Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Catooo, mooie namen hoor! Dagmar vindt vriend heel erg mooi, komt ie steeds weer mee. Ik vind het leuk, maar niet dé naam.

Je kan best gelijk hebben, dat Rune vaker voor gaat komen. Zou ik niet erg vinden, zolang het maar niet meteen een top 10 naam wordt...

Fiorah, ik had ook nog nooit van de naam Rune gehoord, tot ik 'm zag staan op het bordje van iemand die bij de arrivals op een vliegveld stond, die wachtte op een Rune nogwat. Ik ging er toen meteen vanuit dat het om een vrouw ging, maar nu ik meer over de naam weet is de kans dat het om een man ging misschien wel groter.

Wat ik me nog wel afvraag: geeft Rune volgens jullie associaties met spiritualiteit en gebatikte jurken enzo? Niet dat daarmee iets mis is, maar het zou helemaal niet bij mij passen...
Nouke, S.S. zou ik denk ik niet doen. Hoewel, nu ik erover nadenk heb ik een vriendin met die initialen. Ik ken haar al sinds de brugklas, en het is absoluut nooit een issue geweest, ik geloof niet dat het ooit iemand is opgevallen.

Nova vind ik ook erg leuk, ik ken een meisje dat zo heet en sindsdien is de associatie met het programma helemaal verdwenen. Als ik Nova hoor, denk ik aan een leuk, pittig klein meisje.
En catooo, antwoord op jouw vraag: we weten al dat het een meisje wordt, een jongensnaam hebben we niet. Als het onverhoopt toch een jongen wordt hebben we geloof ik 3 dagen om iets te verzinnen
Persoonlijk vind ik rune niet zo heel erg leuk, heb er ook nog nooit van gehoord. Moet ook steeds aan ruïne denken (kweet ook niet waarom :-))

Ik vind liva mooi cattoooo :-)

de rest is ook leuk .. vind lies persoonlijk niks bijzonders
Zonnetje, bedankt voor je reactie. Ik heb me eerlijk gezegd wel afgevraagd of dat niet een associatie is die veel voor zal komen, ik moest er zelf ook aan denken.
quote:Catooo schreef op 19 april 2010 @ 11:31:

Ik vind June ook een mooie variant, maar heb wel de neiging om het op zn Engels uit te spreken en dat wil ik juist niet.

Brune vind ik stoer!

Wat leuk, ik heb nog geen kinderen maar heb al jaren de namen Rune en June ( Nederlands uitgesproken ) in mijn hoofd. June dan voor een meisje en Rune voor een jongen.

Je ziet ze bijna nooit hier
leuk dat er reacties op de naam Rune blijven komen, ik ben nog steeds nieuwsgierig naar wat jullie ervan vinden!
Ik vind rune niets, doet mij ook aan ruïne denken......
Hallo forumers,

een paar dagen voor de Rune discussie had ik hier ook om advies gevraagd, alleen heb ik nog niet de tip waar ik het wouw effect van een leuke meiden naam gekregen.

Mijn vriend en ik hebben een top 4 van wat wij mooi vinden.

Julia

Emma

Philein (e)

Carlijn

Julia en Emma zijn mijn toppers, maar te populair, alternatieven zoals Jula, Julie, Juliette en Emme vinden wij niet wat.

Philein (e) erg leuk maar heb het idee dat het een tijdelijke naam is en dat deze naam ergveel voor gaat komen.

Carlijn vind ik leuk maar heb er niet het wouw effect mee.

Verder vind ik Ninthe en Jolijn ook erg leuk, maar vriend vind dat niet wat..

Wie heeft er nog een idee?
@ love_star:

Wat dacht je van:

Nina

Nine

Nora

Noor

Juul

Ronja

Eva

Evi

Benthe

Rosalie

Roos

Iris

Lotus

Sara

Leah
Bij Rune denk ik trouwens ook aan runenschrift... June vind ik wel weer een leuke naam.
Nine is leuk, vind vriend niet

Noor (ah) vind ik gewelidig vriend niet

rest van de namen vallen af
Ik zal eens proberen om namen te bedenken die ik vind passen in het rijtje; Julia, Emma, Philein(e), Carlijn.

Karlijne

Cathelijne/Katelijne

Isabel(le/la)

Romée

Feline

Philine

Lieve

Leonore

Céline

Jolie

Joline

Jorinde

Jonna
Karlijne

Cathelijne/Katelijne

Isabel(le/la)

Romée

Feline

Philine

Lieve

Leonore

Céline

Jolie

Joline

Jorinde

Jonna

Sorry vallen allemaal af en vinden wij niet mooi
Over Philein (e) die naam komt volgensmij van het boek (en film) van ronald giphart, Phileine zegt sorry. Die naam heeft hij verzonnen omdat t lijkt ik Vilein, wat gemeen, vals, doortrapt betekent. het is een typisch giphadiaans woordgrapje.

ik zou mn kind dus nooit zo noemen...

rune ken ik als jongensnaam
lastig hoor ... namen verzinnen hihi,...

gelukkig hebben wij al een meisjesnaam.. maar een jongensnaam: werkelijk geen idee !
Wat een mooie namen komen er toch voorbij!

Ik vroeg om een naam in de richting van Fenna of Olivia..

Beiden namen kunnen het niet worden omdat ze al in onze kring gebruikt zijn.
Even over de initialen S. S.

Ik zou dat zelf niet kiezen. wilde hier eigenlijk Sophie als 2e naam voor dochter, maar haar eerste naam begint ook met een S, en ik had er gelijk een verkeerde associatie bij. Manlief had hetzelfde. Ik denk dan ook dat die link door veel mensen wel gelegd gaat worden.
senna?
@ Love Star

Florien/ Florine

Milou

Filou

Myrthe

Vianne

Amelie

Madelon

@ Elliza.... moelijk, ik vind Olivia en Fenna twee heel verschillende namen. Maar ik doe een poging!

Livia

Fenne

Mila

Fiona

Merle

Hanne

Meyra

Merel

Odilia

Benthe

Jenthe

Isa

Lina

Lara

Yara
Elliza; ik doe ook een poging in de richting van Olivia, Fenna...

Merel, Fara(h), Lisa, Britte/Britta, Tess, Anouk, Tamar, Vivien(ne), Suus, Lotta, Ruby, Amber, Manon, Ilse, Pleun.

Lastige combinatie van namen.. hoop dat je er iets aan hebt
Vandaag gelezen op de kraamafdeling: Nore. Ik vind het een mooie, lieve naam.
quote:Elliza schreef op 21 april 2010 @ 17:39:

Wat een mooie namen komen er toch voorbij!

Ik vroeg om een naam in de richting van Fenna of Olivia..

Beiden namen kunnen het niet worden omdat ze al in onze kring gebruikt zijn.

-Fiene

-Femke

-Livia

-Senna

-Lieve

-Henna

-Divia

-Riva

-Florine

-Feline

-Femmy

-Evita

-Liva
wat vinden Jullie van Juliette?

verder vind ik leuk uit de lijstjes die ik hier tegen kwam / overigens zijn die afgekeurd door vriend zucht

Nore

Florien

Livia

Jenthe

Merle
Ik vind Juliette mooi, lekker vrouwelijk, leuk. Hoe wil je het uitspreken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven