EFT relatietherapie
dinsdag 27 april 2010 om 13:08
Hi,
Even een vraagje, mijn relatie is bijna op de klippen gelopen, nu denken we na over relatietherapie, ik kom daarbij vaak EFT tegen, kan iemand mij vertellen wat dit inhoudt, en zijn er hier die het al hebben gedaan, en mij wat meer info kunnen geven.
Ook andere vormen van relatietherapie die goed hebben gewerkt, geef het maar door, ik vindt het nogal moeilijk kiezen.
Even een vraagje, mijn relatie is bijna op de klippen gelopen, nu denken we na over relatietherapie, ik kom daarbij vaak EFT tegen, kan iemand mij vertellen wat dit inhoudt, en zijn er hier die het al hebben gedaan, en mij wat meer info kunnen geven.
Ook andere vormen van relatietherapie die goed hebben gewerkt, geef het maar door, ik vindt het nogal moeilijk kiezen.
dinsdag 27 april 2010 om 13:22
Ik heb een paar weken (hooguit) EFT technieken op mezelf geprobeerd en het voelde wel heel goed, lichamelijk. Al ben ik niet erg van de affirmaties (duhuh, ik heb een hekel aan welke vorm van mantra ook) en ook niet van het volhouden.
Hoe dit gebruikt wordt in relatietherapie (vaak zelfs?) is me ietwat een raadsel. Het lijkt me een heel persoonlijke therapie.
Hoe dit gebruikt wordt in relatietherapie (vaak zelfs?) is me ietwat een raadsel. Het lijkt me een heel persoonlijke therapie.
dinsdag 27 april 2010 om 13:35
quote:snarl schreef op 27 april 2010 @ 13:23:
De link die Jorina geeft hoort niet bij deze vorm van relatietherapie.
EFT staat in dit geval voor Emotional Focused Therapy.
Deze vorm van relatietherapie spreekt mij ook erg aan, maar ik heb er (nog) geen ervaring mee.Ow, snapte de combi met relatietherapie al niet helemaal
De link die Jorina geeft hoort niet bij deze vorm van relatietherapie.
EFT staat in dit geval voor Emotional Focused Therapy.
Deze vorm van relatietherapie spreekt mij ook erg aan, maar ik heb er (nog) geen ervaring mee.Ow, snapte de combi met relatietherapie al niet helemaal
woensdag 28 april 2010 om 00:01
quote:meds schreef op 27 april 2010 @ 17:12:
Ik zou zeggen richt je pijlen op gewone cogn. gedragstherapie ipv wat hocus pokus. Tenslotte is een huwelijk ook geen vage toestand maar gewoon werkelijkheid
Hold me tight van Sue Johnson. (in NL 'Houd me vast')
Dit boek heb ik ook besteld.
Ken jij het en wat vind je er van?
Ik zou zeggen richt je pijlen op gewone cogn. gedragstherapie ipv wat hocus pokus. Tenslotte is een huwelijk ook geen vage toestand maar gewoon werkelijkheid
Hold me tight van Sue Johnson. (in NL 'Houd me vast')
Dit boek heb ik ook besteld.
Ken jij het en wat vind je er van?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.