Huis gekocht waar suïcide in gepleegd is.

30-04-2010 19:46 208 berichten
Jakkes, wij hebben net gehoord dat in het huis dat wij gekocht hebben suïcide is gepleegd door de voormalige eigenaar.

Hij heeft zichzelf opgehangen in het trapgat!!!! Nu hebben wij gelukkig de trap vervangen maar toch, ik vind het een heel naar idee.....

Wat nu, niet dat we het huis nu zouden verkopen of zo. Maar het zit me wel hoog.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag altijd of er iemand dood is gegaan in het huis of op die plek. Ik geef ook zelf sterk de voorkeur aan nieuwbouw om die reden. Gewoon het idee al. Brrrrrrrrrrr.
Ja nu niks denk ik. Je zult je er toch overheen moeten zetten.

Je weet toch nooit wat er zich allemaal heeft afgespeeld in het huis wat je koopt, tenzij nieuw.
quote:iloveviva schreef op 30 april 2010 @ 19:46:

Jakkes, wij hebben net gehoord dat in het huis dat wij gekocht hebben suïcide is gepleegd door de voormalige eigenaar.

Hij heeft zichzelf opgehangen in het trapgat!!!! Nu hebben wij gelukkig de trap vervangen maar toch, ik vind het een heel naar idee.....

Wat nu, niet dat we het huis nu zouden verkopen of zo. Maar het zit me wel hoog.Hè jakkes, je bent toch mijn overbuurvrouw niet?
quote:BeschuitjeAardbei schreef op 30 april 2010 @ 19:51:

Ja nu niks denk ik. Je zult je er toch overheen moeten zetten.

Je weet toch nooit wat er zich allemaal heeft afgespeeld in het huis wat je koopt, tenzij nieuw.Zelfs dan niet. Voor hetzelfde geld is er op die plek wel iemand doodgegaan.
hoe lang woon je al in het huis? als je er net woont, zou ik zeker even de verkopend makelaar bellen...vind ik niet echt netjes om zoiets te verzwijgen....als je er al jaren met plezier woont....laat het alsjeblieft je woongenot niet vergallen....gelukkig heb je de trap al vervangen...hopelijk geeft dat een 'andere sfeer' aan de exacte plek....

hoe ben je er trouwens achtergekomen?
Moet dat niet verteld worden door de makelaar? Zeker als het vrij recent is gebeurd dacht ik dat een makelaar de plicht had de kopers op de hoogte te stellen (maar misschien klets ik maar, dat kan altijd ).

Hoe dan ook: ik woon in een huis van meer dan honderd jaar oud. Waarschijnlijk zijn hier ook een aantal mensen gestorven. Maar goed, ik vind het een fijn idee dat er in mijn huis geleefd is; daar hoort sterven bij.
quote:Zwieber schreef op 30 april 2010 @ 19:52:

[...]

Zelfs dan niet. Voor hetzelfde geld is er op die plek wel iemand doodgegaan.

Ja dan kan je nergens meer wonen.

Dus jij gaat altijd na of er iemand is doodgegaan in het huis wat je koopt? of op de plek van het huis?

Beeeeeeeeetje overdreven als je het mij vraagt.
Ik vind het wel jammer dat je dit niet wist voor je het kocht. Je buren ed wisten dit toch wel? Ik klets liever eerst uitgebreid met de buren voordat ik een huis huur/koop.

Maar goed, ik zou het niet echt prettig vinden, maar als het een goed huis is en een goede prijs en het huis "voelt prettig" van binnen.... dan zou het me niet veel uitmaken. Wel een punt bij de prijsonderhandelingen...
quote:gelukkigmeisje schreef op 30 april 2010 @ 19:52:

hoe lang woon je al in het huis? als je er net woont, zou ik zeker even de verkopend makelaar bellen...vind ik niet echt netjes om zoiets te verzwijgen....als je er al jaren met plezier woont....laat het alsjeblieft je woongenot niet vergallen....gelukkig heb je de trap al vervangen...hopelijk geeft dat een 'andere sfeer' aan de exacte plek....

hoe ben je er trouwens achtergekomen?

Zijn ze zoiets verplicht te melden dan?

"zo, en dan gaan we nu naar de woonkamer, heerlijk ruim, openslaande deuren, grote tuin en in dit hoekje heeft de heer des huizes zichzelf een kogel door het hoofd gejaagd. Koffie nog, iemand?"
Ik kan me voorstellen dat je er heel akelig bij voelt. Ik heb gewoond in een appartement waar achteraf een oude vrouw wekenlang heeft gelegen. Dat wist ik ook niet van te voren. Gelukkig was alles vervangen. Van badkamer tot keuken.

Uiteindelijk kon ik er wel overheen stappen. Als je er eenmaal in woont, wordt het jouw huis ipv HET huis waar het is gebeurt.
quote:BeschuitjeAardbei schreef op 30 april 2010 @ 19:54:

[...]

Ja dan kan je nergens meer wonen.

Dus jij gaat altijd na of er iemand is doodgegaan in het huis wat je koopt? of op de plek van het huis?

Beeeeeeeeetje overdreven als je het mij vraagt.Ik vraag altijd of er iemand in het huis is doodgegaan. Mag je overdreven vinden maar ik vind het idee gewoon niet lekker. Klaar.
In mijn huis hebben hiervoor 38 Poolse bouwers/slopers gewoond. Dat is een stuk kwalijker voor de staat van je woning .

Ben je gevoelig voor rituelen? Ik denk dat als je op cleansing ritual ofzo google't je dan een hoop tegenkomt om je huis mee te 'zuiveren'.
Trouwens, ik vind overlijden door ziekte of ouderdom of een ongeluk iets heel anders dan door suicide trouwens....
quote:Wintermuts schreef op 30 april 2010 @ 19:57:

Trouwens, ik vind overlijden door ziekte of ouderdom of een ongeluk iets heel anders dan door suicide trouwens....Eens. Of een moord.
quote:Wintermuts schreef op 30 april 2010 @ 19:57:

Trouwens, ik vind overlijden door ziekte of ouderdom of een ongeluk iets heel anders dan door suicide trouwens....

Ook als het aankomt op het kopen van een huis?

Wat zou er dan eventueel veranderen voor jou?
Als een lijk daar weken heeft liggen rotten is dat toch wel anders hoor. Vooral naar, eenzaam en triest.
Misschien is het een relativerende gedachte dat er vast ook een hele boel andere dingen in het huis gebeurd zijn; baby's eerste stapjes, een romantisch aanzoek en dat als je een oud huis (uit de 18e eeuw of zo) koopt er gewoon vele levens zijn geleefd met hoogte én dieptepunten.
quote:Zwieber schreef op 30 april 2010 @ 19:56:

[...]

Ik vraag altijd of er iemand in het huis is doodgegaan. Mag je overdreven vinden maar ik vind het idee gewoon niet lekker. Klaar.

Hmm nee, dat je dat vraagt vind ik niet zo overdreven. Maar kom op, in de meeste huizen zijn dan toch mensen doodgegaan?

Dan vallen er nogal wat huizen af.

En je zegt zelf dat ook wanneer je een nieuwbouw huis koopt, je die kans loopt omdat op dié bewuste plek iemand kan zijn gestorven.

Dat laatste vind ik gewoon wat ver gezocht.

Verder kan ik me best voorstellen hoor TO, dat het vreemd voelt.

Maar ja, je kan je er toch maar het beste overheen zetten?

Je moet je woongenot hier niet door laten bederven, en je kunt er nu weinig meer aan veranderen.
Is bij ons ook gebeurd. 2 dagen nadat we het voorlopig koopcontract hadden getekend was de eigenaar opeens overleden. Heel vervelend maar kan gebeuren dachten we...

Pas toen we er al iets van 2 jaar woonden hoorden we van een buurman dat de eigenaar zelfmoord had gepleegd. Overdosis slaappillen genomen en was toen op bed gaan liggen (wat nu onze slaapkamer is dus!). Hij had er ook echt mee gewacht totdat hij het huis verkocht had.

Ik vond het toendertijd ook niet zo'n fijne gedachte, en ik vond het ook niet netjes van de makelaar dat hij het niet gezegd had. Aan de andere kant, wellicht dat we dan van de koop hadden afgezien terwijl we er nu al ruim 8 jaar met veel plezier wonen!

vwb je vraag wat je nu moet... niks denk ik. Het is idd even een naar idee, maar probeer het naast je neer te leggen. Dat nare gevoel wordt vanzelf minder, weet ik uit ervaring.

Ik denk ook altijd maar: ik voel of merk niks, dus zijn geest is vast niet blijven hangen in huis
quote:domnaiefmutsje schreef op 30 april 2010 @ 19:59:

Als een lijk daar weken heeft liggen rotten is dat toch wel anders hoor. Vooral naar, eenzaam en triest.Ik heb in een huis gewoond waar kinderen werden opgesloten in de kast van 50 vierkante centimeter, waar het rook naar urine en kots, waar sloten op alle slaapkamers zaten aan de buitenkant om mensen op te sluiten etc. Echt da's geen pretje.
Geen idee, zou zomaar kunnen....quote:Chatterly schreef op 30 april 2010 @ 19:52:

[...]

Hè jakkes, je bent toch mijn overbuurvrouw niet?
quote:twinkeling schreef op 30 april 2010 @ 19:56:

Ben je gevoelig voor rituelen? Ik denk dat als je op cleansing ritual ofzo google't je dan een hoop tegenkomt om je huis mee te 'zuiveren'.Ook mijn advies
Ik snap niet wat het probleem is. Ik ga er tenminste vanuit dat ze het lijk al een tijdje geleden hebben weggehaald.
quote:Waldorf114 schreef op 30 april 2010 @ 19:59:

[...]

Ook als het aankomt op het kopen van een huis?

Wat zou er dan eventueel veranderen voor jou?Ik denk als je gevoelig bent voor sfeer ed dit wel uitmaakt. Ik kan me voorstellen dat er toch iets blijft hangen, al dan niet alleen in je eigen gevoel, als er iemand zelfmoord heeft gepleegd of is vermoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven