The Seven Year Itch. Hoe zit dat nou?

03-05-2010 12:08 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een jaar of 7 een relatie had, kreeg ik last van de 7 year itch. Of tenminste, zo wil ik het graag noemen. Twijfels over mijn relatie met als toppunt hevige gevoelens krijgen voor een ander., hetgeen weer als gevolg had dat ik tijdelijk uit mijn relatie gestapt ben. Het was een hele warrige periode waar we overigens heel goed doorgekomen zijn.

Maar goed, vanmorgen bedacht ik me ineens dat we over 1,5 jaar weer 7 jaar verder zijn en ik vroeg me af of er dan weer een 7 year itch op de loer ligt. Ik vraag me af of die 7 year itch iedere 7 jaar terug komt en of die itch eigenlijk wel bestaat en zo nee, wat het dan wel is. Nouja, zomaar wat overpeinzingen en ik vraag me af wat jullie ervan denken.
Cum non tum age
Nou, volgens de Bijbel volgen na 7 magere jaren de 7 vette jaren dusseh...ik zou me geen zorgen maken.

Of juist wel...als de eerste 7 jaren vet waren.

Sorry, geen ervaring met lange relaties.
Hoi, alhoewel ik dit vaker hoor geloof ik er zelf niet in. Als ik de afgelopen jaren zo eens overzie, dan merk ik dat problemen (vind crisis een te zwaar woord) zich zo nu en doen voordoen, maar dat volgt bij mij (lees: ons) geen bepaald patroon.quote:noa schreef op 03 mei 2010 @ 12:08:

Toen ik een jaar of 7 een relatie had, kreeg ik last van de 7 year itch. Of tenminste, zo wil ik het graag noemen. Twijfels over mijn relatie met als toppunt hevige gevoelens krijgen voor een ander., hetgeen weer als gevolg had dat ik tijdelijk uit mijn relatie gestapt ben. Het was een hele warrige periode waar we overigens heel goed doorgekomen zijn.

Maar goed, vanmorgen bedacht ik me ineens dat we over 1,5 jaar weer 7 jaar verder zijn en ik vroeg me af of er dan weer een 7 year itch op de loer ligt. Ik vraag me af of die 7 year itch iedere 7 jaar terug komt en of die itch eigenlijk wel bestaat en zo nee, wat het dan wel is. Nouja, zomaar wat overpeinzingen en ik vraag me af wat jullie ervan denken.
Sorry, maar vind dat altijd zo'n onzin. Er zijn toch zat mensen die na 2, 3, 4, 5 of 6 jaar of desnoods 5 maanden twijfels krijgen over hun relatie.

Je gaat pas twijfelen als je weet dat er zoiets als een 7 years itch bestaat en dat je dan ineens dingen gaan opvallen. Dat is mijn mening.

Ben trouwens ruim 8 jaar samen met mijn vriend en wij hadden na 1,5 jaar een 'itch'.
Ik weet dat er na vier jaar een cruciaal punt is bereikt (verliefdheid wordt minder). Van die 7 jaar heb ik nog nooit gehoord.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Mijn "itch" is in het verleden eerder gekomen dan 7 jaar... Het begon bij mij na ongeveer 4 jaar denk ik. Uiteindelijk hebben de relaties 5,5 en 6,5 jaar geduurd... Deze keer ga ik voor de 7,5 - een mens moet zich altijd blijven verbeteren he?
Ik zit in het 2e 7e jaar. De 1e itch hebben we overleefd en het gaat nu ontzettend goed, dus ik denk/hoop dat er maar 1 itch is. Verder zie je het getal 7 vaker terugkomen. Ook bij bedrijven is het vaak na 7 jaar tijd voor verandering.
Ik heb noch in mijn eerste lange relatie (28 jaar) noch in mijn huidige (11 jaar) ooit iets als een itch gehad.

Mijn eerste relatie werd geleidelijk aan steeds slechter zodra we waren gaan samenwonen, mijn huidige is na 11 jaar nog atlijd even leuk als in het begin.

Ik geloof helemaal niet in in een 7-years itch.
Er word gezegd dat dat vooral te maken heeft in relaties waarbij ook kinderen aanwezig zijn.. dan na 7 jaar zit er een sleur in ivm kinderen en de structuur e.d.

Het volgende critische punt is wanneer de kinderen uithuis gaan dus na ongeveer 20 jaar) omdat "we" dan opeens iets moeten invullen waar de kinderen voorheen zaten.

Veel stellen merken dat er opeens geen gespreksonderwerp meer is behalve de kinderen.
Selffulfilling prophecy?
Ik denk dat het meer te maken heeft met de rest van je leven (wat speelt er op dat moment in de rest van je leven) dan een bepaald aantal jaren.

En dan ook nog wat je verwachtingen en voorkeuren zijn. Sommige mensen vinden iets eerder sleur dan anderen bijvoorbeeld.
Ik kreeg die "itch" na 14 jaar, die jeukte zo verschrikkelijk veel dat ik er maar meteen uit ben gestapt. Ik was toen overigens ook 31, dus het zou ook mijn dertigers dilemma geweest kunnen zijn
quote:GeorgieBrown schreef op 03 mei 2010 @ 13:42:

Selffulfilling prophecy?Dacht ik ook.
Geen idee of het bestaat, denk wel dat ik er zelf in zit maar dan al bijna een jaar dus zou het de 6 year itch moeten zijn!

De spanning is eraf, de chemie is weg, de verliefdheid.

Er is houden van, waardering en ja een goeie band???

Klinkt ook weer zo triest!
Ik zou niet weten waarom je je zorgen zou moeten maken.
Ik maak me geen zorgen hoor, maar ik vond het op zich wel een interessant gegeven.

Leuk die verschillende antwoorden, ik kan me in de meeste verklaringen wel vinden.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven