Rammelende eierstokken DEEL 2

08-04-2010 09:46 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx

NaamLeeftijdSTART..!!N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendNukje33April/Mei 201029 maart 2011janine2000131April 2010 31 januari 2011Boefje29December 2009 18/09/10Frutje30Augustus 201031 augustusPipo31Oktober 2010Verkademeisje30Januari 2010 19/11/2010Assie7831Begin 2011Orchis29begin 2011Orchid34Begin 2010 12-12-10Lavender 32?Spingstof29December 2010Moimoi29April 201026 juniMoos8623juni/juli 2010?Minie86 (gaat voor de tweede)23augustus 2010Meis, 9 sep 2009Hofje7732??[/quote]
@nukje: ja ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Je kunt nooit weten wanneer het raak zal zijn, het kan in 1 maand gebeuren maar ook in 12. Als ik jullie was zou ik gewoon gaan seksen wanneer je zin hebt, ook in de periode dat je vermoedt vruchtbaar te zijn. Je weet dat ALS het meteen gebeurt, dat het dan ieder geval een gewenste zwangerschap is, toch? Je hebt nu nog het voordeel dat je dat ongedwongen kunt doen, zonder het idee van "het MOET zo snel mogelijk gebeuren". (maar ik snap je ongeduld heel goed )

@assie: wat een heerlijke vakantie heb jij in het vooruitzicht !

@boefje, wat fijn dat deze echo ook zo positief was en dat babyboef zelfs ietsje voorloopt! Kan me voorstellen dat je na elke echo toch weer opgelucht bent.

Heb een paar weken niet gepost op dit forum, maar ik kan melden dat ik inmiddels ook tal van zwangerschapssymptomen heb: snel moe, grotere, gespannen borsten, vol gevoel in m'n buik en vaak vlagen van een moeilijk te omschrijven gevoel dat het meest op misselijkheid/beroerdheid/niet lekker voelen lijkt. Maar geen braakneigingen gelukkig! Dit is m'n 8e week en volgende week donderdag krijg ik de eerste echo. Orchidman is ook helemaal blij en gaat dan ook mee kijken.

Verder heb ik ondanks de symptomen nog niet echt een gevoel van zwanger zijn en ook nog niet echte moedergevoelens. Heb zelfs af en toe nog twijfels....op een bepaalde manier vind ik het namelijk best wel jammer om ons leventje van 2-persoons huishouden achter me te laten. Raar eigenlijk, want m'n zwangerschapswens begon juist zo te kriebelen! Maar waarschijnlijk komt dat echte moedergevoel later nog en ga ik me pas zwanger(der) voelen als m'n buik gaat groeien en echt een band ga voelen met de baby.

Pff, vind het ook best eng allemaal, er staan ons echt grote veranderingen te wachten. Natuurlijk wist ik dat wel van tevoren, maar toch, het is nu zo ECHT!
@ Orchid: ookal ben ik nog niet zwanger, ik kan me heel goed voorstellen dat die twijfels af en toe de kop opsteken. Dat heb ik ook af en toe. Gisteren zat ik op de fiets naar huis, het was lekker weer en Nukkeman belde om te zeggen dat we ook een hapje konden gaan eten in de stad. Als er straks een kindje is, kan dat niet meer zo spontaan. En van daaruit kwamen allerlei andere gedachten naar boven, en toen dacht ik ineens "wil ik dit wel ECHT?!" Pfffff, vermoeiend als je jezelf soms zo in de weg zit. Maar het is toch een beetje hoe het leven in elkaar zit, denk je niet? Toen ik nog studeerde, kon ik me niks beters voorstellen dan te gaan werken: geen geldproblemen meer, geen baantjes in de avonduren, en dus minder stress. Maar nu ik werk, realiseer ik me dat dat gevoel van ongebondenheid, lang leve de lol en alles doen op het moment dat JIJ er zin in hebt, nooit meer terug zal komen. Maar... ik zou ook niet meer terug willen naar die situatie. Alles heeft twee kanten, en zo zal het met het krijgen van een kindje ook wel zijn.

Ik ben het bangst voor de verplichtingen die het met zich meebrengt. Nukkeman en ik hebben op dit moment een vrij ongedwongen leven, maar dat is dan in 1 klap voorbij... daar heb ik nog wel eens moeite mee....
Dames, dat kan ik me ook heel goed voorstellen. Volgens mij blijf je tot het eind twijfelen. Komt natuurlijk ook omdat je niet weet wat je precies te wachten staat. Misschien komt er wel zo'n makkelijk kindje die vrij snel 's nachts doorslaapt en af en toe gewoon uit logeren gaat zodat de ouders iets leuks (semi-spontaan) kunnen gaan doen.....Vrienden van ons hebben zo'n super makkelijk kind. Natuurlijk verandert je leven, maar er kan nog zo veel met kind. Alleen vaak iets meer plannen of rekening houden met elkaar.

Maar hopen dat iedereen hier snel zwanger wordt een gezond kind ter wereld brengt en dat ook nog een beetje makkelijk is! haha

Verder weinig eisend hoor

Ik moet ook zeggen dat ik van elke levensfase geniet. Mijn studententijd heb ik ook echt alles uitgehaald wat erin zat......heb ik heel erg van genoten, maar op een gegeven moment is het genoeg en wil je ook werken. Dat vond ik (meestal) geen straf en geeft je weer andere mogelijkheden en vriendschappen. FInancieel wordt alles nog wat makkelijker, etc. De fase van kinderen krijgen lijkt me ook geweldig. Zo'n kleintje zien opgroeien en daarin begeleiden....elke fase heeft zo z'n charmante dingen. Dus laat maar komen!
Ja, daar ben ik ook wel eens bang voor (maar goed, waar ben ik niet bang voor ), dat ik een huilkind krijg. Een kennisje van me heeft een kindje van anderhalf en dat huilt al anderhalf jaar van 's ochtends tot 's avonds. Ik zeg er heel voorzichtig bij dat ik denk dat het ook gedeeltelijk met de opvoeding te maken heeft, maar goed, als dat niet zo is, dan zit je er toch maar mooi mee. En stel je voor dat ik het dan niet trek?

Als, als, als.... ik moet daar gewoon mee ophouden!

Zojuist trouwens met de HA gebeld en afgesproken dat ik nu 2 weken lang om de dag mijn medicatie ga slikken. En als dat goed gaat, stop ik er over 2 weken helemaal mee. Hmmm, zit ik dan niet precies in mijn vruchtbare periode...?
Ah spannend Nukje! Dat klinkt als snel afbouwen....en wel fijn dat het in overleg met het huisarts is. Hopelijk voel je je er goed bij en kan je snel helemaal zonder!

En de twijfels....ja.....you never know. De een heeft het ook iets meer in zich om het onbekende op te zoeken dan de ander. Dat geldt met alles.

Ik ga bijvoorbeeld graag elke keer naar een ander restaurantje, andere vakantiebestemming en op het gebied van wonen/werken heb ik nu in totaal verschillende regio's van Nederland gezeten. Ik zoek leuk werk en pas mijn woonomgeving daar op aan.....nu doe ik het rustiger en heb 2 jaar terug bewust gezocht naar een andere baan in mijn huidige woonplaats. Assieman is bijna het tegenovergestelde....gaat graag naar dezelfde restaurants en bestelt zelfs vaak hetzelfde gerecht (weet ie zeker dat het lekker is...), vakantie interesseert hem iets minder. Wil wel graag samen met mij weg, maar ik mag beslissen waar naartoe en werken is hij pas wat mee gaan wisselen vlak voordat ik 'm leerde kennen. Heel grappig om te zien.

Misschien dat het daarom voor hem ook iets moeilijker is om zich in het onbekende van Kinderen krijgen te storten. Voor mij juist een uitdaging om weer wat nieuws aan te gaan (even kort door de bocht geformuleerd...).
Zo had ik het nog niet bekeken. Ik ben ook meer het type dat graag allerlei dingen uitprobeert, ik bestel meestal datgene op de kaart wat ik nog niet ken! Nukkeman trouwens ook...

