Huis gekocht waar suïcide in gepleegd is.

30-04-2010 19:46 208 berichten
Jakkes, wij hebben net gehoord dat in het huis dat wij gekocht hebben suïcide is gepleegd door de voormalige eigenaar.

Hij heeft zichzelf opgehangen in het trapgat!!!! Nu hebben wij gelukkig de trap vervangen maar toch, ik vind het een heel naar idee.....

Wat nu, niet dat we het huis nu zouden verkopen of zo. Maar het zit me wel hoog.
Je huis klaart heerlijk op als je een beetje salie brand. Alle sferen die zich dan in je woning bevinden, trekken dan weg.

Je moet dan wel alles tegen elkaar open zetten zodat de rook weg kan.

Succes.
quote:borderwalk schreef op 30 april 2010 @ 19:59:

Misschien is het een relativerende gedachte dat er vast ook een hele boel andere dingen in het huis gebeurd zijn; baby's eerste stapjes, een romantisch aanzoek en dat als je een oud huis (uit de 18e eeuw of zo) koopt er gewoon vele levens zijn geleefd met hoogte én dieptepunten.Ja daar heb je een punt!
Alle reacties Link kopieren
quote:BeschuitjeAardbei schreef op 30 april 2010 @ 19:59:

[...]

Hmm nee, dat je dat vraagt vind ik niet zo overdreven. Maar kom op, in de meeste huizen zijn dan toch mensen doodgegaan?

Dan vallen er nogal wat huizen af.

En je zegt zelf dat ook wanneer je een nieuwbouw huis koopt, je die kans loopt omdat op dié bewuste plek iemand kan zijn gestorven.

Dat laatste vind ik gewoon wat ver gezocht.

Verder kan ik me best voorstellen hoor TO, dat het vreemd voelt.

Maar ja, je kan je er toch maar het beste overheen zetten?

Je moet je woongenot hier niet door laten bederven, en je kunt er nu weinig meer aan veranderen.

Daarmee bedoelde ik te zeggen, zeker weten doe je het nooit, ook niet met nieuwbouw dus zelfs dan kan het zo zijn dat iemand doodgegaan is op die plek. Ik bedoelde dus aan te geven dat je in die zin nooit zekerheid hebt, niet dat ik het na zou vragen bij nieuwbouw.

Als voorbeeld. Vriendin heeft in een huis gewoond op een plek waar de duitsers in WOII tientallen mensen gefusilleerd hebben. Nu komt er nieuwbouw omdat haar huis gesloopt wordt. Ik zou me niet prettig voelen om daar te wonen, ondanks dat het een nieuw huis is. Gewoon het idee dat daar mensen gefusilleerd zijn. Brrrrrrr. Maar als je dat niet weet, dan vraag je er ook niet naar en met nieuwbouw zou ik persoonlijk er niet snel aan denken het te vragen.
quote:Wintermuts schreef op 30 april 2010 @ 20:02:

[...]

Ik denk als je gevoelig bent voor sfeer ed dit wel uitmaakt. Ik kan me voorstellen dat er toch iets blijft hangen, al dan niet alleen in je eigen gevoel, als er iemand zelfmoord heeft gepleegd of is vermoord.Het kan natuurlijk ook gewoon psychologisch zijn maar either way, voor mij liever niet.
quote:Madhe schreef op 30 april 2010 @ 20:01:

Ik snap niet wat het probleem is. Ik ga er tenminste vanuit dat ze het lijk al een tijdje geleden hebben weggehaald.
Ik zie ook wel in dat in ieder huis natuurlijk dingen gebeuren.

Maar ik vond dit toch vrij heftig, het is een aantal maanden geleden gebeurd. De woning stond toen al in de verkoop. Ik had het op zijn minst nettjes gevonden als de makelaar dit gemeld had.

We moeten natuurlijk onze eigen mooie herinneringen maken in deze woning, het geeft me alleen nu beetje een naar gevoel. Het zal vast wel minder worden.
Ik heb eerder ook in een huurhuis gewoond waar het gewoon niet prettig voelde. Maar goed, woningbouw en ruim, dus nemen natuurlijk.

Ik heb niks gemerkt, maar twee huisgenoten van mij die echt behoorlijk nuchter zijn, hebben geesten gezien. Is niet echt fijn. En ik geloof nieteens dat iemand daar overleden is, maar het huis had op een een of andere manier een soort zwarte aura ofzo.

En ik ben helemaal geen zweverd.... maar ik woon wel graag op een prettige plek.
quote:Cateautje schreef op 30 april 2010 @ 20:02:

Je huis klaart heerlijk op als je een beetje salie brand. Alle sferen die zich dan in je woning bevinden, trekken dan weg.

Je moet dan wel alles tegen elkaar open zetten zodat de rook weg kan.

Succes.Aanvulling:

http://www.devrolijkeenge ... %22/Uitleg_Huis_reiniging
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Zwieber schreef op 30 april 2010 @ 20:00:

[...]

Ik heb in een huis gewoond waar kinderen werden opgesloten in de kast van 50 vierkante centimeter, waar het rook naar urine en kots, waar sloten op alle slaapkamers zaten aan de buitenkant om mensen op te sluiten etc. Echt da's geen pretje.Wat afschuwelijk en gruwelijk!
The time is now
quote:Waldorf114 schreef op 30 april 2010 @ 19:55:

[...]

Zijn ze zoiets verplicht te melden dan?

"zo, en dan gaan we nu naar de woonkamer, heerlijk ruim, openslaande deuren, grote tuin en in dit hoekje heeft de heer des huizes zichzelf een kogel door het hoofd gejaagd. Koffie nog, iemand?"
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ik woon in een huis van zeker 400 jaar oud, hier is heel wat afgebaard en gestorven. Oorlogen zijn er meegemaakt, hongersnood en de builenpest.

Ik heb nog nooit zo fijn gewoond
en salie staat in de tuin, dat wordt niet verbrand, zonde
Het verzwijgen van dit soort feiten is idd een verborgen gebrek. Net als enorme tokkies als buren bijvoorbeeld.
Ben je al in het huis geweest? Hoe voelt het?

Persoonlijk zou ik in dit geval zeker een (spirituele) reiniging (laten) doen. Je hoort vaak dat mensen die zelfmoord plegen niet zomaar overgaan naar de andere kant en daardoor blijven hangen. Grote kans dat die persoon blijft spoken in het huis omdat hij er niet los van kan komen. Gewoon om dat te voorkomen zou ik dus een reiniging laten doen en voordat de reiniging plaatsvindt tegen hem zeggen "bedankt dat we het huis mochten kopen blablablabla".

Sommige vinden het misschien onzin, maar ik zou het zeker doen in jouw situatie.
Wij hebben een huis uit 1907 waar dus meerdere mensen dood zijn gegaan, sowiezo 2 waarvan we het weten (het vorige echtpaar dat er woonde). Toen we er kwamen wonen kwamen de buurtbewoners ook heel gezellig vertellen dat het bij ons zou spoken, nou nooit wat gemerkt.

Wel een beetje luguber; waar de man van het echtpaar precies aan is overleden weet ik niet, maar het begon met een behoorlijke golf bloed die hij uitkotste en even later was ie dood. De grote bloedvlek in het lichte tapijt heeft zijn vrouw echter niet laten verwijderen of schoonmaken, ze heeft er gewoon een kleedje overheen gelegd... Maar ach dat tapijt zit er natuurlijk niet meer in, sowiezo hebben we het hele huis grondig gerenoveerd, het is nu óns huis ook al hebben er op dat stukje grond meerdere mensen geleefd. En als je erover nadenkt: waar zijn geen mensen doodgegaan? Elk stukje grond zal wel ooit iets naars hebben meegemaakt...
quote:Wintermuts schreef op 30 april 2010 @ 20:10:

Ik heb eerder ook in een huurhuis gewoond waar het gewoon niet prettig voelde. Maar goed, woningbouw en ruim, dus nemen natuurlijk.

Ik heb niks gemerkt, maar twee huisgenoten van mij die echt behoorlijk nuchter zijn, hebben geesten gezien. Is niet echt fijn. En ik geloof nieteens dat iemand daar overleden is, maar het huis had op een een of andere manier een soort zwarte aura ofzo.

En ik ben helemaal geen zweverd.... maar ik woon wel graag op een prettige plek.Was dat begeleid wonen ofzo? Hoe moet ik dat zien?
quote:Kitsch Kitten schreef op 30 april 2010 @ 20:17:

De grote bloedvlek in het lichte tapijt heeft zijn vrouw echter niet laten verwijderen of schoonmaken, ze heeft er gewoon een kleedje overheen gelegd...

Heerlijk nuchter.
quote:MMP schreef op 30 april 2010 @ 20:17:

Persoonlijk zou ik in dit geval zeker een (spirituele) reiniging (laten) doen. Je hoort vaak dat mensen die zelfmoord plegen niet zomaar overgaan naar de andere kant en daardoor blijven hangen. Grote kans dat die persoon blijft spoken in het huis omdat hij er niet los van kan komen. Gewoon om dat te voorkomen zou ik dus een reiniging laten doen en voordat de reiniging plaatsvindt tegen hem zeggen "bedankt dat we het huis mochten kopen blablablabla".

Sommige vinden het misschien onzin, maar ik zou het zeker doen in jouw situatie.Laat dat misschien maar weg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:MMP schreef op 30 april 2010 @ 20:17:

Sommige vinden het misschien onzin, maar ik zou het zeker doen in jouw situatie.Nee hoor, dat is niet noodzakelijk. Een ziel kan niet blijven hangen, die gaat gewoon rechtstreeks naar 'huis',ronddolende zielen zijn een sprookje waar veel geld aan wordt verdiend, alleen sferen kunnen blijven hangen en of je nou zelf wat salie brandt, of je laat het voor een vermogen door iemand anders doen, dat maakt niets uit.
quote:Waldorf114 schreef op 30 april 2010 @ 19:55:

[...]

Zijn ze zoiets verplicht te melden dan?

"zo, en dan gaan we nu naar de woonkamer, heerlijk ruim, openslaande deuren, grote tuin en in dit hoekje heeft de heer des huizes zichzelf een kogel door het hoofd gejaagd. Koffie nog, iemand?"Hahaha
quote:Madhe schreef op 30 april 2010 @ 20:17:

[...]

Was dat begeleid wonen ofzo? Hoe moet ik dat zien?

Ehm, nee, voor zover ik weet ben ik nog steeds bij mijn volle verstand en waren mijn huisgenoten ook personen met zeven dingen op een rij.

Maar ik had met twee vriendinnen een goedkoop ruim huis gehuurd als studentenhuis. Dus woonde ik daar met huisgenoten, die ik nooit op andere hallucinaties heb kunnen betrappen Een van hen bleek een meisje in haar kamer te hebben gezien en de ander had dat ook eens gezien, ze konden beschrijven hoe ze eruit zag enz. Zelf niks gemerkt, behalve dat het huis zelf nu niet echt een positieve uitstraling/gevoel had.
quote:Wintermuts schreef op 30 april 2010 @ 20:10:

En ik ben helemaal geen zweverd.... maar ik woon wel graag op een prettige plek.dat zijn achtergebleven sferen en die kunnen toonbaar zijn.
quote:Wintermuts schreef op 30 april 2010 @ 19:54:

Ik vind het wel jammer dat je dit niet wist voor je het kocht. Je buren ed wisten dit toch wel? Ik klets liever eerst uitgebreid met de buren voordat ik een huis huur/koop.

Maar goed, ik zou het niet echt prettig vinden, maar als het een goed huis is en een goede prijs en het huis "voelt prettig" van binnen.... dan zou het me niet veel uitmaken. Wel een punt bij de prijsonderhandelingen...Ik denk niet dat buren dit aan een potentiele verkoper vertellen. Zij hebben ook baat bij een hoge verkoopprijs van het huis naast hun.
quote:Cateautje schreef op 30 april 2010 @ 20:25:

[...]

dat zijn achtergebleven sferen en die kunnen toonbaar zijn.kaarsvet op de muren en sperma op het parket?
ff huis reinigen met witte salie
Aliquando et insanire lucundum est

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven