trouwen 2010/2011, voor oude en nieuwe brides-to-be

03-05-2010 09:34 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

het oude topic was alweer vol dus ik heb een nieuwe aangemaakt. Dat we nog veel mogen kletsen over trouwen en de andere dingen die ons bezig houden.

wie trouwt wanneer en wat is ons budget

NaamDatumBudgetDuffie_119 maart 2010¤ - Getrouwd!goudkever april 2010getrouwd Mevrouwdekees12 mei 2010getrouwd Sattie2010mei 2010Itsme26]29 mei 2010Boom5 juli 2010¤ 2.000,-Wohman 7 juli 2010Max. ¤ 10.000,-Frutje14 augustus 2010 ¤ 6.000,-Kastanjez21 augustus 2010¤ 8.000,-Sterretjeeaugustus 2010¤ 10.000,-Legpuzzel 27 augustus 2010¤ 11.000,-regeltante 3 september 2010¤ 10.000,-Jilzzseptember 2009¤4000,-pipo79 september 2010volgtlorryseptember 2010¤4.000Drenthegirl15 oktober 2010¤10.000,-Heupje12 november 2010¤ 12.000,-Jilzzmei 2011onbekendflashymei 2011¤6000,-scully198127 mei 2011 ¤9000,-soufflejuni 2011onbekendDark Enchantress1 juli 2011¤ -Moussiemous (8?) Juni 2012 onbekend

De dames die nog gevraagd moeten worden

Ti_Ta_Tuttebelle

Brugman
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Present!

Euhm Itsme... volgens mij missen er een paar tabjes in je tabel .

Its, ik vind je tabel ook heul origineel, maar handig is een beetje anders...
ik doe mijn best, het lukt steeds beter
ik ga strakjes weer verder oefenen, even ontbijten en dergelijke

Wohman, het meeste was al gezegd in het vorige topic, dus ik sluit me er bij aan

en een knuffel voor die grote en sterke tutta
Nog even knutselen
gevonden!
Oooh leuk..ik ben ook present..

Mag ik in de tabel? September is de maand.tot nu toe..

Drenthegirl..

Ik neem aan dat je in drenthe woont? Mag ik vragen waar? Ik woon nl ook ergens tussen de hunebedden..

Wat mij opvalt in de tabel is dat de bedragen van DE dag zo verschillend zijn. Dat hangt er uiteraard vanaf hoe je de dag invult. Maar ik vind dat wel grappig..

Wij willen het proberen rond de 4.000 te houden. Benieuwd of ons dat gaat lukken..met wat wij willen.

Een persoonlijke vraag..waar je uiteraard geen antwoord op hoeft te geven..

Hoe oud zijn jullie? Ik denk nl dat ik hier de oudste ben..ben 43..ehh oud??

Fijne dag..
jilzzz ik ga mijn best doen
Tjee, dat is weer hard gegaan. Nummer 3!!!!

Tegen de tijd dat de laatste dames trouwen zitten we misschien wel aan topicnummer 8
hee, zie dat jullie een nieuw topic hebben.

Ben hier een hele tijd niet geweest, want tadatadaaa, wij wonen niet meer samen en geen idee hoe de toekomst er uit gaat zien.

Had ook ff geen zin om dat hier allemaal te komen uit leggen dus met stille trom vertrokken.

Wat mij betreft kan ik uit het lijstje geschrapt worden.

Maar, ik zal af en toe nog wel eens kijken hoe jullie plannen vorderen trouwens, vond het toen wel gezellig.
Jeetje mevrouw75 dat is geen leuk nieuws, wat rot voor je/jullie.

Jillz ik ben 25 en 26 als ik ga trouwen.

Ik ga nog ff het oude topic teruglezen dan weet ik waar we zijn gebleven
Dames, hier het eerste zeikverhaal van het nieuwe topic.

Ik zit jankend achter de pc met de muziek keihard aan. Vriend is deze week jarig en volgende week trouwen zus en schoonbroer. Hun komen niet omdat ze naar de dj moeten voor de laatste dingen. Wij weten dat je met 1,5 uur wel klaar bent met de dj en dat was met het eerste gesprek om alles te zeggen wat je wilt. Maar goed nu wil ik dus graag vragen aan Mvk (omdat jij dus ook volgende week trouwt), maar andere dames mogen ook hun mening geven hoor.. Zou je niet naar de verjaardag van je broer gaan als je volgende week elkaar toch op je bruiloft ziet? (Dit gaven hun ook als reden, de djafspraak en dat ze elkaar week later toch zien) Ik wordt er zo moe, depri en verdrietig van. De broer zien we ook al niet door ruzie en ook gezeik en nu dit erbij. Komen alleen zijn ouders dus. Ik vind het zo erg

Ik zou vandaag een tafel reserveren voor op zijn verjaardag. Ik heb er helemaal geen zin in, ookal weet ik dat wij gewoon door moeten gaan. Vriend zit er ook mee, maar hij zegt gelukkig dat wij een zijn en hij komt fvoor mij op als zijn familie wat zegt over mij. (oa de ruzie en gezeik van paar maanden terug.)

Poeh, ik ben zo verdrietig Maak mij ook erg zorgen over november. Of hun naar onze bruiloft komen en dan staan ze op onze foto's
ha heupje, (ja nu ik toch er weer even bij ben, toch nog even een knuffel en droog je tranen),

ja bij mij in de familie zou dat wel zo gaan, maar zeg er wel bij dat dat natuurlijk familie afhankelijk is, wij doen altijd maar wat. Ik lees dat er al ruzie gedoe omheen is, dus dat maakt alles natuurlijk erg beladen.

Zorg ervoor dat je nu in ieder geval geniet van de verjaardag met de mensen die er wél zijn, ook al zijn het er niet veel.
Heup, wat vervelend! Ik vind het nogal stom, als iemand jarig is, dan kom je gewoon, ook al zie je diegene de volgende dag bij wijze van spreken. Heel raar.

Mevrouw75, wat vervelend! Je hoeft er niks over te zeggen als je het niet prettig vindt, ik hoop dat je je niet te rot voelt.

@iedereen, ik baal een beetje, gisteravond vroeg ik aan Tutteman waarom hij nu ineens wel zo snel wil trouwen, nadat hij er zelf weer over begon, dat we dat toch maar eens snel moesten gaan doen. Maar in plaats van omdat ik zo van je hou met al die zonnestralen, teddyberen en slagroom erbij op van MdK, kreeg ik als antwoord dat dat gewoon practisch was, met het oog op zijn plannen. Zo hoeft het voor mij niet.

En dan nog positief: Ik ga nu beginnen met een hardloopschema. Juicht u mij even toe? Ik begin zelf alvast:
mevrouw75, dat is klote. Hoop dat je het allemaal weer een beetje trekt

Heupje, misschien willen ze zich liever bezig houden met de laatste trouwdingen. Ook al is alles geregeld, dan heb je misschien toch nog liever de laatste week om alles na te lopen. Ik zou ze er zelf niet teveel mee lastig vallen omdat ze dat denk ik dit niet erbij kunnen gebruiken en er gewoon een gezellig feestje van maken met de mensen die wel komen
@heupje

He wat rot. Maar om eerlijk te zijn kan ik het me enigszins voorstellen omdat jullie elkaar volgende week al zien. Als het geen 'kroonjaar' is, vind ik het dan wel kunnen. Maar ik begrijp dat dit soort zaken bij jullie een stuk gevoeliger ligt. Zijn er geen vrienden die jullie kunnen uitnodigen?

@Mevrouw75

Jeetje? Uit elkaar? Terwijl jullie wilden trouwen? Wat heftig... Je post klinkt wel weer vrolijk. Gaat het met je?

@Jillz

Die bedregan verschillen hè. Mijn zus' budget is 20.000 euro (maar die zitten ook erg goed in de slappe was), dat vind ik ook een raar idee. Ik word deze maand trouwens 30 jaar. Vriend is 27.
Hallo dames!

Weer een nieuw topic, we kletsen heel wat af.

@heupje; ik vind het raar. Wij hadden de week voor de bruiloft ook nog allerlei afspraken met vrienden staan. Als iemand jarig is, ga je erheen lijkt me. Ik kan me voorstellen dat jullie teleurgesteld zijn. Ik moet wel zeggen dat ik de laatste 2 dagen niets meer wilde afspreken,omdat we een mega to-do lijst af moesten werken.

@Tut; knuffel voor jou. Tutteman maakt het allemaal wel spannend.Bijna niet leuk meer voor jou, of wel? Het is idd niet echt een romantische reden en verwarrend voor jou. Bedoelt hij dan kinderplannen?

@Mevrouw; wat naar. Van trouwplannen naar uit elkaar gaan, is wel van het ene uiterste naar het andere. Sterkte.
Aan beide dingen heb ik zelf ook gedacht. Gewoon genieten van de mensen die wel komen, ga ik sowieso doen. Kan mij alleen niet voorstellen dat je met de dj een hele avond bezig bent. En ja dan zien we elkaar volgende week, maarja in mijn ogen laten ze de verjaardag van broer gewoon schieten. Al komen ze maar een uurtje.. het gaat omhet gebaar. Maar goed begrijp best dat ze het druk hebben met de laatste dingen. Gelukkig is mijn familie zo anders. Wij laten echt gen verjaardag voorbij gaan van broer, zus of ouders hoor. Ookal zien we elkaar idd de volgende dag. Wij hebben wel eens periodes dat we elkaar dagelijks zien, maar dan op een andere dag. Ik ga dan echt niet zeggen van ja we hebben elkaar gisteren toch al gezien.. En schoonfamilie zou dit wel doen, heeft die zelf al een paar keer gedaan. Snap het wel hoor, maar zelf zou k het echt nooit doen. Vind het heerlijk om bij mijn familie te zijn. Ik vind het gewoon zo kut, want dit zal ons hele leven zo doorgaan. En ik ben bang dat ik op een gegeven moment dit niet meer trek. Ik probeer het aa de kant te zetten, maar het zit mij zo dwars en ik ben er steeds mee bezig. Nu met de verjaardag en strask met hun bruiloft. Daar wordt ik gewoon moe en depri van, hoe ik ook mijn best doe. Pff lastig en ja het is idd per familie anders. vind alleen een week van te voren zo raar. Want ze gaan of idd erg lang bij die dj bezig zijn of daarna samen op de bank. Ach, ik begrijp beide punten wel hoor, maar zelf zou ik echt wel naar de verjaardag van broer, zus, ouders gaan. Zeker als het nog een week ervoor is.
@Frut, nouja vriend had een leuke mail gestuurd over jubileumjaar 25! Maarja, het lijkt ze dus niet leuk om te komen.. Vriend heeft juist de vrijdag en zaterdag ingeplant om hette vieren, want zaterdag hebben ze dus het vrijgezellenfeest. Daarom ben ik ook zo pissig, omdat vriend dus ze tegemoet komt en nu komen ze niet. Maar goed, ik moet het mar lekker laten gaan. Maar binnenkort barst de bom weer eens, want kan mij prima inhouden hoor maar al die kleine dingen bij elkaar maken mij gek. We zien elkaar verder ook nooit, dus war gaan we heen? Als wij afspreken voor bakkie koffie, bowlen, oid willen ze niet, nu ook de verjaardag alles bij elkaar vind het verschikkelijk voor mijn vriend. Vorige week heeft hij naar broer gestuurd (hij kreeg uitnodiging) dat hij niet uiteten met hem wilt en dat hij maar eerst normaal tegen Heupje moet gaan doen en dat wij een zijn. *slik* echt mijn petje af voor mijn lieve kanjer dat hij het zo voor mij opneemt tegen zijn eigen familie. Weet dat er ook mannen zijn die dat niet zouden doen tegen over zijn familie, ookal heeft vriendin haar gelijk.
Mevrouw75, wat rot! Wil je er verder wat over kwijt? Jullie hadden al een datum toch? Hadden jullie ook al dingen vaststaan die afgezegd moesten worden?

Heupje, wat vervelend... ik kan het me ook wel voorstellen van zus en schoonbroer, maar voor jullie is het misschien meer de manier waarop het gegaan is. Wij hebben in de familie ook iemand die altijd z'n eigen dingen voorop laat staan en dan pas aan een ander denkt (als ie dat al doet). Daar irriteer ik me ook rot aan, dus ik kan me het van jou ook voorstellen. Wat vind je vriend ervan?

O ja, mijn budget is/lijkt erg hoog, maar dat komt vooral omdat de huwelijksreis erbij opgeteld is. Zonder de reis komen we rond de 8000/9000 euro uit. Mocht dat handiger zijn voor in het schema dan mag het aangepast worden hoor!

TTT... wat een romanticus, die vriend van jou

Nou weer snel trouwen om praktische redenen... aaaaahhhhh

wat wil hij nou eigenlijk?!?
Sattie, vriend zegt dat zijn hele familie zo wel ongeveer is. idd aan je zelf eerst denken en ja, als je elkaar volgende week ziet, waarom morgen dan ook? Dat kan toch mooi in één gedaan worden?! Dus deze mail was eigenlijk ook wel te verwachten. Maarja, alsof hun er op hun trouwdag aandenken dat ze hun broer nu zien en hij vorige week jarig is geweest. Ik zeg de laatste tijd bijna regelmatig tegen vriend dat ik zou blij met hem ben en adt hij zo anders is dan zijn familie. Gelukkig staat hij altijd voor mij klaar en ik had eigenlijk nooit verwacht dat het zo ging lopen als er ruzie kwam. Ik vind het knap van hem dat hij zo tegen zijn familie durft in te gaan en voor mij te kiezen. Je hoort helaas vaker dat ze hun partner laten vallen. Verder heeft vriend laatst aangegeven dat hij met mij verder wilt en dat hij met mij toekomst heeft en zijn familie niet. Erg he?! Heb hem wel gezegd dat het zijn familie blijft en dat hij het zo ook niet kan maken. Maarja, ik begrijp zijn punt wel, want voor hoever kan je dat nou familie noemen. Echt als we alkaar 5 ker paar jaar zien is het echt veel. En als we eens wat wilde regelen om met ze zessen ergens heen te gaan hadden ze ook zulke redenen. Na 3 keer poging van ons hebben we dat maar opgegeven. Ik ben wat dat betreft echt stinkend jaloers op mensen die ik dan zie die wel met broers/zussen en aanhang opstap kunnen gaan.
Ook weer present.

Jammer Mevrouw75, hoe dan ook rot.

@ Heupje; Wij hebben zaterdag ook de verjaardag van een van Kees zijn neefjes geskipt onder het mom 'druk met bruiloft' Nu vind ik het ook niet zo normaal om maar naar elke verjaardag te 'moeten' en wij wonen nogal ver weg van de meeste familie. (denk anderhalf uur en meer) Sterker nog, ik ben zelf deze week jarig en ik doe er niets aan en verwacht ook niemand, omdat ik iedereen de week er op al zie. Dus nee, ik zou daar absoluut niets achter zoeken. Maar dat is wel binnen een normale relatie met elkaar, kan me voorstellen dat het bij jullie wat gevoeliger ligt.

@ Tutta Dat vind ik er van.
Heupje, vervelend is dat zeg! Bij ons is het 1 iemand die zo is, maar als een hele familie zo is, dat maakt het nog wel wat lastiger! Wij hebben het 'opgelost' door het maar te laten gaan. Er niet mee te zitten als hij niet komt op verjaardagen en alleen belt als hij iets van ons nodig heeft, we verwachten niks meer van hem.

Zelf bellen we ook niet meer en gaan we alleen met verjaardagen langs. Niet leuk, maar het scheelt wel een hoop irritatie door geen verwachtingen meer te hebben. Sterkte ermee!
Mja ik zal er echt anders in staan dan de meesten hier, maar ik vind het echt al veel als je elkaar iedere maand ziet. Tuurlijk is het wat anders als je bij elkaar om de hoek woont, maar zo niet, come on, dan verwacht je elkaar toch niet bij elk dingetje?

Ik zou horendol worden als ik 17 verjaardagen, kerst, pasen, pinksteren, 2 a 3 weekendjes weg, bijzondere gelegenheden als jubilea, oma 80 + gewone bezoekjes allemaal bij moet wonen. En dan heb ik het alleen maar over dingen van directe familie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven