Help! duidelijke tekst uitnodiging
woensdag 28 april 2010 om 11:01
Okey, als ik het goed begrijp, doe je het dus sowieso fout.
Hoe je ze ook uitnodigt, hoe je het ook inkleed, wat je ook doet. Er zal iets gevonden worden om over te zeuren.....
Mmm, als je het dan toch niet goed kan doen, waarom doe je het dan niet op de manier die voor jou in ieder geval goed voelt? Je kunt het blijkbaar niet iedereen naar de zin maken, maak het dan in ieder geval julliezelf naar de zin. Het is jullie feestje....
Hoe je ze ook uitnodigt, hoe je het ook inkleed, wat je ook doet. Er zal iets gevonden worden om over te zeuren.....
Mmm, als je het dan toch niet goed kan doen, waarom doe je het dan niet op de manier die voor jou in ieder geval goed voelt? Je kunt het blijkbaar niet iedereen naar de zin maken, maak het dan in ieder geval julliezelf naar de zin. Het is jullie feestje....
Wat wilde ik nou toch typen?
woensdag 28 april 2010 om 11:03
quote:siepje1 schreef op 28 april 2010 @ 10:51:
[...]
Daar krijg ik pas echt gezeik mee, wij zijn niet zo groot behuisd en we hebben een x met een verjaardag van de kids de groep in 2en verdeeld 1 's ochtends en 1 's middags........het commentaar was niet van de lucht dat is ons niet in dank afgenomen, ze voelde zich opdat moment buitengesloten en dat wil ik nu voorkomen door ze de keus te geven.Maar als je ze de keus geeft denk je dat ze dan 's middags komen of een aantal toch 's avonds?
[...]
Daar krijg ik pas echt gezeik mee, wij zijn niet zo groot behuisd en we hebben een x met een verjaardag van de kids de groep in 2en verdeeld 1 's ochtends en 1 's middags........het commentaar was niet van de lucht dat is ons niet in dank afgenomen, ze voelde zich opdat moment buitengesloten en dat wil ik nu voorkomen door ze de keus te geven.Maar als je ze de keus geeft denk je dat ze dan 's middags komen of een aantal toch 's avonds?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 28 april 2010 om 11:11
quote:Moosey schreef op 28 april 2010 @ 10:33:
Als die mensen liever aan de kant zitten, dan zitten ze toch aan de kant? Ik snap het probleem niet. Ik zou duidelijk op de uitnodiging zetten dat er 's middags koffie en taart is en 's avonds dansen en barbeque en mensen lekker zelf laten kiezen.Dat wil ze toch ook? Lees je de OP wel goed? TO vraagt om een pakkende tekst..juist om mensen zelf te laten kiezen.
Als die mensen liever aan de kant zitten, dan zitten ze toch aan de kant? Ik snap het probleem niet. Ik zou duidelijk op de uitnodiging zetten dat er 's middags koffie en taart is en 's avonds dansen en barbeque en mensen lekker zelf laten kiezen.Dat wil ze toch ook? Lees je de OP wel goed? TO vraagt om een pakkende tekst..juist om mensen zelf te laten kiezen.
woensdag 28 april 2010 om 11:18
woensdag 28 april 2010 om 11:24
Dit is ook de bedoeling, niet goed omschreven , sorry.
BBQ is op een andere dag als de trouwdag zelf.
Voor mijn gevoel trek ik wel een lijn, de problemen gaan voornamelijk om de schoonfamilie, mijn familie komt vanzelf wel los als het gezellig is....hahaha.
Maar schoonmoeder+vader zijn 80+ en de rest...tja daar hoor je alleen wat van als het wat te halen en te snaaien valt....
BBQ is op een andere dag als de trouwdag zelf.
Voor mijn gevoel trek ik wel een lijn, de problemen gaan voornamelijk om de schoonfamilie, mijn familie komt vanzelf wel los als het gezellig is....hahaha.
Maar schoonmoeder+vader zijn 80+ en de rest...tja daar hoor je alleen wat van als het wat te halen en te snaaien valt....
woensdag 28 april 2010 om 11:31
Als je er nu eens mee begint om twee leuke feestjes te organiseren, en niet 1? Dan voelen de mensen van de koffie zich niet benadeelt. Je moet de voordelen voor hun goed omschrijven: een gezellig rustig koffie-middagje, met tijd voor elkaar en lekkere gebakjes en ander overheerlijks. Voor de vorm nodig je je eigen ouders ook uit op het koffiemiddagje en dan is het toch ook goed?
Je moet zien te voorkomen dat ze zich op het tweede spoor gezet voelen door het juist voor hun heel leuk en bijzonder te maken dat ze op jullie trouwdag welkom zijn.
Als je 2 uitnodigingen maakt, maar wel met beide keuzes, maar op de ene maak je het koffie-middagje extra leuk, en op de andere de bbq, en je belt daarna al die duffe ooms en tantes nog een keertje op, dat je ze echt graag ziet op jullie echte trouwdag omdat je dan meer tijd voor ze hebt, valt het kwartje wel en blijft het gezeik misschien achterwege.
Je moet zien te voorkomen dat ze zich op het tweede spoor gezet voelen door het juist voor hun heel leuk en bijzonder te maken dat ze op jullie trouwdag welkom zijn.
Als je 2 uitnodigingen maakt, maar wel met beide keuzes, maar op de ene maak je het koffie-middagje extra leuk, en op de andere de bbq, en je belt daarna al die duffe ooms en tantes nog een keertje op, dat je ze echt graag ziet op jullie echte trouwdag omdat je dan meer tijd voor ze hebt, valt het kwartje wel en blijft het gezeik misschien achterwege.
woensdag 28 april 2010 om 11:38
Als het alleen je schoonouders betreft zou ik gewoon eens met ze gaan praten, in de zin van dit is ons plan en we begrijpen als zo'n feest te veel is voor jullie, dus willen me met jullie op de dag zelf iets gezelligs/leuks gaan doen. (een etentje ofzo)
Wat de rest betreft...(die snaaiers en graaiers) zouden van mij geen uitnodiging krijgen, niet geinteresseert in ons op andere dagen, dan nu ook niet.
Wat de rest betreft...(die snaaiers en graaiers) zouden van mij geen uitnodiging krijgen, niet geinteresseert in ons op andere dagen, dan nu ook niet.
woensdag 28 april 2010 om 11:38
wat dachten jullie hiervan:
Op ........zijn wij alweer .......jaar getrouwd
Voor ons reden voor een feestje.
Op ......gaan wij los op een swingende BBQ die om 19.00 zal beginnen.
maar zoveel mensen, zoveel wensen.
Als je niet houd van swingen,
Kom dan op .......vanaf 14.00 uur lang zullen ze leven zingen.
Als je gezellig en rustig wilt koffiedrinken
Kom dan op ... bij ons thuis een glaasje klinken.
Graag voor ......bericht wanner je komt, dit ivm de nodige voorbereidingen.
Op ........zijn wij alweer .......jaar getrouwd
Voor ons reden voor een feestje.
Op ......gaan wij los op een swingende BBQ die om 19.00 zal beginnen.
maar zoveel mensen, zoveel wensen.
Als je niet houd van swingen,
Kom dan op .......vanaf 14.00 uur lang zullen ze leven zingen.
Als je gezellig en rustig wilt koffiedrinken
Kom dan op ... bij ons thuis een glaasje klinken.
Graag voor ......bericht wanner je komt, dit ivm de nodige voorbereidingen.
woensdag 28 april 2010 om 11:50
Klinkt goed. Maar ik blijf het vinden klinken als een toffe bbq en een tweederangs feestje. En op een tweederangs feestje voelt niemand zich welkom.
Wat dacht je van:
Als je gezellig en rustig wilt koffiedrinken
Kom dan op ... bij ons thuis een glaasje klinken.
Het woordje niet in je uitnodiging voor je tweede feestje maakt dat het minder uitnodigend klinkt. Probeer dus voor beide feestjes positieve bewoordingen te zoeken.
Wat dacht je van:
Als je gezellig en rustig wilt koffiedrinken
Kom dan op ... bij ons thuis een glaasje klinken.
Het woordje niet in je uitnodiging voor je tweede feestje maakt dat het minder uitnodigend klinkt. Probeer dus voor beide feestjes positieve bewoordingen te zoeken.
woensdag 28 april 2010 om 12:07
quote:lonki schreef op 28 april 2010 @ 10:33:
"Ook zo geen zin een druk buitenfeest met verbrand bbq voedsel, keiharde muziek verzorgd door een heuse DJ en verplicht dansen?
Kom je toch gewoon op (datum) een lekker rustig bakkie doen om te vieren dat we ...jaar getrouwd zijn.
....
Wat? Wel zin in een zo'n mega feest!?
Dan verwelkomen we jullie graag op .....Ik vind eigenlijk bovenstaande wel een hele goeie!
"Ook zo geen zin een druk buitenfeest met verbrand bbq voedsel, keiharde muziek verzorgd door een heuse DJ en verplicht dansen?
Kom je toch gewoon op (datum) een lekker rustig bakkie doen om te vieren dat we ...jaar getrouwd zijn.
....
Wat? Wel zin in een zo'n mega feest!?
Dan verwelkomen we jullie graag op .....Ik vind eigenlijk bovenstaande wel een hele goeie!
woensdag 28 april 2010 om 12:52
quote:siepje1 schreef op 28 april 2010 @ 12:05:
Als ik goed duidelijk kan maken dat het een vrij heftig feest word wel ja.
Ik zal m'n schoonouders ook nog wel persoonlijk aanspreken als ze kiezen voor de BBQ, dat ze dat misschien beter niet kunnen doen.....
Ik kan er niks aan doen, maar zou wel eens om het hoekje willen kijken van dat Vrij Heftige Feest.
Ik bedoel, wat gaat er gebeuren? Je houdt een BBQ en er komt een DJ. Wat is daar Vrij Heftig aan?
Of gaan jullie idd aan de xtx, verwacht je spontane stripteases en wordt er inderdaad geswingd (maar dan met partners)??
Als ik goed duidelijk kan maken dat het een vrij heftig feest word wel ja.
Ik zal m'n schoonouders ook nog wel persoonlijk aanspreken als ze kiezen voor de BBQ, dat ze dat misschien beter niet kunnen doen.....
Ik kan er niks aan doen, maar zou wel eens om het hoekje willen kijken van dat Vrij Heftige Feest.
Ik bedoel, wat gaat er gebeuren? Je houdt een BBQ en er komt een DJ. Wat is daar Vrij Heftig aan?
Of gaan jullie idd aan de xtx, verwacht je spontane stripteases en wordt er inderdaad geswingd (maar dan met partners)??
woensdag 28 april 2010 om 13:13
quote:Toet schreef op 28 april 2010 @ 12:52:
[...]
Ik kan er niks aan doen, maar zou wel eens om het hoekje willen kijken van dat Vrij Heftige Feest.
Ik bedoel, wat gaat er gebeuren? Je houdt een BBQ en er komt een DJ. Wat is daar Vrij Heftig aan?
Of gaan jullie idd aan de xtx, verwacht je spontane stripteases en wordt er inderdaad geswingd (maar dan met partners)??
voor de schoonfamilie is dat heftig hoor.......nee het word gewoon een topfeest met de nodige drank (misbruik) en idd de muziek waarbij je wel kan praten maar je zal je stem wat moeten verheffen....
[...]
Ik kan er niks aan doen, maar zou wel eens om het hoekje willen kijken van dat Vrij Heftige Feest.
Ik bedoel, wat gaat er gebeuren? Je houdt een BBQ en er komt een DJ. Wat is daar Vrij Heftig aan?
Of gaan jullie idd aan de xtx, verwacht je spontane stripteases en wordt er inderdaad geswingd (maar dan met partners)??
voor de schoonfamilie is dat heftig hoor.......nee het word gewoon een topfeest met de nodige drank (misbruik) en idd de muziek waarbij je wel kan praten maar je zal je stem wat moeten verheffen....