Mijn zusjes (20&16) en ik.....:'(

20-04-2010 18:47 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

De laatste tijd gaat het niet echt zo heel erg lekker thuis...Het is al iets van jaren, maar ik kan er steeds minder tegen....

Ik ben zelf 22 jaar en heb dus 2 zusjes van 20 en 16 jaar...De jongste is iig nog lekker puberaal....

We zijn alle 3 heel anders.......ik nog het meest van M en M. Zij trekken steeds vaker en meer met elkaar op....

Ik heb ADHD en dat is sinds mijn 17de ondekt. Daarvoor was het soms echt oorlog in huis....Later was het enigszins verklaarbaar, de ADHD zat er ook tijdens de oorlogen in huis. Niet om dat als smoes te hebben, maar het helpt niet echt....

We kunnen elkaar niet echt accepteren lijkt het...En niet echt lekker met elkaar omgaan...Soms gaat het ff goed en dan is het weer bal....

Ik kan moeilijk mijn mond houden....floep er soms dingen te snel uit. Dat is ook niet goed en is ook een leerpunt, blabla...

Maar het punt is dat puberzusje nu overal op reageert en oke het is een puber,, maar ik vind gewoon irri. Zie het als een aanval vaak, als stom e.d van mij....Zoiets....Heeft ook met vroeger te maken (gepest)

Ik vind dat gewoon moeilijk...vind ook dat ze soms gewoon dr mond moet houden er niet mee hoeft te bemoeien, maar het punt is we doen het alle 3...bemoeien....

Net is het weer niet goed gegaan. We gingen eten...Ik had mijn zusje van 20 nog niet gezien. Ze had geen make-up op, normaal wel...Niet dat het erg is, maar het is heel anders, dus ik floep eruit :'Je lijkt wel een lijk'......Oke dat was dus NOT DONE en stom...Maar zij reageert, mijn ma en dat puberzusje....dat mijn zusje van 20 nou reageert en vooruit van mijn ma snap ik het ook nog wel, maar waarom nou weer zo nodig puberzusje, oke ik weet het het is een puber...Ik heb toen niks meer gezegd, alleen dat ik dat vond. Was te koppig om sorry oid te zeggen....

Een paar minuten later pak ik wat uit de koelkast en zie dat de kookplaat nog aan staat...Dus ik zeg ow mam dat ding staat nog aan..En gelijk weer puber zusje 'Nou! dan zet je hem toch uit' Ik:'Ik heb het niet tegen jou dus hou gewoon je mond'....puberzusje 'ja maar ik moet het steeds maar aanhoren..'

Op dat moment barst bij mij de bom...Huil en 'schreeuw' dat ik er gek van wordt dat ik overal commentaar op krijg. toen zeiden ze allemaal dat ik dat ook veroorzaak oid...en mijn pa zei, soms moet je gewoon beter je mond houden (weet ik maar vind echt lastig) dus ik zeg ja maar ik zeg alleen maar wat ik voel..Ik vond toen beter om maar boven te eten waarop mijn pa zegt. Nee dat is lekker de makkelijkste weg kiezen, zoiets zei hij. Dus ik hou dan ook gewoon wijs je mond....

Ik weet echt wel dat ik ook niet heilig ben en lief en aardig altijd reageer.......maar ik weet het gewoon niet meer :'(

Ik wil heel graag oa door dit op mezelf , maar eerst een baan en dna hopen dat ik dan genoeg verdien om alles normaal te kunnen betalen.....

Hebben jullie tips......Volgens vriend moet ik nu gewoon maar lekker mijn mond houden, vooral tegen zusjes en kijken of dat helpt...

Sorry voor het lange verhaal.........en zeg aub eerlijk jullie mening ook al is dat lastig misschien omdat dit maar een korte versie is van al jaren strijd en heibel....

Bedankt, MMR
Het kan best kinderachtig overkomen......Ik weet het en vind dat ook........maar baal gewoon dat het steeds maar fout gaat....
God... jij klinkt ook nog een beetje als een puber.

Waarom heb je nog geen baan? Ik snap wel dat het thuis vervelend kan zijn als je al jaren in een soort ritme zit hoor, maar ik denk dat het enige dat je kan doen inderdaad weggaan en/of je mond houden is. Helaas..
Hmmm. Eerlijk gezegd lijk jij me allesbehalve een schatje. Misschien moet je eerfst eens heel hardwerken aan hoe je dingen formuleert. Hier kun je ook lessen in krijgen overigens. Verder magh je je even goed afvfragen hoe jij toegesproken wilt worden. Als je dat weet, ga je die modus maar fijn uitproberen op je zussen.

Ze mag dan een puber zijn, wellicht heeft ze domweg meer gevoel voor fatsoen dan jij. daar wel eens aan gedacht?

'je lijkt wel een lijk', tss waar haal je het vandaan. En jij bent degene die gepest is, dus jij OF ALL PEOPLE moet kunnen snappen hoe zoiets aan kan komen.

Ga eerst maar eens an jezelf werken, ipv hier te komen jammeren dat je zus zo puberaal is.
je lijkt zelf wel heel goed te weten waar het mis gaat, waarom werk je er niet aan? desnoods met professionele hulp.

Trouwens, die huis tuin en keuken situaties zijn volgens mij best normaal hoor.
Mijn mening? Ik wou dat ik nog contact met mijn zusje (18) zou kunnen hebben. Zij loopt steeds weg naar haar vriend. Ze heeft een hechtingstoornis en wordt nu onderzocht voor borderline. Ze kan maar 1 relatie onderhouden en dat is op dit moment haar vriend (die haar ook maar opstookt)..

Ik heb het contact met haar gestopt omdat ik dit na 7 jaar niet meer trek.. (ben nu 21).

En ja natuurlijk kan dit ook altijd weer erger.. maar wil alleen maar zeggen koester je zusjes ook al zijn ze puberend en vervelend en kattig.
Als ik dit zo lees doe jij niet onder voor je puberzusje, sorry. Maar waarom zoek je niet een kamer/appartementje voor jezelf?

Edit; zie nu dat je geen baan hebt en daarom geen eigen huis.
Ik vind het eigenlijk niet heel raar dat je jongste zusje reageert als jij tegen de ander zegt: je lijkt wel een lijk. Dat vind ik ook totaal geen pubergedrag, als iemand zoiets onvriendelijks tegen mijn zusje zou zeggen zou ik ook reageren.

De 'gevatte' opmerking over de kookplaat vind ik nou ook niet echt vallen in de categorie 'overal commentaar op krijgen'.

Steek eens je hand in eigen boezem MMR, je eigen reacties zijn niet geheel normaal (en de opmerking tegen je zus ook niet).
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik ben net klaar met school (2 maanden) en druk opzoek, maar ook vandaag bv weer afgewezen na 1 gesprek en meedraaien...

Ik ben idd zoals het iig lijkt ook nog wel een halve puber....Gedrag komt wss door het idee aangevallen te worden, al vanaf het begin van de ruzie...Sinds mijn 10de ofzo. Iig basisschool....Werd gepest en dat reageerde ik thuis af....Niet goed en mijn ouders zullen het nu ook allemaal niet goed meer weten :-S

Ik moet idd mijn mond houden, tot 10 tellen e.d.
Precies, lekker voor jezelf gaan zorgen. En leren dat je niet op alles en iedereen hoeft te reageren. Dat is voor jezelf en je omgeving een stuk prettiger.
ga lekker op jezelf.

en i.p.v. te zeggen dat de kookplaat nog aanstaat, kun je hem ook even uitdoen.

van zo'n opmerking zou ik ook flippen, denk ik.
Ik hoopte dat dit gezeik en gesar gewoon overging, maar zolang kinderen thuis wonen blijft dat dus zo?

Lekker dan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Er zijn heel veel jonge mensen die op zichzelf wonen en gewoon studeren. Die hebben ook geen baan, maar redden het uiteindelijk wel. Als het echt zo'n probleem is als jij schetst zou ik vandaag nog op zoek gaan naar een kamer/appartement/flatje.
quote:MMR schreef op 20 april 2010 @ 18:55:

Ik ben net klaar met school (2 maanden) en druk opzoek, maar ook vandaag bv weer afgewezen na 1 gesprek en meedraaien...

Ik ben idd zoals het iig lijkt ook nog wel een halve puber....Gedrag komt wss door het idee aangevallen te worden, al vanaf het begin van de ruzie...Sinds mijn 10de ofzo. Iig basisschool....Werd gepest en dat reageerde ik thuis af....Niet goed en mijn ouders zullen het nu ook allemaal niet goed meer weten :-S

Ik moet idd mijn mond houden, tot 10 tellen e.d.Dan zeg ik...een goede therapeut, een kamer/flatje, tijd om op te groeien kind! En dan te bedenken dat ik jonger ben dan jij.
Nou Livetti, dat is in jouw geval zo, maar hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden. Toch denk ik MMR, dat mensen jou soms ineens spuugzat kunnen zijn. Juist omdat je er alles maar uitfloept. Je bent 22. Ik vind het geen leuke opmerking die je hebt geplaatst en kan me voorstellen dat puberzusje voor haar andere zus op de bres springt. En misschien was het de druppel voor puberzusje, ondanks dat ze jonger is, heeft zij natuurlijk ook gevoelens tegenover haar oudste zus. En hoeft zij heus haar mond niet te houden. Ik wil je overigens niet affikken hoor, maar ik kan me voorstellen dat als dit de zoveelste (onbedoeld) kwetsende opmerking is, ze even genoeg van je heeft.
Als 22 jarige hoor je al lang en breed op eigen benen te staan, dus zoek een huis en een baan en laat je zusjes lekker hun ding doen, want nu zitten jullie elkaar veel te veel op de lip.

Dit komt vanzelf wel goed bij het ouder worden en dan ben je misschien zelfs wel blij met elkaar.
En idd, dat van die kookplaat, dat zou ik dus niet zeggen. Ik zou hem uit mijzelf uitgedraaid hebben.
quote:nazife schreef op 20 april 2010 @ 18:57:

[...]

Dan zeg ik...een goede therapeut, een kamer/flatje, tijd om op te groeien kind! En dan te bedenken dat ik jonger ben dan jij.Je hoeft niet in therapie omdat je constant in de clinch ligt met je zussen, hoor. Komt in de beste families voor. Gaat vanzelf weer over zodra je niet meer één badkamer deelt.
Behandel elkaar eens als volwassenen ook, tjee. Je krijgt straks ook collega's met wie je het niet altijd even goed kan vinden en misschien zelfs wel een collega hier en daar die je ronduit niet mag. Hoe ga je je dan gedragen?
Dat weet ik ook wel.....Mijn opmerkingen zijn ook niet alsof ik een schatje ben.......En ik had het niet mogen zeggen...Maar ja dat heb je allemaal wel eens, ook al ben je gepest of wat...Het gebeurd wel eens dat je dingen er uit floept en spijt krijgt...

Ik loop ook al bij een maatschappelijk werkster....en ik moet ook niet reageren en het persoonlijk opvatten ed. Dat zegt zei ook, net als alle anderen...

Maar nogmaals...Ik weet dat ik ook geen schatje ben...iig niet altijd tegen mijn zusjes....

En overal commentaar op krijgen...Dit is maar een vb...Ze ziet dat ik bij een huisvriend die toevallig hier tijdelijk woont, binnen loop, (hij had me geroepen, wist puberzusje niet, ging alleen niet gelijk) op dat moment was hij opeens aan de tel...Zusje ziet dat en zegt oooooow lekker stom, handig...Terwijl ze niet eens weet hoe en wat....of mee reageren als ik het tegen mijn ma heb en dan lekker kattig en ow wat ben je toch stom...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2010 @ 19:00:

[...]

Je hoeft niet in therapie omdat je constant in de clinch ligt met je zussen, hoor. Komt in de beste families voor. Gaat vanzelf weer over zodra je niet meer één badkamer deelt.Ben ik met je eens maar TO geeft aan bepaalde problemen te hebben die o.a. deze huis ruzies veroorzaken, en voor zover wij uit de OP kunnen afleiden heeft ze daar nooit echt iets aan gehad. Als je altijd dingen uitflapt en zo snel overstuur bent, is niet echt handig op werk en in relaties enzo.
Nou, MMR, klinkt redelijk normaal, hoor.

Volgens mij maak je het erger dan het is.
zo te lezen zijn jullie allemaal uitermate onvriendelijk naar elkaar. Als jij nou eens begint dat te veranderen, wie weet wat er dan gebeurt.
quote:MMR schreef op 20 april 2010 @ 19:01:

Dat weet ik ook wel.....Mijn opmerkingen zijn ook niet alsof ik een schatje ben.......En ik had het niet mogen zeggen...Maar ja dat heb je allemaal wel eens, ook al ben je gepest of wat...Het gebeurd wel eens dat je dingen er uit floept en spijt krijgt...

Ik loop ook al bij een maatschappelijk werkster....en ik moet ook niet reageren en het persoonlijk opvatten ed. Dat zegt zei ook, net als alle anderen...

Maar nogmaals...Ik weet dat ik ook geen schatje ben...iig niet altijd tegen mijn zusjes....

En overal commentaar op krijgen...Dit is maar een vb...Ze ziet dat ik bij een huisvriend die toevallig hier tijdelijk woont, binnen loop, (hij had me geroepen, wist puberzusje niet, ging alleen niet gelijk) op dat moment was hij opeens aan de tel...Zusje ziet dat en zegt oooooow lekker stom, handig...Terwijl ze niet eens weet hoe en wat....of mee reageren als ik het tegen mijn ma heb en dan lekker kattig en ow wat ben je toch stom..Maar,,,,kom op, dit is hartstikke normaal. Doet mijn zusje van 9 ook haha. En ik woon daar nieteens.
Je geeft aan dat je weet dat het aan jezelf ligt en dat je wat vaker tot 10 moet tellen. Dat werkt dus blijkbaar niet! Daar ben je nu toch inmiddels wel achter?

Hulp zoeken om hiermee om te gaan is het meest verstandig. Je kan je niet blijven verstoppen achter: ja maar, ik ben vroeger gepest dus daarom reageer ik zo. En je kan het ook niet op je adhd afschuiven vind ik. Ik ken genoeg mensen om me heen met adhd en die bekken hun zusjes echt niet op zo'n manier af hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven