Zo onzeker....

25-04-2010 08:59 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een scheiding van mijn man en heb 3 weken geleden iemand ontmoet met wie het leuk klikt.

Hij zit ook midden in een scheiding maar beide hebben niks te maken met het feit dat wij elkaar leuk vinden.

Sinds vorige week vrijdag weet ik dat hij me meer dan leuk vind maar vanwege alle emoties rond scheiding doen we rustig aan.

Feit is wel dat hij me in een week tijd meer dan 100 smsjes heeft gestuurd die allemaal een lieve strekking hebben.

Gisteren is hij een dag weggeweest naar Amsterdam met vrienden en zelfs toen heeft hij me 6/7 keer gesmst , allemaal superlief.

En nu het stomme , ik heb hem nog een sms gestuurd rond 22.30 en daar heeft hij niet meer op gereageerd.

Ik weet met mijn verstand wel dat ze ws in een discotheek zijn beland waar je niet steeds gaat lopen smsen en dat hij er vannacht geen zin meer in had vanwege het bier wat er genuttigd is maar ik voel me zo onzeker!!!

Ik ben jaren getrouwd geweest en ben dus niet meer gewend dat je weer iemand leert kennen met alle spannende emoties die daar bij horen....
Ik heb jarenlang geleefd met een man die me geestelijk behoorlijk in de vernieling heeft geholpen . Hij heeft precies hetzelfde meegemaakt , en dat maakt het dat we veel herkennen.

Ik kan vanwege herkenbaarheid niet uitleggen waar we elkaar hebben ontmoet maar soms ontmoet je mensen op momenten dat het misschien iets minder goed uitkomt.

De essentie van mijn vraag is dat ik onzeker ben en dat ik mezelf wel gek kan maken met de gedachte dat hij me straks niet meer leuk vind . Ik weet wel dat die ene sms niks uitmaakt maar zo voel ik me nu eenmaal.

Ik had ook liever gelukkig geweest met mijn ex maar hij heeft het me onmogelijk gemaakt , dan heb je geen keus meer....
Zou je dan eerst niet iets aan die onzekerheid doen? Die heeft waarschijnlijk met jouw ex te maken. Dát moet je eerst aanpakken....
quote:Nammma schreef op 25 april 2010 @ 10:21:

En waar ontmoet je dan weer iemand die ook nog eens in scheiding ligt en met wie het goed klikt?

Mannen die in scheiding liggen kan je overal ontmoeten. Ik had mijn "scheidingsman" bij het koffiezetapparaat ontmoet van het werk. Hij was daar toevallig vanwege omstandigheden en ik ook....

Al denk ik wel dat de kans groter is dat je een rebound bent als je zo snel weer iemand leert kennen.

TO: als je hem echt geweldig vindt, spreek dan met hem af dat jullie bv op 1 september elkaar weer ontmoeten voor een lunch, dan zijn jullie scheidingen (hopelijk) achter de rug en kan je elkaar weer opnieuw leren kennen, zonder al die ingewikkelde toestanden
quote:ohnedich schreef op 25 april 2010 @ 10:36:

Ik heb jarenlang geleefd met een man die me geestelijk behoorlijk in de vernieling heeft geholpen . Hij heeft precies hetzelfde meegemaakt , en dat maakt het dat we veel herkennen.

Ik kan vanwege herkenbaarheid niet uitleggen waar we elkaar hebben ontmoet maar soms ontmoet je mensen op momenten dat het misschien iets minder goed uitkomt.

De essentie van mijn vraag is dat ik onzeker ben en dat ik mezelf wel gek kan maken met de gedachte dat hij me straks niet meer leuk vind . Ik weet wel dat die ene sms niks uitmaakt maar zo voel ik me nu eenmaal.

Ik had ook liever gelukkig geweest met mijn ex maar hij heeft het me onmogelijk gemaakt , dan heb je geen keus meer....

Zo te lezen sta je er weer volop voor open om geestelijk kapot gemaakt te worden.

Je rolt van de ene vernietigende relatie in een andere waar je al onzeker wordt van een niet teruggestuurd SMSje.

Het lijkt me vreselijk om zo afhankelijk in het leven te staan en in feite te vragen om moeilijkheden.

Nu heb je de Brat Pitt van je leven ontmoet en als hij je onverhoopt niet leuk meer vindt, dan is je leven voorbij.

Meid, ga even een tijdje alleen door het leven en sterk een beetje aan, want dit is niet normaal. Een mens behoort niet te leven bij de gratie van een ander en als je na een rothuwelijk gelijk weer in een andere relatie stapt dan is de kans groot dat je weer precies hetzelfde overkomt.

Wees heerlijk vrijgezel, geniet van jezelf en van het leven en als je dan helemaal genezen bent van alle rommel,DAN kan je er eens rustig aan gaan denken of je er zin in hebt om eens iemand te leren kennen. Doe je dit niet , dan zien we je snel weer terug op dit forum, in een vreselijk tranen met tuiten topic.

Kies voor jezelf, je bent te afhankelijk.
quote:Cateautje schreef op 25 april 2010 @ 10:47:

Zo te lezen sta je er weer volop voor open om geestelijk kapot gemaakt te worden.

Je rolt van de ene vernietigende relatie in een andere waar je al onzeker wordt van een niet teruggestuurd SMSje.

Het lijkt me vreselijk om zo afhankelijk in het leven te staan en in feite te vragen om moeilijkheden.

Nu heb je de Brat Pitt van je leven ontmoet en als hij je onverhoopt niet leuk meer vindt, dan is je leven voorbij.

En dan neem jij het woord hardheid in je mond?
quote:yoyo2 schreef op 25 april 2010 @ 10:59:

[...]

En dan neem jij het woord hardheid in je mond?Ik maak er geen cynische grap van.
quote:Cateautje schreef op 25 april 2010 @ 11:00:

[...]

Ik maak er geen cynische grap van.Yoyo ook niet.
quote:Cateautje schreef op 25 april 2010 @ 10:47:

Brad Pitt is in dit geval dus ook niet cynisch bedoeld?
quote:yoyo2 schreef op 25 april 2010 @ 11:07:

[...]

Brad Pitt is in dit geval dus ook niet cynisch bedoeld?

Zo werkt het. Ik heb in de loop der jaren te veel om heen gezien.

Meerdere vrouwen die zich meerdre malen kapot lieten maken door meerdere mannen en altijd excuses voor die mannen verzonnen, want ze hielden toch per slot van rekening van hem. En inderdaad, er wordt met die mannen omgegaan en naar gekeken alsof ze de God op aarde hebben gevonden terwijl ze tegelijkertijd aan het lijntje worden gehouden. De ellende waar ik van heb getuigd is gewoon te groot.

Ik geloof er heilig in dat het na een scheiding het beste is om eerst jezelf weer eens te vinden en mannen voor even af te zweren totdat je zelf weer helemaal op de rails staat.

Dat Brat Pitt gevoel klopt bij deze vrouwen, want ze denken allemaal de allerlaatste man tegen te zijn gekomen waar het iets mee kan worden en die iets in ze ziet en het is misschien cynisch in jullie ogen, maar voorkomen is beter dan nooit genezen.

Het heeft te maken met het hervinden van het hoognodige zelfrespect en dat kan in zo'n situatie alleen maar als je even helemaal voor jezelf kiest.
Vraag je eerst af wat jij van hem vindt. Is hij leuk genoeg voor een relatie?
quote:Zamirah schreef op 25 april 2010 @ 11:17:

Vraag je eerst af wat jij van hem vindt. Is hij leuk genoeg voor een relatie?Zam als je bang bent om alleen met jezelf te zijn dan is iedereen die een beetje aandacht aan je besteed als snel leuk genoeg...
I know, I know..
Ik kan me voorstellen dat als je een langdurige relatie hebt beëindigd, dat je dan ontzettend behoefte hebt aan intimiteit en begrip. Sommigen lullen tegen mensen in een café aan totdat die hen gaan ontwijken, anderen praten tegen vrienden totdat die smoezen gaan verzinnen om van het depressieve geklaag af te komen en weer anderen zoeken een vrouw en gaan sms'en om een fake intimiteit op te zetten.

Ik zou wat meer afstand nemen, misschien dat jullie elkaar best tot steun kunnen zijn, maar verwacht er niks van.
Hoewel ik voorbeelden ken van mannen die succesvol van het ene huwelijk in het andere rolden, lijkt het me niet aanbevelenswaardig. In die gevallen ging het toch om verbroken relaties waarbij de vrouw in het gezin alle sociale contacten onderhield. Bij het verbreken van de relatie viel ook de intimiteit weg, en het is ook best mogelijk dat de gemeenschappelijke vrienden de kant van de vrouw kozen en hij zich daardoor hulpeloos voelde. De nieuwe vrouw bood dan meteen toewijding, vriendelijkheid, wijze raad, vijzelde zijn ego op, bood hem een nog leukere vriendenkring dan zijn vorige echtgenote en steunde hem in zijn verontwaardiging over het verraad van zijn vorige ega. Hij hoefde dan niet meer verder te kijken, het nieuwe nestje was zelfs beter en hij kon zich weer aan zijn werk en hobbys wijden.

Ik verdenk deze mannen niet van een interessante persoonlijkheid en een rijk gevoelsleven. Het zou mijn smaak in ieder geval niet zijn.
Ik begrijp je wel hoor TO! Het is ook fijn om een soort verliefdheid te voelen als je in een scheiding zit. Maar je moet wel beseffen dat dit mss een ontsnapping is ad werkelijkheid. Jouw emoties zijn helemaal id war en het is geen goede tijd om je op iemand anders te storten. Ik zou eerst de scheiding rond krijgen en alle energie in jezelf stoppen. Je moet jezelf na zo´n huwelijk weer leren kennen.

Het is echt lekker hoor om een tijd zonder relatie te zijn. Ik ben alweer 2 jaar single na mn laatste relatie. En ik ben helemaal happy met mijzelf, weet wat ik wil en niet wil. Dat kan jij ook!

Succes!
Ohnedich....eens met Magnolia,rond eerst je scheidng af en kijk daarna eens rustig verder.

Zoveel dingen die je nog moet verwerken......sterkte
Ik denk dat z'n beltegoed op is.
pluk de dag
In een scheiding en dan op zo'n belachelijke manier bezig met een man?

Die man neemt je vast niet serieus, jij jezelf duidelijk ook niet.

Wat zal je ex blij zijn dat hij van je af is, zeg!
@brown eyes , ben je altijd zo aardig ?? Ga even niet oordelen dat mijn ex blij is dat ie van me af is want je hebt geen idee.
quote:ohnedich schreef op 25 april 2010 @ 20:51:

@brown eyes , ben je altijd zo aardig ?? Ja het is ons zonnetje in huis.
Oordelen is altijd zo snel gedaan. Doe wat jij denkt dat het beste (voor je) is.

Ikzelf zit ook in een scheiding en totaal geen behoefte aan een date of wat dan ook maar als jij daarvoor kiest....

En zoals ik al eerder zei: misschien verstandiger om alles eerst op een rijtje te krijgen etc. voor jezelf.
En Ohnedich, heb je vandaag al weer wat van hem gehoord?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven