EFT relatietherapie

27-04-2010 13:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Even een vraagje, mijn relatie is bijna op de klippen gelopen, nu denken we na over relatietherapie, ik kom daarbij vaak EFT tegen, kan iemand mij vertellen wat dit inhoudt, en zijn er hier die het al hebben gedaan, en mij wat meer info kunnen geven.

Ook andere vormen van relatietherapie die goed hebben gewerkt, geef het maar door, ik vindt het nogal moeilijk kiezen.
Wiki
Ik heb een paar weken (hooguit) EFT technieken op mezelf geprobeerd en het voelde wel heel goed, lichamelijk. Al ben ik niet erg van de affirmaties (duhuh, ik heb een hekel aan welke vorm van mantra ook) en ook niet van het volhouden.

Hoe dit gebruikt wordt in relatietherapie (vaak zelfs?) is me ietwat een raadsel. Het lijkt me een heel persoonlijke therapie.
De link die Jorina geeft hoort niet bij deze vorm van relatietherapie.

EFT staat in dit geval voor Emotional Focused Therapy.

Deze vorm van relatietherapie spreekt mij ook erg aan, maar ik heb er (nog) geen ervaring mee.
O ja, er is ook een boek over; Hold me tight van Sue Johnson. (in NL 'Houd me vast')
ga in ieder geval voor een therapeut die tevens psycholoog is
quote:snarl schreef op 27 april 2010 @ 13:23:

De link die Jorina geeft hoort niet bij deze vorm van relatietherapie.

EFT staat in dit geval voor Emotional Focused Therapy.

Deze vorm van relatietherapie spreekt mij ook erg aan, maar ik heb er (nog) geen ervaring mee.Ow, snapte de combi met relatietherapie al niet helemaal
EFT is voor persoonlijke blokkades en emotie verwerking.

Dit kan, mijns inziens, niet gebruikt worden in relatietherapie.

P.S.

EFT = Emotional Freedom Therapie
Emotinal focused therapy wordt juist ook vaak gebruikt bij relatietherapie.. het is een vrij nieuwe stroming en veel mensen hebben er baat bij!
Stichting skepsis zegt: tovertherapie
Stichting skepsis zegt: tovertherapie
Ik zou zeggen richt je pijlen op gewone cogn. gedragstherapie ipv wat hocus pokus. Tenslotte is een huwelijk ook geen vage toestand maar gewoon werkelijkheid
quote:meds schreef op 27 april 2010 @ 17:12:

Ik zou zeggen richt je pijlen op gewone cogn. gedragstherapie ipv wat hocus pokus. Tenslotte is een huwelijk ook geen vage toestand maar gewoon werkelijkheid

Hold me tight van Sue Johnson. (in NL 'Houd me vast')

Dit boek heb ik ook besteld.

Ken jij het en wat vind je er van?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gijs ik verwar die Focus met Feeling. Focus ken ik niet, gaat daar dat boek over??? I

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven