Help! duidelijke tekst uitnodiging

28-04-2010 10:20 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
thanx allemaal
anoniem_93728 wijzigde dit bericht op 03-05-2010 17:02
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:wednesday13 schreef op 28 april 2010 @ 10:32:

en voor de duffe mensen onder ons,

is er smiddags koffie met cheap ass bonbons

Alle reacties Link kopieren
Okey, als ik het goed begrijp, doe je het dus sowieso fout.

Hoe je ze ook uitnodigt, hoe je het ook inkleed, wat je ook doet. Er zal iets gevonden worden om over te zeuren.....



Mmm, als je het dan toch niet goed kan doen, waarom doe je het dan niet op de manier die voor jou in ieder geval goed voelt? Je kunt het blijkbaar niet iedereen naar de zin maken, maak het dan in ieder geval julliezelf naar de zin. Het is jullie feestje....
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
quote:siepje1 schreef op 28 april 2010 @ 10:51:

[...]



Daar krijg ik pas echt gezeik mee, wij zijn niet zo groot behuisd en we hebben een x met een verjaardag van de kids de groep in 2en verdeeld 1 's ochtends en 1 's middags........het commentaar was niet van de lucht dat is ons niet in dank afgenomen, ze voelde zich opdat moment buitengesloten en dat wil ik nu voorkomen door ze de keus te geven.Maar als je ze de keus geeft denk je dat ze dan 's middags komen of een aantal toch 's avonds?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat Kastanjez zegt dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Siepje, het is jouw feest! het moet voor jou en je man een leuke dag zijn. Hoe jij daar invulling aan geeft, is aan jou en daar heeft je familie zich maar bij neer te leggen. Als ze echt zo zeuren, zou ik ze niet eens uitnodigen....
Alle reacties Link kopieren
Of je maakt zo´n stappenplan met stellingen en dan ´ja´ en ´nee´. Bijvoorbeeld:



Ben je een geboren partyanimal? ja --> Uitnodiging voor BBQ

nee --> Uitnodiging voor koffie



Maar dan met meer vragen en meer stappen
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ik denk dat niemand voor suffe doos versleten wil worden en dat de hele familie dus aanschuift bij de bbc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 28 april 2010 @ 10:33:

Als die mensen liever aan de kant zitten, dan zitten ze toch aan de kant? Ik snap het probleem niet. Ik zou duidelijk op de uitnodiging zetten dat er 's middags koffie en taart is en 's avonds dansen en barbeque en mensen lekker zelf laten kiezen.Dat wil ze toch ook? Lees je de OP wel goed? TO vraagt om een pakkende tekst..juist om mensen zelf te laten kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 2x een feest geven, 1x voor familie ('s middags koffie) en op een andere dag die bbq voor vrienden. Ik zou bang zijn dat wanneer de familie 's middags op dezelfde dag komt, ze blijven plakken voor de bbq. Dan zit je dus de hele dag met ze opgescheept.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook de bedoeling, niet goed omschreven , sorry.

BBQ is op een andere dag als de trouwdag zelf.



Voor mijn gevoel trek ik wel een lijn, de problemen gaan voornamelijk om de schoonfamilie, mijn familie komt vanzelf wel los als het gezellig is....hahaha.

Maar schoonmoeder+vader zijn 80+ en de rest...tja daar hoor je alleen wat van als het wat te halen en te snaaien valt....
Als je er nu eens mee begint om twee leuke feestjes te organiseren, en niet 1? Dan voelen de mensen van de koffie zich niet benadeelt. Je moet de voordelen voor hun goed omschrijven: een gezellig rustig koffie-middagje, met tijd voor elkaar en lekkere gebakjes en ander overheerlijks. Voor de vorm nodig je je eigen ouders ook uit op het koffiemiddagje en dan is het toch ook goed?

Je moet zien te voorkomen dat ze zich op het tweede spoor gezet voelen door het juist voor hun heel leuk en bijzonder te maken dat ze op jullie trouwdag welkom zijn.



Als je 2 uitnodigingen maakt, maar wel met beide keuzes, maar op de ene maak je het koffie-middagje extra leuk, en op de andere de bbq, en je belt daarna al die duffe ooms en tantes nog een keertje op, dat je ze echt graag ziet op jullie echte trouwdag omdat je dan meer tijd voor ze hebt, valt het kwartje wel en blijft het gezeik misschien achterwege.
Alle reacties Link kopieren
Als het alleen je schoonouders betreft zou ik gewoon eens met ze gaan praten, in de zin van dit is ons plan en we begrijpen als zo'n feest te veel is voor jullie, dus willen me met jullie op de dag zelf iets gezelligs/leuks gaan doen. (een etentje ofzo)

Wat de rest betreft...(die snaaiers en graaiers) zouden van mij geen uitnodiging krijgen, niet geinteresseert in ons op andere dagen, dan nu ook niet.
Alle reacties Link kopieren
wat dachten jullie hiervan:

Op ........zijn wij alweer .......jaar getrouwd

Voor ons reden voor een feestje.



Op ......gaan wij los op een swingende BBQ die om 19.00 zal beginnen.



maar zoveel mensen, zoveel wensen.



Als je niet houd van swingen,

Kom dan op .......vanaf 14.00 uur lang zullen ze leven zingen.

Als je gezellig en rustig wilt koffiedrinken

Kom dan op ... bij ons thuis een glaasje klinken.



Graag voor ......bericht wanner je komt, dit ivm de nodige voorbereidingen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed. Nu maar duimen dat iedereen komt wanneer je ze wil hebben.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Klinkt goed. Maar ik blijf het vinden klinken als een toffe bbq en een tweederangs feestje. En op een tweederangs feestje voelt niemand zich welkom.

Wat dacht je van:



Als je gezellig en rustig wilt koffiedrinken

Kom dan op ... bij ons thuis een glaasje klinken.



Het woordje niet in je uitnodiging voor je tweede feestje maakt dat het minder uitnodigend klinkt. Probeer dus voor beide feestjes positieve bewoordingen te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
ja dat klinkt beter!

@nouchi, tja als dat niet gebeurt heb ik m'n best gedaan en moet ik me daar bij neer leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat vind ik ook beter. Toch vind ik wel dat je een risico neemt, want bijna iedereen vindt bbqen leuk. Denk je wel dat je schoonfamilie voor de koffie gaat kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Als ik goed duidelijk kan maken dat het een vrij heftig feest word wel ja.

Ik zal m'n schoonouders ook nog wel persoonlijk aanspreken als ze kiezen voor de BBQ, dat ze dat misschien beter niet kunnen doen.....
Alle reacties Link kopieren
quote:lonki schreef op 28 april 2010 @ 10:33:

"Ook zo geen zin een druk buitenfeest met verbrand bbq voedsel, keiharde muziek verzorgd door een heuse DJ en verplicht dansen?

Kom je toch gewoon op (datum) een lekker rustig bakkie doen om te vieren dat we ...jaar getrouwd zijn.

....

Wat? Wel zin in een zo'n mega feest!?

Dan verwelkomen we jullie graag op .....Ik vind eigenlijk bovenstaande wel een hele goeie!
Alle reacties Link kopieren
Nou prima dan toch! Veel plezier met het feest, het klinkt erg goed! Mag het vivaforum ook komen?
Alle reacties Link kopieren
je weet wat er van je verwacht wordt hahaha
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het meedenken! ga nu een angel vragen dit topic te verwijderen ivm herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
quote:siepje1 schreef op 28 april 2010 @ 12:05:

Als ik goed duidelijk kan maken dat het een vrij heftig feest word wel ja.

Ik zal m'n schoonouders ook nog wel persoonlijk aanspreken als ze kiezen voor de BBQ, dat ze dat misschien beter niet kunnen doen.....



Ik kan er niks aan doen, maar zou wel eens om het hoekje willen kijken van dat Vrij Heftige Feest.

Ik bedoel, wat gaat er gebeuren? Je houdt een BBQ en er komt een DJ. Wat is daar Vrij Heftig aan?

Of gaan jullie idd aan de xtx, verwacht je spontane stripteases en wordt er inderdaad geswingd (maar dan met partners)??
Alle reacties Link kopieren
quote:Toet schreef op 28 april 2010 @ 12:52:

[...]





Ik kan er niks aan doen, maar zou wel eens om het hoekje willen kijken van dat Vrij Heftige Feest.

Ik bedoel, wat gaat er gebeuren? Je houdt een BBQ en er komt een DJ. Wat is daar Vrij Heftig aan?

Of gaan jullie idd aan de xtx, verwacht je spontane stripteases en wordt er inderdaad geswingd (maar dan met partners)??





voor de schoonfamilie is dat heftig hoor.......nee het word gewoon een topfeest met de nodige drank (misbruik) en idd de muziek waarbij je wel kan praten maar je zal je stem wat moeten verheffen....
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe.....misschien ben ik wel heel simpel hoor, maar ik zou gewoon iedereen in 1 keer uitnodigen met 1 kaartje en 1 feestje. En wie komt die komt en wie niet komt: ook prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven