Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
vrijdag 23 april 2010 om 17:06
quote:Fiorah schreef op 21 april 2010 @ 16:00:
[...]
Dat gezeur. "Ik vertrouw je niet meer om dat je 10 (!) jaar geleden bent vreemdgegaan" (is ze mooi op tijd mee!) "Je gaat vreemd omdat ik ooit een Daniella aan de telefoon heb gehad, dus nu moeten we maar uit elkaar." "Het is JOUW schuld." "Het is Joona's schuld." Ach hou toch op, muts!
Heb jij dat niet? Misschien ben ik gewoon super intolerant, dat denk ik stiekem wel want ik heb het wel vaker met boeken. In het echte leven gelukkig niet zo, haha.
Ohhh ja, daar moest ik ook wel even heel hard om zuchten inderdaad. Frigide zeikmuts.
Ik lees momenteel Zusje van Camilla Läckberg en erger me helemaal de vinkentering aan Mellberg. Wat een zak hooi.
[...]
Dat gezeur. "Ik vertrouw je niet meer om dat je 10 (!) jaar geleden bent vreemdgegaan" (is ze mooi op tijd mee!) "Je gaat vreemd omdat ik ooit een Daniella aan de telefoon heb gehad, dus nu moeten we maar uit elkaar." "Het is JOUW schuld." "Het is Joona's schuld." Ach hou toch op, muts!
Heb jij dat niet? Misschien ben ik gewoon super intolerant, dat denk ik stiekem wel want ik heb het wel vaker met boeken. In het echte leven gelukkig niet zo, haha.
Ohhh ja, daar moest ik ook wel even heel hard om zuchten inderdaad. Frigide zeikmuts.
Ik lees momenteel Zusje van Camilla Läckberg en erger me helemaal de vinkentering aan Mellberg. Wat een zak hooi.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!

zondag 25 april 2010 om 13:05
Vanochtend "Brida" van Paulo Coelho gelezen. Erg mooi, ik hou van zijn boeken. Hoewel ik in het dagelijks leven hartstikke nuchter ben, kan ik zijn stijl van schrijven over spiritualiteit en verbondenheid met de wereld / het alles erg waarderen.
Heb nog heel wat boeken in de kast staan, ik ga ns bedenken waar ik nu in ga beginnen.
Heb nog heel wat boeken in de kast staan, ik ga ns bedenken waar ik nu in ga beginnen.
zondag 25 april 2010 om 19:12
de gelukkige huisvrouw van Heleen v Royen gelezen. Stond al hele tijd op mn lijstje om te lezen en vond m goed! Leest makkelijk weg, goed verhaal en af en toe gelachen! Binnenkort ga ik m in de bios kijken (vind t altijd fijner om eerst t boek je lezen omdat k dan mn eigen fantasie kan gebruiken) Volgende boek is: haar naam was sarah

woensdag 28 april 2010 om 21:49

donderdag 29 april 2010 om 20:56

donderdag 29 april 2010 om 22:35
quote:Fiorah schreef op 29 april 2010 @ 17:49:
Tami Hoag toch maar weggelegd?
Ja, haha, het was zo slecht... dramatische zinsbouw,niet boeiend verhaal, erg doorzichtig allemaal. Ik dacht eerst dat het misschien aan mij lag, maar na er een nachtje over geslapen te hebben heb ik besloten dat Mulisch een betere keus was .
Gisteravond ben ik begonnen in "Ik haal je op, ik neem je mee" van Ammaniti. Slechts een klein stukje gelezen, maar het boeide al meteen.
Tami Hoag toch maar weggelegd?
Ja, haha, het was zo slecht... dramatische zinsbouw,niet boeiend verhaal, erg doorzichtig allemaal. Ik dacht eerst dat het misschien aan mij lag, maar na er een nachtje over geslapen te hebben heb ik besloten dat Mulisch een betere keus was .
Gisteravond ben ik begonnen in "Ik haal je op, ik neem je mee" van Ammaniti. Slechts een klein stukje gelezen, maar het boeide al meteen.
vrijdag 30 april 2010 om 15:02
Bij nader inzien vind ik het boek 'kom terug bij mij' van Marian Keyes wel goed.
Heb deze week 10 boeken bij de bieb gaan halen, omdat ze wegens verbouwingswerken tot oktober tijdelijk gaan verhuizen. Tijd zat dus om ze alle tien uit te lezen.
Heb 'die charmante man' van Marian Keyes ook meegenomen. Is wel een dikke pil. Iemand enkel idee dat je er makkelijk doorheen komt?
Heb deze week 10 boeken bij de bieb gaan halen, omdat ze wegens verbouwingswerken tot oktober tijdelijk gaan verhuizen. Tijd zat dus om ze alle tien uit te lezen.
Heb 'die charmante man' van Marian Keyes ook meegenomen. Is wel een dikke pil. Iemand enkel idee dat je er makkelijk doorheen komt?
vrijdag 30 april 2010 om 15:26
Die charmante man leest lekker weg. Ik weet zeker dat je gegrepen wordt door het verhaal. Teveel kan ik niet schrijven want dan krijg ik op mijn sodemieter. Ik ben wel beniewd wat je ervan vindt.
Ik heb 10 boeken gekocht de afgelopen 2 weken. Weet nu van gekkigheid niet waar mee te beginnen.
Eerst maar The Einstein girl van Philip Sington.
Ik heb 10 boeken gekocht de afgelopen 2 weken. Weet nu van gekkigheid niet waar mee te beginnen.
Eerst maar The Einstein girl van Philip Sington.
vrijdag 30 april 2010 om 16:32
Gekocht: The Einstein girl van Philip Sington.
Sterrenregen van Marian Keyes( ik heb ' m ook in het engels maar wil toch de nederlandse vertaling lezen)
De Welwillenden van Jonathan Littell.
Het huis aan Chalcot Cresent van Fay Weldon.
Het begon in Afrika van Stefanie Zweig.
De middagvrouw van Julia Franck.
De zwarte legende de familie Mencia van Javier Mencia.
De affaire van Santa Montefiore( laat die maar liggen is mijn advies)
Het familieportret van Jenna Blum.
En Quartier Hellen van Heleen Beaart.
Dat zijn ze. Dan liggen de laatste boekjes van Martin Bril er nog.
Die kreeg ik laatst op mijn verjaardag cadeau.
Twijfelde net weer in de boekenwinkel maar ik moet even stoppen van mezelf.
Sterrenregen van Marian Keyes( ik heb ' m ook in het engels maar wil toch de nederlandse vertaling lezen)
De Welwillenden van Jonathan Littell.
Het huis aan Chalcot Cresent van Fay Weldon.
Het begon in Afrika van Stefanie Zweig.
De middagvrouw van Julia Franck.
De zwarte legende de familie Mencia van Javier Mencia.
De affaire van Santa Montefiore( laat die maar liggen is mijn advies)
Het familieportret van Jenna Blum.
En Quartier Hellen van Heleen Beaart.
Dat zijn ze. Dan liggen de laatste boekjes van Martin Bril er nog.
Die kreeg ik laatst op mijn verjaardag cadeau.
Twijfelde net weer in de boekenwinkel maar ik moet even stoppen van mezelf.
vrijdag 30 april 2010 om 17:19
Ik heb onlangs honderden eBooks gekocht voor een zeer goede prijs (het zouden er 800 zijn; heb ze niet geteld, maar geloof het zo).
Allemaal toptitels - oa Larsson, Pauw, Kinsella, hele Baantjer reeks, alles van Daphne Deckers (vind ik zoooo leuk), alles van Peter R. de Vries, alles van Baldacci, Van der Vlugt, De Rosnay, etc, etc. Ik ben dus helemaal klaar voor de aankomende..... ehm... jaren
Heb ook geen idee met welk boek ik zal beginnen
Allemaal toptitels - oa Larsson, Pauw, Kinsella, hele Baantjer reeks, alles van Daphne Deckers (vind ik zoooo leuk), alles van Peter R. de Vries, alles van Baldacci, Van der Vlugt, De Rosnay, etc, etc. Ik ben dus helemaal klaar voor de aankomende..... ehm... jaren
Heb ook geen idee met welk boek ik zal beginnen

vrijdag 30 april 2010 om 18:57
De afgelopen tijd heb ik heel veel gelezen. Er zijn van die tijden dat ik weken achter elkaar lees, dan weer een heel tijdje niet.
Een keukenmeidenroman van Kathryn Stockett (mooi, ontroerend!)
Ik ben niet bang van Niccolò Ammaniti (spannend)
Het leven van Pi van Yann Martel (prachtig)
De thuiskomst van Anna Enquist (mooi maar erg lang en melodramatisch)
Kennendheid van Alexander Smit (gaat over nondualiteit, interessant en best moeilijk)
Hemelkind van Rita Spijker ( Veredelde streekroman, wel aardig)
Heb nu Lelieblank, scharlakenrood weer ter hand genomen. Was daar al eerder in begonnen maar was toch aan iets anders toe op dat moment. (Aparte schrijfstijl, heel mooi)
Een keukenmeidenroman van Kathryn Stockett (mooi, ontroerend!)
Ik ben niet bang van Niccolò Ammaniti (spannend)
Het leven van Pi van Yann Martel (prachtig)
De thuiskomst van Anna Enquist (mooi maar erg lang en melodramatisch)
Kennendheid van Alexander Smit (gaat over nondualiteit, interessant en best moeilijk)
Hemelkind van Rita Spijker ( Veredelde streekroman, wel aardig)
Heb nu Lelieblank, scharlakenrood weer ter hand genomen. Was daar al eerder in begonnen maar was toch aan iets anders toe op dat moment. (Aparte schrijfstijl, heel mooi)
zaterdag 1 mei 2010 om 19:05
quote:Witchke55 schreef op 01 mei 2010 @ 14:53:
Lizzl : Hoeveel heb je voor de ebooks betaald? En hoeveel kost nu zo een ereader?Voor een eReader betaal je tussen de ¤200 en ¤700. Er zijn modellen die een touchscreen hebben, waarop je muziek kan afspelen, waarop je de pagina kan 'omslaan' op dezelfde wijze zoals je door de pagina's scrolt op een iPhone, waarvan je het lettertype en lichtsterkte kunt instellen, etc. Op dezelink kan je er meer over lezen.
De mijne weegt 170gram en is ongeveer zo groot als een ouwerwetse schoolagenda.
En voor die giga "stapel" eBooks heb ik ¤50 betaald
Ik ben werkelijk verslaafd aan het ding en lees ook veel meer sinds ik 'm heb.
Ik heb boeken altijd wat muffig en onhandig gevonden. Doorgaans lees ik in verschillende boeken tegelijk. Dan ligt er weer 1 in de woonkamer te sligeren, 3 naast het bed, 1 in m'n koffer en 1 in m'n trolley. Voor mij staat de eReader echt in de top10 van de beste uitvindingen ooit (samen met de stijltang en staafmixer )
Lizzl : Hoeveel heb je voor de ebooks betaald? En hoeveel kost nu zo een ereader?Voor een eReader betaal je tussen de ¤200 en ¤700. Er zijn modellen die een touchscreen hebben, waarop je muziek kan afspelen, waarop je de pagina kan 'omslaan' op dezelfde wijze zoals je door de pagina's scrolt op een iPhone, waarvan je het lettertype en lichtsterkte kunt instellen, etc. Op dezelink kan je er meer over lezen.
De mijne weegt 170gram en is ongeveer zo groot als een ouwerwetse schoolagenda.
En voor die giga "stapel" eBooks heb ik ¤50 betaald
Ik ben werkelijk verslaafd aan het ding en lees ook veel meer sinds ik 'm heb.
Ik heb boeken altijd wat muffig en onhandig gevonden. Doorgaans lees ik in verschillende boeken tegelijk. Dan ligt er weer 1 in de woonkamer te sligeren, 3 naast het bed, 1 in m'n koffer en 1 in m'n trolley. Voor mij staat de eReader echt in de top10 van de beste uitvindingen ooit (samen met de stijltang en staafmixer )