Mode & Beauty alle pijlers

5 mei winkels open?

02-05-2010 20:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

heeft iemand enig idee of op 5 mei in Groningen de kledingwinkels in het centrum open zijn?

Kan op internet niet echt info vinden.

Alvast bedankt!
Morgen maar even bellen anders?
Ik mag toch eens een keertje hopen van niet; achterlijke winkelcultuur hier.
koopzondagen.net
quote:Star schreef op 02 mei 2010 @ 20:56:

Ik mag toch eens een keertje hopen van niet; achterlijke winkelcultuur hier.Je hóeft niet persé te winkelen hoor :-)
Ik hoop dat ze dicht zijn, 3,4,6,7 en 8 mei zijn ze wél open.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:vivalina schreef op 02 mei 2010 @ 21:01:

[...]

Je hóeft niet persé te winkelen hoor :-)Da's waar, maar ik gun iedereen een vrije feestdag!
Nee dat doe ik toch wel online, maar ik vind het gewoon stom dat de winkels hier altijd open moeten zijn.

Zaterdag in België, 1 mei, feestdag, ALLES tot de tankstations (niet aan de snelweg, dat dan weer niet) aan toe dicht. Vind ik ook altijd wel wat hebben. Ik vind het gewoon niet speciaal/feestdaggerig als de winkels open zijn
In Rotterdam-centrum verschilt het per winkel.

Wij (modezaak) zijn open van 12.00 tot 17.00
Frankly my dear, I don"t give a damn
Het zou 1x in de 5 jaar een Nationale feestdag zijn. Blijkbaar is dat niet helemaal goed vastgelegd aangezien de werkgever niet verplicht is om het bedrijf te sluiten en zijn mensen vrij te geven.
Volgens mij wel, ieder jaar toch? Of is het nu die ene keer in de 5 jaar dat iedereen vrij is? (behalve alle hamburgerbakkers/biertappers/evenementfiguren)
Elk jaar is alles open op 5 mei, het wordt hier maar een keer in de 5 jaar gevierd en dan is de helft open.

Zo stom!
anoniem_45453 wijzigde dit bericht op 02-05-2010 21:09
Reden: vreselijke fout. :-$
% gewijzigd
Het is een nationale feestdag maar geen verplichte vrije dag.

Het ligt eraan hoe het in het CAO is opgenomen.
Volgens mij wel hoor.

Ik moet in ieder geval gewoon werken en ik werk niet eens in de horeca, winkel of de zorg.
Enne......van mij mogen de winkels echt wel gesloten zijn hoor, hetzelfde geldt voor koninginnedag.

De gemiddelde openingstijden van winkels zijn 54 uur, en de gemiddelde werktijden zijn 36 uur.

Dus tijd genoeg om te winkelen lijkt me.
Hema is gesloten hier in het dorp iig.
Koopzondagen.net zoals iemand anders hier al zei. Zag dat mijn eigen stadje gesloten is, maar de 'grotere' stad hier in de buurt wel open is.
Heb bij een aantal winkels in Groningen zien hangen dat ze van 12.00 tot 17.00 open zijn. Of de rest gesloten is, of de normale openingstijden hanteert, weet ik niet.
quote:elleinspe schreef op 02 mei 2010 @ 21:06:

Het is een nationale feestdag maar geen verplichte vrije dag.

Het ligt eraan hoe het in het CAO is opgenomen.Klopt. Ik werk in de bouw en moet ook gewoon opdraven. Kan dus niet winkelen
Huts!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 02 mei 2010 @ 21:31:

[...]

Klopt. Ik werk in de bouw en moet ook gewoon opdraven. Kan dus niet winkelen Ik werk in de kleinmetaal en hier werkt ook gewoon iedereen
Klote he, die mannenbedrijven!
Huts!
Er zijn heel veel mensen die gewoon moeten werken hoor. Neem aan dat de winkels in de binnenstad gewoon open zijn.
quote:LotjeLove1 schreef op 02 mei 2010 @ 21:03:

Volgens mij wel, ieder jaar toch? Of is het nu die ene keer in de 5 jaar dat iedereen vrij is?Enig idee in welk jaar de bevrijding was?
Albert Heijn is gewoon de hele dag open.

V en D is ook de hele dag open. Ik neem aan dat je dus behoorlijk kunt winkelen.

En wij in de zorg werken natuurlijk gewoon door.
Bedankt voor de reacties!

Ik ga er vanuit dat er woensdag best wat te shoppen valt in de stad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven