Londen
zaterdag 24 april 2010 om 22:06
Hallo,
Binnenkort ga ik met een vriendin een paar daagjes naar Londen. Nu ben ik op zoek naar een slaapplaats maar welk gedeelte van Londen is leuk en betaalbaar om te verblijven?
Heb je een tip voor een leuk en betaalbaar hotel, b&b, pension, tips voor leuke eetgelegenheden, uitgaansgelegenheden, parken, markten, winkeltjes of andere dingen die ik niet mag missen, ik hoor het graag
Binnenkort ga ik met een vriendin een paar daagjes naar Londen. Nu ben ik op zoek naar een slaapplaats maar welk gedeelte van Londen is leuk en betaalbaar om te verblijven?
Heb je een tip voor een leuk en betaalbaar hotel, b&b, pension, tips voor leuke eetgelegenheden, uitgaansgelegenheden, parken, markten, winkeltjes of andere dingen die ik niet mag missen, ik hoor het graag
maandag 3 mei 2010 om 22:59
Alle staatsmusea in Londen (British Museum, Natural History Museum, V&A, Science Museum, National Gallery, National Portrait Gallery etc.) zijn gratis. Altijd leuk om even naar binnen te gaan en helemaal als je een keer een regenachtige dag hebt. (hoewel het niet zeker is of dit na de verkiezingen as donderdag nog het geval is...helemaal als de Tories winnen)
Vooral de afdeling Perzische archeologie (Assyrians) in het British Museum is heel erg de moeite waard.
Vooral de afdeling Perzische archeologie (Assyrians) in het British Museum is heel erg de moeite waard.
maandag 3 mei 2010 om 23:03
maandag 3 mei 2010 om 23:20
En ik gooi er nog maar een post in... (ben zelf ook even bezig met mijn trip van overmorgen)
Laatste metro's kun je hier zien:
http://www.tfl.gov.uk/gettingaround/1129.aspx
Ze rijden doorgaans tot 0:30u. Maar er zijn volgens mij ook nachtbussen. De bus (die rooie dubbeldekkers) zijn best makkelijk, maar je moet je er wel even in verdiepen hoe het precies werkt. Ik zou uitleg aan een local of in het hotel vragen.
Met de bus kun je ook met de oyster card.
En een taxi is eigenlijk ook helemaal niet zo duur...
Laatste metro's kun je hier zien:
http://www.tfl.gov.uk/gettingaround/1129.aspx
Ze rijden doorgaans tot 0:30u. Maar er zijn volgens mij ook nachtbussen. De bus (die rooie dubbeldekkers) zijn best makkelijk, maar je moet je er wel even in verdiepen hoe het precies werkt. Ik zou uitleg aan een local of in het hotel vragen.
Met de bus kun je ook met de oyster card.
En een taxi is eigenlijk ook helemaal niet zo duur...
dinsdag 4 mei 2010 om 12:38
Ik dacht al dat ik iets miste in Camden!
Ik was er op zondag, want ik weet dat dat de dag van de markt is. Maar ik vond het al niet zo bijzonder.......
Ik zal het nog eens in de herkansing gooien.
Bayswater is leuke wijk.
Loopafstand van Notting Hill en Hyde Park.
En metro stations zijn Bayswater en Queensway ( distict/circle lijn en en central lijn ). Super centraal.
Ik was er op zondag, want ik weet dat dat de dag van de markt is. Maar ik vond het al niet zo bijzonder.......
Ik zal het nog eens in de herkansing gooien.
Bayswater is leuke wijk.
Loopafstand van Notting Hill en Hyde Park.
En metro stations zijn Bayswater en Queensway ( distict/circle lijn en en central lijn ). Super centraal.
dinsdag 4 mei 2010 om 13:42
Voor de volgende keer:
dit is het "punk"gedeelte van Camden High Street, met onder het viaduct de ingang van Camden Lock Market.
Camden Lock is mijn favoriete plek in Londen.
Het "Stables" gedeelte van Camden Lock Market kent tientallen vintagewinkeltjes zoals deze :
en eetkraampjes uit alle windstreken :
Overigens wordt Camden Lock Market vaak verward met Camden Passage Antique Market in de wijk Islington. Is iets héél anders !
dit is het "punk"gedeelte van Camden High Street, met onder het viaduct de ingang van Camden Lock Market.
Camden Lock is mijn favoriete plek in Londen.
Het "Stables" gedeelte van Camden Lock Market kent tientallen vintagewinkeltjes zoals deze :
en eetkraampjes uit alle windstreken :
Overigens wordt Camden Lock Market vaak verward met Camden Passage Antique Market in de wijk Islington. Is iets héél anders !
dinsdag 4 mei 2010 om 16:01
Ik woon in Londen, dus ik kan ieder weekend heen.
En ik was zeker niet in Islington.
Maar ik heb gewoon het "hart" van Camden niet gevonden.
Er zit wel 1 van mijn favo winkels. Punky Fish!
Ik was er ook met mijn ouders, die dat weekend op bezoek waren, dus mischien dat het daar ook aan lag.
En we kwamen Pete Doherty tegen en toen had ik het helemaal gehad. Vieze vent is dat!
En ik was zeker niet in Islington.
Maar ik heb gewoon het "hart" van Camden niet gevonden.
Er zit wel 1 van mijn favo winkels. Punky Fish!
Ik was er ook met mijn ouders, die dat weekend op bezoek waren, dus mischien dat het daar ook aan lag.
En we kwamen Pete Doherty tegen en toen had ik het helemaal gehad. Vieze vent is dat!
woensdag 5 mei 2010 om 11:28
@vivagirl
Bofferd ! London lijkt me een erg leuke stad om te wonen.
Wij zijn er ieder voorjaar een paar dagen. Ben er al zo'n 25x geweest.
In zo'n punkwinkel met megaschoen aan de gevel heb ik ooit een paar Dr. Martens schoenen gekocht.
Vorig jaar kwamen we Robert Jensen tegen op Leicester Square
en Paris Hilton bij Selfridges.
Bofferd ! London lijkt me een erg leuke stad om te wonen.
Wij zijn er ieder voorjaar een paar dagen. Ben er al zo'n 25x geweest.
In zo'n punkwinkel met megaschoen aan de gevel heb ik ooit een paar Dr. Martens schoenen gekocht.
Vorig jaar kwamen we Robert Jensen tegen op Leicester Square
en Paris Hilton bij Selfridges.
zaterdag 8 mei 2010 om 00:25
zaterdag 8 mei 2010 om 01:44
quote:elska schreef op 05 mei 2010 @ 08:36:
Als je van markten houdt: op zondag is in Spitalfields de Sunday up Market. Vooral bij mooi weer echt helemaal te gek!
Borough vind ik ook heerlijk! Zal morgen even gaan
Nog een tip voor een goedkoop hotel, hier om de hoek zijn ze een nieuwe vestiging aan het bouwen: http://www.travelodge.co.uk/
Vandaag was ik naar een echte Engelse Pub om cider te drinken:
En niet alleen het openbaar vervoer rijdt nog tot laat/24 uur, ook de winkels zijn langer open, en de meeste supermarktjes tot wel heel laat. Perfect!!
Eigenlijk had ik hier moeten wonen, en stiekem ben ik een engels meisje van binnen
Als je van markten houdt: op zondag is in Spitalfields de Sunday up Market. Vooral bij mooi weer echt helemaal te gek!
Borough vind ik ook heerlijk! Zal morgen even gaan
Nog een tip voor een goedkoop hotel, hier om de hoek zijn ze een nieuwe vestiging aan het bouwen: http://www.travelodge.co.uk/
Vandaag was ik naar een echte Engelse Pub om cider te drinken:
En niet alleen het openbaar vervoer rijdt nog tot laat/24 uur, ook de winkels zijn langer open, en de meeste supermarktjes tot wel heel laat. Perfect!!
Eigenlijk had ik hier moeten wonen, en stiekem ben ik een engels meisje van binnen
donderdag 20 mei 2010 om 11:02
Ik ben ook vaak naar Londen geweest. Wat een geweldige stad!! Ik kwam deze site tegen op het net: www.shoppenlonden.nl. Het is een site met veel tips over Londen. Ideaal!