Gezondheid alle pijlers

Handen

22-04-2010 20:43 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al enkele dagen heb ik een schrale,droge en rode huid op de rug van mijn handen naar de duim toe.

Lijkt op lichte eczeem.

Heb ooit in de winter wel eens zoiets gehad, maar nu kan ik het niet plaatsen. Was mijn handen wel vaak, ook met die ontsmettende spray. Maar dat deed ik altijd al. Heb echter wel enkele dagen geleden verrotte handcreme gebruikt, van die dikke goedkope.

Eigen handcreme helpt niet, iemand ervaring mee?

Las ook over Lanette van de apotheek.

Uiteraard als het blijft erger wordt huisarts, maar wil eerst zelf wat proberen.
Ga anders morgen gewoon even naar de apotheek of drogist. Die weten misschien wel een goede oplossing.
Waarom ontsmet je je handen zo vaak? Op een dag gaat de mensheid ten onder aan zijn eigen obsessieve queste naar überhygiëne.
Oh, in de winter als mijn handen er weleens ernstig aan toe zijn gebruik ik cream for chapped skin van Herôme. Wonderspul!
Verrotte handcrème?
Ik denk dat je ej handen te vaak wast en je desinfectiespul het ook helemaal uitdroogt.
Niet teveel je handen wassen en al helemaal niet die handenreiningingsspullen et veel alcohol erin gebruiken. Gewoon wassen na wc-bezoek, voor het eten, evt na huisdieren en je handen zijn schoon genoeg.

Misschien dat 's nachts uierzalf of vaseline nog helpt om de schraalheid te verhelpen (handschoenen aan in bed ). Anders toch even naar je huisarts.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik zweer bij Clarins handcreme...

Maareh kan het niet een contactexceem zijn (allergie die ineens opdoemt?) Beter niet al te lang aanklooien
Ik heb Glyca van dr Swaab en dat vind ik geweldig, maar is wel wat vettig. Ik heb door klussen in nieuwe huisje nu enorm droge schilferige rode handen en dan werkt deze creme super. Ik heb namelijk nog al een gevoelige huid dus dat klussen is niet zo geslaagd voor mijn huidje hihi. Sommige plekken zijn zo droog dat er wondjes ontstonden dus ben ook maar weer gauw aan het smeren gegaan.
Calendulan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven