En hier leuteren we weer lekker offtopic door ....

18-07-2007 15:38 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hier kan je offtopic in ieder geval lekker doorleuteren!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Zal eens kijken of een pincode instellen helpt.
Ik heb er geen last van hoor Mamzie, maar het kost je steeds geld, daarom zeg ik het. Verder maakt het me echt niet uit.

Bij beverwijk is volgens mij geen bos te vinden dus moeten we weer een stuk rijden om ergens te gaan wandelen. Zou het een idee zijn om haar van Beverwijk naar huis te laten lopen? Met de auto is het al een half uur rijden. hihihi. nee geintje hoor. Ik zal haar zo eens bellen wat we kunnen redden.
haha mamz ,

dat kind van jou smst gewoon in code !!!!

MV ,

hopelijk dat 't toch door gaat morgen , je had er je zo op verheugd.

Zal voor je duimen.

Wat ben je trouwens laat met boodschapjes doen, je wist zeker nog niet wat je ging eten ?!

Ik ben vanmiddag lekker naar de markt geweest, verse groenten gehaald en verse noten. jammie jammie.

daarna ff koffie gedronken op terras , was goed vertoeven overigens in 't zonnetje.

Wat hebben jullie gegeten ? Ik een omelet met ham en kaas.

Tja ik moest wel , vriend is naar z'n kids dus moest ik alleen eten terwijl we anders uit eten gaan.

gaan jullie nog iets bijzonders doen vanavond?

ik heb iets van 10 dvd's meegenomen dus ik kom de avond wel door ...........
Nou, die pincode werkt dus niet, of ik moet mijn telefoon uitzetten. Da's ook niet handig. Weet jij of het bestaat, een functie waardoor de telefoon beveiligd wordt na vijf minuten niet gebruiken of zo? Gewoon blokkeren heeft geen zin, die lui weten allang dat als je de telefoon openschuift, die is gedeblokkeerd.
Ik heb een hamburgertje op. Daarna een broodje met sardine in tomatensaus, maar dat was niet te vreten. Snel een hapje hamburger gepikt van Muis en Middelste, die net voor het eten waren weggelopen.
Er bestaan wel "codes voor kindersloten" maar ik weet niet precies hoe. Op mijn mobiel en tv kan het iig wel. Anders moet je maandag bij je profider op hun site "call me back" button aanklikken, kan je het vragen en kost het niets.

Ik zou Kofta eten. Ik een pak teriyaki geruild bij de supermarkt, kom ik thuis, ben ik courgette vergeten mee te nemen. Nou geen zin meer om te koken. Dus als ik honger krijg word het een broodje. En de bolletjes waren ook op dus daar baalde ik ook van. Maar misschien doe ik een verpakt ovenstokbroodje anders hoor, heerlijk met osseworst en honingmosterd, evt. nog een sjalotje, peper en een amsterdams uitje.
Ik zend mijn courgette op de vliegpost.

Geen idee wat ik met het ding moet doen. Ja, kleine schijfjes frituren, maar of dat zonder lekkere saus etc. lekker is...
Stuur ik mijn Knor pak Kofta op. Mamzie, dat is zo lekker, met gehakt staafjes en tomaat en rijst. Dat moet je echt eens proberen.

Net vriendin gesproken. We hebben een compromis. Zij wilt hoe dan ook een uur in de natuur zijn. Als mijn voeten het redden ga ik mee, zo niet gaan we eerder naar huis.

Ik heb sinds maanden iets raars aan mijn voeten en op internet kan ik er niets over vinden. Ze zijn overgevoelig. Het voelt alsof er de hele tijd iemand met spelden in prikt. Als ik op platte ruime schoenen loop heb ik na 15 min. dat ik "mank" loop van de pijn eraan, na een half uur krijg ik overal blaren. Zelfs het dekbed op mijn voeten doet al pijn. Snappen jullie nu ook hoe ik Bo s'ochtends vervloek als hij in mijn tenen bijt? Maar hij bijt altijd in mijn voeten dus ook met 30 graden had ik mijn dikke sloffen aan want ik vlieg letterlijk tegen het plafond van die scherpe tandjes.
Dat verbaasd me ten zeerste ; had allang gedacht dat MV je al een paar lekkere receptjes had toegespeeld.

Ik gebruik een gourgette eigenlijk ook meestal alleen in een roerbakschotel hoor.

Maar je kunt hem ook vullen met rul gebakken gehakt , champignons, paprika , uitje, beetje tomatenpuree en beetje tabasco.daarover heen geraspte kaas en dan in de oven, net als een gevulde paprika.
Hé dat is raar MV , heb ik ook nog nooit van gehoord hoor.

Kan me wel voorstellen dat je die dikke pantoffels preventief draagt ja.

En nu maar hopen dat die voetjes van jou je uitje morgen niet verpesten.

Wat is kofta en hoe maak je gehaktstaafjes ? gewoon zoals een balletje gehakt maar dan een andere vorm?
Kofta is een grieks recept, ik zal het morgen hier neerzetten. Ik heb nog wel een recept, tapas recept met courgette"bootje".

Pittige courgettebootjes

Ingrediënten (30 stuks):

5 grote courgettes

1 grote tomaat (fijngehakt)

2 fijngesnipperde lenteuitjes

1 eetlepel peterselie

½ kop geraspte kaas (1 kop = ca. 250 ml)

Bereiding:

Snijd de courgettes in 3 gelijke stukken en snijd elk stuk weer in de lengte door. Hol ieder stuk uit met een theelepel.

Kook de courgette 3 minuten in zacht kokend water. Giet af en laat onder koud water afschrikken. Dep de courgette vervolgens droog met keukenpapier.

Meng de overige ingrediënten in een kleine kom. Verdeel het mengsel over de bootjes en zet ze ca. 10 minuten onder de gril tot de kaas gesmolten is.

Leg de bootjes op een schaal en serveer ze direct.

En verder met gehakt te vullen enz.
Ik ga het morgen of overmorgen maken met dit pak omdat ik 2 pakken heb gehad van mijn moeder die ik heb omgeruild.

Maar ik maak graag en vaak grieks eten en heb 2 grote kookboeken met grieks eten.

Die gehakt rolletjes zijn met kruiden in een langwerpig rolletje gemaakt. En er zit voor de rest tomaat en courgette in. Samen met kofta rijst. Lekker gekruid en je kan het lekker combineren met een salade, komkommer(salade), tzaziki en stokbrood.

Echt heerlijk.
Moge,

Iedereen nog even een fijne dag toewensen. Ik ga even douchen en dan naar mijn vriendin. Het is hier schitterend weer dus ik heb er zin in.

Fijne dag en tot later ....
Have fun. Ik zit te dubben tussen 'het is een puinhoop in mijn huis' 'lekker in de zon zitten' en 'mama, mogen we alstjeblíeft naar het bos'.

Eerst maar een bak koffie.
Goedemorgen

Veel plezier Myleen, enne als je dit nog leest, Kennemerduinen zijn ook vlak bij en erg mooi. Geniet ervan en niet de hele ZM leegkopen

Mamz, naar buiten gaan, poetsen kan morgen ook wel weer. Gisteren ook heerlijk gewandeld, echt lekker. Vandaag dus wat verplichtingen dichter bij de deur.
Het zal inderdaad wel lekker naar buiten worden. Maar wanneer ik poets, geen idee. De Mount Everest aan rommel voor me, en ik ben geen bergbeklimmer. Al weken zo niet maanden.
anoniem_37392 wijzigde dit bericht op 07-10-2007 15:12
Reden: minder cryptisch hoop ik.
% gewijzigd
Hee Mamz, nu ben je iets te cryptisch voor mij hoor

Gewoon genieten van elke dag en vooral van de mooie dagen. Zo en nu zal ik me toch maar wel eens op de huish.verplichtingen storten. Het is echt erg hier!
Mamz ik hoop dat je lekker de bossen in gaat , laat de boel de boel en geniet van het mooie weer.btw ; bovenstaand was ook voor mij té cryptisch !!

Zonlicht, jij hebt jezelf hh.taken opgelegd.....oei zal niet meevallen hoor met dit heerlijke najaars zonnetje.weet je t wel zeker ???

MV is lekker de zw.markt op en ik hoop dat haar voeten niet voor spelbreker gaan spelen.

Ik ga vanmiddag lekker een terrasje pikken en vanavond lekker uit eten.
Ben toch maar met een doekje en een bezem door mijn huis gegaan, en de afwas gedaan.

Die afwas: dat is een dagelijks drie maal terugkerende ramp. Geen wonder dat ik geen puf meer kan vinden voor de rest van het huishouden.

Zonnetje schijnt lekker nu.
Ik ben zooooo moe. Het was heerlijk weer en reuze gezellig. Ik had maar mijn winterbergschoenen aangetrokken want andere schoenen gaat niet lukken. Waar ik eigenlijk voor heen wilde, iets voor mijn nagels, ben ik niet voor geslaagd. Was er wel maar was 50 euro. Vind ik te duur. Wel heb ik een joggingbroek voor 3,50, een tshirt voor 7 euro. En boxjes voor mijn pc 10 euro. Die man sprak geen ned. en ik geen turks maar hij knikte ja toen ik vroeg of het voor de pc was. Nu zit ik ermee voor me, zit er geen stekker aan voor in het stopcontact dus ze doen het niet. Morgen maar mee naar een zaak gaan. Balen. Mijn vriendin was zo moe dat ze niet meer wilde wandelen. Ik blij. Ze heeft mij nog heel lief Lavendel meegegeven voor vanavond met mijn voeten in een emmer te zitten. Ook kreeg ik vandaag een kadobon voor de voetendokter. Dus ik ga morgen meteen bellen. Dus vanavond onder GV ga ik met de voetjes in water zitten.

Hebben jullie ook lekker genoten van de zon? Het was poepie druk daar, niet normaal. Je zou denken dat die mensen toch lekker naar het strand gaan? Door die drukte zijn we niet overal geweest maar op een gegeven moment heb je ook geen zin meer. Veel van het zelfde en irritante mensen. Het Tokkie gehalte lag denk ik op 99% dus je kan er wel wat bij voorstellen.
hoi hoi ladies....

grmmmmblszer!!!

de dag die zo mooi begon ....

mannen !!!! *censored*
Ruzie???

Wat lief en lekker, Mleen, je voetjes in de lavendelolie.

Ik heb een abonnement op koppijn.
vandaag heerlijk met de hond naar de andere kant van het dorp gefietst met de hond om bij de voetbal te kijken, na de wedstrijd even naar mijn schoonouders gefietst , daarna de hond thuis gebracht,

had met yamman afgesproken dat ik hem zou zien in t cafe ....

dus ik weer op t fietsje terug naar de kroeg ...

zegt hij : hey fijn dat je er bent , ik wilde net naar huis gaan (lam , strontlam)

verders natuurlijk geen hoeja in de kroeg, zelfde koppen zelfde verhalen , alles wat ik dus al weken niet gemist had....

dussss monsieur ging naar huis, ik had mijn drinken nog niet op dus ik ging een 15 minuten later dan ook maar naar huis ..

kom ik thuis

ligt hij al te slapen.
t zal niet de eerste keer wezen ... dusssss ik heb zo een vermoeden

dat ik de acceptgiro van zijn contributie niet betaal....

en dat hij volgende week gewoon "gezellig" thuis blijft!
Bright side: je hebt in elk geval geen dronkemansruzie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven