Gezondheid alle pijlers

Slaap problemen

20-04-2010 23:02 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi

heb al vanalles geprobeert.

maar het wil niet echt lukken.

misschien iemand tips

zodat ik weer fijn kan slapen

gr
wat heb je al gedaan om lekker te slapen?
Heb je een huilbaby, een puppy, buren die aan luidruchtige seks doen, een snelweg (of Schiphol) in je achtertuin, een café in de straat, heb je moeite om in slaap te komen of dat je halverwege de nacht klaar wakker bent?
zo laat is het nog niet :-)
En kun je wat meer over je slaapgedrag vertellen? Slaap je bijv. een paar uutjes en kun je dna niet meer slapen?
Ik denk dat TO slaapt...
Ja, maar misschien wordt ze later weer wakker... ik slaap tot een uurtje of 3 ook prima, maar daarna begint het gespook.
hoi

op tijd naar bed dus elke avond op hetzelfde tijdstip.

zo een middeltje wat je kan kopen bij de kruitvat.

maar nog lag uren lang wakker op bed.

ging er dan weer uit op de bank lezen.

maar ook dan duur het lang voor ik sliep.

en om uurtje of 5 ben altijd weer wakker.

en vervolgens als ik er dan weer uit moet heb echt wallen onder me ogen en ben ik nog moe.
Het willen slapen en de gedachten van moeten slapen loslaten.

Slaap speelt zich voor een groot gedeeltje tussen je oren af.

Een mens kan best met weinig slaap functioneren, maar de angst van het te weinig slapen, maakt je moe.

Soms denk je dat je niet geslapen hebt, maar heb je het toch.

Kijk eens of je het boek "Beter slapen doe je zelf" van dr. Mommerts kunt vinden. Is een heel verhelderend boek over slaapproblemen.
Waarom zou je altijd op hetzelfde tijdstip naar bed gaan ?

Uren wakker liggen is toch ook niet fijn. Misschien is het dan beter om een uur of 1,5 later naar bed te gaan, wanneer je moe bent. Een paar glazen wijn als slaapmuts helpt ook prima.

Succes ermee
Regelmatig slapen kan wel helpen shirley, ik was vroeger net als TO. Met enige moeite heb ik het toen kunnen verbeteren naar iets regelmatiger en vroeger slapen(om 2 uur ipv 5) en nu probeer ik mezelf aan te leren echt op tijd(tussen 11 en 12) te slapen en om 7 uur op te staan en ik moet zeggen..wat een opluchting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven