Rammelende eierstokken DEEL 2

08-04-2010 09:46 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx

NaamLeeftijdSTART..!!N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendNukje33April/Mei 201029 maart 2011janine2000131April 2010 31 januari 2011Boefje29December 2009 18/09/10Frutje30Augustus 201031 augustusPipo31Oktober 2010Verkademeisje30Januari 2010 19/11/2010Assie7831Begin 2011Orchis29begin 2011Orchid34Begin 2010 12-12-10Lavender 32?Spingstof29December 2010Moimoi29April 201026 juniMoos8623juni/juli 2010?Minie86 (gaat voor de tweede)23augustus 2010Meis, 9 sep 2009Hofje7732??[/quote]
Hi!!

Ik heb alvast heerlijk genoten van een vrije dag. Nu zit ik met laptopje in bed, met op de achtergrond de tv.....haha....

Pipo; hopelijk kom je je droomjurk tegen die ook nog een nette prijs heeft!

Verkademeisje: blijft heftig hoor...hopelijk lukt het snel op de bloeddruk naar beneden te krijgen. Gelukkig is er nog voldoende tijd om een aantal dingen te proberen voordat het te riskant wordt.

Ik heb vandaag al heerlijk genoten van het lekkere weer, geluierd, boodschapjes gedaan, tv gekeken, etc. Lekker lui dus.

Morgen ga ik me eens verdiepen in de vakantie. Er moet binnenkort toch echt iets geboekt worden, juni komt al in de buurt

Lavender: al iets meer gehoord van je vriend? Spannend hoor en knap dat je zo geduldig bent!

Ik heb nu toch eigenlijk weer een beetje moeite met de januari-termijn. Lijkt nu ineens wel heeeel ver weg! En waarom zo lang wachten....jammer dat in Assieman ook zeker geen peper in z'n reet te vinden is en hij zelf initiatief zou nemen op het kinder gebied. Ik weet dat ik het niet teveel moet pushen en daar ben ik heeeel goed mee bezig, maar jongens.....het wordt volgende week pas mei! Nog 8 maanden geduld hebben, tja....
@Assie: 8 maanden is inderdaad lang, waarschijnlijk zalje achteraf zeggen, de tijd is snel gegaan. Ik moet wachten tot de zomer(juli ong) en dat vind ik al lang! Maar er is wel al weer anderhalve maand voorbij dat vriendlief die datum gesteld heeft.

En misschien door er een keer in de zoveel tijd erover te beginnen gaat het steeds meer kriebelen...

@Orchis: Een gezellig weekend toegewenst!

@Frutje: Ik ben ook een keer een blog begonnen (anoniem) omdat ik dacht heelveel dingen kwijt te willen over bepaalde onderwerpen. Ik heb een keer geschreven en daarna nooit meer. Toch niets voor mij... Ik hoop dat je er wel wat aan hebt, soms kan je de dingen dan van je af schrijven. Lezen veel mensen het?

@Iedereen: ik hop dat jullie allemaal een mooie weekend hebben met dit weer( of je moet er niet van houden) Ik ga zo bloemencorso kijken
@Assie: jeetje ja, acht maanden, als je het zo zegt lijkt het lang. Ik schrijf al bijna een jaar op dit topic dus ik weet wat lang wachten is.... Heb je niet nog wat projecten liggen die je de komende maanden op zou kunnen pakken? Een leuke nieuwe hobby ofzo Afleiding zoeken is het enige wat helpt! (Trouwen leidt heeeeel goed af!)

Als ik DE jurk heb gevonden stuur ik misschien wel even een fotootje. Vind het spannend jongens! Binnenkort verslag.
Veel plezier vandaag Pipo!!!!!!
quote:Verkademeisje schreef op 23 april 2010 @ 07:21:

Jammer moimoi, of is het niet zo'n teleurstelling? Dat lijkt uit je post te komen. Dat je er nog niet vanuit bent gegaan, is wel verstandig. Een beetje zelfbescherming. Misschien liggen je vruchtbare dagen wel anders, duurt je cyclus gewoon wat langer. Of heb je ovulatietesten gebruikt?

Ik vind het natuurlijk wel heel jammer maar was er niet vanuit gegaan. Inderdaad ook zelfbescherming. Ik heb geen ovulatietesten gebruikt. Wil het de eerste paar keren zonder proberen. Ik denk inderdaad dat m'n cyclus wat langer duurt dus de volgende ronde nog maar vaker seksen haha!

En inderdaad kan met K-dag nu lekker gewoon drinken.

Oja, kreeg van de week een oproep voor een uitstrijkje (1e keer). Is dat eigenlijk wel handig om te laten doen als je zwanger wilt worden? Ga het natuurlijk aan HA vragen maar wat denken jullie?

Geniet van de zon vandaag!

xmoimoi
@assie: 8 maanden klinkt erg lang.. maar gelukkig valt het grootste gedeelte in de zomer (en die tijd vind ik nu eenmaal sneller voorbij gaan..). Sinds vorig jaar juli zit ik op dit forum en in april begonnen.. en daarvoor al een beetje aangekondigd te willen beginnen.. ja, wachten duurt lang..! iig veel succes en geduld. Enkele maanden naar voren trekken lukt ook niet denk je?

@pipo: we zijn nieuwsgierig.. haha

@frutje: een blog: gaaf!.. maar ik geloof dat ik daar niet zo goed in ben..

lekker weer buiten! maar ik loop de hele tijd te niezen.. #$%$#hooikoorts! gelukkig is het ietsje minder dan andere jaren maar ja, het begint ook net.

Heb net lopen scheuren in allerlei woonbladen, kleurstaaltjes gehaald en alles op geplakt op de muur in de woonkamer, ter inspiratie.. ziet er gaaf uit. Beetje gerangschikt op hal,woonkamer, slaapkamer en zolder.. leuk om te doen.. ben benieuwd wat janineman er van vindt..
@moimoi: ik zou het even vragen... ik heb namelijk geen idee.
*was net in de stad, had een zwangerschaptest in de hand maar toch niet gekocht, wacht eerst mijn menstruatie af
moimoi, maakt volgens niets uit hoor.....een uitstrijkje te laten maken als je zwanger wilt worden.....alleen als je zwanger bent, mag het niet. Misschien dan een handig moment wachten....net na je menstruatie, ofzo....dat er in ieder geval geen twijfel is of je misschien zwanger zou kunnen zijn.... Idd even bellen en vragen wat handig is. Je wilt natuurlijk niet dat een vruchtje wordt afgestoten door een uitstrijkje.

En Janine je hebt gelijk dat de zomer sneller voorbij gaat, maar je ziet dan ook veel meer zwangere buiken en gezinnetjes buiten. Tijdens/na de vakantie wil ik ook wel een poging wagen het startmoment wat naar voren te halen.

Even een veeel te ver op alles vooruitlopende vraag: soms zit ik naar onze extra kamers te kijken en vraag ik me af welke kamer ik als babykamer zou inrichten als het zover zou zijn.....nu zit er tussen de twee kamers een behoorlijk maat-verschil.....De ene is 11 m2 en de andere ongeveer 25 (met inloopkast).

Ik zou voor de babykamer denk ik het kleine kamertje gebruiken en als dan de tweede geboren wordt de oudste verschuiven naar de grote kamer.....tot die tijd kunnen bijvoorbeeld mijn ouders makkelijk eens komen logeren (wonen ver weg).....maar een extreem grote babykamer kan natuurlijk ook wel heel lekker zijn....

Tja, je moet ergens over nadenken he! haha

En pipo....een leuke jurk gevonden???
Zo en nu maar eens gaan zoeken naar een mooi appartement/hotel en vliegticket voor de vakantie. Hebben jullie nog goede vergelijkingssites als tip?
quote:SushiToo schreef op 23 april 2010 @ 11:13:

[...]

Nee Lees hier al wel een tijdje mee, maar vooralsnog niets zinnigs te melden. Haha...

Nee, WIJ hebben hier allemaal hele zinnige dingen te vertellen !

Voor mij is het gewoon fijn om ergens, al dan niet zinvol, mijn verhaal kwijt te kunnen. Al gaat het over niks! Als ik al mijn gedachten dagelijks bij Nukkeman op z'n bord zou gooien, zou hij helemaal knettergek van me worden .

Dacht gisteren trouwens dat ik ongesteld zou worden. Na de seks verloor ik namelijk een heeeel klein beetje bloed, maar daar bleef het bij . Toch zou het nu ergens een keer moeten komen...

Ik moet niet te veel in de spiegel kijken, want ik heb een koortslip en overal pukkels Waar het eerste door komt weet ik niet (slecht geslapen? afbouwen AD? wat voor m'n gevoel trouwens heel goed gaat!), maar het tweede komt vast en zeker door de hoeveelheden chocola die ik de afgelopen week naar binnen heb gewerkt. Of doordat ik ongesteld moet worden natuurlijk... In ieder geval wil mijn lichaam me iets zeggen, denk ik, maar dat mag natuurlijk ook iets heugelijkers zijn...

Morgen 22 graden dames, de zomer komt eraan!!
hoi,

aaaarrrrghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

volgens meneer ben ik een zeur!

nou vraag ik jullie. Heb de hele week geduldig mijn mond dicht gehouden, het onderwwerp kinderen bewust ontweken. tenzij anderen erover begonnen, daar kan ik natuurlijk niets aan doen.

aan het eind van de middag vroeg ik alleen maar of hij nog had nagedacht. en wat krijg ik terug als antwoord! Je moet niet zo zeuren. en dat terwijl ik de hele week geen woord gezegd heb over het hele onderwerp.

Nou snap ik best wel dat hij in een week niet zomaar ineens een beslissing kan nemen. maar hij heeft er nog niet eens over nagedacht en dat terwijl hij beloofd heeft dat serieus te doen. en mij dan een zeur durven noemen.

sorry voor het ego bericht dames, moest het even kwijt.

ben zo boos en ook ontzettend teleurgesteld. verwacht echt niet binnen een week een beslissing, maar hij zou er wel over nadenken en zelfs dat heeft hij nog niet gedaan.
Goedemorgen!

Mag ik hier ook mee van me af schrijven?

Lavender, volgens mij hebben wij dezelfde man..!

Beide zijn we 30 en we hebben nooit echt een kinderwens gehad..... tot nu. Tenminste, ik. Hij moet er helemaal (nog) niet aan denken, en een gesprek erover voeren is al helemaal moeilijk... (als in; hij kapt het gesprek af omdat hij er chagrijnig van wordt, ik ben vervolgens de rest van de avond verdrietig).

Vind het zooo lastig!
@lavender: mijn vriend was ook zo, al zei hij niet letterlijk dat ik zeurde, het kwam er wel op neer. En voor ons is een week je mond houden lang, maar voor hun stelt het niets voor...

@raantje: Welkom, tuurlijk mag je meeschrijven!

@allemaal: Ik zit ergens mee. Ik slik gewoon nog de pil en ben begin april nog ongesteld geweest. Maar nu heb ik sinds een paar dagen pijnlijke borsten, gerommel in mn buik, kan moeilijk naar de wc en last van winderigheid ( sorry voor de info). Toevallig heb ik denk 2 weken geleden een zwangerschapstest gedaan ( ik ben echt obsessief, denk bij alles dat ik zwanger ben terwijl ik gewoon de pil slik) en die was negatief. Nu zit ik te twijfelen, ben geen pillen vergeten, heb ze ook niet uitgespuugd. Zal ik een test doen? En er word veel gezegd dat een pilongesteldheid geen echte is, en als je onverhoopt zwanger raakt terwijl je de pil slikt, die bloeding gewoon blijft houden... Kunnen jullie mij helpen, of zit het gewoon in mn hoofd. Eerlijk zeggen hoor, ik ken mezelf..;)
Heel vervelend he.....dat manlief niet door heeft dat het voor ons heel lang is om een week geen woord over het baby onderwerp te zeggen....

Assieman zegt nog niet niet dat ik zeur, hij snapt het wel......maar vervolgens begint hij er ook niet vaak over vanuit zichzelf. Het zou zo leuk zijn om samen te fantaseren over hoe het zou zijn als.....Maar ja, dat moet ik hier maar doen dan.

Moos: ik zou geen geld verspillen door een test te doen. De kans dat je tijdens het slikken van de pil zwanger wordt is praktisch 0......ik snap dat je het graag zou willen (me too), maar dat zou volgens mij zonde zijn van je geld.

Pilongesteldheid is inderdaad geen echte en dat komt vooral omdat er in de meeste gevallen geen eisprong heeft plaatsgevonden en er geen groei van het baarmoederslijm heeft plaatsgevonden (voor innesteling belangrijk).....een aantal redenen waarom het praktisch onmogelijk is om tijdens het slikken van de pil zwanger te worden. Tenzij je er een potje van maakt natuurlijk en de pil niet of heel inconsequent slikt.

Welkom Raantje!

Ik ga weer even verder met relaxen!
het is wel zo dat ik 22 maart ongesteld geworden ben, toen een week gewoon niks, en toen heb ik anderhalve week bloeding gehad en toen ben ik van pil gewisseld... zou dat schelen.

Maargoed iig bedankt voor je reactie.. ik kijk het alemaal wel even aan. Moet over een week ongesteld worden en als dat gewoon normaal is dan zal er wel niks aan de hand zijn. Dan wacht ik gewoon tot van de zomer we gaan beginnen!!
Welkom Raantje.

Echt zo herkenbaar dat ik (voorheen dan he) zo m'n best deed om het er niet over te hebben en als het ik het dan toch een keer deed was het inderdaad gezeur. Zo frustrerend.

Nu wil m'n vriend gelukkig wel en we zijn ook echt al bezig maar nu nog moet ik het er niet te veel over hebben. Hij vindt het nog steeds spannend en zo (logisch). Het liefste zou ik samen de hele dag willen fantaseren, maar hij dus echt niet!

We hadden pas een kinderverjaardag en daarna zei ik: zie je ons ook over een tijdje zo gezellig met zo'n kleintje? Nou, dat vond hij toch nog erg moeilijk. Gelukkig staat hij wel achter zijn besluit nu maar het blijft een "voorzichtig" onderwerp.

xmoimoi
Oja, ik hoorde gister van iemand dat ze haar man ook iets (Zink) had laten slikken. Zou goed zijn voor het zaad ofzo? Ik heb er nog nooit van gehoord en heb toch best wel veel gelezen ;)
@iedereen: en gewoon ongesteld geworden vandaag.. dacht ik gisteren al.. had mega veel energie en was kwaad op mijn vriend (die kreeg ik maar niet naar huis van een feestje.. arghhh en nu klaagt ie over zijn mega kater...). Maar goed nu dus donkerbruine afscheiding en zo begint mijn menstruatie altijd en ik verwacht morgen de bloeding.. Tuurlijk een teleurstelling maar ook weer niet. Nu kan ik lekker met K-night een wijntje drinken. En ook mijn vriend vindt het niet zo erg, hij zou het liefste zien dat het over een paar maandjes raak zou zijn... (komt gewoon het beste uit) maar dat heb je niet voor het zeggen he. Ik zou zeggen 2e ronde nieuwe kansen!

@raantje: welkom, hier kun je lekker van je af schrijven!

@lavender77: ja, dat is zo frustrerend als je vriend op die manier reageert. Jij doet zo je best om het er niet over te hebben. Zeg je 1x wat ben je meteen een zeur. Ik ken dat wel hoor, mijn vriend noemde (en soms noemt) me ook weleens een zeur... maar wij maken hormonen aan in ons lichaam die ons vertellen dat we graag kinderen willen.. Kunnen we helemaal niks aan doen.. just nature calling! Succes!

@moimoi: in zaad zit al een hoeveelheid zink maar ik weet niet of het daardoor ook nog beter wordt..
trouwens nu ik een dag eerder ongesteld ben dan vorige keer heb ik nu een cyclus van 28 dagen.. heel apart. Vorig jaar nog telkens 32 toen 31, 30, 29 en nu 28... vreemde zaak hoor! maar van mij maggie zo blijven haha..
@ Moos: geen test kopen, hoor, dat is echt weggegooid geld. Er is weinig tot geen kans dat je zwanger bent, Assie had het niet beter uit kunnen leggen. Al die ' verschijnselen' die je denkt te hebben, die komen doordat je er - bewust of onbewust - mee bezig bent. Je let nu gewoon veel meer op je lijf dan voorheen en daarom denk je dat je ineens dingen voelt die je eerst niet voelde.

@ Lavender: ow, da's een nare opmerking... maar ook ik heb hem een tijdje geleden naar m'n hoofd gekregen. Ik werd daar heel verdrietig en stil van, wat uiteindelijk wel heeft geleid tot Het Echte Gesprek over het onderwerp. Pas toen (tegelijk met de huilbui die ik kreeg op dat moment... ) zag Nukkeman in dat het voor mij echt heel moeilijk was om mijn mond te houden over een onderwerp dat contant in mijn hoofd aanwezig is. Je moet hem echt duidelijk maken dat het op jouw (/onze) leeftijd echt niet als 'zeuren' kan worden bestempeld als jij over zwanger worden begint. Als je nou begin 20 was zou ik zeggen 'hij heeft een punt', maar nu heb JIJ een punt.

Zo, dat was even mijn peptalk! Het verandert vast en zeker helemaal niks aan de situatie, maar misschien is het een oppepper voor je zelfvertrouwen in dit hele verhaal!

@ Raantje: welkom hier!

@ Moimoi: dit vond ik op internet over zink:

Gebruik van foliumzuur en zink kan mannen vruchtbaarder maken. Het verhoogt in ieder geval het aantal normale zaadcellen bij mannen die verminderd vruchtbaar zijn.

Misschien heeft je kennis een reden om haar man op een zinktabletten-dieet te zetten...

@ Janine: ik ben vandaag ongesteld geworden, wat betekent dat ik - als het zo verder gaat - een regelmatige cyclus zou hebben. Ik heb niet de precieze dag opgeschreven waarop ik de laatste keer ongesteld werd, maar het is tussen de 27 en 31dagen geleden. Dus tel ik er voor nu gewoon 28 dagen bij op, wat betekent dat mijn NOD rond 22 mei zou moeten zijn. Zou je dat dan in de tabel kunnen zetten? Thanks!

Vandaag lekker in de zon gelegen, heeeeeeerrrrrrlijk!
Hallo dames!

Iedereen genoten van het heerlijke weer? Ik zeker!

Janine, jammer dat je ongesteld bent geworden. Maar wel mooi op tijd zeg! Hopelijk blijft dat zo (of word je zwanger natuurlijk). Proost alvast voor K-dag!

Welkom Raantje

@Assie

Ik kan me voorstellen dat nu je het minder druk op je werk hebt, het opeens weer veel verder weg lijkt voordat jullie gaan beginnen. Je afleiding is weg.

@nukje

Wat fijn dat het afbouwen van je AD goed gaat. Die pukkels enzo kunnen van van alles komen (afbouwen AD, chocola, stoppen met spiraal...). Hoe gaat het met je pfeiffer? Moet je er erg rekening mee houden of valt het mee?

@lavender

Aaargh, dat is niet leuk. Doe je zo je best!

Hier alles goed. Ik heb dus een heerlijk zonnig weekend gehad. Zondag heb ik met een vriendin (en mijn ceremoniemeester) op het terras gezeten. Zij is gestopt met de pil (en al echt begonnen), dus we hebben honderduit gekletst over baby's, zwangerschappen en bruiloft. Heerlijk! Verder ben ik erg blij want ik heb mijn trouwschoenen gevonden (zocht witte, comfortabele ballerina's met niks erop of eraan)! Jippie!
Goedemorgen Dames,

Bedankt voor de tips. Heb net de bijsluiter van mn pil gelezen en er staat dat je 2 maanden na gebruik(ong) last van je borsten kan krijgen. Dan zal dat het wel zijn.

Heb nu wel besloten dat ik ga stoppen met de pil, om al die zooi uit mn lichaam te krijgen. Ik ben van nature een vrij neerslachtig type en misschien gaat het iets beter zonder pil. Dan maar een tijdje met condooms, vriendlief is er niet helemaal blij mee, maar vind dat ik het moet doen als ik denk dat het beter is....

@Janine: Jammer dat je ongesteld bent geworden, je zal er toch stiekem wel op gehoopt hebben!! Ik wens je nu veel plezier op K-dag;)

Hmm dus onze mannen moeten ook aan de foliumzuur???

Groetjes
@moos86: fijn dat je gaat stoppen met de pil toch? en condooms, tja het zijn ondingen maar je went eraan..

@frutje: leuk he kletsen over baby's etc. En je schoenen gevonden waar je de hele dag goed op kan lopen.. heel goed!

En ja, met vriendinnen over baby's praten. Mijn schoonzus wil ook graag beginnen maar ze zitten nog niet in de situatie waarin het kan (moeten nog een huis kopen, zitten nu echt te klein).. maar ze is een beetje een twijfelkont (en haar vriend ook). Eerst wilde ze dit jaar beginnen (zomer of erna) en nu weet ze het nog niet, ze wil ook nog lekker vrij zijn... dertigersdilemmaatje (he, dat boek heb ik nog liggen).. ben blij dat ik die fase al heb gehad en dat we er nu voor gaan..

@nukje: mooi gesproken! (je oppepper voor lavender)

en nu weer aan het werk.. tis hier druk
@Moos

Wat goed dat je gaat stoppen met de pil!

@janine

Dat boek moet ik nog lezen . Maar idd heel leuk om over te praten!

Druk daar? Hier is het bo-ring . Ga nu iets doen zonder deadline, altijd lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven