel. Ik zou echt hels worden als er een Angel mij ook maar 1 keer een waarschuwing zou geven van offtopic geklets ergens.

Dus, hier mag het wel? Waar staat dat dan? Wij moeten ook op de regeltjes letten namelijk.

Stomme Bambi he?
quote:CakeCup schreef op 20 april 2010 @ 00:04:

[...]

Kijk, jij houdt het goed bij! Ik ben een echte meelezert!
quote:floor72 schreef op 20 april 2010 @ 00:15:

[...]

De boodschap dat iedereen welkom is, is fake natuurlijk. Men moet wel wat te melden hebben.

Daarom waag ik me niet aan 3000. Voor een enkele tip wil ik best binnen komen wandelen, maar in andere gevallen ben je zo 3 posts verder en dan ben je dus de lul (om in termen van de s-pijlerT te blijven). Word ik zeker verplicht om al die achter-de-schermen-roddels van de DGV te melden...

*gaat nu al zwaar haar boekje te buiten en kijkt om zich heen of er niet toevallig nog meer DGV-ers hier de boel in de gaten houden*
quote:mamalief schreef op 20 april 2010 @ 00:09:

Bambi zeik niet zo je maakt onze (gedeeltelijk gedeelde) naam niet echt geliefd zo

Lieve schat, ik slaap er geen seconde slechter om. Jij kunt best je mannetje staan hier ondanks de eventuele imago-breuk rond BAM/Bam. En zo niet, jammer joh.

Als ik ergens iets van vind, dan zeg ik dat. Zeikerd of niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2010 @ 00:16:

[...]

Daar hebben ze een andere nick voor.Ik heb er geen moeite mee als engelen hun persoonlijke mening posten onder hun Engelnick.

.

Als Engelen zo graag los willen gaan zouden ze ook van anderen de off topics moeten kunnen begrijpen.

Ik vind dat een Engeltje zijn/haar nick moet gebruiken om te moderaten en voor andere zaken zijn/haar " normale " forumnick.

Krijg je ook niet dat - zo snel - dat ze herkend worden. ( of dat mensen dénken dat ze ze herkennen aan hun manier van grappen maken en cynisch doen ).
Maar off-topic is als je van het onderwerp teveel afwijkt en het topic daarmee om zeep helpt. In dit topic is er geen vast onderwerp maar lullen we over van alles en nog wat, dus kan je niet off-topic gaan. Volgens mij bedoel jij dat de mods hier niet mee moeten kletsen Bambi, dat is geen off-topic maar euhm...onbevoegd betreden van een topic?
quote:Bambi schreef op 20 april 2010 @ 00:16:

Van mij hoeft het ook niet zo star en zakelijk maar ik heb al tig discussies meegemaakt waarbij de Angels beschuldigd werden van meten met 2 maten, kon me daar vaak niet zo in vinden maar nu in dit topic ineens wel.Ghe
quote:minny schreef op 20 april 2010 @ 00:16:

Ik snap Bambi eerlijk gezegd wel, maar volgens mij heb ik dat gisteren al duidelijk gemaakt.

Heb ik dat gemist?

Pas ik mijn mening aan want ben maar een meelopert en heb mijn voorkeurslijstjes

Nee, ik vind dat angels hier best even mee mogen doen, zolang ze de rest van het forum ondertussen in de gaten houden en daar niet offtopic gaan en redelijk modderen kan om mij veel.
quote:floor72 schreef op 20 april 2010 @ 00:20:

[...]

Ik heb er geen moeite mee als engelen hun persoonlijke mening posten onder hun Engelnick.Ik wel. Al is moeite een héél groot woord.
Dit napraattopic is niet alleen om over het beleid te discussieren, het is bedoeld voor allerlei discussies, opmerkingen, etc die ergens anders niet horen. Vaak worden discussies die op andere topics ontstaan, maar daar off-topic zijn hier uitgepraat.

Dus nee, dit topic is juist voor alles wat elders off-topic is.

De zin uit de OP kun je "eng" lezen, dat het hier alleen over beleid zou moeten gaan, maar ook ruim. En zo wordt de OP al drie topics (dus meer dan 6000 posts) geïnterpreteerd.
quote:Bambi schreef op 20 april 2010 @ 00:20:

[...]

Lieve schat, ik slaap er geen seconde slechter om. Jij kunt best je mannetje staan hier ondanks de eventuele imago-breuk rond BAM/Bam. En zo niet, jammer joh.

Als ik ergens iets van vind, dan zeg ik dat. Zeikerd of niet.Same here hoor.
quote:floor72 schreef op 20 april 2010 @ 00:20:

[...]

Ik heb er geen moeite mee als engelen hun persoonlijke mening posten onder hun Engelnick.Ik heb er wel moeite mee als een Angel, die nou eenmaal meer macht heeft dan een gewone forummert, eerst een maatregel hanteert die voor desbetreffende forummert niet leuk is....en vervolgens daar een beetje grappig en/of sarcastisch over gaat doen. Wetende dat besbetreffende forummert dat dus echt niet leuk vindt. Maar ja, wat kan die forummert doen...? Want tegengas kan nog een fijne ban opleveren ook. Ik vind het onnodig en een tikkie vals provoceren.

Je zeurt een beetje vind ik.

Eens met Floor,

Maar in tegenstelling tot een aantal van jullie hier, houd ik mij verre van forum politiek, dus het zal mij worst wezen wat de Engeltjes allemaal doen, ik vind het wel gezellig rellende beppende Engels..
quote:minny schreef op 20 april 2010 @ 00:22:

[...]