Maar verder zijn we wel de fase voorbij dat we elk weekend de stad in moeten of veel naar feesten gaan. We zoeken juist meer de rust op. Wat dat betreft past een kind daar prima bij...!

Ik heb vannacht trouwens gedroomd dat we ineens 4 katten hadden, maar dat we er geeneen af wilden staan. Haha, ik zie nu ineens hoe ik dat heel goed kan verbinden met alles wat er op dit moment in mijn hoofd speelt .
dubbel
haha.....grappig zeg, die droom. En nee.....katten en kinderen afstaan doen we natuurlijk niet!

Gezellig juist!

Ik het duidelijk weer geen werk-zin......wil eigenlijk wel naar buiten/huis.....mmmm.....zal eens kijken of ik dat kan doen...
Assie, ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje kort door de bocht (zei je zelf ook al), weet ook niet of dat wel iets met elkaar te maken heeft. Ik kan me om veel dingen zorgen maken en bang voelen, maar ben tegelijkertijd ook iemand die graag nieuwe dingen uitprobeert. Of het nou om restaurants gaat of vakanties (ga bijv. liefst op de bonnefooi naar relatief onbekende landen).

Net als Nukje hebben we onze studententijd/feesttijd al lang achter ons liggen en vinden wij het ook heerlijk om gewoon thuis te blijven. Vervelen doen we ons niet! Met het oog op een kleine baby denk ik dat het inderdaad wel een voordeel is als je al goed op zo'n leven bent ingesteld. Maar je hebt gelijk wat betreft twijfel: die zal er misschien tijdens de hele zwangerschap wel blijven .
quote:nukje schreef op 28 april 2010 @ 12:24:

En van daaruit kwamen allerlei andere gedachten naar boven, en toen dacht ik ineens "wil ik dit wel ECHT?!"Haha, zo herkenbaar!!! Maar ik vermoed dat als ik het niet doe, het verlangen zal blijven bestaan en ik misschien wel voor altijd spijt krijg. Op een gegeven moment moet je toch kiezen, zeker als je biologische klok begint te tikken. Straks kan het niet meer!
@orchid

Fijn om te horen dat het goed met je gaat! En wat je schrijft had mijn zus ook. Die wilde supergraag zwanger worden, maar toen ze het eenmaal was, was het toch een schok en een grote verandering. En dat is het natuurlijk ook. Ze is er in de loop van de maanden naartoe gegroeit en ik vermoed dat dit bij jou ook zo zal gaan. Ik denk bovendien dat heel veel vrouwen dit gevoel hebben - uitzonderingen daar gelaten - maar er niet over praten omdat ze vinden dat ze alleen maar blij moeten zijn.

Er verandert zoveel, je lichaam, je dagelijks leven, de belangrijkste mensen in je leven, je werk, je vrije tijd, de relatie met je vent... Dat is best even schrikken. Daar krijg je wat voor terug, heel wat, maar dat gedeelte lijkt nu nog onwerkelijk en ver weg. Het komt goed! Niet teveel piekeren en lekker praten over hoe je je voelt. Ook wanneer dat minder reeël lijkt.
Tja, je kan het natuurlijk nooit een op een met elkaar in verband brengen .....In zo'n zwart-wit wereld leven we natuurlijk niet, vandaar dat ik ook schreef dat het wat te kort door de bocht is....maar ik merk het bij Assieman dat dat wel een terugkomend punt is, waarom hij iets minder snel aan iets nieuws begint (n=1, dus niet echt onderzoekswaardig...haha).

Ook onze studententijd ligt al tijden achter ons en ik geniet er nu ook veel meer van om vaker thuis te zijn en alles wat relaxter aan te doen. Past een baby idd prima in.

Aan de andere kant......we (als mens) zijn gelukkig vrij flexibel ingesteld.....het lukt bijvoorbeeld studenten die onverwacht zwanger blijken te zijn in de meeste gevallen prima om het zo te combineren en vorm te geven dat het een kans van slagen heeft.

Ben ook wel van mening dat we alles nu teveel eerst goed voor elkaar willen hebben (financieel, levensfase, huisje, etc.) voordat er aan kinderen gedacht wordt. Volgens mij kan dat best wel wat losser gelaten worden.....maar ja...

We zijn niet voor niets zo ongeveer het land met de oudste moeders....
@janine: bedankt voor de tip. Zal als ik thuis ben de aflevering

eens bekijken.

@assie: je vakantie klinkt in elk geval al superheerlijk.

Op die manier zal de tijd zeker snel voorbij gaan.

Nu hopen dat de vakantiepret en zon je startdatum nog iets naar voren kan halen.

@pipo: veel plezier tijdens je volgende passessie.

en als de dame in kwestie niet vriendelijk genoeg is

hoef jij natuurlijk ook niet vriendelijk te zijn.

@nukje: heb ook idd het idee dat hij gewoon bang is

dat er dan ook gelijk een kind op de stoep staat.

Hij heeft over het algemeen erg veel moeite met veranderingen.

Als je het heel zwart wit bekijkt ben ik ook zijn eerste langdurige relatie. Alles wat hij met mij deelt is dus nieuw voor hem.

Vind het trouwens wel erg goed van je dat je het hem zo duidelijkhebt uit kunnen leggen. Goed idee om over je angsten van het ouder moeder worden te praten, maar ook om zijn angsten onder woorden tekunnen brengen.

Gefeliciteerd dat je ondertussen al zover bent met het afbouwen van je medicijnen.

@boefje: wat heerlijk dat je echo goed was en wat fijn dat de kleineboef iets voor loopt.

Nu lekker genieten van de laatste voorbereidingen voor je vakantie.

Have fun met zijn tweetjes.

@frutje: wil het werk al een beetje lukken of blijft het bij kleine dingetjes.

@orchid: wat heerlijk dat orchidman zo met je meeleeft.

Veel plezier met je echo volgende week dat zal het allemaal wel veel echter maken.

Hier genieten we ook erg van het leven met zijn tweetjes

Deze zomer willen we in elk geval nog op de motor langs de moezel toeren.

Verder lijkt het me juist heerlijk om zo´n kleintje erbij te hebben.

Vind wel dat het dan nog steeds belangrijk is om af en toe echt tijdvoor elkaar te maken. Als je nog van elkaar kunt genieten is ook erg belangrijk voor zo´n kleintje
Ik denk dat ik de ovulatietesten deze maand nog even laat voor wat ze zijn. In mijn achterhoofd houd ik stiekem toch wel bij wanneer mijn vruchtbare periode ongeveer aanbreekt .
Oeh heerlijk vakantie naar Griekenland! Moet helaas nog erg lang wachten (begin september).

Waardoor ik eigenlijk ook een beetje met een (mezelf opgelegd) dilemma zit. Zoals ik eerder ergens al gezegd heb willen we in juli echt gaan beginnen. Geen idee waarom dan, maar die hebben we geprikt. Maar we gaan dus begin september op vakantie. Mijn verstand zegt: waarom niet wachten tot na je vakantie, maar dat vind ik te lang duren.

We beginnen in ieder geval niet nu, omdat ik eerst financieel wat ruimer wil zitten en eigenlijk het liefst nog 'even' een huis wil kopen. Hebben iets op het oog en gaan misschien binnenkort bezichtigen, maar dus nog niet zeker.

Ook wil ik eerst weer een normale cyclus hebben na het stoppen met de pil. Maar als we dan in juli beginnen weet ik dus pas eigenlijk de maand erna pas of het gelukt is en dus tijdens de vakantie nog niet echt. Maar wat met alcohol? Ga niet elke dag een test doen daar:-p en heb ook eigenlijk niet de illusie dat het meteen gaat lukken en meteen zwanger ben. Maar ik merk dat het me toch heel erg bezig houdt. Dus misschien gaan we ik juni dan wel echt beginnen? Ik weet het niet...

Merk dat ik er ook veel teveel over nadenk en aan het tellen ben etc. en er is natuurlijk ook helemaaal geen goede manier of wat dan ook. Maar ja...

Geen idee wat jullie met dit hele verhaal moeten hoor, maar ik ben het nu even kwijt.
SushiToo; misschien moet je het rationeel proberen te benaderen. Wat wil je op vakantie graag doen? Is voor jou een vakantie pas compleet met een wijntje op een terrasje en wil je nog een keer optimaal genieten van een vakantie met z'n twee, dan zou ik zeggen wacht tot na/tijdens je vakantie. Die 2 maanden maakt dan ook niet meer uit!

Is het financiele punt belangrijk, inclusief huis.....dan zou je kunnen kijken wat je wilt hebben bereikt voordat je begint....het dus af laten hangen van het spaarsaldo wat je wilt of dat je een huis hebt gevonden.

Maar waarschijnlijk gaat het gevoel het winnen Dan heb je "schijt" aan bovenstaande punten en ga je er gewoon voor.....op de koop toenemende dat mocht je direct zwanger zijn, het dinken van wijntjes e.d. er even niet in zit.....het huis misschien wat later komt en de financiele situatie nog niet helemaal zoals gewenst....tja het zei zo.

Sparen kan je ook nog tijdens de 9 maanden.....tijdens het kopen van een huis, verhuizen, nieuwe spullen kopen, etc.....is dat wat lastiger! Ben inmiddels ervaringsdeskundige wat dat betreft....haha

Lastig, maar uiteindelijk beslissen jullie gewoon en komt het toch wel op z'n pootjes terecht!
Assie, dat wijntje kan me echt gestolen worden haha... echt die 9 maanden zonder alcohol overleef ik wel. Ik drink sowieso niet echt vaak, maar het is meer dat ik niet het risico wil lopen dat ik zwanger ben zonder het te weten en dan drink. Dus zou ik uit voorzorg testen om te weten of ik kan drinken (volg je het nog?)

En op zich zitten we er financieel echt niet slecht voor, maar ik zit met een kleine schuld die ik bijna afbetaald heb. Ook dit hangt samen met de termijn waarop we willen beginnen met een baby. Waarschijnlijk ben ik hier over 2 maanden wel vanaf (dus weer juni). Maar dan is er nog dat droomhuis wat nu te koop staat. En daar zijn we financieel wat angstiger voor (vriendlief eigenlijk, ik ben iets makkelijker hierin). Want hiervoor moeten we wel a la de minute geld hebben. Het geld voor de baby komt er inderdaad in die 9 maanden wel. Maar als we echt aan een huis gaan beginnen kunnen we minder snel sparen en dus minder geld bij elkaar krijgen voor de baby.

Dat zijn een beetje mijn hersenspinsels @ the moment. En ik weet dat alles uiteindelijk goed komt. Ook al zou ik nu bij wijze van spreke zwanger zijn, wij komen er wel. Maar word er stiekem toch een beetje onzeker van.

Het liefst zou ik ook gewoon schijt hebben aan die dingen. En kan ik het ergens niet uitstaan dat er mensen zijn die 'per ongeluk'/ongepland' zwanger raken en waarbij dan alles goed gaat. Wij zijn weer 2 van die mensen die overal bij na moeten denken en alles moeten plannen en voorbereiden :P
Ken ik hoor......wij denken er ook veel te veel bij na...zekerheid voorop, terwijl we bijvoorbeeld helemaal niet weten of we uberhaupt kinderen kunnen krijgen.

Toch trekt altijd alles over kinderonderwerp me aan. Zo stond er op de voorpagina van de krant een stuk over adoptiekinderen uit Rusland; daar valt mijn oog dan op.....Assieman ziet eerst de financiele stukken over bijvoorbeeld Griekenland

Ik word ook wel eens moe van mezelf hoor.....waarom ik het onderwerp niet gewoon nog even naast me neer kan leggen en dan nog meer van alles nu kan genieten. Af en toe krijg ik best van die emotionele momenten dat ik ook echt kids wil.

Maar ja.....aan de andere kant denk ik dan weer waarom zou ik het gevoel verstoppen...ik wil immers graag kinderen, alle randvoorwaarden zijn goed en mijn leeftijd wordt er nou ook niet echt beter op.

Kortom: Assieman, waar wacht je op!!
Alles komt goed :-) zelfs met ons denk ik dan maar!
zo wat is er weer veel geschreven.. ik ben nogal druk op mijn werk dus heb geen tijd gehad om tussendoor te checken.

@nukje: de eerste maand heb ik wel ovulatietesten gebruikt. Aan de ene kant fijn dat ik nu zeker weet wanneer ik ovuleer maar aankomende maand ga ik ze niet gebruiken.. bedoel het moet nog wel een beetje spontaan blijven.. afgelopen maand had ik het idee dat het een beetje geforceerd was soms. Deze maand(en) ff relaxed, mocht het over 4 maanden nog niet raak zijn dan ga ik ze weer gebruiken. Maar de drang om ze te gebruiken kan erg groot zijn.. ik spreek uit ervaring haha..

@sushi-too: ja, dat tellen herken ik wel.. ow, nu ben ik misschien wel bevrucht.. goh, geen biertje/wijntje meer voor mij.. maar volgens mij moet je het niet zo doen.. volgens mij maak je dan jezelf helemaal gek. Ik probeer gewoon gezond te leven (en af en toe een wijntje is niet erg). Sporten, gezond eten en goed kunnen ontspannen. Maar goed das makkelijker gezegd dan gedaan.

iedereen; ja, wij hebben hier ook een vrij ongedwongen leventje. Ik ben meer van de nieuwe dingen en mijn aanpassingsvermogen is ook iets groter dan janineman. Dit is mijn vierde baan. Hij werkt nu bij een bedrijf die mensen detacheren bij gemeentes. En hij vindt het niet leuk om telkens ergens anders te moeten zitten... mij lijkt me dat heerlijk. En ook qua eten kies ik vaak het onbekende op kaart terwijl meneertje janineman altijd voor safe gaat.

Nu maar ff weer chillen, morgen weer een drukke dag! savonds Utrecht onveilig maken.. wat gaan jullie doen met K-night/day?
quote:Nu maar ff weer chillen, morgen weer een drukke dag! savonds Utrecht onveilig maken.. wat gaan jullie doen met K-night/day?Drinken nu het nog kan! Nu sushivriend nog meekrijgen!
Goedemorgen dames,

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Dag 26, ik blijf dus redelijk bij mijn gemiddelde cyclus van 25 dagen. Voel me alleen wel een beetje bleeh.

Hoest met de rest? Zin om met K-dag een drankje te drinken?

Of dat niet te doen als het niet mag natuurlijk...
Dames, wat schrijven jullie veel!

Heb niet echt tijd en puf om veel te reageren. Met het kinderonderwerp ben ik ook echt even niet zo veel bezig. Gelukkig... Want oktober duurt nog lang. Ik denk dat bij mij de twijfels ook toeslaan mocht ik echt zwanger zijn. Je weet toch niet echt wat je je op de hals haalt En nieuwe dingen brengen mij toch ook altijd stress. Zoals nu bij het regelen van de bruiloft. Pffff. Het is wel veel geregel! Locaties zijn iig vastgelegd en ik hoop nu ook snel een jurk te vinden. Volgend weekend weer passen.

Koninginnedag heb ik het eigenlijk een beetje mee gehad. Heb me jaren in het feestgedruis gestort, maar ik ben een beetje klaar met mensenmassa's. hebben nu met een aantal vrienden afgesproken om in het park te gaan zitten met hapjes en drankjes, prima dus. Vanavond borrelen met vrienden die in het buitenland hebben gewoond en zaterdag shoppen met een vriendin (moet ook nog 'gewone' kleding hebben ). Genoeg leuke dingen te doen dus!

Wens jullie allemaal fijne vrije dagen en werkse nog vandaag.
@Frutje: fijn dat je cyclus regelmatig is. That's a start!
quote:SushiToo schreef op 28 april 2010 @ 22:35:

[...]

Drinken nu het nog kan! Nu sushivriend nog meekrijgen!Jaaaah! Volgend jaar zijn we misschien wel zwanger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven