zelf chips maken
maandag 19 april 2010 om 22:39
Nodig:
4 grote aardappelen, 2 el zonnebloemolie, zout/paprika, bakpapier
Voorbereiding
Verwarm de oven voor op 200 graden celsius.
Schil de aardappels. Was ze en dep ze droog. Schaaf met een duschiller of kaasschaaf hele dunne schijfjes.
Bereidingswijze
Bekleed de bakplaat of braadslede met bakpapier.
Verdeel de aardappelschijfjes zo over het bakpapier dat ze niet op elkaar liggen.
Bestrijk ze met olie en strooi er wat zout of paprikapoeder over.
Laat ze 15-20 minuten in het midden van de oven goudbruin worden.
Draai ze eventueel even om met de keukentang (dit is wel aan te raden)
4 grote aardappelen, 2 el zonnebloemolie, zout/paprika, bakpapier
Voorbereiding
Verwarm de oven voor op 200 graden celsius.
Schil de aardappels. Was ze en dep ze droog. Schaaf met een duschiller of kaasschaaf hele dunne schijfjes.
Bereidingswijze
Bekleed de bakplaat of braadslede met bakpapier.
Verdeel de aardappelschijfjes zo over het bakpapier dat ze niet op elkaar liggen.
Bestrijk ze met olie en strooi er wat zout of paprikapoeder over.
Laat ze 15-20 minuten in het midden van de oven goudbruin worden.
Draai ze eventueel even om met de keukentang (dit is wel aan te raden)
maandag 19 april 2010 om 22:46
maandag 19 april 2010 om 22:57
Ja nou weet je. Ik ben ongesteld en dan heb ik de hele tijd zin in vanalles. Maar als ik echt alles zou opeten wat ik zou bedenken dat ik ga eten als ik ongesteld ben, dan zou ik dichtgroeien.
Maar de fantasie is ook lekker
En morgen heb ik nog steeds die zak aardappels en ik eet bijna nooit aardappels. Dus het wordt een chipsavontuur, met voorpret.
Maar de fantasie is ook lekker
En morgen heb ik nog steeds die zak aardappels en ik eet bijna nooit aardappels. Dus het wordt een chipsavontuur, met voorpret.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
dinsdag 20 april 2010 om 06:07
Doe het niet??
Shit, en ik wilde vanmiddag het thuis nog wel gaan proberen.. Weet je wat er mis ging?
En heeft iemand een idee of je een bepaalde soort aardappel moet gebruiken, of er het beste voor geschikt is? Kruimig, of juist stevig/vastkokend?
Ik ga het toch gewoon doen denk ik..
Spijker, jij al een poging gewaagd?
Shit, en ik wilde vanmiddag het thuis nog wel gaan proberen.. Weet je wat er mis ging?
En heeft iemand een idee of je een bepaalde soort aardappel moet gebruiken, of er het beste voor geschikt is? Kruimig, of juist stevig/vastkokend?
Ik ga het toch gewoon doen denk ik..
Spijker, jij al een poging gewaagd?
anoniem_40846 wijzigde dit bericht op 20-04-2010 06:09
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
dinsdag 20 april 2010 om 08:15
dinsdag 20 april 2010 om 09:38
quote:Brummetje schreef op 20 april 2010 @ 06:23:
Ik heb jaaaren geleden (basisschool) tijdens een partijtje eens zelf chips gemaakt. In een museum, waarvan ik niet weet of het nog bestaat. Weet nog wel dat ik het erg lekker vond! Volgens mij weet ik meteen wat je bedoelt: De Ontdekhoek! Wat was dat leuk hè, en het bestaat nog steeds in meerdere steden.
Ik heb jaaaren geleden (basisschool) tijdens een partijtje eens zelf chips gemaakt. In een museum, waarvan ik niet weet of het nog bestaat. Weet nog wel dat ik het erg lekker vond! Volgens mij weet ik meteen wat je bedoelt: De Ontdekhoek! Wat was dat leuk hè, en het bestaat nog steeds in meerdere steden.
dinsdag 20 april 2010 om 10:55
quote:Brummetje schreef op 20 april 2010 @ 06:23:
Ik heb jaaaren geleden (basisschool) tijdens een partijtje eens zelf chips gemaakt. In een museum, waarvan ik niet weet of het nog bestaat. Weet nog wel dat ik het erg lekker vond! Jaaaa dat heb ik ook eens gedaan! Zo leuk! Je kon er superveel proefjes doen, enige wat ik heb onthouden is die overheerlijke chips
Ik heb jaaaren geleden (basisschool) tijdens een partijtje eens zelf chips gemaakt. In een museum, waarvan ik niet weet of het nog bestaat. Weet nog wel dat ik het erg lekker vond! Jaaaa dat heb ik ook eens gedaan! Zo leuk! Je kon er superveel proefjes doen, enige wat ik heb onthouden is die overheerlijke chips