Ik heb er wel moeite mee als een Angel, die nou eenmaal meer macht heeft dan een gewone forummert, eerst een maatregel hanteert die voor desbetreffende forummert niet leuk is....en vervolgens daar een beetje grappig en/of sarcastisch over gaat doen. Wetende dat besbetreffende forummert dat dus echt niet leuk vindt. Maar ja, wat kan die forummert doen...? Want tegengas kan nog een fijne ban opleveren ook. Ik vind het onnodig en een tikkie vals provoceren.

Snap wat je zegt en dat is ook zo.

maar de engels zijn ook maar echte mensen hé (ja? goh..ja)
Wat heeft een beppende engel dan voor meerwaarde boven een beppende forummer?
quote:biebelie schreef op 20 april 2010 @ 00:24:

[...]

Snap wat je zegt en dat is ook zo.

maar de engels zijn ook maar echte mensen hé (ja? goh..ja)Ja en? Als andere mensen iets doen wat niet door de beugel kan dan zeg ik dat ook. En dat lijkt mij algemeen bekend, dus ik voeg er geen goh ja aan toe.
Wij zijn ook maar mensen, Biebelie. Zo kun je alle forumregeltjes wel omzeilen he?
Het grote verschil is dat een forummer voor dergelijk gedrag wel een waarschuwing kan verwachten, en een Angel niet (zo snel).
quote:minny schreef op 20 april 2010 @ 00:28:

Het grote verschil is dat een forummer voor dergelijk gedrag wel een waarschuwing kan verwachten, en een Angel niet (zo snel).Welk gedrag hebben we het nu dan eigenlijk over?
anoniem_20135 wijzigde dit bericht op 20-04-2010 00:31
Reden: het er tussen...
% gewijzigd
Voordat ik weer aan mijn studie begon had ik een soort van leidinggevende functie. En soms moest ik beslissingen nemen die voor "mijn" werknemers niet leuk waren. Soms ook na, in mijn optiek, wangedrag van hun kant. Dat deed ik op een zakelijke manier. Wat ik niet deed was ze daarna toegrijnzen: Goh vervelend he? Jaha, dat is heel vervelend voor je, nou nou wat naar zeg Om dan vervolgens te doen als een andere werknemer een cynische afzeik opmerking maakte. Dat hoort niet, kan niet en zou niet moeten mogen. Dat zou machtsmisbruik geweest zijn. Zeker als ik desbetreffende werknemer gezellig had geschorst als ze, in dat geval volkómen terecht, tegengesputterd hadden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2010 @ 00:26:

Wat heeft een beppende engel dan voor meerwaarde boven een beppende forummer?

Helemaal niets.

Maar als ze willen beppen, heb ik daar geen problemen mee.
En het is harsske leuk en gezellig, Floor. Tuurlijk. Kom op, ik kom nu misschien enorm PMS-erig over, zeikstralerig en azijnpissend maar het ís gezellig ja, meebeppende Angels.

Totdat er weer waarschuwingen uitgedeeld worden voor offtopics, dan begint het gelazer weer hoor. Mark my words. Dan kun je gillen wat je wilt, maareh het staat in de regeltjes.. dusseh.. jammer voor jou met je offtopic.

Om ook maar iedere suggestie van 'meten met 2 maten' te voorkomen zou het voor de Angels handig zijn om zich daar niet mee in te laten. Poets je privé nick af en grap alsnog lekker mee. Waarom dan wel zo nodig met Angelnick? Omdat ze dan leuker gevonden worden ofzo? 'Oooh lachen, lekker kletsen en geinen met een engel! Doet de sfeer ook goed!'

Tot het de Angels ergens zélf de spuigaten uitloopt. Dan doet het de sfeer ineens geen goed meer en dan zwaait de scepter. Zoals het in de regels staat.
quote:Bambi schreef op 20 april 2010 @ 00:16:

Hier kan offtopic geklets worden over het beleid ja. Staat toch echt heel duidelijk in de OP. Ook in deel 1 en deel 2.

Wáár staat specifiek dat Angels hier offtopic mee kunnen grappen en grollen?

Het boeit me niet hoor, dat ik nu als de chagerijn gezien wordt. Ik vind het gewoon niet kunnen. Wél waarschuwingen uitdelen voor offtopics maar als engel wel vrolijk meedoen aan offtopic geouwehoer. Open dan lekker een 'ouwehoer-offtopic met de angels' ofzo.

Van mij hoeft het ook niet zo star en zakelijk maar ik heb al tig discussies meegemaakt waarbij de Angels beschuldigd werden van meten met 2 maten, kon me daar vaak niet zo in vinden maar nu in dit topic ineens wel. Ik zou echt hels worden als er een Angel mij ook maar 1 keer een waarschuwing zou geven van offtopic geklets ergens.

Dus, hier mag het wel? Waar staat dat dan? Wij moeten ook op de regeltjes letten namelijk.

Stomme Bambi he?

Ja, ik vind je een heel klein beetje stom nu. Wat maak je je druk? Je kunt op een forum als dit geen sluitende regels maken. Lukt niet.

Ik ga vanavond vreselijk off-topic op het mod-topic. Als de regels gevolgd gaan worden heb ik dus bij het ontwaken van de eerste Engel een ban van 24 uur. Rechtlijnig gezien is zo'n ban terecht. Ik doe immers iets wat niet 'mag'!

Aan de andere kant; ik discrimineer niet, ik beledig niemand, ik trap niemand de grond in en mijn bedoelingen zijn niet verkeerd. Ik maak een dolletje en daarmee ga ik off-topic!

Ik vertoon banwaardiggedrag op zo'n moment en mhèn......wat zou ik teleurgesteld zijn in het beleid als ik morgen een ban zou hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven