LLS KMT GD

20-03-2010 09:44 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een nieuw topic. Alles komt altijd weer goed. Ook een van mijn motto's. Het bewijs zijn de opdracht van Lien nu, het feit dat ik zo goed in mijn vel zit na jarenlang tobben met werk, Pebblo die geen enge kanker heeft.

Laat het ook een hoopgevend motto zijn. Voor wie het nodig heeft.
Ja, die heb ik al eens uitgedeeld. Maar dan in een spaghettibus . Dan kun je ze de avond van tevoren al klaarzetten namelijk, zonder dat ze zacht worden .
O ja, en 10 jaar financieel onafhankelijk? Hoe dachten jullie dat voor elkaar te krijgen???? Dat lijkt me geen haalbare kaart.

Zijn er eigenlijk mensen hier op het topic die wél al een zomervakantie geboekt hebben? Wij ook nog steeds niet, Harrie ziet wel te pushen en te zoeken maar ik wil het geld er gewoon niet aan uitgeven.

Nog een nadeel van niet in loondienst: geen vakantiegeld .
Ja, hier. Tickets geboekt want we gaan weer 4 weken naar huisje in Spanje

Ik ga ook zo afsluiten. Nog even gebarencursus oefeningen afmaken (dat zat ik tussen het forummen door te doen, of eigenlijk officieel andersom natuurlijk ).

Goed trouwens dat je vanmorgen bent gaan hardlopen Morrie, ik vind 20 minuten ook al heel wat hoor! Duurde best even voor wij zover waren
Ik ben laatst ook voor het eerst geweest Morrie en weet precies hoe je voeten voelen. Best lekker hè?

Ik vind koekjes met een cijfer leuk!

Ik ga nu een zakje vullen met een glow in de dark dino en jip en janneke uitdeelmeuk. Vinden die PSZ kids vast prima!
Ik ga ook afsluiten anders wordt de traktatie nachtwerk. Het zijn nl 16 zakjes
Echt Mille? Ik vind het zo kort. Maar ik ren eigenlijk altijd 20 minuten. Daarna 25 minuten, en verder kom ik nooit want dan is er altijd wel weer wat waardoor ik maandenlang niet meer loop.

Ik vind het heel lekker voelen, mijn voeten. Ze tintelen ook een beetje en zijn warm. En dat heb ik niet vaak, warme voeten.

Wij gaan naar bed. Morgen geloof ik beetje regen. Jammer als het echt zo is.
Welterusten dus .
Wat crea Nathje, dat had je zomaar nog in huis? Ik vind het zeer gestructureerd.

Ik ga voor Dims traktatie cakejes bakken en versieren met snoepjes. Hij vindt het prachtig. Wat wel heel jammer is is dat hij vandaag de uitnodigingen voor zijn feestje heeft uitgedeeld, en zijn 'besteste vriend' kan niet komen. Die gaat op vakantie, had ik natuurlijk niet over nagedacht. En wat eigenlijk nog zieliger is is dat het mannetje nu niet meer op vakantie wil omdat ie naar het feestje van Dim wil. Heb teruggemaild dat we een privéfeestje vieren als hij weer terug is. Nog een keertje taart en speeltuin kan best.

En ik vind pedicure ook heerlijk, niet om er te zitten maar wel om van die heerlijke zachte voeten te hebben na afloop.

Over spaargeld zeg ik maar niks, wij zijn niet goed in sparen en de afgelopen periode heeft er flink ingehakt. Tien jaar gaan we in ieder geval niet redden .
Welterusten! Ik ben ook weer klaar met suffe gebarenmevrouw
Het is een goed idee dat je dus eigenlijk gewoon altijd goed moet nadenken over wat je te besteden hebt. Die tien jaar zullen maar weinig mensen halen, maar ik vind het wel een prettige manier van denken. Zelfs als je 30.000 euro spaargeld hebt (I wish) kan je niet jaren vooruit als het tegenzit zeg maar. Dat houdt mij wel in beweging. Heb nu ervaren hoe snel je spaargeld op kan zijn en dat je (wij in dit geval) dan echt geen gekke dingen doen.

Zag bij nieuwe school dat schoolgeld 165 euro is, per kind. Holy moly, deftige school. Hoop dat dat dan ook meteen voor alle schoolreisjes e.d. is, want ik vind het veel geld. Bij huidige school is het de helft, maar goed, dan moesten we geloof ik wel voor schoolreisje ook ineens 25 euro betalen.
O, 4 weken naar Spanje. Heel soms zou ik ook wel wilen dat wij in het onderwijs zaten, zodat je die zomervakantie echt vrij bent. Is wel slim als beide partners dan in het onderwijs zitten, anders heb je er nog niet zoveel aan.
Ja daar heb je gelijk in Lien, dat je het altijd in je achterhoofd moet houden. Wij moeten ook weer de broekriem strakker aantrekken. Hebben we een tijdje gedaan, maar nu laten we het weer slippen. Niet goed. Maar Sjaak is nog volop in onderhandeling over zijn nieuwe tarief en arbeidsvoorwaarden, dus daar schuiven we het steeds maar op. Onder het motto: komt wel goed. Maar is niet slim natuurlijk.

En vier weken naar Spanje, wat een heerlijkheid! Wij hebben ook nog steeds geen vakantie geboekt. Twijfelen ook nog tussen Frankrijk of laatste keer appartement van mijn moeder (nu het nog kan). Maar vraag is óf het nog kan, want het staat nu te koop. Nah ja, nog maar even wachten tot de onderhandelingen rond zijn. Komt goed .
Sjaak is er dus nog niet uit? Maar kennelijk heeft hij er wel vertrouwen in dat het losloopt, gelukkig maar.

En dat spaargeld, er was echt al een heel deel op sinds we hier zijn gaan wonen, maar nu we elke maand toch echt zo'n 1000 euro moesten overmaken voor vaste lasten aanvulling is einde ineens in zicht. En dat is benauwend. We hebben ook duur huis natuurlijk, maar ik zou hier ook graag willen blijven wonen . Maar goed, gelukkig nu weer opdracht, dus zal wel loslopen, maar merk dus echt dat wij niet veel hebben waarop we kunnen bezuinigen. Tweede auto zou weg kunnen, dat is luxe, maar we maken er ook echt veel gebruik van en ik zou er niet aan moeten denken thuis te moeten blijven, of alles op de fiets te doen met drie kinderen. Ik wil die luxe graag houden, dus nog maar even wat harder werken . Verder is, heb ik geloof ik wel eens eerder gezegd, de krant nog opzegbaar en de rest is echt boodschappen en kleren. Daar kan je prima naar kijken, maar we doen al niet heel gek volgens mij.

Ik zou lekker kiezen voor laatste keer in NL geloof ik, je zal het nog wel gaan missen denk ik.
Ach, dat is balen LLL, van dat beste vriendje.

De moeder van Schorries beste vriend meldde al heel lang geleden wanneer ze het feestje wilde gaan vieren, zodat wij het in onze agenda konden zetten. Als je beste vriend niet kan, is dat toch een domper. Maar een privefeestje is wel weer een goede oplossing. Hoe meer feest, hoe beter.

Als ik 30000 spaargeld zou hebben, dan zou ik toch mooi iets leuks gaan kopen. Ik hoef echt geen 30000 euro. 10000 vind ik fijn, als ik 20000 zou hebben zou ik me heel rijk voelen . Spaargeld voor 10 jaar zou dus 120000 euro ofzo moeten zijn? Nou, echt, dan woonde ik al in een ander huis en reed ik in een andere auto als ik dat zou hebben!

Het is waar dat het snel inteert, maar ik ben van mening dat er altijd op een of andere manier geld te verdienen valt, als het echt moet.

Ik ben tomatensoep aan het maken, van een ander recept dan ik normaal gebruik. Ben benieuwd, het ruikt best lekker.

4 weken naar Spanje, wat heerlijk! Ik ben volgens mij nog nooit langer dan 2 weken op vakantie geweest. 4 weken, dan wil je niet meer terug volgens mij .
Katja Schuurman schijnt aan het bevallen te zijn. Dit pleit vast niet voor me, maar ik vind dat toch wel spannend. Al is al bekend dat ze een dochter krijgt, dat is dan toch wel jammer.

Ik denk dat ze Emma gaat heten. Emma Romer. Of lijkt dat teveel op Emmer?
Oh spannend, ik vind Katja Schuurman leuk. Vind je het jammer dat ze een meisje krijg of dat het al bekend is ?

Ik ga het voortaan ook vantevoren vragen, ik moet het nog leren die kinderfeestjes... Als zijn andere vriendje (de enige van wie ik me voor kan stellen dat ze ook op vakantie gaan) ook niet kan ga ik het denk ik verzetten. Twee van de vijf niet is wel heel zielig.

Lekker tomatensoep! Ben wel benieuwd naar het recept, ik maak het ook altijd op dezelfde manier.

Nee, Sjaak is er nog niet uit. Zijn we aan het praten, maar hij laat niet veel los de laatste tijd, is ook echt heel druk. Dus ben benieuwd.
Haha, Morrie bezig met de celebs . En Emmer, die associatie had ik niet. Kan me wel iets voorstellen bij een klassieke naam, maar zou denken dat ze ietsje meer bijzonders kiest (Beatrijs ofzo ).

Mijn streven is ook niet financieel onafhankelijk te zijn hoor Morrie, maar stel dat het helemaal spaak loopt, ik zou het fijn vinden voldoende geld te hebben voor echt een jaar vooruit met vaste lasten en eten en dan ook nog met vakantie. Als dat ergens op een rekening staat, dan geef ik de rest uit aan leuke dingen. Maar voorlopig zitten we daar niet aan en heb ik ook vakantieplannen, dus zal het ook niet ineens ontstaan, die spaarrekening.
Hier checkte de moeder van Kiloknallers vriendin gelukkig ook of we er zouden zijn. En nu gaat ze het op een andere dag doen, want dat is precies in de vijf dagen dat we gaan kamperen. Denk ook echt dat Kiloknaller dan liever thuis had willen blijven. Gelukkig kan het nu alletwee, naar feestje van zijn grote liefde en kamperen.
O ja, fijn zou ik het ook vinden, maar voordat ik zoveel geld bij elkaar heb, zijn we echt jaren verder. Mijn eerste doel nu is weer 10000 te hebben. Dan ben ik al heel blij. Maar ik ben ook blij als ik eindelijk weer eens gewoon wat geld kan uitgeven zonder elk dubbeltje om te keren. En als we op vakantie kunnen.

Wat ik wel heb, is dat ik mijn verdiensten nu niet uit durf te geven. Ik laat het op de zakelijke rekening staan (alsof er al heel veel opstaat, alleen de archiveerklus , ik hoop dat eind van deze maand netjes betaald gaat worden door opdrachtgever. Dat geld niet uitgeven is ook een soort van sparen. Verder zit het er namelijk nog even niet in om geld apart te zetten.

Goh, ineens denk ik aan de Staatsloterij .

LLL, het soep recept komt uit de Allerhande van deze maand.
Oh ik zou het ook heerlijk vinden zoveel spaargeld, maar mijn doel is hetzelfde als dat van Morrie. Eeerst dat maar eens bij elkaar krijgen, en dan zien we dan wel weer verder. Als het weer begint te groeien vind ik het altijd wel een soort kick geven, dan gaat het sparen makkelijker omdat je gelijk resultaat hebt ofzo. En als we er zoals nu steeds wat afsnoepen lijkt het nutteloos.

Ik had ook een staatslot gekocht vorige maand, en wel 5 euro gewonnen. Yeah. Maar goed, als je niks koopt win je zeker niet .

Mijn stiefvader zit in een vliegtuig en mijn moeder is onderweg naar hier. Heel gezellig, want ik dacht dat ze morgen pas zou komen. Zij gaat dus ook koken, lekker makkelijk!
Ik word ook altijd blij als we 10k hebben, daarboven hebben we alleen gehad voordat we een huis kochten. Maar die 10 k is voorlopig nog heel ver weg, sterker nog, we zitten onder de helft, ik ben al blij als we weer boven die kritische 5000 euro zitten. Daarom wil ik dus ook niet met vakantie in de zomer eigenlijk, maar goed. Gelukkig hebben we de mei vakantie al betaald, dat scheelt weer .

We hebben net party & co junior gespeeld, heel erg leuk. Heeft dochter voor haar verjaardag gekregen. Kiloknaller kan -ondanks dat hij dus niet kan lezen- ook meedoen. Hij moest een cowboy tekenen en ik dacht dat dat nooit zou lukken, maar hij tekende vlotjes een paard met een poppetje erop en dochter riep meteen "cowboy". Zo grappig.
Anky leest hier vast mee, en die slaat stijl achterover als ze deze bedragen leest. Want Anky, ik weet dat jij echt nerveus zou worden van zo weinig spaargeld .

Nog een bizar verhaal trouwens. Kennis van mijn moeder is overleden in het buitenland van het weekend. Die kon dus niet naar huis gebracht worden doordat het vliegverkeer stil gelegd was. Dat is wel vervelend. Volgens mij komt hij nu pas naar huis, terwijl hij zondag overleden is. Zijn vrouw heeft hem dus niet eens gezien nog.

Ik ga op Koninginnedag weer verkopen. Misschien kan ik dan toch weer 70 euro op mijn spaarrekening zetten .

1e B-zwemles is ook weer achter de rug. Knorrie bleef zowaar rustig bij me zitten. We hebben het overleefd.
Wind, heb je nog nagedacht over het voor jezelf beginnen enzo?
Ach wat zielig voor die kennis. Dat is wel echt ellendig. Hier ook iets zieligs, we hebben een buitenlandse onderzoekster over de vloer, en haar man en twee kinderen zouden twee weken langskomen. Maar hij durft het nu niet aan, dus ze kwam hier vragen of ik haar kaartjes voor de Efteling (die ze al gekocht had) misschien kon verkopen aan vrienden of op marktplaats . Echt zo sneu, die kindjes zijn 6 en 3, ik zou echt niet een halfjaar zonder kunnen!
Ach wat sneu, en waarom vliegt zij in plaats daarvan niet naar hen toe? Zou ik dan doen geloof ik. En die kaartjes voor de Efteling, daar had ze zich dan vast op verheugd, zielig. Helemaal niets vergeleken met overlijden enzo, maar ik kan daar zelf ook helemaal treurderig van worden.

En repatrieren van lichaam zullen ze toch hopelijk wel met de hoogste prioriteit behandelen verder? Ik hoop het maar.

Ik ga eens kijken wanneer de af-zwem-data zijn, ik wil er ook vanaf zijn en eens bezien of er uberhaupt nog mogelijkheden zijn voor de zomer (als hij bijvoorbeeld volgende week moet proefzwemmen weet ik zeker dat het niet lukt, over een week of 6/8 geef ik hem wel een kans). En over geld gesproken, ik ben deze dagen toch heel materialistisch bezig op het forum: als ik uitreken wat dat diploma gaat kosten van Kiloknaller.... pffft, ik weet bijna zeker dat ik BNJMN lekker prive les ga laten geven .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven