Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
quote:lunaan schreef op 20 april 2010 @ 00:32:

[...]

Helemaal niets.

Maar als ze willen beppen, heb ik daar geen problemen mee.

Mijns inziens zou het de boel zuiverder houden als er niet gebept wordt onder angelnicks. Beppen is voor forummers, modereren voor angels. En angels die willen beppen zouden dat liever onder hun gewone nick moeten doen.

Een geintje her en der in een moderatie-discussie moet kunnen, maar het is beter om dat zo beperkt mogelijk te houden.
Als een Angel onder een Angelnick een voor desbetreffende forummer een nare maatregel treft, dan vind ik het alsnog niet kies om daar lol over te hebben onder eigen nick. Ik ging óók buiten werktijd om de maatregel niet onder werknemers neus wrijven.
Ook dat, Minny. Die 'LOL' van Sarah Scott over iets cynisch van Jasencha mbt mijn opmerking vind ik daar een voorbeeld van. Misschien mail ik er nog wel over naar Naomi, of dit wel/niet gepast is en of ik wel/niet gewoon een zeikstraal van jewelste ben.
quote:Bambi schreef op 20 april 2010 @ 00:33:

Om ook maar iedere suggestie van 'meten met 2 maten' te voorkomen zou het voor de Angels handig zijn om zich daar niet mee in te laten. Poets je privé nick af en grap alsnog lekker mee. Waarom dan wel zo nodig met Angelnick? Omdat ze dan leuker gevonden worden ofzo? 'Oooh lachen, lekker kletsen en geinen met een engel! Doet de sfeer ook goed!'

Dat bedoelde ik meer met die meerwaarde.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind dat je dat moet kunnen melden als je echt vindt dat het niet kan. Waarom niet?
Je zou niet de eerste zijn die dan een ban kreeg, Floor. Ook the morning after. Daar gaat het me nu juist om.
Maar Bambi, is het niet een goed idee om je off-topic-argument te laten varen? Want iedereen min jou lijkt het erover eens dat off-topic hier niet bestaat. Voor het overige kan ik me wel vinden in jouw betoog.
quote:delphicat schreef op 20 april 2010 @ 00:36:

[...]

Mijns inziens zou het de boel zuiverder houden als er niet gebept wordt onder angelnicks. Beppen is voor forummers, modereren voor angels. En angels die willen beppen zouden dat liever onder hun gewone nick moeten doen.

Een geintje her en der in een moderatie-discussie moet kunnen, maar het is beter om dat zo beperkt mogelijk te houden.Dát bedoel ik.
En nogmaals, dan vínd je maar stom. Ik lig er niet wakker van. Maakt me niks uit, ik vind dit discutabel en ik mag dat vinden. Wat Floor-van-het-Viva-forum daar ook van vind.
quote:Bambi schreef op 20 april 2010 @ 00:36:

Ook dat, Minny. Die 'LOL' van Sarah Scott over iets cynisch van Jasencha mbt mijn opmerking vind ik daar een voorbeeld van. Misschien mail ik er nog wel over naar Naomi, of dit wel/niet gepast is en of ik wel/niet gewoon een zeikstraal van jewelste ben.

Dat is dus omdat je weet wie Five is.

Bij de overige angels weet je dat niet dus weet je ook niet of iets gein is of een natrap.

zeikstraal:

[x] ja

[ ] nee
quote:Bambi schreef op 20 april 2010 @ 00:36:

Ook dat, Minny. Die 'LOL' van Sarah Scott over iets cynisch van Jasencha mbt mijn opmerking vind ik daar een voorbeeld van. Misschien mail ik er nog wel over naar Naomi, of dit wel/niet gepast is en of ik wel/niet gewoon een zeikstraal van jewelste ben.Maar mag Sarah niet vinden wat ze wil? Angel5 niet, die moet "boven de partijen staan". Maar een privénick mag toch (binnen de normale regels) alles zeggen?
Meekletsen vind ik nog iets anders dan nav een maatregel die voor iemand naar uitpakt, nog even lol gaan hebben.
quote:delphicat schreef op 20 april 2010 @ 00:39:

[...]

Maar mag Sarah niet vinden wat ze wil? Angel5 niet, die moet "boven de partijen staan". Maar een privénick mag toch (binnen de normale regels) alles zeggen?Dat bedoelde ik dus met dat ik ook buiten werktijd om de maatregel niet onder getroffen werknemers neus ging wrijven. Ik vind het verre van netjes in elk geval, of het nou mag of niet.
quote:Bambi schreef op 20 april 2010 @ 00:39:

En nogmaals, dan vínd je maar stom. Ik lig er niet wakker van. Wat Floor-van-het-Viva-forum daar ook van vind.Pffff ik wilde dat ik dat had....ik lig altijd wakker van wat Floor van iets vindt
Waar stáát dat, Delphicat? En dan nóg. Wél waarschuwingen uitdelen en dan als Angels zelf wél ergens offtopic geinen. Toegestaan of niet. Dat is net zo flauw als een bord havermout van 3 dagen oud.
Het verschil in off-topic gaan door forummers of engelen is dat wanneer een forummer off-topic gaat dat er dan meestal een kettingreactie van off-topic reacties van komt van anderen.

Bij een off-topic reactie van een engel heb ik dat nooit zo meegemaakt.

Maar goed ik denk dat je een waarschuwing of een tijdelijke ban wegens het off-topic gaan krijgt om zo te voorkomen dat een topic tenonder gaat aan jolige off-topic reacties.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:delphicat schreef op 20 april 2010 @ 00:39:

[...]

Maar mag Sarah niet vinden wat ze wil? Angel5 niet, die moet "boven de partijen staan". Maar een privénick mag toch (binnen de normale regels) alles zeggen?

Is niet erg handig als het hele forum weet wie je met je andere nick bent.

Zo las ik van de week - op een al gesloten topic - een argument waarom Engel vijf niet onpartijdig zou zijn ( ; iets met privéproblemen ) waarvan ik dacht " oeiiiii....... die komt vast effe keihard binnen en zie dat maar eens te ontkrachten " .
Wat ik ook niet deed was op kantoor een sigaret opsteken, om werknemers vervolgens mede te delen dat binnen roken volstrekt niet mag. Op straffe van schorsing.
quote:Bambi schreef op 20 april 2010 @ 00:42:

Waar stáát dat, Delphicat? En dan nóg. Wél waarschuwingen uitdelen en dan als Angels zelf wél ergens offtopic geinen. Toegestaan of niet. Dat is net zo flauw als een bord havermout van 3 dagen oud.

Maar ... off-topic ... bestaat ... niet ... in ... dit ... topic!!

Hoe duidelijk kan ik het schrijven? Ik heb het al in vele posts uitgelegd.

Nou ja, je wilt er niet aan en je wilt blijven volhouden dat angels hier off-topic gaan. Jammer, want dat vertroebelt een verder interessante discussie.
Jammer dat je het zo persoonlijk denkt te moeten maken, BAM. Moet ik jou de volgende keer als jij het ergens wel/niet mee eens bent ook op manier aanduiden? Flauw. Je hoeft het niet met me eens te zijn, hoor.

Ik vind het ook gewoon niet netjes. Voor Angel 5 gold ook dat ze het niet eens hoefde te zijn. Grapjes erover maken onder haar privé-nick vind ik een stap te ver.
Is het iemand wel opgevallen dat geen enkele angel off-topic is gegaan behalve in dit topic?

Waar het mag dus?

Omdat hier bijna alles mag?
quote:Bambi schreef op 20 april 2010 @ 00:37:

Je zou niet de eerste zijn die dan een ban kreeg, Floor. Ook the morning after. Daar gaat het me nu juist om. ik heb recentelijk 2 x een ban gehad om die reden en weet dus heel goed hoe glad het ijs is waar ik me op begeef.
Nogmaals, Dephicat, waar... staat.... dat.. ?
quote:Bambi schreef op 20 april 2010 @ 00:45:

Jammer dat je het zo persoonlijk denkt te moeten maken, BAM.

Ik maak niks persoonlijk Bam, ik reageer op je eigen posting.

In dit topic mogen angels meegeinen omdat er geen offtopic bestaat hier en er niet gemodderd wordt.

In elk ander topic zou ik het ook niet goedkeuren maar daar gebeurt het ook niet.

Toch?

Of heb ik iets gemist?
Dan zou je de eerste pagina van het moderator-topic op Actueel eens moeten nalezen, BAM. Ook Angels gaan offtopic en niet alleen op dit topic. Maar wel waarschuwingen uitdelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven