LLS KMT GD

20-03-2010 09:44 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een nieuw topic. Alles komt altijd weer goed. Ook een van mijn motto's. Het bewijs zijn de opdracht van Lien nu, het feit dat ik zo goed in mijn vel zit na jarenlang tobben met werk, Pebblo die geen enge kanker heeft.

Laat het ook een hoopgevend motto zijn. Voor wie het nodig heeft.
Fukkerdekruk, druk op een verkeerd knopje en mijn hele bericht weg.. Nou, nog een poging:

Lekker Morrie, je houdt het toch ook best consequent vol nu? Ik ben net ook nog even geweest met een van de buurvrouwen. Kort rondje, want ik heb voor het eerst spierpijn, iets te fanatiek sprintjes getrokken gisteren.

He bah Nathje, balen zeg, van je pink. Dat gaat nog wel even duren dus! Wat een sufferds in dat ziekenhuis.

Wind, hoe was het bij de reumatoloog?

Moshje al anderhalf tandje, stoer zeg! En wat gaat het hard..

Klinkt heerlijk idyllisch LLL, je etentje onder de bloesembomen. Ik ben sowieso nog elke dag blij dat de winter voorbij is.

Ik kan ook niet zeilen Lien, dat laat ik lekker aan Millenium over

Af en toe trek ik aan een touwtje, hijs ik een zeil of neem ik noodgedwongen het roer over als hij met andere dingen bezig is. Maar dat laatste vind ik al helemaal niks, ik heb er ook echt geen gevoel voor. Dan zit ik alleen maar te panieken dat ik niks zie door het zeil en dat ik vast tegen een dure boot van iemand anders op ga varen.

De boot is 7m., en in principe kun je er met 4 man op slapen, en 2 volwassenen met 3 kinderen zou ook nog wel gaan, maar dan lig je wel heel erg knus op elkaar hoor. Hebben we ook nog nooit gedaan, want dan zou er eerst twee kuub zooi aan zeilen enz. uit moeten geloof ik..

En hij ligt in de buurt van gehucht waar we eerst woonden Nathje, dus een kwartier rijden, prima te doen.

Grappig dat ineens alle grotere kinderen 'ziek' zijn, dochter van Lien, GP, en ik had vandaag Maxi thuis die ook ziek was maar waarvan ik nog steeds niet zeker weet of ze ziek was

Ik geloof wel dat ze zich niet lekker voelde, maar in welke mate.. Nou je, heeft ze haar proefwerk voor morgen extra goed kunnen leren.
Jeetje Nathje, wat balen van die pink, het klopte dus inderdaad niet! Wat een sukkels in het ziekenhuis om je zo af te schepen. Maar fijn dat deze arts het zo hoog opnam. Heb je er nu minder last van met die spalk erom?

Ik ben al de hele avond bezig met spelletjes zoeken voor de ds die Dim voor zijn verjaardag krijgt. Weten jullie nog leuke? Ik heb nu een Diego-spelletje, Mario, Mario Kart en Mario Party, Pluk van de Petteflet en iets van Ben 10.

Goed dat je weer aan het hardlopen bent Morrie, doe je ook nog steeds die buikspieroefeningen? Ik heb ook zomerschoenen gekocht voor de kinderen. Crocs nog niet want die passen ze nog van vorig jaar . Voor Poppetje heb ik echt enorme tuttebellenschoenen gekocht, maar ik wilde voor haar echt stevige schoentjes omdat ze zo raar loopt. En ze zijn wel heel cute, deze maar dan in een soort van zilverachtig wit:

En voor Dim klittebandschoenen en bergschoenen voor zijn BSO. Bak met geld kwijt weer, wat zijn schoenen toch duur. Voor Sum hoef ik niks te kopen, die heeft nog allstars en krijg ik toch niet uit die ellendige crocs gepraat, hij is er echt verliefd op. Net was hij naar de wc geweest en zag zijn crocjes (zo noemt hij ze) staan, toen moesten ze aan om de drie meter van bad- naar slaapkamer te overbruggen.
Oh, Mille tussendoor. Hai Mille!
Oh ja, nog een vraag aan alle ervaren kinderfeestjesgevers hier: is het de bedoeling dat de kinderen iets mee naar huis krijgen op het einde van het feestje? Een zakje met snoepjes ofzo? Ik ken dat helemaal niet maar volgens mijn moeder doet iedereen dat tegenwoordig (en zij vindt het stòm ).
Ha LLL

Mini krijgt wel vaak iets mee naar huis van partijtjes ja, maar 'de bedoeling' is ook weer overdreven. Als ze niks meekrijgt vond ze het partijtje echt niet minder leuk geloof ik.

En ik geef eigenlijk nooit zakjes snoep mee, vind ik ook onzin. Wel iets wat ze dan op het partijtje zelf geknutseld hebben ofzo. Op Mini's partijtje hadden ze bv. een simpel houten lijstje versierd en daar hadden we dan een foto in gestopt die we tijdens het partijtje gemaakt hadden van alle kinderen bij elkaar.

En we hebben wel eens koekjes gebakken ooit op een partijtje van Maxi, daar kregen ze dan ook wat van mee naar huis. Maar zomaar een zak snoep, nee. Meestal hebben ze echt wel genoeg gesnaaid tegen de tijd dat ze naar huis gaan
Oh mooi, ik vond het ook al een beetje overdreven. Koekjes en fotolijstjes klinkt wel heel leuk, maar dat gaat hier vast niet lukken met al die stuiterballen .
Ik geef ook geen snoep mee LLL, vanaf het feestje. Schorrie is geloof ik bij 4 partijtjes geweest zelf, en kreeg bij alle drie wel iets mee. Maar bij 1 was het een knutsel, bij 1 een auto, bij 1 iets dat hij gewonnen had en bij 1 dus snoep.

Aangezien ik niet knutsel en ook niets laat winnen, geef ik dus niets mee .

Buikspieroefeningen, ik vergeet het steeds.... Komt omdat ik had bedacht dat als ik hardloop, ik ze die dag niet hoef te doen, en ook niet op de dag dat ik pilates. Daardoor ben ik het ritme kwijt en vergeet ik het dus....
Als hier feestje dan krijgen kinderen mee wat ze hebben gemaakt (als we wat maken). En ik heb dus een keer een grabbelton met prijsjes gedaan (allemaal kleine dingetjes van Xenos), die gingen ook mee naar huis. Ik hield score bij van verschillende spelletjes en in die volgorde mochten ze dan grabbelen.

Zomaar kadootje vind ik onzin en doe ik dus niet. Al doet inderdaad bijna iedereen het wel!

Ook leuk, van die medailles kopen bij Hema en dan elk kind 'huldigen'. Uiteraard de winnaar van de spelletjes, maar ik huldigde gewoon elke kind en dat ze dan echt op een krukje moeten staan en de medaille omgehangen krijgen.

"een medaille omdat jij het meeste lawaai maakt"

"een medaille omdat je zo rustig bent"

"een medaille omdat je zo goed luistert' en die dan met een vette knipoog aan het enfant terrible van het partijtje geven. Vinden zelfs die kinderen hilarisch.
Dat is een leuk idee, met die medailles. Wij hebben wel eens zakjes meegegeven, maar eigenlijk vind ik het zo'n onzin, we zijn er dus ook weer mee gestopt. Laatste keer na afloop van opnames in studio een mail met mp3 en foto's verstuurd.

Was vanochtend heerlijk, maar ik vind het nu ineens weer fris. Wilde nog even op de fiets dorp in, maar dan moet ik eerst verzinnen waar mijn zomerjas is....

Vanochtend bij directeur van school hier in de straat geweest. Was een bijzondere meneer en heb inmiddels het idee dat als ik eerder was gaan lobbyen we wel gewoon plek hadden gehad. Nu ben ik er eigenlijk wel klaar mee en we doen nog 1 poging (bel maar in juni) en ga er verder geen aandacht meer aan besteden. Dan is het dus pech dat kinderen altijd naar school gebracht moeten worden, want gevaarlijke weg, maar echt wel een erg leuke school. Zeker nu ik deze meneer heb gezien en merkte hoe hij over de leerlingen en ouders sprak heb ik eigenlijk een niet zo goed gevoel over gehouden. Bijzonder, heb ik 3 jaar lang die school zitten verheerlijken, is het gewoon geen leuke school (althans, de directeur dan, die school zal nog steeds prima zijn hoor).
O, de zon schijnt weer, dan kan ik gewoon met een vestje wel naar het dorp.

Wind, hoe was het gisteren bij de dokter?
Ja Wind, hoe was het? Ik ben wel benieuwd na je beschrijving van zondag.

Druk dagje gehad tot nu toe. Belangrijkste van de dag is dat ik me ingeschreven heb bij een bureau. Ben benieuwd....

Nu Schorrie van school halen, vriendje van andere school en dan naar judo.

O ja, en Knorrie heeft vandaag afscheid van de babygroep op het kdv en ik kon wel janken vanochtend . Gelukkig vindt hij het op de dreumesgroep ook geweldig, maar ik ga de juffen missen. Ze hebben zo goed voor hem gezorgd.

Raar is dat he Lien, dat je de school in gedachten helemaal verheerlijkt had. Misschien juist omdat hij enigszins onbereidkbaar was.

Ik zou gaan eten met vriendinnen vanavond maar het gaat niet door. Jammer, maar ook wel lekker, geeft wat meer rust.
Gek is dat het Morrie, weer een fase verder, die kinderen groeien maar door. Ik haat het laatst over de twee oudsten en de baby... eeeh... peuter dus .

Ja, schoolkeuze is nu wel klaar. Idioot als ik dus echt elke week had gebeld vanaf twee jaar terg had ik vast wel plek gehad, maar goed. Ik blijf het idioot vinden dat er wordt gezegd dat wachtlijst netjes gevolgd wordt en dat er dan duizen-en-een uitzonderingen zijn. Voor klas Kiloknaller zijn er veel meer jongens dan meisjes, dus gaan ze waarschijnlijk liever een meisje dan een jongen van de wachtlijst plaatsen en voor klas dochter zijn er al 5 ADHD-tjes (zo werd het echt gezegd) en gaan ze de klas waarschijnlijk niet aanvullen omdat het al zo druk is. Ik vraag me oprecht af of ik dan wel in die klas zou willen als het zo druk is, daar wordt dochter vast niet leuker van. Dus ben nu tevreden met de andere piepkleine, schattige school, waar het enige nadeel die drukke weg is.

Dochter zit nu boven te mokken, want ik heb geen zin om naar speelgoed-winkel te gaan, zij heeft nog een cadeaubon. Ze weet niet wat ze wil hebben en ik heb geen zin om uren in die winkel rond te hangen. Gemeen, maar waar . Kiloknaller is de buurt aan het rondracen op zijn mini-fiets van twee jaar terug die nu "crossfiets" is geworden. Sja .
Ook wel lekker dat je nu niet meer hoeft te twijfelen toch Lien?

Nou ik ga ook geen snoep meegeven, maar die medailles vind ik wel een heel leuk idee.

Verder drukdrukdruk, we blijven maar dingen bedenken hier, lijken we een reclamebureau af en toe.
Nathje, had jij nou perenbomen? Daar staat me iets van bij.

2 van de 3 olijfbomen hier hebben de winter denk ik niet overleefd. En nu wil ik (op aanraden van mijn vader eerlijk gezegd) fruitbomen. Die kunnen beter tegen vorst. Ik twijfel of ik 2 appelboompjes zal nemen, of 2 perenboompjes en neig naar dat laatste.

LLL, ik ben aan het strijken, goed he ?

Lien, ik moest vandaag vriendje van Schorrie ophalen op zijn school. Een brede school. En jeetje, wat was ik blij met onze kleine overzichtelijke school toen ik daar stond zeg. En ik moest ook nog aan jou denken. Van alle kanten kwamen er kinderen, ze krioelden om me heen en ik kon me niet voorstellen dat de juffen nog konden zien of de juiste kinderen wel met de juiste vader of moeder meegingen. Een soort leerfabriek. Het is er vast heel leuk, en het was een mooi nieuw gebouw enzo. Maar zo enorm veel kinderen bij elkaar. Het kwam op mij heel onrustig over.

Ik ga nog even verder strijken .
Ja zeg Morrie, als jij je berichten ook al gaat eindigen met teksten over strijken kan ik het allemaal niet meer volgen hoor, dan raak ik teveel in de war (huh, LLL die Schorrie ophaalt?!)

Die medailles hebben wij ook wel eens gedaan. Hema heeft ze, AH ook. Vinden ze idd. erg leuk!

Hier ook een olijfboom die het niet overleefd heeft. En er stond nog wel op het kaartje dat ie makkelijk een paar honderd jaar oud kon worden..

En verder heb ik weinig te melden eigenlijk. Ik heb het gevoel dat ik iets nuttigs moet gaan doen, maar ik heb geen zin om iets nuttigs te gaan doen.
Haha, heel goed Morrie. Mijn moeder stond hier net mijn vuile was te strijken, dat is nou ook weer niet nodig Was vergeten die tas in de machine te doen, lekker handig.

Dim zit ook op best een grote school (vijf groepen 1/2), maar omdat ze verdeeld zijn over twee gebouwen valt het niet zo op. Had er helemaal niet over nagedacht, realiseerde het me pas toen een vriendin vertelde dat ze bij haar dochter maar 1 groep 1/2 hadden.

Nu weer verder met Dims nintendo, wat een gedoe.
Oh haaaai Mille, was je daar weer stiekem tussendoor . Ik heb al wel iets nuttigs gedaan, twee lades in de keuken opgeruimd. Die gingen steeds niet meer dicht, ergerde me dood.
Op onze "nieuwe" school twee groepen 1/2 en daarna dus van elke klas gewoon 1 klas. Heel overzichtelijk. Dat was op de school waar we vandaag keken anders, 4 groepen 1/2 en daarna dus alles ook dubbel uitgevoerd en ook nog eens 30 kinderen per klas. Best veel kinderen en jullie weten hoe dol ik ben op -andermans- kinderen .

Ik ga mijn kast uitmesten, kan werkelijk niets meer vinden en ga nu maar eens rigoreus weggooien. Eigenlijk iets te laat om nu mee te beginnen, maar ik heb nu ineens puf om het te doen. Toedeloe dus!
Ik neem van iedereen het goed over Mille: van jou het hardlopen en van LLL het strijken .

Ben nu kleertjes op MP aan het zetten. Als ik er meer voor krijg dan ik op Koninginnedag verwacht dan mag de bieder ze hebben.

Bij ons zijn er 3 groepen 1/2 met volgens mij ongeveer 25 kindjes aan het eind van het jaar. Verder van een aantal groepen 2 klassen en van een aantal 1.

Bij zo'n brede school heb je natuurlijk kinderen van 3 scholen, daarom leek het ook zoveel denk ik. Daarnaast ook nog een nieuwbouwwijk, dus veel aanwas. In ieder geval: mijn ding is het niet.

Ben al 4 keer gebeld vanavond, ik word nooit gebeld, kom helemaal niet aan mijn dingen toe!
Mini zit op een van de grootste basischolen van Nederland; 850 leerlingen ofzo. Maar je merkt er helemaal niks van. Het is een rustig gebouw wat heel overzichtelijk is ingedeeld. Ze komt eigenlijk bijna alleen maar in haar eigen kleutergang van 4 groepen, dus net een klein kleuterschooltje, en komt wel eens andere kinderen tegen op weg naar de gymzaal ofzo. Maar je hebt daar echt niet het idee dat je op een grote drukke school rondloopt.

Ik ben nu intussen maar definitief een huurauto aan het regelen voor Spanje, is ook nuttig
Hier komen ook alleen de 3 kleuterklassen (en tot de herfstvakantie groep 3) uit de kleuteringang. De juffen houden de kinderen ook bij zich tot ze de ouders zien, dan mag het kind daar heenlopen. Heel overzichtelijk en gestructureerd.

Dat was op die brede school niet zo, alle kinderen krioelden door elkaar heen, het kwam echt een beetje op me af. Maar bedacht me net dat het misschien ook wel zo overkwam omdat ik andermans kind op kwam halen en graag wilde dat ik hem niet zou missen .
quote:lien schreef op 27 april 2010 @ 21:11:Ik ga mijn kast uitmesten, kan werkelijk niets meer vinden en ga nu maar eens rigoreus weggooien. Eigenlijk iets te laat om nu mee te beginnen, maar ik heb nu ineens puf om het te doen. Toedeloe dus!

Ik had mijn winterkleren wel uitgezocht, maar heb pas mijn zomerkleren ook eens kritisch bekeken. Ik kon bijna alles wegmikken. Alle zomerbroeken die ik had bv. zitten nu veel te wijd, echt geen gezicht!

Dus ik moet binnenkort een keer geld en tijd gaan steken in een zomergarderobe
En huurauto geregeld, dus toch nog wat nuttigs gedaan. Nu maar afsluiten en kleren voor morgen klaarleggen voor de kinderen enz. Ik ben om 7 uur 's morgens niet op mijn snelst..
Jeetje Mille, dat gaat je een bak geld kosten. Maar wel heel leuk, een nieuwe garderobe. Toen mijn broer en schoonzus zo afgevallen waren, moesten ze ook alles nieuw. En dan nog voor 2 personen!

Which reminds me: Wind, ging jij nog proberen af te vallen?

En Which reminds me: ik heb vandaag geen buikspieroefeningen gedaan. Ga ik nu doen en dan gelijk naar bed.
Goeoeoeoedemorgen!

Is dat irritante Biggen en Joepentopic blijkbaar eindelijk vol, mogen we over Benen wijd en Ploppen heen gaan scrollen.. Wat is in godsnaam een kataasje, en hoe krijgen ze het bedacht elke keer. Bij deze nomineer ik dat clubje voor de Stomste Topictitels Award.

Maar verder ben ik in een prima huneur hoor

Ben nu op mijn werk wat regeldingen aan het doen en over 5 minuten weer gewoon de rest van de dag een klas voor mijn neus.

Morrie, goed bezig met die buikspieroefeningen! Daar moet ik me toch ook eens toe gaan zetten (het strijken van LLL ga ik niet overnemen ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven