Huis gekocht waar suïcide in gepleegd is.

30-04-2010 19:46 208 berichten
Jakkes, wij hebben net gehoord dat in het huis dat wij gekocht hebben suïcide is gepleegd door de voormalige eigenaar.

Hij heeft zichzelf opgehangen in het trapgat!!!! Nu hebben wij gelukkig de trap vervangen maar toch, ik vind het een heel naar idee.....

Wat nu, niet dat we het huis nu zouden verkopen of zo. Maar het zit me wel hoog.
quote:meds schreef op 30 april 2010 @ 20:27:

[...]

kaarsvet op de muren en sperma op het parket?ik wist niet dat sperma zichtbaar bleef.
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 30 april 2010 @ 20:15:

ik woon in een huis van zeker 400 jaar oud, hier is heel wat afgebaard en gestorven. Oorlogen zijn er meegemaakt, hongersnood en de builenpest.

Ik heb nog nooit zo fijn gewoond

Precies mijn punt als een huis er al wat langer staat dan zijn er gewoon veel dingen in gebeurd leuke en minder leuke. Veel steden hadden buiten de stadspoorten een galgeveld, dat is nu allemaal bebouwd en is niet meer dan een laag in de geschiedenis van het gebied.

Denk trouwens niet dat de zwarte dood door jullie huis gewaard heeft, dat was waarschijnlijk eerder (pest in europa was rond 1350)
quote:borderwalk schreef op 30 april 2010 @ 19:59:

Misschien is het een relativerende gedachte dat er vast ook een hele boel andere dingen in het huis gebeurd zijn; baby's eerste stapjes, een romantisch aanzoek en dat als je een oud huis (uit de 18e eeuw of zo) koopt er gewoon vele levens zijn geleefd met hoogte én dieptepunten.Acrobaten-sexorgies en kamasutrabijeenkomsten, zo nu en dan een enkele tupperware-party.
quote:Iwannalive schreef op 30 april 2010 @ 20:25:

[...]

Ik denk niet dat buren dit aan een potentiele verkoper vertellen. Zij hebben ook baat bij een hoge verkoopprijs van het huis naast hun.

Ok, een hoge verkoopprijs zou hun huis meer waard kunnen maken qua taxatie.

MAAR: Ze heben ook voordeel bij een lagere verkoopprijs, de taxatiewaarde gaat hierdoor omlaag en dus ook hun OZB belasting.
Ik snap dat de één hier gevoeliger voor is dan de ander, maar zolang het niet onprettig voelt, zou het me niet kunnen interesseren. Dan gaat het immers alleen om het idee. Ik zou er dan ook nooit naar vragen (wat niet weet, wat niet deert, immers), maar het is mij wel al meerdere keren gebeurd dat een huis leuk was, maar niet fijn voelde. Dan ga ik er niet wonen. Kan best dat er dan mensen zijn vermoord ofzo, ik weet 't niet.
quote:Celeone schreef op 30 april 2010 @ 20:33:

Ik snap dat de één hier gevoeliger voor is dan de ander, maar zolang het niet onprettig voelt, zou het me niet kunnen interesseren. Dan gaat het immers alleen om het idee. Ik zou er dan ook nooit naar vragen (wat niet weet, wat niet deert, immers), maar het is mij wel al meerder keren gebeurt dat een huis leuk was, maar niet fijn voelde. Dan ga ik er niet wonen. Kan best dat er dan mensen zijn vermoord ofzo, ik weet 't niet.

Geldt vooral voor huizen waar veel in geruzied is.

Mopperkonten kunnen een grafsfeer achterlaten in een huis.
quote:borderwalk schreef op 30 april 2010 @ 20:30:

[...]

Precies mijn punt als een huis er al wat langer staat dan zijn er gewoon veel dingen in gebeurd leuke en minder leuke. Veel steden hadden buiten de stadspoorten een galgeveld, dat is nu allemaal bebouwd en is niet meer dan een laag in de geschiedenis van het gebied.

Denk trouwens niet dat de zwarte dood door jullie huis gewaard heeft, dat was waarschijnlijk eerder (pest in europa was rond 1350)

toch zeker wel buiktyfus, polio en spaanse griep. Het hele vaccinatieprogramma heeft mijn huis in levende lijve doorstaan.

Klaag ik ook niet over
Gat in de markt, geestreinigingsmiddelen. Gewoon te koop bij C1000, een variant op Vanish.
we hebben wel de muren gesausd toen we hier introkken, dat dan weer wel
Ik reageerde even stoer en met grapjes, maar zou het ook geen lekker idee vinden. Maar niet teveel over nadenken.
quote:Cateautje schreef op 30 april 2010 @ 20:28:

[...]

ik wist niet dat sperma zichtbaar bleef.

Moet je even wat vaker CSI kijken! :-)

Madhe, je bent lekker bezig!

TO, wat vervelend kan me voorstellen dat je het niet als prettig ervaart.
Reinigingsrituelen e.d. pas doen als je er serieus last van blijkt te hebben. Anders maak je er op voorhand al een probleem van.
quote:toffifee schreef op 30 april 2010 @ 20:44:

[...]

Moet je even wat vaker CSI kijken! :-)

Madhe, je bent lekker bezig!

TO, wat vervelend kan me voorstellen dat je het niet als prettig ervaart.

Ja hoor, wel erg retro jaren 70, zo'n ultra violet tl buis.

Een spiegelbol er bij en je ziet het kaarsvet ook steeds voorbij flitsen.
quote:meds schreef op 30 april 2010 @ 20:27:

[...]

kaarsvet op de muren en sperma op het parket?Oh jij ongelovige Thomas, ectoplasma was het, geen sperma! Had van den Broeke je ook kunnen vertellen...
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:Lys schreef op 30 april 2010 @ 20:49:

[...]

Oh jij ongelovige Thomas, ectoplasma was het, geen sperma! Had van den Broeke je ook kunnen vertellen...tip voor TO: laat om middernacht de videocamera draaien in het trappengat..... wie weet....
hoe weet je eigenlijk dat het zelfmoord was? Misschien leek het alleen maar op zelfmoord maar was het moord?
hopelijk ben je niet zwanger anders heb je kans dat de geest van de man in je baby kruipt
quote:meds schreef op 30 april 2010 @ 20:54:

[...]

tip voor TO: laat om middernacht de videocamera draaien in het trappengat..... wie weet....Goed idee
Zwieber wat een gruwelverhaal van jou. Brrr.
Meds
iloveviva

Als het huis verder aan de wensen voldoet, en goed voelt verdwijnt het "beeld" en het idee steeds verder naar de achtergrond.

Wat meldingsplicht van een makelaar betreft zover ik weet bestaat die. Jaren geleden overleed mijn buurvrouw door eigen hand, en toen enkele maanden later de nieuwe eigenaresse zich voorstelde verraste ze ons allemaal met de mededeling dat ze wist wat er gebeurd was. (We hadden afgesproken er niet uit ons zelf over te beginnen). Bij navraag aan haar bleek de plicht van de makelaar.
.
Wat is het probleem?

Hij hangt er toch niet meer?
quote:meds schreef op 30 april 2010 @ 20:54:

hoe weet je eigenlijk dat het zelfmoord was? Misschien leek het alleen maar op zelfmoord maar was het moord?

Raar hoe dat soort dingen kunnen schelen: is moord minder erg dan zelfmoord in een huis?

En wanneer de vorige eigenaar overlijdt in zijn slaap, hartstilstand, dan vinden mensen dat waarschijnlijk niet bezwaarlijk?
quote:mamalief schreef op 30 april 2010 @ 20:59:

Wat is het probleem?

Hij hangt er toch niet meer?

't touwtje hing er nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven