Kado voor bruiloft

04-05-2010 12:51 12 berichten
Ik zou denken dat er misschien al meer topics over dit onderwerp zijn, maar ik kan ze niet vinden. Daarom toch maar deze geopend.

A.s. zaterdag hebben we een bruiloft van een collega annex vriendin (maar niet al te enthousiast, gaan 2 a 3x per jaar bij elkaar eten) van mij. We zijn alleen uitgenodigd voor de receptie, dus niet voor de rest van het dagprogramma. Nu zit ik te piekeren over wat voor kado gepast en leuk is. En blijk vrij inspiratieloos op dit moment. Ik dacht zelf aan iets rond de 15a20 euro. Heeft er hier iemand misschien een goed idee?
Alle reacties Link kopieren
Een dinerbon? Iets voor in de keuken? Leuk kookboek?

Peper en zoutstel? Geld?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zo'n bedrag zou ik het liefst in een envelopje stoppen met een kaart erbij. Ga zelf binnenkort trouwen en houd mijn hart een beetje vast voor alle lieve, goedbedoelde kadoo's van een paar tientjes waar je eigenlijk niks mee kunt en die je huis alleen maar vol stoppen...

Aan de andere kant: ik heb al een aantal keer een 'standaard' kado gegeven bij bruiloften, een beeldje van de Wereldwinkel van zeepsteen, twee mensen die met de armen om elkaar heen staan. Dat vonden de meeste bruidsparen erg leuk maar kan natuurlijk ook helemaal verkeerd vallen.
Wat een toeval :-) heb ook over een aantal weken een bruiloft van m'n collega/vriendin waarmee ik mijn kantoor deel en dus dagelijks spreek en zie en ik heb ook geen idee wat ik zou moeten geven....?!? Op de uitnodiging stond een envelopje dus denk niet dat ze heel veel behoefte hebben aan een kado....
Hebben ze een envelopje op de kaart staan? In dat geval: geld in een envelop stoppen.

Alternatief: geld in een envelop stoppen, om dezelfde reden als Kastanjez. Kan het bruidspaar zelf een mooi cadeau als aandenken aan de dag uitkiezen.
echt geld geven... als ze dat willen...

al die goed bedoelde cadeautjes... zucht moet er niet aan denken
quote:Kastanjez schreef op 04 mei 2010 @ 13:19:

Zo'n bedrag zou ik het liefst in een envelopje stoppen met een kaart erbij. Ga zelf binnenkort trouwen en houd mijn hart een beetje vast voor alle lieve, goedbedoelde kadoo's van een paar tientjes waar je eigenlijk niks mee kunt en die je huis alleen maar vol stoppen...

Aan de andere kant: ik heb al een aantal keer een 'standaard' kado gegeven bij bruiloften, een beeldje van de Wereldwinkel van zeepsteen, twee mensen die met de armen om elkaar heen staan. Dat vonden de meeste bruidsparen erg leuk maar kan natuurlijk ook helemaal verkeerd vallen.

Kastanjez! Serieus? Mij zou je er niet blij mee maken.

Ik zou geld geven (en het liefst krijgen).
Als ze ergens voor sparen zoals een nieuwe badkamer, tuin, grote reis zou je voor dat doel een klein cadeautje kunnen geven met een envelopje er bij. (tuinkaars, badparels, reissetje van het een of ander bv) Staat net effe leuker met geven, paar attente woorden op het kaartje en klaar ben je.
Wij hadden geen envelopje op onze kaart, en kregen dus ook veel 'goedbedoelde' cadeau's. Als ik eerlijk ben had ik liever geld gehad. Dus een mooie kaart met lieve tekst en geld is volgens mij de beste keuze!
quote:Frutje schreef op 04 mei 2010 @ 13:30:

[...]

Kastanjez! Serieus? Mij zou je er niet blij mee maken.

Ik zou geld geven (en het liefst krijgen).

Ja dus... :-)

Maar ik geloof dat ik er wel iets anders over denk nu ik zelf ga trouwen. Overigens was dat beeldje écht oprecht goed bedoeld als een 'mooi cadeau', maar ik houd dus mijn hart vast voor wat we krijgen op onze bruiloft... Helemaal gezien het feit dat wij geen envelopje op onze uitnodiging hadden (vind ik afschuwelijk)...
Ja, dat vond ik dus ook afschuwelijk maar achteraf dacht ik hadden we het toch maar gedaan. Ook weer niet hoor want ik vond het ook heel lief dat mensen moeite gedaan hadden om iets te kopen...
Er staat geen envelopje op de kaart...maar zo aan de reacties te lezen is dat toch het beste idee. Ik vind het altijd wat lullig met een relatief laag bedrag erin, maar ja, een briljant kado kun je er ook niet van kopen. Bedankt voor de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven