Werk & Studie alle pijlers

spw-4 woonbegeleiding

26-04-2010 14:41 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ten eerste, ben hartstikke nieuw hier! Ik wilde graag jullie ervaringen horen over thuisstudies! Las namelijk veel postitieve maar helaas ook negatieve zaken over het NTI en LOI.

Ik woon sinds een halfjaar op Sint Maarten (Nederlandse Antillen) Mijn vriend werkt hier. Ik wilde in Nederland al een studie gaan volgen. Mijn voorkeur gaat uit naar spw 4 woonbegeleiding of de HBO opleiding Maatschappelijk werk en dienstverlening.

Nu zou ik van jullie graag het volgende willen weten:

- Is de opleiding van goede kwaliteit?

- Heeft het uiteindelijke diploma net zoveel waarde als een voltijd studie?

- Zijn alle kosten bij de totaalprijs inbegrepen of komt er nog meer bij kijken? (examengeld en inschrijfgeld is mij bekend)

- Zijn dergelijke studies vanuit het buitenland goed te volgen? (ik heb een postadres in nederland, waar de post tegen nederlandse tarieven naartoe kan)

- Zijn er erkende stage plaatsen op sint maarten? (kon deze namelijk niet vinden)

- - ervaringen 21+ test voor toegang tot HBO.

- verder zijn alle andere tips en opmerkingen welkom!

Vind het echt een lastige keuze. Wil graag hbo doen. Maar dan moet ik voor de 21+ test naar NL. Ook zijn er orientatiejaren bij het HBO. Wat zijn hier jullie ervaringen mee?

Nou ik ben benieuwd naar de reacties! Hopelijk kunnen jullie mij helpen om de knoop door te hakken.

Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zelf zal ik je loi echt afraden in was daar mee begonnen maar ben er inmiddels mee gestopt omdat de begeleiding daar heel verrot is en als je maar 1 dag te laat ben met inschrijven voor een examen moet je dik een half jaar wachten:S

En ze nemen maar 2 keer per jaar examens af!

Ik deed daar spw 4 maar ik ga in sep de opleiding op school bol volgen!

Heel veel succes met je keuze.
Het voordeel van 'echt' in een klas zitten, is dat je jezelf tegen gaat komen. Hoe beter je jezelf kent, hoe beter je je werk kunt uitvoeren. Vind ik. Dus ik ben tegel 'sociale opleidingen' op afstand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven