Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
precies Yas. En om daar nu weer nieuwe regels etc voor te verzinnen heeft geen nut. Zoals ik al eerder zei, het is zoals het is.
quote:dangeensuus schreef op 23 april 2010 @ 17:49:

precies Yas. En om daar nu weer nieuwe regels etc voor te verzinnen heeft geen nut. Zoals ik al eerder zei, het is zoals het is.

Correct. 10 jaar geleden was het zo en als je over 10 jaar nog hier bent, is het nog steeds zo.

Some things never change.

En dat hoeft ook niet. Houdt het allemaal levendig.
Geen bijzonderheden
Anyway, als ze een troll was, had ze me te pakken en ben ik erin getrapt.
Geen bijzonderheden
Ik voel toch echt verbazing over de coulance die sommige mensen voelen ten op zichte van het slaan van een kind.

Al weet ik heus dat meningen op een forum verschillen over allerlei zaken.

Anno 2010 nog vinden dat slaan van kinderen te bagatelliseren valt, dan leef je imo in het verkeerde jaartal.

En in de herhaling, toen ik gisteren in mijn bed kleine frummel van 5 aantrof, draaide mijn maag toch even om met het gegeven dat een soortgelijk exemplaar en jonger, geslagen wordt met een houten lat.

Waar vader nota bene nog al eens bij staat te huilen, dus hoe "valt wel mee" is het dan?
quote:Dana schreef op 23 april 2010 @ 17:30:

En omdat vast niemand meer terugleest in dit topic herhaal ik mezelf maar weer eens (p114 was dit):

Je kunt zo iemand vragen stellen ('niet vaak', hoe vaak is dat dan? is dat dagelijks of eens per 5 jaar of iets ertussenin?). Je kunt erover discussiëren en zeggen dat je het er niet mee eens bent. Je kunt aanvoeren waarom je het mishandeling vindt. Misschien kun je (mij bijv.) dan zelfs overtuigen. Maar daar zijn al die overdrijvingen helemaal niet voor nodig. (Mij zal je daar bijv. zeker niet mee overtuigen, integendeel.)

Mijn punt is dus steeds dat je hier niet over kunt discussiëren, aangezien het mishandeling is volgens de wet. Elke vorm van fysiek geweld tegen kinderen (slaan dus) is mishandeling

En natuurlijk zijn er dan uitzonderingsgevallen, waarbij het volgens de letter van de wet verboden is, maar toch wel meevalt. De gevallen 'een reflexmatige tik op de vingers toen mijn kind richting de oven greep', 'een eenmalige tik op de billen tijdens een monsterlijke driftbui in de peuterpuberteit, waarna men is gaan nadenken hoe hiermee op een betere manier om te gaan', etc.

Maar dit lijkt me toch een hele andere orde.

Het stelselmatig (en of dat 1x per week of 1x per maand is doet niet ter zake) met een liniaal slaan, met als doel pijn te doen (het kind moet het wel voelen; 'zo dat het brandt, maar geen tekens achterlaat') en angst in te boezemen, is gewoon duidelijk kindermishandeling.

Als je twijfelt, bel dan maar eens met het AMK, wat die er van vinden.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 17:43:

Ik zag dat iemand, misschien de angel wel, in een eerdere posting het woord heksenjacht gebruikte en in mijn ogen was het ook echt niet meer dan dat.

Precies het woord dat ik ook steeds in gedachten heb. Overal waar MrsC een posting deed, ongeacht het onderwerp, werd ze achtervolgd en tot reageren geprovoceerd. Niet vaak heb ik een forummer zulke inpertinente vragen en oprmerkingen zien incasseren. Wat ze overigens correct en geduldig deed.

Ben bovendien eerlijk gezegd hoogst verbaasd dat in een groep goed ontwikkelde en ruimdenkende vrouwen voor wie niet veel 'te gek' is, de rijen zich zo benauwend sluiten als het om een andersdenkende en anderslevende gaat. (En nee, dan heb ik het niet alleen over die tik met het liniaaltje, want al vanaf het eerste moment dat MrsC openheid gaf over haar overtuigingen werkte al als een rode lap op een horde forumstieren). En dat een andere levensstijl, die wellicht niet te begrijpen is voor menigeen, betiteld wordt als 'ziek' of 'eng'.

Enfin, MrsC is dus een troll. Het zij zo. Het was in elk geval een interessante en hij/zij heeft die trollenrol uitstekend gespeeld. Dat dan weer wel...
quote:iry schreef op 23 april 2010 @ 17:53:

Ik voel toch echt verbazing over de coulance die sommige mensen voelen ten op zichte van het slaan van een kind.

Al weet ik heus dat meningen op een forum verschillen over allerlei zaken.

Anno 2010 nog vinden dat slaan van kinderen te bagatelliseren valt, dan leef je imo in het verkeerde jaartal.

En in de herhaling, toen ik gisteren in mijn bed kleine frummel van 5 aantrof, draaide mijn maag toch even om met het gegeven dat een soortgelijk exemplaar en jonger, geslagen wordt met een houten lat.

Waar vader nota bene nog al eens bij staat te huilen, dus hoe "valt wel mee" is het dan?

Ik ben tegenwoordig ook zo'n watje dat mijn maag ervan omdraait.

Indien de kids van haar niet bestaan, dan zijn er genoeg andere kinderen bij wie dit gebeurt.
Geen bijzonderheden
Idd Yas, en die andere mensen hoeven niet te denken dat wat ze doen oke is, gesteund door de postings van o.a. MrsC.
@Chameleon: Uiteraard reageerde ze geduldig, het ging namelijk helegaar niet om haazelf aangezien zij enkel een rol speelde.
quote:minny schreef op 23 april 2010 @ 17:58:

@Chameleon: Uiteraard reageerde ze geduldig, het ging namelijk helegaar niet om haazelf aangezien zij enkel een rol speelde.Wel erg bijbelvast. Goed ingelezen!
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 17:35:

Dana, ik kan dat niet normaal vinden, peuters op de billen meppen met een linieaal, de ene is nog niets eens 2.

Als ze al bestaan, eigenlijk.

Eensch met Minny dat dit nooit gebagattaliseerd mag worden.

Ik vind het ook niet normaal; en als ik irl zulke mensen tegen zou komen zou ik er heus een discussie over aangaan.

Maar voor mij zit er nog een heel erg groot gebied tussen bagatelliseren en overdrijven. En ik denk dat geen enkel kind erbij gebaat is als grote mensen doorschieten naar 1 van die beide extremen (van bagatelliseren of schromelijk overdrijven).
dana wijzigde dit bericht op 23-04-2010 18:06
Reden: typefouten
% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:minny schreef op 23 april 2010 @ 17:58:

@Chameleon: Uiteraard reageerde ze geduldig, het ging namelijk helegaar niet om haazelf aangezien zij enkel een rol speelde.Dan heeft hij/zij die rol (wat toen nog niet bekend was) dus correct en geduldig gespeeld en zich niet laten verleiden tot gescheld en om-zich-heen-trapperij. Dat viel mij tenminste op.
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 18:00:

[...]

Wel erg bijbelvast. Goed ingelezen!Misschien is ze zelf wel zo opgegroeid en heeft ze daar een flinke tik (van een liniaal) aan overgehouden...
quote:Chameleon schreef op 23 april 2010 @ 18:01:

[...]

Dan heeft hij/zij die rol (wat toen nog niet bekend was) dus correct en geduldig gespeeld en zich niet laten verleiden tot gescheld en om-zich-heen-trapperij. Dat viel mij tenminste op.Ik gok hij.
quote:Chameleon schreef op 23 april 2010 @ 18:01:

[...]

Dan heeft hij/zij die rol (wat toen nog niet bekend was) dus correct en geduldig gespeeld en zich niet laten verleiden tot gescheld en om-zich-heen-trapperij. Dat viel mij tenminste op.En daarmee wil je zeggen....?
quote:dangeensuus schreef op 23 april 2010 @ 18:02:

[...]

Ik gok hij.Kan heel goed. Ik zou de onderbouwing van Naomi willen weten, waarom kreeg ze een onderbuikgevoel en wat heeft ze achter de schermen aangetroffen.
Geen bijzonderheden
quote:Chameleon schreef op 23 april 2010 @ 17:54:

[...]

Precies het woord dat ik ook steeds in gedachten heb. Overal waar MrsC een posting deed, ongeacht het onderwerp, werd ze achtervolgd en tot reageren geprovoceerd. Niet vaak heb ik een forummer zulke inpertinente vragen en oprmerkingen zien incasseren. Wat ze overigens correct en geduldig deed.

Ben bovendien eerlijk gezegd hoogst verbaasd dat in een groep goed ontwikkelde en ruimdenkende vrouwen voor wie niet veel 'te gek' is, de rijen zich zo benauwend sluiten als het om een andersdenkende en anderslevende gaat. (En nee, dan heb ik het niet alleen over die tik met het liniaaltje, want al vanaf het eerste moment dat MrsC openheid gaf over haar overtuigingen werkte al als een rode lap op een horde forumstieren). En dat een andere levensstijl, die wellicht niet te begrijpen is voor menigeen, betiteld wordt als 'ziek' of 'eng'.

Enfin, MrsC is dus een troll. Het zij zo. Het was in elk geval een interessante en hij/zij heeft die trollenrol uitstekend gespeeld. Dat dan weer wel...

Grappig zeg. Met de constatering dat MrsC een troll is, wordt namelijk precies het hele punt van rode lap op een stier verantwoord. Dat is precies waar MrsC op úit was namelijk en kijk eens aan: ze wist precies op de juiste knoppen te drukken.

Tuurlijk vond er een heksenjacht plaats en tuurlijk werd er gezogen. DAT WAS IMMERS HAAR ENKELE EN ENIGE DOEL HIER!!!

Als we dat op basis van haar huidige postgedrag niet hadden gedaan, dan had zij haar postgedrag wel zó aangepast, dat we het alsnog gedaan hadden. DAT is wat een troll doet namelijk!

Joehoe! Wakker worden!
quote:minny schreef op 23 april 2010 @ 18:02:

[...]

En daarmee wil je zeggen....?Dat het zuigen, drammen, provoceren en beschimpen dus niet zozeer door deze troll werd gebezigd, als wel door degenen bij wie de rode lap, die hij/zij opriep, alle redelijkheid wegnam.
quote:Chameleon schreef op 23 april 2010 @ 18:06:

[...]

Dat het zuigen, drammen, provoceren en beschimpen dus niet zozeer door deze troll werd gebezigd, als wel door degenen bij wie de rode lap, die hij/zij opriep, alle redelijkheid wegnam.

Trollen willen dat opwekken en daar is deze in geslaagd.

Q:
Geen bijzonderheden
Ik wil niet heel vervelend doen hoor chameleon maar de meesten die verbannen zijn gisteren zijn niet verbannen omdat ze MrsC belachelijk maakten/ drammen/zuigen etc maar doordat ze een doodeenvoudige vraag stelden aan One nadat One een enorme lap tekst had neergegooid in haar mod topic. Vervolgens heeft ze een ieder die daar op reageerde een ban gegeven ( totdat ze bij 12 was aangekomen en in bad ging)
quote:Chameleon schreef op 23 april 2010 @ 18:06:

[...]

Dat het zuigen, drammen, provoceren en beschimpen dus niet zozeer door deze troll werd gebezigd, als wel door degenen bij wie de rode lap, die hij/zij opriep, alle redelijkheid wegnam.Wat exact het doel van een troll is.
quote:qwertu schreef op 23 april 2010 @ 18:06:

[...]

Grappig zeg. Met de constatering dat MrsC een troll is, wordt namelijk precies het hele punt van rode lap op een stier verantwoord. Dat is precies waar MrsC op úit was namelijk en kijk eens aan: ze wist precies op de juiste knoppen te drukken.

Tuurlijk vond er een heksenjacht plaats en tuurlijk werd er gezogen. DAT WAS IMMERS HAAR ENKELE EN ENIGE DOEL HIER!!!

Als we dat op basis van haar huidige postgedrag niet hadden gedaan, dan had zij haar postgedrag wel zó aangepast, dat we het alsnog gedaan hadden. DAT is wat een troll doet namelijk!

Joehoe! Wakker worden!Precies.
Dana, ik heb stelselmatig je posts in deze discussie genegeerd, omdat ik geen discussie in een discussie wilde gaan voeren en ik de andere kwestie nét even belangrijker vond dan de misselijkheid benoemen die jouw posts bij me opriepen. Maar werkelijk, ik had jou vrij hoog zitten als forummer en ik vind dat je vaak verstandige dingen zegt, maar als het aankomt op kindermishandeling dan snap ik niet dat je het je strot uit krijgt om daar nog op wat voor manier dan ook nuances in te zien. Dat snap ik van One niet en dat snap ik van jou niet, dat snap ik namelijk van NIEMAND.

En al die vergezochte dingen die je er aan de haren bij trekt, die doen verder in deze discussie niet ter zake lijkt me. Het gaat hier niet om vreemdelingenhaat, het gaat niet over de PVV, het gaat hier niet over kinderen die een diagnose en/of medicijnen krijgen, maar het gaat hier om het stelselmatig pijn toebrengen aan kinderen. De wet is daar heel duidelijk over. En ik had toch echt oprecht vanuit mijn tenen gehoopt dat over dát punt, dat het stelselmatig tuchtigen van kinderen -of van willekeurig wie trouwens- geen discussie zou zijn over of dat wel of niet onder kindermishandeling valt. Dat je over een klap uit machteloosheid kunt discussiëren: soit. Maar stelselmatig met een latje slaan met nota bene de intentie om pijn te doen, dat is mishandeling. Punt.
quote:Dana schreef op 23 april 2010 @ 18:01:

[...]

Ik vind het ook niet normaal; en als ik irl zulke mensen tegen zou komen zou ik er heus een discussie over aangaan.

Maar voor mij zit er nog een heel erg groot gebied tussen bagatelliseren en overdrijven. En ik denk dat geen enkel kind erbij gebaat is als grote mensen doorschieten naar 1 van die beide extremen (van bagatelliseren of schromelijk overdrijven).

Mijns inziens overdrijf je niet als je dit kindermishandeling noemt.

Dat er ergere vormen van kindermishandeling zijn, lijkt me duidelijk. Maar ook dit valt onder kindermishandeling.

Het 'een andere opvoedstijl' of 'overtuiging' noemen vind ik bagatelliseren.

De definitie van kindermishandeling van het AMK:

Elke vorm van voor de minderjarige bedreigende of gewelddadige interactie van fysieke, psychische of seksuele aard, die de ouders of andere personen, ten opzichte van wie de minderjarige in een relatie van afhankelijkheid of van onvrijheid staat, actief of passief opdringen, waardoor ernstige schade wordt berokkend of dreigt te worden berokkend aan de minderjarige in de vorm van fysiek of psychisch letsel

Dit lijkt mij: geweldadige interactie van fysieke aard die de ouders aan de minderjarige in een relatie van afhankelijkheid opdringen, waardoor ernistige schade in de vorm van fysiek of psychisch letsel dreigt te worden berokkend.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:qwertu schreef op 23 april 2010 @ 18:06:

Joehoe! Wakker worden!

Ben wakker hoor quertu.

En het zal zo zijn dat dat het doel was, maar juist daar heb ik me dus over verbaasd. Ik las haar postings, vond ze interessant (omdat/doch wat wereldvreemd) en nam ze voor kennisgeving aan. Waarom deze postings op een hele groep wel het effect van een rode lap hadden, was mij dus een raadsel. en nog meer dat er een soort heksenjacht ontstond op deze forummer.

Ongeacht of hij/zij een troll is, vind ik dat nog steeds en verbaas ik mij erover dat er zo heftig gereageerd wordt. Ik zie die heftigheid echt niet en vind het zwaar overtrokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven