Meisjesnamentopic!
zondag 25 april 2010 om 12:48
Nog eventjes en ons gezin krijgt een kindje erbij. We hebben het nu lastiger om een naam te vinden dan bij onze vorige kindjes.
We willen geen namen die beginnen met E of L, om verwarring met de zussen te vermijden. En ook liefst minstens 2 lettergrepen, door de korte achternaam van mijn man.
Onze andere kinderen heten Eveline en Louise.
Dit zijn onze namen tot nu:
Manon
Amber
Rhune
Isabelle
Helene
We willen geen namen die beginnen met E of L, om verwarring met de zussen te vermijden. En ook liefst minstens 2 lettergrepen, door de korte achternaam van mijn man.
Manon
Amber
Rhune
Isabelle
Helene
zondag 25 april 2010 om 19:39
Ik ben het helemaal met Cejo eens. Helene en Isabel(le) passen het best bij de andere twee. Rhune vind ik echt heel anders. Manon en Amber vind ik wel leuk, maar niet zo bij de andere namen passen.
Nog een paar opties;
Rosanne
Floran(ne)
Kirsten
Carlijne
Frederiek(e)
Susanna (o die heeft cejo ook al genoemd zie ik)
Hedwig
Rosalinde
Annelie
Marjolein
Nog een paar opties;
Rosanne
Floran(ne)
Kirsten
Carlijne
Frederiek(e)
Susanna (o die heeft cejo ook al genoemd zie ik)
Hedwig
Rosalinde
Annelie
Marjolein
maandag 26 april 2010 om 10:48
quote:Pinkelotje11 schreef op 25 april 2010 @ 12:48:
Nog eventjes en ons gezin krijgt een kindje erbij. We hebben het nu lastiger om een naam te vinden dan bij onze vorige kindjes.
Manon
Amber
Rhune
Isabelle
Helene
Ik vind Isabel(le) ook de leukste!
Wat vind je verder nog van:
Olivia
Valerie
Annabel
Annemarie
Manoa
Mirthe
Julie
Karlien
Celeste
Feline
Manon
Amber
Rhune
Isabelle
Helene
Ik vind Isabel(le) ook de leukste!
Wat vind je verder nog van:
Olivia
Valerie
Annabel
Annemarie
Manoa
Mirthe
Julie
Karlien
Celeste
Feline
maandag 26 april 2010 om 19:33
Philou... hmm... Soort Milou, maar dan met Ph. Ik weet het niet.
Komt ook omdat de Filou variant me (als ik het lees) aan Filo-deeg doet denken... Maar het klinkt wel vrolijk
.
Voor Pinkelotje sluit ik me helemaal bij Cejo aan, inclusief de door haar genoemd opties. Hoewel ik eerder voor AnnAbel zou kiezen, maar dat is een detail.
Komt ook omdat de Filou variant me (als ik het lees) aan Filo-deeg doet denken... Maar het klinkt wel vrolijk
Voor Pinkelotje sluit ik me helemaal bij Cejo aan, inclusief de door haar genoemd opties. Hoewel ik eerder voor AnnAbel zou kiezen, maar dat is een detail.
woensdag 28 april 2010 om 13:42
quote:Nouke schreef op 28 april 2010 @ 08:59:
@Pinkelotje, wat vind je van HelenA?
Zijn zelf nog aan het twijfelen tussen Nova en Merle. Iemand nog andere suggesties??
Onze anders meisjes hun namen eindigen ook met een E.(Eveline en Louise). Dat is eigenlijk toeval, maar we willen het ook zo doen bij onze nieuwe spruit.
Nova en Merle vind ik allebei even mooi trouwens!
@Pinkelotje, wat vind je van HelenA?
Zijn zelf nog aan het twijfelen tussen Nova en Merle. Iemand nog andere suggesties??
Onze anders meisjes hun namen eindigen ook met een E.(Eveline en Louise). Dat is eigenlijk toeval, maar we willen het ook zo doen bij onze nieuwe spruit.
Nova en Merle vind ik allebei even mooi trouwens!
woensdag 28 april 2010 om 13:54
Pinkelotje; Zowel Isabelle als Helene vind ik prachtig bij de andere twee namen passen. Zelf ken ik twee meisjes die Isabel en Isabelle heten en zij worden bijna altijd afgekort tot Ies/Is of Isa, dus niet Belle. Natuurlijk kun je dat zelf wel doen hoor. Wat vind je nog van Philine, Elseline (wel weer een -e- als eerste letter) of Nicoline?
woensdag 28 april 2010 om 15:15
Ik heb al diverse leuke namen voorbij zien komen, maar het is nog niet DE naam. Maar waarschijnlijk ligt dat meer aan mij dan aan de namen.
Voor onze baby-op-komst zijn we op zoek naar een meisjesnaam. We hebben al een dochter: Noor.
Wat vinden jullie van Lotte? Is dat ook nog een leuke naam als ze straks 18+ is?
Ook staat Emma hoog ons lijstje.
Deze 2 namen staan alleen ook hoog op het populariteitslijstje.
Maar ik vraag me af hoe erg het is, dat het zo'n populaire naam is. Ik ken in mijn omgeving niemand die zo heet en ook op school bij mijn dochter heeft niemand die naam. Dus is dat echt zo erg? Als iedereen denkt "doe die naam maar niet, want die is zo populair" wordt deze natuurlijk steeds minder populair.
Ook vind ik Lara en Nina leuk, maar dat vind mijn man niets. Hij vindt Ilse leuk, maar dat kan ik niet zo goed uitspreken (ligt ook weer aan mij, hoor )
Voor onze baby-op-komst zijn we op zoek naar een meisjesnaam. We hebben al een dochter: Noor.
Wat vinden jullie van Lotte? Is dat ook nog een leuke naam als ze straks 18+ is?
Ook staat Emma hoog ons lijstje.
Deze 2 namen staan alleen ook hoog op het populariteitslijstje.
Maar ik vraag me af hoe erg het is, dat het zo'n populaire naam is. Ik ken in mijn omgeving niemand die zo heet en ook op school bij mijn dochter heeft niemand die naam. Dus is dat echt zo erg? Als iedereen denkt "doe die naam maar niet, want die is zo populair" wordt deze natuurlijk steeds minder populair.
Ook vind ik Lara en Nina leuk, maar dat vind mijn man niets. Hij vindt Ilse leuk, maar dat kan ik niet zo goed uitspreken (ligt ook weer aan mij, hoor )
woensdag 28 april 2010 om 16:00
Noor en ...
Lotte en Emma vind ik beide leuk, maar inderdaad niet super origineel. Ik zou me daardoor niet laten weerhouden om ze te kiezen hoor. Verder vind ik Ilse heeel leuk! Lekker ouderwets, fris en toch ook lief en stoer. Lara vind ik persoonlijk een beetje 'sloom', weet niet hoe dat komt. Nina vind ik leuk, alleen ook met een -N- aan het begin.
Wat ik verder leuk vind bij Noor is:
Roos, Fien, Julie, Lise, Julin, Rosa, Loes, Britt, Vera, Julia (ook populair), Anne/Anna
Lotte en Emma vind ik beide leuk, maar inderdaad niet super origineel. Ik zou me daardoor niet laten weerhouden om ze te kiezen hoor. Verder vind ik Ilse heeel leuk! Lekker ouderwets, fris en toch ook lief en stoer. Lara vind ik persoonlijk een beetje 'sloom', weet niet hoe dat komt. Nina vind ik leuk, alleen ook met een -N- aan het begin.
Wat ik verder leuk vind bij Noor is:
Roos, Fien, Julie, Lise, Julin, Rosa, Loes, Britt, Vera, Julia (ook populair), Anne/Anna