Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
@Lizzl - Welnee, ik heb helemaal geen behoefte om dat te gaan proberen. Prima als jij er blij van wordt, ik word dat niet.

En ja, misschien verander ik over tig jaar wel van mening, misschien ook niet. Er zijn ook mensen die nog steeds geen telefoon hebben .
Wie moet er nu zijn horses holden? Jij begint ermee het op die manier te brengen. En misschien bedoelde je het niet zo, maar op mij kwam het zo over en was het actie-reactie...

En verder, hoe verrassend , eens met Fiorah.
Lizzl en Tbl1966, hoe komen jullie aan je e-books? Ik heb een e-reader, maar er staat nog niets op.
quote:bosbessenijs schreef op 06 mei 2010 @ 16:46:

Lizzl en Tbl1966, hoe komen jullie aan je e-books? Ik heb een e-reader, maar er staat nog niets op.

hoi, je kunt me mailen als je wilt op : oké ik wacht op je mailtje.

Laat maar weten als je mijn e-mail adres hebt gelezen, haal ik het weer weg.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Bedankt Tbl, ik heb het adres en ga je nu mailen.
quote:bosbessenijs schreef op 06 mei 2010 @ 18:10:

Bedankt Tbl, ik heb het adres en ga je nu mailen. Ik heb je gemaild.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
quote:Yvaatje schreef op 05 mei 2010 @ 16:15:

[...]

Veel sterkte met het lezen. Zelden zo'n slecht boek gelezen.

Ik ben nu bezig in 'serpent'van Carla de Jong. Best een goed boek eigenlijk. Iemand iets gelezen van deze schrijfster?Ik vind dat boek best nog meevallen. Al vind ik dat de achterflap al veel verraad van het verhaal. Maar over smaken valt niet te twisten.
Smaken verschillen inderdaad. Ik vond zomertijd een erg slecht en kinderachtig boek.

Ik heb net Serpent van Carla de Jong uit en ik moet zeggen: een heerlijk boek. Aanrader!
Ik lees Extremely loud and Incredibly close van Foer. Ik had er me veel van voorgesteld, maar het valt me echt enorm tegen. Ik heb het bijna uit, maar ik word helemaal gestoord van die opa en oma, want een gemuts allemaal. Ik ben hier echt te ongeduldig voor. Hierna ga ik verder in iets van Siebelink, dat is meer aan me besteed.
Sasati
Ik lees nu af en toe een paar bladzijden (ben veel te druk met afstuderen eigenlijk) uit 'Onder volwassenen' van Sophie Dahl. Best een leuk boek! Iemand ervaring?
@Sasati: Extreem luid en.......... viel mij ook enorm tegen, ik vond er geen bal aan......en dacht echt dat ik de enige was......niet dus.

@Fiorah: Onder volwassenen ligt hier nog op de stapel, dus hij is te doen?
Diesel, je bent zeker niet de enige. Volgens mij ben ik nog niet eens tot de helft te komen. Heel irritant boek.
Serpent van Carla de Jong vond ik ook een verrassend leuk boek. Had nog nooit van haar gehoord, maar leende het boek van een vriendin. Ze heeft nog een boek geschreven: In retraite, ben ik benieuwd naar.

Zo, en ik heb een ereader gekocht, ben er al helemaal blij mee!

Denk dat de oude vertrouwde papieren boeken en de digitale boeken prima naast elkaar kunnen bestaan. Ik verwacht ook niet dat ik nu alleen nog maar digitaal zal lezen. Ik vind nieuwe digitale boeken aanschaffen nog een prijzige bedoeling.
Volgens mijn dochter is 'Schaduwzusje' van Jane Alison erg goed.

Iemand hier die het heeft gelezen?
quote:stone schreef op 08 mei 2010 @ 13:40:

Ze heeft nog een boek geschreven: In retraite, ben ik benieuwd naar.

Geweldig boek, in één adem uitgelezen. Zowel humor als tragiek.

Ben heel benieuwd naar Serpent
quote:Witchke55 schreef op 07 mei 2010 @ 10:09:

[...]

Maar over smaken valt niet te twisten.Euh, juist wel.
Sorry dat ik zomaar binnenval; maar ik heb een vraagje over de e-reader. Als er een nieuw 'papieren' boek uit komt; kun je die dan ook meteen als e-book krijgen? En wat zijn dan de kosten?

Gr. Anne
Ah, ik ben gelukkig niet de enige wat Foer betreft. Maar het is uit. En nu lees ik The portrait of Dorian Gray. Leuk!

Zusje, alles goed met je?
N.a.v. de enthousiaste reacties in dit topic heb ik 'De Reiziger' uit de bieb gehaald. Vraag me af of 't iets voor mij is, maar dat ga ik snel genoeg ontdekken.
quote:sasati schreef op 07 mei 2010 @ 17:24:

Ik lees Extremely loud and Incredibly close van Foer. Ik had er me veel van voorgesteld, maar het valt me echt enorm tegen. Ik heb het bijna uit, maar ik word helemaal gestoord van die opa en oma, want een gemuts allemaal. Ik ben hier echt te ongeduldig voor. Hierna ga ik verder in iets van Siebelink, dat is meer aan me besteed.

Ik heb hem een tijd geleden geprobeerd te lezen, maar werd niet gegrepen. Misschien ga ik het nog een keer proberen.

Siebelink, welke? Knielen op een Bed Violen is mijn favoriet.
quote:Fiorah schreef op 05 mei 2010 @ 10:49:

Echt, als de papieren boeken ooit volledig worden vervangen door e-readers, ga ik heel hard huilen.Huil ik heel hard met je mee.
quote:diesel3 schreef op 07 mei 2010 @ 23:15:@Fiorah: Onder volwassenen ligt hier nog op de stapel, dus hij is te doen?

Voor nu vind ik hem leuk, maar ik ben nog niet halverwege. Als ik hem uit heb en eraan denk, zal ik hier wel komen vertellen wat ik er van vond!

@Stone - Ik vond In Retraite wel okay, maar niet legendarisch. Misschien komt dat omdat ik ervaring heb met dat soort trainingen/retraites en groepsdynamica, en daarom gehoopt had op een diepgaander boek dan dit... maar dat zou waarschijnlijk niet laagdrempelig genoeg zijn voor iedereen.
Extremely loud and incredibly close van Foer vond ik ook een beetje tegenvallen. Maar Everything is illuminated is een van mijn favoriete boeken, misschien kun je die eens proberen?
Vandaag echt leesweer, ga maar eens in mijn boekenkast zoeken of ik nog wat leuks heb liggen.

Nog even over de E-reader. Ik heb zo'n ding te leen gehad om het uit te proberen. En ik kan me echt voorstellen dat het voor sommige mensen de uitvinding van de eeuw is. En op zich vind ik het best een handig ding voor op vakantie, in de trein/bus en voor studenten. Maar voor mij was het niets, leuk voor erbij maar niet als vervanging van het echte papieren boek. Verder merkte ik dat ik gewoon te snel lees voor zo'n ding, ik moest om de haverklap de bladzijde omslaan. Er kunnen toch minder woorden op een pagina dat in een normaal boek (en ik had hem al op de kleinste letter staan). Daarbij vond ik het omslaan van de bladzijde erg irritant, het laden ging mij te langzaam. Maar goed ik ben dus een extreem snelle lezer. Misschien in de toekomst als ze verder ontwikkeld zijn wil ik er aan maar dan gewoon voor erbij. Ik ben en blijf trouw aan het echte boek
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven