Handen
donderdag 22 april 2010 om 20:43
Al enkele dagen heb ik een schrale,droge en rode huid op de rug van mijn handen naar de duim toe.
Lijkt op lichte eczeem.
Heb ooit in de winter wel eens zoiets gehad, maar nu kan ik het niet plaatsen. Was mijn handen wel vaak, ook met die ontsmettende spray. Maar dat deed ik altijd al. Heb echter wel enkele dagen geleden verrotte handcreme gebruikt, van die dikke goedkope.
Eigen handcreme helpt niet, iemand ervaring mee?
Las ook over Lanette van de apotheek.
Uiteraard als het blijft erger wordt huisarts, maar wil eerst zelf wat proberen.
Lijkt op lichte eczeem.
Heb ooit in de winter wel eens zoiets gehad, maar nu kan ik het niet plaatsen. Was mijn handen wel vaak, ook met die ontsmettende spray. Maar dat deed ik altijd al. Heb echter wel enkele dagen geleden verrotte handcreme gebruikt, van die dikke goedkope.
Eigen handcreme helpt niet, iemand ervaring mee?
Las ook over Lanette van de apotheek.
Uiteraard als het blijft erger wordt huisarts, maar wil eerst zelf wat proberen.

donderdag 22 april 2010 om 20:58
Niet teveel je handen wassen en al helemaal niet die handenreiningingsspullen et veel alcohol erin gebruiken. Gewoon wassen na wc-bezoek, voor het eten, evt na huisdieren en je handen zijn schoon genoeg.
Misschien dat 's nachts uierzalf of vaseline nog helpt om de schraalheid te verhelpen (handschoenen aan in bed ). Anders toch even naar je huisarts.
Misschien dat 's nachts uierzalf of vaseline nog helpt om de schraalheid te verhelpen (handschoenen aan in bed ). Anders toch even naar je huisarts.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 22 april 2010 om 21:54
Ik heb Glyca van dr Swaab en dat vind ik geweldig, maar is wel wat vettig. Ik heb door klussen in nieuwe huisje nu enorm droge schilferige rode handen en dan werkt deze creme super. Ik heb namelijk nog al een gevoelige huid dus dat klussen is niet zo geslaagd voor mijn huidje hihi. Sommige plekken zijn zo droog dat er wondjes ontstonden dus ben ook maar weer gauw aan het smeren gegaan.