Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Nog eventjes en ons gezin krijgt een kindje erbij. We hebben het nu lastiger om een naam te vinden dan bij onze vorige kindjes.

We willen geen namen die beginnen met E of L, om verwarring met de zussen te vermijden. En ook liefst minstens 2 lettergrepen, door de korte achternaam van mijn man.

Onze andere kinderen heten Eveline en Louise.

Dit zijn onze namen tot nu:

Manon

Amber

Rhune

Isabelle

Helene
@ pinkelotje

Helene vind ik het mooist bij jouw meiden passen,gevolgt door Isabelle.

Rhune wel mooi mooi maar heel andere stijl

Manon en Amber minder mooi

wat vind je van

Rosalie

Susanne

Juliette

Mathilde

Fabienne

Annebel
Ik ben het helemaal met Cejo eens. Helene en Isabel(le) passen het best bij de andere twee. Rhune vind ik echt heel anders. Manon en Amber vind ik wel leuk, maar niet zo bij de andere namen passen.

Nog een paar opties;

Rosanne

Floran(ne)

Kirsten

Carlijne

Frederiek(e)

Susanna (o die heeft cejo ook al genoemd zie ik)

Hedwig

Rosalinde

Annelie

Marjolein
Marjolein

Caroline

Vind ik goed passen bij Eveline en Louise (mooie namen overigens)
zag vandaag ergens de naam Philou staan, wat vinden jullie van deze naam. Ik vind het eigenlijk wel leuk!
zag vandaag ergens de naam Philou staan, wat vinden jullie van deze naam. Ik vind het eigenlijk wel leuk!
Philou: ja, vind ik ook een erg mooie naam!!!!!!!!!

@ pinkelotje: ook ik vind Helene er het mooist bij passen, gevolgd door Isabelle.
quote:Pinkelotje11 schreef op 25 april 2010 @ 12:48:

Nog eventjes en ons gezin krijgt een kindje erbij. We hebben het nu lastiger om een naam te vinden dan bij onze vorige kindjes.

We willen geen namen die beginnen met E of L, om verwarring met de zussen te vermijden. En ook liefst minstens 2 lettergrepen, door de korte achternaam van mijn man.

Onze andere kinderen heten Eveline en Louise.

Dit zijn onze namen tot nu:

Manon

Amber

Rhune

Isabelle

Helene

Ik vind Isabel(le) ook de leukste!

Wat vind je verder nog van:

Olivia

Valerie

Annabel

Annemarie

Manoa

Mirthe

Julie

Karlien

Celeste

Feline
Merel, Jula en Philou. Kan wel op zich, Philou lijkt me wel het meest 'gezocht'.
Philou... hmm... Soort Milou, maar dan met Ph. Ik weet het niet.

Komt ook omdat de Filou variant me (als ik het lees) aan Filo-deeg doet denken... Maar het klinkt wel vrolijk :D.

Voor Pinkelotje sluit ik me helemaal bij Cejo aan, inclusief de door haar genoemd opties. Hoewel ik eerder voor AnnAbel zou kiezen, maar dat is een detail.
Hmmm, vind de naam eigenlijk wel mooi, maar Philou schijnt een niet al te deftige betekenis te hebben in het Frans....
We zijn nog hard aan het twijfelen tussen Isabelle en Helene. Het leuke aan Isabelle vind ik dat je het kan afkorten naar Belle (wat "mooi" is in het Frans). Maar gelukkig hebben we nog enkele weekjes voor de verwachte bevallingsdag
@Pinkelotje, wat vind je van HelenA?

Zijn zelf nog aan het twijfelen tussen Nova en Merle. Iemand nog andere suggesties??
@ nouke,

Ik vind Nova en Merle beide leuke namen, hier nog wat suggesties:

Isis

Noor

Malou

Sterre

Luna

Vera

Mara

Sara

Heda

Lotus
Mijn twee bijdragen:

Lore of Alba?
nouke; Ik vind Nova en Merle beide erg mooi! Beide namen vind ik stoer, maar Nova vind ik wat meer meisjesachtig dan Merle.

Wil je nog andere namen horen? Of kies je tussen deze twee?

Ik vind Bente of Dagmar er ook mooi bij passen.
onze pasgeboren dochter heet Kaylee-Fay
Bente en Dagmar vind ik ook erg mooi.

Gefeliciteerd met jullie dochter: hoe zijn jullie tot deze naam gekomen?
quote:Nouke schreef op 28 april 2010 @ 08:59:

@Pinkelotje, wat vind je van HelenA?

Zijn zelf nog aan het twijfelen tussen Nova en Merle. Iemand nog andere suggesties??

Onze anders meisjes hun namen eindigen ook met een E.(Eveline en Louise). Dat is eigenlijk toeval, maar we willen het ook zo doen bij onze nieuwe spruit.

Nova en Merle vind ik allebei even mooi trouwens!
Pinkelotje; Zowel Isabelle als Helene vind ik prachtig bij de andere twee namen passen. Zelf ken ik twee meisjes die Isabel en Isabelle heten en zij worden bijna altijd afgekort tot Ies/Is of Isa, dus niet Belle. Natuurlijk kun je dat zelf wel doen hoor. Wat vind je nog van Philine, Elseline (wel weer een -e- als eerste letter) of Nicoline?
Ik heb al diverse leuke namen voorbij zien komen, maar het is nog niet DE naam. Maar waarschijnlijk ligt dat meer aan mij dan aan de namen.

Voor onze baby-op-komst zijn we op zoek naar een meisjesnaam. We hebben al een dochter: Noor.

Wat vinden jullie van Lotte? Is dat ook nog een leuke naam als ze straks 18+ is?

Ook staat Emma hoog ons lijstje.

Deze 2 namen staan alleen ook hoog op het populariteitslijstje.

Maar ik vraag me af hoe erg het is, dat het zo'n populaire naam is. Ik ken in mijn omgeving niemand die zo heet en ook op school bij mijn dochter heeft niemand die naam. Dus is dat echt zo erg? Als iedereen denkt "doe die naam maar niet, want die is zo populair" wordt deze natuurlijk steeds minder populair.

Ook vind ik Lara en Nina leuk, maar dat vind mijn man niets. Hij vindt Ilse leuk, maar dat kan ik niet zo goed uitspreken (ligt ook weer aan mij, hoor )
Nova em Merle allebei leuk.

Nova iets populairder dus ik zou kiezen voor Merle

@pinkelotje

nog wat suggesties???

Isolde

Annelore

Julienne

Vivienne
Ise ipv Ilse??of Ninthe,Jinte,Mara,Mare,Ava,

ik zou zelf niet kiezen voor zo'n populaire naam.
Noor en ...

Lotte en Emma vind ik beide leuk, maar inderdaad niet super origineel. Ik zou me daardoor niet laten weerhouden om ze te kiezen hoor. Verder vind ik Ilse heeel leuk! Lekker ouderwets, fris en toch ook lief en stoer. Lara vind ik persoonlijk een beetje 'sloom', weet niet hoe dat komt. Nina vind ik leuk, alleen ook met een -N- aan het begin.

Wat ik verder leuk vind bij Noor is:

Roos, Fien, Julie, Lise, Julin, Rosa, Loes, Britt, Vera, Julia (ook populair), Anne/Anna
Als zusje van Noor:

Pien

Jet

Loes

Josje

Puck

Sofie

Hanna

Meike

Ella

Bente

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven