Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur!

19-04-2010 18:01 3097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Omdat ik zelf altijd heel erg snel de motivatie verlies om weer goed en gezond te eten leek het me leuk/handig om een topic te openen waar we onze eetlijstjes van de dag kunnen wegzetten. Dit als een soort van stok achter de deur.

Het is wel de bedoeling gewoon eerlijk alles weg te zetten. Ook als je een keer de mist in bent gegaan. Dat kan je aan het denken zetten waarom je het hebt genomen en misschien dat je het dan de volgende keer niet meer neemt.

Als iemand dan een advies heeft op een eetlijstje van iemand anders moet dat natuurlijk ook gewoon weggezet kunnen worden zodat we van elkaar kunnen leren.

Is er nog iemand die dit leuk/handig lijkt en met me mee wil doen? Dan kunnen we een motivator voor elkaar zijn!
Darkrose, vervelend van je zoon idd. Wat voor "technieken" heb je tot nu toe geprobeerd?

Kalliope, ik begrijp dat je een beetje jaloers bent hihi. Maar het lijkt mij niks om 3600 per dag te moeten(!!!) eten. 2500 zou ik nog wel blij van worden.
Ontbijt;

krentenbol met smeerkaas

Lunch;

2 vb met appelstroop

Tussendoor;

waterijsje

2 vb met 48+ kaas

Vanavond;

wrap met salade
@ Kimziej, las ik nou ergens anders dat je je rijbewijs hebt gehaald? Gefeliciteerd! :D

Ontbijt: Sojayoghurt, muesli, appel

Lunch: Broodje geitenkaas met honing

T: Thee en cheesecake op terras, paar olijven

Diner (straks): Vegetarische balletjes met mangosaus, rijst en komkommersalade
Hierbij mijn lijstje

Ontbijt: soya melk + brinta

Tussendoor: snee roggebrood met kaas

Lunch: vk boterham met gekookt ei, vk boterham met roomboter en kruiden

Tussendoor: Schaaltje fruit met beetje yoghurt, appel en cracker

Straks: Gebakken aardappels, spinazie en Toscaanse burger

+ halfvolle vanille yoghurt

Daarnaast nog 45 minuten hardgelopen, ben nog steeds helemaal kapot. Pfff wat was het warm!
DarkRose, gefeliciteerd met je trouwdag! En dan vooral lekker genieten van die pannenkoeken!

Kaliope, dat is wel lastig lijkt me om zoveel kcal te eten aan volwaardige voeding... Als ik het eens bekijk kom ik gemiddeld maar aan 1400-1500 kcal per dag als ik netjes eet... Dus dan moet zij meer dan het dubbele van mij eten.. Pffff, dat zou ik echt nooit weg kunnen krijgen..

Mijn lijsjte van vandaag:

O: havermout met melk

T: 2 geschilde appels

L: 3 boterhammen met halvarine, 2 met smeerbare geitenkaas, 1 met linera smeerpate

T: 1 boterham met halvarine en linera smeerpate

D: uit de wok van Iglo: noodles met rundvleesreepjes en sperciebonen/peultjes/prei/bosui/champignons en een sausje...

T: schaaltje optimel yoghurt (nog te nemen)
Gefeiliciteerd DRP.

Ja, 3600 kcal is wel heel veel. Maar toch is het niet eerlijk. Maar goed, mijn zus is weer jaloers op mijn tieten.

Ik ben trouwens ook jaloers op Meera's cheesecake.

Mijn lijstje van vandaag

8.30: 1 pruim, 2 boterhammen met appelstroop en 1 boterham met vegaworst en komkommer.

11.00: 150 gram kwark met een halve banaan.

In de middag: een glas aanmaaklimo, 1,5 glas rosé en 2 snack-a-jacks (zo heet dat toch?) met chemische caramelsmaak

17.00: 2 kiwi's

19.00: hetzelfde als gister, met nog wat ketjap erin tijdens het opwarmen.
Liever elitair dan een pauper!
O: 2 sneetjes brood met kaas

L: 2 zonnebloempit broodjes

D: pastasalade

T: dr. pepper, druiven.
quote:Teigera schreef op 28 april 2010 @ 07:12:

De planning voor vandaag:

O: magere yoghurt met cruesli

T: 1 banaan, 1 peer en 1 kiwi (al in stukjes in een bakje gedaan om mee te nemen naar werk) 2 chocoladekoekjes

L: 1 bruin pistoletje met eiersalade, 250 gr kwark met walnoten 1/3 komkommer

T: 1 appel 1 pakje zeezout crackers van Lu na t sporten, was zo flauw dat ik echt wat zout nodig had

D: salade met gerookte kip, walnoten, avocado, komkommer, honingmosterddressing. Misschien nog een gevulde portobello vooraf.

Heb een goede dag gehad vandaag, gesport en gezond gegeten. De gevulde portobello is er niet van gekomen, vriend ging koken en die vond een uitgebreide pastasalade voldoende. Ook prima . Zometeen neem ik nog een schaaltje Optimel chocoladevla, voor mijn zoete trek.

@miekie: goed van je dat je gisteravond die borrelnootjes niet genomen hebt die je vriend zo gezellig zat weg te kanen. Ik weet hoe het is, stiekem er wel trek in hebben maar t toch niet willen eten.
quote:8.30: 1 pruim, 2 boterhammen met appelstroop en 1 boterham met vegaworst en komkommer.

11.00: 150 gram kwark met een halve banaan.

In de middag: een glas aanmaaklimo, 1,5 glas rosé en 2 snack-a-jacks (zo heet dat toch?) met chemische caramelsmaak

17.00: 2 kiwi's

19.00: hetzelfde als gister, met nog wat ketjap erin tijdens het opwarmen.

22.30: een koekje Ik heb maar 1 koekje op. En het kostte niet eens moeite ook.

Nu ben ik ongesteld en heb buikpijn, dus geen zin om te eten. Zo eerst maar eens wat thee zetten en daarna wat fruit dan maar.
goed zo Kalliope!!!

Ik ben gisteren zo ongesteld geworden en wilde chocola chocola chocola.... maar niet gedaan * trots *

Gisteren

9.15 glas vers sap, bruin bolletje hagelslag

hardgelopen

T 1 appel

12.45 sla met gerookte kip en honingmsterddressing

bruin pistoletje filet americain, beker optimel

T handje dropjes, 2 perenijsjes

18.00 sla, shoarmavlees, paar frietjes met fritessaus

na: bakje danio

T 1 appel

het avondeten was op mn werk, heb niet zoveel genomen, zat eigenlijk niet op zulk ongezond eten te wachten, maar ala..
Nog niet bijgelezen, maar voordat ik het vergeet is hier mijn lijstje van gisteren.

O: magere yoghurt+notencruesli en thee

T: 1 zwarte koffie

L: 2 sneden volkorenbrood. 1 met 30+kaas en 1 met smeerkaas en augurk

T: cola light

D: lasagne (weinig gehakt, veel groente) en activia yoghurt.

T: 2 thee, 2 witte wijn en een handje nacho's.

Ook nog niet bijgelezen,heb deze week familie op bezoek...druk druk druk

Lijstje van gister:

2 knackebrod met smeerkaas,twee rijstwafels met smeerkaas, paar cherrytomaatjes

Tussendoor:Ijskoffie (zwart), ijscapuchino,koekje

Lunch: salade met: eikenbladsla, tomaatjes,walnoten,olijven en gemarineerde artisjok, aardbei smoothie

Tussendoor: tosti en softijsje

Avondeten (bij ouders) ovenpatat,vega maisschnitzel,klein kalkoenlapje/dingetje, champignons,broccoli en salade

Tussendoor broodje kipshoarma en halve liter mangosap (was bij zaak van oom op bezoek met familie, en MOEST eten,zo gaat dat...wel beetje laten staan)

Vandaag maar beter mn best doen...
Knap van je trouwens vivadiva dat je de chocola hebt kunnen laten staan!
Hm..Ik ben gister ook ongesteld geworden, en toen ben ik s avonds nog aan de chocola gegaan, en heb daarna ook nog een swirl gehaald..Dus dat komt nog bij m'n lijstje. Heel knap dat jij het kon laten staan vivadiva!

Gelukkig gaat het vandaag al beter; heb net gesport.

Lijstje tot nu toe:

Ontbijt: Havermout met appel en kaneel

Lunch: Twee bruine broodjes met bietensalade (dat vind ik zelf een beetje vies klinken, maar was verrassend lekker )

Tussendoor: Handje borrelnootjes

Diner: ?
O: 1 sneetje volkorenbrood met kaas, 1 met creme fraiche en komkommer

L: 2 zonnebloempit broodjes

D: friet, ik ga vanavond als ik thuis ben nog een flinke salade maken.
Gisteravond kwam mijn vriend aanzetten met M&M's, speciaal voor mij gekocht! Hahah, gelukkig was de zak zo leeg en niet eens door mij, heb 1 handje gehad.

Lijstje vandaag:

Ontbijt: Soya melk + brinta

Tussendoor: Appel

Lunch: 2 vk boterhammen met roomboter + kruiden en 1 met kaas en komkommer

Tussendoor: Handje autodrop, twee handen soyacrackers

Straks

Diner: Kipfilet met roerbakgroenten, champignons, tauge, kool, etc en een woksausje.

Na: ?

Vanavond helaas geen Koninginnenachtpret voor mij, ga morgen op vakantie, wil een beetje op tijd slapen!! Dus bij deze meld ik me voor een week af en daarna kom ik weer lijstjes posten. Ik moet zeggen dat het echt helpt om bewust te worden van wat ik naar binnenprop soms, zoals vandaag, dat snoep en die zoutjes waren niet echt nodig!!

Tot volgende week!
Een hele fijne vakantie, geniet er van!!

mijn lijstje:

O: heel klein schaaltje yoghurt met een paar volkorenflakes

T: 5 cherrytomaatjes

L: klein bakje rauwkost zonder dressing

T: appel

A: heeeel veel snijbonen met wat gekookte aardappel

T: napoleon zwart/wit kogel

Ik ga straks stappen en morgenoverdag ook dus dat zit wel goed met de beweging! Ik houd niet van alcohol, dus dat scheelt
Miekie, fijne vakantie alvast!

Meera, eet jij de havermout vlokken zo los met appel en kaneel of doe je er nog iets bij? Ik eet ook altijd havermout maar het lijkt me zo droog zonder melk en dan nog opgewarmd zeg maar...

Mijn lijstje van vandaag:

O: havermout met magere melk

T: 2 geschilde appels

L: 3 boterhammen met halvarine, 2 met smeerbare geitenkaas, 1 met linera smeerpate

T: 1 boterham met halvarine en linera smeerpate

D: asperges, aardappelen, 1 ei en wat hamblokjes

T: schaaltje yoghurt (nog te nemen)
Het wordt niet zo'n beste dag vandaag.

O: magere yoghurt met notencruesli en thee

T: 2 zwarte koffie en 2 janhagel koekjes (pak is nog niet leeg en ik vind ze eigenlijk niet eens zo lekker)

L: 2 boterhammen met dik paté (geen idee hoeveel kcal dat is, maar het lijkt me veel)

T: 1 zwarte koffie met 1 janhagel (damn die janhagel) en veel water

Nu is mijn man op weg naar de snackbar. Ik heb alleen geen bestelling doorgegeven dus geen idee wat ik krijg. Het zal wel allemaal opgaan met een flinke klodder mayo want ik ben gek op mayo.

En meestal heb ik na het friet eten enorme zin in chocolade...

Ik meld het maar alvast

Ik heb trouwens ook enorme zin in een glas wijn, haha. Het is het weer denk ik. Wel vandaag het hele huis van boven naar beneden gepoetst, dus qua lichaamsbeweging zit het wel goed.
En weer nette lijstjes van iedereen. Knap van de chocolade- en borrelnotenweigeraars. Complimenten!

Voor de vakantiegangers: fijne vakantie.

En tenslotte voor de koninginnenacht/dag vierders: veel plezier en geniet van de biertjes/wijntjes/broodjes vette zooi
Nu ik chocolade lees, krijg ik ook wel zin daarin haha!

Heb gek genoeg nog steeds een beetje een hongergevoel ondanks dat ik heel veel snijbonen (gekookt) gegeten heb.

Net na het eten nog een stukje friese kruidkoek, had lekkere snaaitrek haha (standaard na het eten) en een stukje komkommer
@ Iejoor - Haha nee je hebt gelijk, ik maak het met sojamelk Zo droog lijkt me inderdaad wel erg naar..
Meera, ik dacht al... leek me erg droog... Doe je de kaneel en appel er dan na het opwarmen bij of voordat het opgewarmd wordt?Of eet je het gewoon allemaal koud...Combi lijkt me namelijk wel lekker dus vandaar...
Mieke, fijne vakantie! Ik voeg nog een kipcorn en 2 bolletjes ijs aan mijn lijstje toe.
Ik heb meestal zin in chocola enzo een week voordat ik ongesteld word. Dit keer geen last van gehad.

Vandaag

8.30: twee kiwi's

11.00: een boterham met vegaworst en komkommer

15.00: een zelfgemaakt naanbroodje

18.00: zelfgemaakte courgettecurry met rijst, zelfgemaakt naanbrood en volle yoghurt met komkommerstukjes en limoensap.

Weet niet precies hoeveel avondeten ik op heb, want ik had een eter. Iig 2 naanbroodjes, en ik heb haar het meeste rijst gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven